musik

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: musik

Indlæg af Kenneth K » 5. nov 2008, 13:00

Elegia skrev:I alt fald er jeg ikke pjattet med al den rapmusik, de unge forurener luften med. Når det er forbudt at ryge overalt, burde små teenagepiger (m/k - jeg kan knapt se forskel), der hører Boogie-like musik højt i offentlige transportmidler, også tildeles rehabilitering i form af fastspænding mens de gennembankes af pumpende rock n' roll-musik.
Problemet ligger jo ikke i musikken i det tilfælde. Egentlig tror jeg, at de godt kan lide rock'n'roll også. Problemet ligger snarere i at de ikke forstår, at de er til gene for andre. Den ekstremt ensrettede ungdomskultur får dem jo bare til at tro at alle elsker, hvad de elsker (med få undtagelser som emo'er). Men det gør vi ikke(!).

Og faktisk havde jeg på allerførste side af "Det pisser mig af"-tråden riven ude efter lydgener i det offentlige rum, hvor bl.a. musik irriterede mig grænseløst.

Elegia

Re: musik

Indlæg af Elegia » 5. nov 2008, 13:26

Kenneth K skrev:
Elegia skrev:I alt fald er jeg ikke pjattet med al den rapmusik, de unge forurener luften med. Når det er forbudt at ryge overalt, burde små teenagepiger (m/k - jeg kan knapt se forskel), der hører Boogie-like musik højt i offentlige transportmidler, også tildeles rehabilitering i form af fastspænding mens de gennembankes af pumpende rock n' roll-musik.
Problemet ligger jo ikke i musikken i det tilfælde. Egentlig tror jeg, at de godt kan lide rock'n'roll også. Problemet ligger snarere i at de ikke forstår, at de er til gene for andre. Den ekstremt ensrettede ungdomskultur får dem jo bare til at tro at alle elsker, hvad de elsker (med få undtagelser som emo'er). Men det gør vi ikke(!).

Og faktisk havde jeg på allerførste side af "Det pisser mig af"-tråden riven ude efter lydgener i det offentlige rum, hvor bl.a. musik irriterede mig grænseløst.
Jeg giver dig ret.
Det er jo ingen hemmelighed, at teenagere og andre intelligensmæssigt lavt bemidlede personer er egoistiske i en ekstrem grad.

Og når dette så kombineres med en forkærlighed for skrækkelig musik, så står vi med en af de få cocktails, jeg alligevel kvier mig for at bunde.

(Og jo-jo, musik er selvfølgelig en subjektiv og personlig smagssag. Dog er det uden for diskussion, at rockmusik er bedst.)

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: musik

Indlæg af Elscorpio » 5. nov 2008, 13:40

fede albums jeg hører for tiden

Camille Jones
Lulu Rouge
AC/DC
Alt med The Prodigy
Alt med Beastie Boys

Venter SPÆNDT på det nye GnR album Chinese Democrasy. Hvornår kan man købe singlen?

Brugeravatar
Gerrard
Allstar
Allstar
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:45
Geografisk sted: Nørrebronx!
Kontakt:

Re: musik

Indlæg af Gerrard » 5. nov 2008, 14:38

Det er simpelthen så pisse genialt, at det i dag er blevet offentliggjort at Kings of Leon kigger forbi DK d. 11. Februar. Eneste minus er at det bliver i KB Hallen...
Allan Kuhn er Liverpool fan!

Brugeravatar
Coma
Allstar
Allstar
Indlæg: 4303
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:47
Kontakt:

Re: musik

Indlæg af Coma » 5. nov 2008, 19:32

jeg brækker mig af Hip Hop wannabe gansters, platte R´n B´kunstere, og alt det andet klamme pop lort, talentløse tabere, der har en masse falske attityder.. hollow as the o in god!.. jeg brækker mig... afliv hele lortet.. og lad os få nogle ordenlige kunsetere på banen.. nogle som Maniac fra Mayham vil kalde "true", det at de er oprindelig, har noget at sige, er sig sig! frem for de falske tåbere, der prøver at være noget de ikke er.. de fleste af dem er jo en flok tøse drenge...

og nej det handler ik om Metal/Rock er bedre end XX.. det handler om at få nogle kunstere med et rigtigt talent, end bare at ku gøre hvad mr musik designer sige, og føre sig frem med falske attityder og det ene og det andet...

fuck em!

Brugeravatar
Coma
Allstar
Allstar
Indlæg: 4303
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:47
Kontakt:

Re: musik

Indlæg af Coma » 6. nov 2008, 14:20

http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt ... 080534.ece

en koncert mere i kbh med metallica.. den der aalborg koncert.. hvor bliver den af? :(

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Indlæg: 667
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Re: musik

Indlæg af MortenN » 18. nov 2008, 21:53

Killing Joke, Cure, Joy Division, Fields of the Nephihilim, Sisters Of Mercy...altså, kort sagt, musik der passer til vejret..
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

Brugeravatar
Metal'n Roll
Allstar
Allstar
Indlæg: 1220
Tilmeldt: 16. sep 2007, 11:20
Favoritspiller: Patrik Kristensen
Geografisk sted: Aal'eren

Re: musik

Indlæg af Metal'n Roll » 18. nov 2008, 22:26

Coma skrev:http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt ... 080534.ece

en koncert mere i kbh med metallica.. den der aalborg koncert.. hvor bliver den af? :(
Jamen var det ikke dig herinde, der havde hørt fra en ret så pålidelig kilde de kom til det Nordjyske?... Eller hvem var det?
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"

Brugeravatar
Metal'n Roll
Allstar
Allstar
Indlæg: 1220
Tilmeldt: 16. sep 2007, 11:20
Favoritspiller: Patrik Kristensen
Geografisk sted: Aal'eren

Re: musik

Indlæg af Metal'n Roll » 18. nov 2008, 22:30

Efter at have set og hørt Eminence på Aalborg Metal Festival har jeg haft svin på siden... Det er jo Sepultura på speed med Devildriver-groove... Så rammer man altså ikke mig bedre...
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"

Brugeravatar
ph123
Superliga
Superliga
Indlæg: 551
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:33
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: musik

Indlæg af ph123 » 19. nov 2008, 10:21

Metal'n Roll skrev:
Coma skrev:http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt ... 080534.ece

en koncert mere i kbh med metallica.. den der aalborg koncert.. hvor bliver den af? :(
Jamen var det ikke dig herinde, der havde hørt fra en ret så pålidelig kilde de kom til det Nordjyske?... Eller hvem var det?

Hr. Ullrich selv sagde på et tidspunkt at der var en stor sandsynlighed for, at de ville spille i Gigantium. Men det bliver jo nok ikke til noget...

Brugeravatar
Gerrard
Allstar
Allstar
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:45
Geografisk sted: Nørrebronx!
Kontakt:

Re: musik

Indlæg af Gerrard » 21. nov 2008, 13:00

Var til koncert i Amager Bio i går med MGMT. Hold nu kæft, det var en oplevelse! Havde ikke forventet mig det helt store, men blev sgu mere end postivt overrasket. Kan kraftigt anbefales at lytte til deres "Metanoia", hvis man er til genren.
Allan Kuhn er Liverpool fan!

Brugeravatar
Metal'n Roll
Allstar
Allstar
Indlæg: 1220
Tilmeldt: 16. sep 2007, 11:20
Favoritspiller: Patrik Kristensen
Geografisk sted: Aal'eren

Re: musik

Indlæg af Metal'n Roll » 21. nov 2008, 15:19

Er på vej til SLAAAYEEEER i Valby!!!! Fuck yiiiir!!
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: musik

Indlæg af Kenneth K » 30. nov 2008, 15:11

Jeg har lige fundet "Coming Up"-albummet med Suede frem fra gemmeren. Damn, hvor elsker jeg bare det album!

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:16
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: musik

Indlæg af Martin » 1. dec 2008, 15:04

Kenneth K skrev:Jeg har lige fundet "Coming Up"-albummet med Suede frem fra gemmeren. Damn, hvor elsker jeg bare det album!
Jeg har aldrig forstået den danske fascination med Suede?

JacobL
2. div
2. div
Indlæg: 170
Tilmeldt: 23. aug 2007, 11:07

Re: musik

Indlæg af JacobL » 1. dec 2008, 16:00

Hvad får dig til at sige den danske fascination? Ganske givet, de har da fans i Danmark, men ikke noget specielt i forhold til andre lande. Men det var måske bare fordi der var èn herinde der tilfældigvis ejer en cd med dem?
Hader kbh

Bøgehøj
Superliga
Superliga
Indlæg: 551
Tilmeldt: 23. okt 2006, 13:32

Re: musik

Indlæg af Bøgehøj » 1. dec 2008, 17:17

JacobL skrev:Hvad får dig til at sige den danske fascination? Ganske givet, de har da fans i Danmark, men ikke noget specielt i forhold til andre lande. Men det var måske bare fordi der var èn herinde der tilfældigvis ejer en cd med dem?
Jo, Danmark er faktisk lidt specielt ift Suede. De har/havde proportionalt rigtig mange fans i DK og de senere plader/singler "hittede" stærkere her end i resten af Europa.
"Total paranoia is just total awareness"
Charles Manson

Simon-RS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 18. okt 2007, 12:57
Favoritspiller: Scarface og MJ
Geografisk sted: 9210

Re: musik

Indlæg af Simon-RS » 1. dec 2008, 17:46

http://www.youtube.com/watch?v=G6F7UMrNUsA

Det kan forklare så meget ;)
You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: musik

Indlæg af Kenneth K » 1. dec 2008, 19:54

Martin skrev:
Kenneth K skrev:Jeg har lige fundet "Coming Up"-albummet med Suede frem fra gemmeren. Damn, hvor elsker jeg bare det album!
Jeg har aldrig forstået den danske fascination med Suede?
Nu kan jeg ikke snakke for alle andre, men personligt er jeg en sucker for Britpop. Specielt "de store" og nemme at nævne: Blur, Oasis og Suede. Plus at jeg synes, at Brett Anderson har en fed vokal.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: musik

Indlæg af Kenneth K » 1. dec 2008, 20:00

Bøgehøj skrev:
JacobL skrev:Hvad får dig til at sige den danske fascination? Ganske givet, de har da fans i Danmark, men ikke noget specielt i forhold til andre lande. Men det var måske bare fordi der var èn herinde der tilfældigvis ejer en cd med dem?
Jo, Danmark er faktisk lidt specielt ift Suede. De har/havde proportionalt rigtig mange fans i DK og de senere plader/singler "hittede" stærkere her end i resten af Europa.
De var store i hele Skandinavien og i Storbritannien. Det kneb godt nok lidt andre steder. :)

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:47
Geografisk sted: Færøkroen

Re: musik

Indlæg af Jonas K » 1. dec 2008, 20:27

Niarn - Undskyld (jeg var fuld)

http://ekstrabladet.tv/flash/article1089025.ece

Danmarks bedste rapper er tilbage med et fremragende nummer, glæder mig allerede til cd'en kommer til Februar/Marts
Martin P - ægte Aalborg

Besvar