FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Vubbi
2. div
2. div
Indlæg: 133
Tilmeldt: 13. jul 2005, 20:04
Geografisk sted: Aarhus

Re: FM

Indlæg af Vubbi » 10. feb 2009, 15:55

Bare sørg for at du giver Ronnie nok spilletid så har du et angrebstalent!
Eller så køb Mame Biram Diouf, han bliver rigtig god efter en halvsæson. Men han skal bruges som angriber og ikke venstrekant.
På venstreback har jeg hentet Razvan Rat, som både scorer og laver assists.

Og så husk for guds skyld at be bestyrelsen om flere penge til indkøb fra starten. De frigiver omkring 30 mil. mere.

Brugeravatar
Metal'n Roll
Allstar
Allstar
Indlæg: 1220
Tilmeldt: 16. sep 2007, 11:20
Favoritspiller: Patrik Kristensen
Geografisk sted: Aal'eren

Re: FM

Indlæg af Metal'n Roll » 10. feb 2009, 16:03

Dübelius skrev:8/5-2018.

Zaza: Skiftede til Wolfsburg for 9,5 mio. kr. efter første sæson. Nu pensioneret.

Bræmer: 34 og uden kontrakt. Fik aldrig spilletid, så jeg afskibede ham efter én sæson til Sparta Prag for 1,9 mio. kr. Siden gik hans vej også forbi Odd og Fredrikstad.

Greven: Han insisterede på et skifte efter første sæson, så jeg valgte at sælge ham til Heerenveen for 25 mio. Herefter røg han til FC Twente på fri transfer og står nu uden kontrakt. 39 år gammel.

Bhele: Han nåede aldrig rigtigt at få spilletid, da han var skadet, og jeg blev nødt til at hente en afløser i form af intet mindre end Freddie Ljungberg. Skiftede i sommeren 2009 til Swansea på fri transfer. Nu pensioneret.

Mota: Solgt efter anden sæson til Leixões for 1,5 mio. Fodboldpensionist.

Olfers: Da jeg fandt bedre folk til pladsen, fik han efter anden sæson lov til at slutte sig til AZ på en fri transfer. Er 36 og spiller stadig i klubben.

Cacá: Fik ligeledes en fri transfer i sommerpausen 2009. Skiftede til Esbjerg, inden turen i 2011 gik til Botafogo. 35 år.

Due: Solgt d. 15/11-2010 til AIK Stockholm for 17 mio. kr. Her var han i sine først fire sæsoner en stor succes og scorede intet mindre end 58 mål i 102 svenske ligakampe. Siden gik det ned ad bakke for Due, der ikke desto mindre stadig er at finde i klubben. 36 år gammel og nu marginalspiller.

Lasse Nielsen: Lidt af en fodboldnomade. Fik en fri transfer d. 2/1-2011, hvorefter han skrev med AGF. Tog derefter til CSKA Sofie, FC Haka og spiller nu i Panserraikos. Er 30 år.

Curth: Nåede at score 49 mål i 61 ligakampe, inden jeg d. 25/1-2011 solgte ham til Derby for 23 mio. kr. Derby solgte ham herefter til Reading for 35 mio., inden hans nuværende klub, Leicester, hentede ham for 2,3 mio. kr. Er 34, har spillet 28 landskampe med 0 landskampsmål til følge.

Augu: Nåede at spille en del kampe, inden han d. 1/7-2011 tog til Holland på en fri transfer. Er nu 37 år, klubløs og kan se tilbage på seks sæsoner i NAC Breda.

Champ'en: Skiftede ligesom Augu transferfrit i sommeren 2011. Spillede to sæsoner i Freiburg, inden Hertha BSC hentede ham for 3 mio. kr. Spiller stadig fast, men er efterhånden blevet 37.

M.J.: Var en stor profil for mig og endte da også med at blive solgt for 57,5 mio. kr. og løftet om en venskabskamp. Aftager var én af favoritklubberne, A.C. Milan, der har brugt ham regelmæssigt siden overtagelsen d. 27/8-2011. Er nu 32 år og fast landsholdsspiller med 45 kampe og 7 mål på samvittigheden.

Bøge: Fik en fri transfer i sommeren 2013, hvor han skiftede til Malmø. Nu klubløs og 37 år gammel.

Ene: Skiftede samme tid som Bøgelund - blot til Blackburn og bestemt ikke gratis. 55 mio. kr. og 25% af profitten endte de med at give for Enevoldsen, der nu er 30 år gammel. Med 54 kampe og 7 mål har han gennem en årrække været fast mand på landsholdets offensive midtbane.

Ronnie Schwartz: Endte med at blive Sorte Per i min squad rotation. Derfor valgte jeg at sælge ham til Celtic for 43 mio. kr., en venskabskamp og 20% af overskuddet fra næste handel. Har gjort det mere end acceptabelt i Skotland - 82 mål i 123 kampe - og spiller også regelmæssigt på landsholdet. Her er statistikken 28 kampe og tre mål. 28 år gammel.

Derudover kan det fortælles, at PEA valgte at ignorere mit tilbud om kontraktforlængelse for i stedet at slutte sig til sin nuværende arbejdsgiver, Man Utd. som ungdomstræner. Allan Kuhns har langt om længe og med rette opnået status som World Class Assistant Coach. Richard Møller Nielsen er stadig cheftræner i 2018. Som 80-årig står han i spidsen for OB og HADER af én eller anden årsag mig som pesten. Gamle fjols!

PS. Et spørgsmål til Hanga og/eller andre FM-connoisseurs: Er det kun i de større ligaer, at unge spillere kan få status som Wonderkids. Har nemlig flere gange solgt talenter, der straks efter skiftet fik titlen hæftet på sig.
Hvordan gik venskabskampen mod Milan?
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"

Brugeravatar
Dübelius
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 6. apr 2006, 01:25
Geografisk sted: Syd for Sydafrika

Re: FM

Indlæg af Dübelius » 10. feb 2009, 16:18

1-1 på det, der i mit spil nu hedder Nielsen Arena.

Kamprapporten er desværre ikke længere tilgængelig, men så vidt jeg husker scorede Kaká for Milan.
GAIS, GAIS, Baby!

1985
Junior
Junior
Indlæg: 58
Tilmeldt: 5. okt 2008, 11:41

Re: FM

Indlæg af 1985 » 10. feb 2009, 16:22

Hinrup85 skrev:Så fik jeg endelig fat i den ny version af FM, og påbegyndt mit AaB spil.

For at gøre det lidt mere tidssvarende har jeg opdateret vores eget hold, så jeg har Luton og Wæhler.

Ud er røget:
Martin P til Vejle
Bræmer til AB
Saganowski slut leje

Ind er signet, Ilsø, Gravesen og Mtiliga. Så jeg syntes selv holdet er ved at være på plads til førsteholdet.

Så jeg vil høre hvilke talenter har i andre haft held til at få til klubben?
Spar på pengene, og send så en scout til skandinavien efter første sæson, så kommer der rigtig mange guldkorn frem. Har bla. fået en der kan overgå Ene med flere længder. Og en forsvar der ligeså kan overgå MJ. Så det kan jeg klart anbefale. Ellers er Aquino en rigtig skarp angriber .

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1384
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: FM

Indlæg af Kasper » 10. feb 2009, 17:25

Jeg har lige købt et par spillere med AaB, og så bed jeg mærke i at nr. 12 ikke er valgbar? Er den fredet pga Boye?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

1985
Junior
Junior
Indlæg: 58
Tilmeldt: 5. okt 2008, 11:41

Re: FM

Indlæg af 1985 » 10. feb 2009, 18:33

Kasper skrev:Jeg har lige købt et par spillere med AaB, og så bed jeg mærke i at nr. 12 ikke er valgbar? Er den fredet pga Boye?
Det er fordi du nok har en spiller med det nummer grunden til hans navn så ikke er der, er at han nok er udlejet, sådan er det ihvertfald i mit spil.

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:47
Geografisk sted: Færøkroen

Re: FM

Indlæg af Jonas K » 10. feb 2009, 21:13

1985 skrev:
Kasper skrev:Jeg har lige købt et par spillere med AaB, og så bed jeg mærke i at nr. 12 ikke er valgbar? Er den fredet pga Boye?
Det er fordi du nok har en spiller med det nummer grunden til hans navn så ikke er der, er at han nok er udlejet, sådan er det ihvertfald i mit spil.
Nix, den er fredet pga. Boye. En mega sej feature.
Martin P - ægte Aalborg

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:47
Geografisk sted: Færøkroen

Re: FM

Indlæg af Jonas K » 10. feb 2009, 21:14

Er der for resten nogen som ved hvordan man får Tysklands landshold til at virke?

Spiller over Steam, så der ligger ikke nogle data filer i SI mappen.
Martin P - ægte Aalborg

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1384
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: FM

Indlæg af Kasper » 10. feb 2009, 22:13

Jonas K skrev:
1985 skrev:
Kasper skrev:Jeg har lige købt et par spillere med AaB, og så bed jeg mærke i at nr. 12 ikke er valgbar? Er den fredet pga Boye?
Det er fordi du nok har en spiller med det nummer grunden til hans navn så ikke er der, er at han nok er udlejet, sådan er det ihvertfald i mit spil.
Nix, den er fredet pga. Boys. En mega sej feature.
Okay nice, fatter dog ikke hvorfor det ikke er mere udbredt, tror ikke der er mange der er klar over at nr. 12 er fredet i AaB
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Dübelius
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 6. apr 2006, 01:25
Geografisk sted: Syd for Sydafrika

Re: FM

Indlæg af Dübelius » 10. feb 2009, 22:42

Jonas K skrev:Er der for resten nogen som ved hvordan man får Tysklands landshold til at virke?

Spiller over Steam, så der ligger ikke nogle data filer i SI mappen.
Såvidt jeg har kunnet læse mig frem til, skal du finde følgende sti:

C:\Program Files\Steam\steamapps\common\football manager 2009\data\db\900\lnc\all\

Derefter sletter du filen fake.inc, og det burde virke.

Hvis du har 9.1.0-patchen installeret, skal du dog benytte dig af denne sti:

C:\Program Files\Steam\steamapps\common\football manager 2009\data\updates\update-910\db\910\Inc\all\
GAIS, GAIS, Baby!

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:47
Geografisk sted: Færøkroen

Re: FM

Indlæg af Jonas K » 10. feb 2009, 23:12

Dübelius skrev:
Jonas K skrev:Er der for resten nogen som ved hvordan man får Tysklands landshold til at virke?

Spiller over Steam, så der ligger ikke nogle data filer i SI mappen.
Såvidt jeg har kunnet læse mig frem til, skal du finde følgende sti:

C:\Program Files\Steam\steamapps\common\football manager 2009\data\db\900\lnc\all\

Derefter sletter du filen fake.inc, og det burde virke.

Hvis du har 9.1.0-patchen installeret, skal du dog benytte dig af denne sti:

C:\Program Files\Steam\steamapps\common\football manager 2009\data\updates\update-910\db\910\Inc\all\
Perfekt, du kommer med i min aftenbøn :)
Martin P - ægte Aalborg

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 11. feb 2009, 11:21

Spørgsmål til jer andre FM nørder:

Hvor meget forlangte Bøgelund for at forlænge sin kontrakt?
Jeg er stadig igang med 1. sæson og har købt Christian Kæller fra Stabæk som backup for Bøge og han kan også spille offensiv midt højrebane.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 11. feb 2009, 11:26

Et spørgsmål mere(nok mest til Hanga)

Jeg kører med 9.2.0 patchen, og undrer mig over hvorfor Poul Erik står som assistenttræner, når Allan Kuhn stadig var det sidste sommer?

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: FM

Indlæg af Hinrup85 » 11. feb 2009, 11:39

Nu sad jeg og læste lidt frem og tilbage ang. taktikker på fmdanmark.dk - og her blev jeg henledt til denne "lille" guide.

http://www.fm-britain.co.uk/strategyguides/

Det er en strategi/taktik guide, som bliver omtalt til Biblen. Selv har jeg fundet en dansk version af den på fmdanmark.dk, men ville lige dele den med jer andre. Selv vil jeg lige læse den igennem og se om der er nogle gode fif til taktikker.

1985
Junior
Junior
Indlæg: 58
Tilmeldt: 5. okt 2008, 11:41

Re: FM

Indlæg af 1985 » 11. feb 2009, 11:43

Hvor fandt du det på FM-Danmark ?

Forresten, er der så en/nogle der har en rigtig god taktik til hvis man nu ikke har de hurtigste angribere ?

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: FM

Indlæg af Hinrup85 » 11. feb 2009, 12:34

1985 skrev:Hvor fandt du det på FM-Danmark ?

Forresten, er der så en/nogle der har en rigtig god taktik til hvis man nu ikke har de hurtigste angribere ?
Den er her:

http://www.fmdanmark.dk/downloads/show_ ... .php?id=75

Dog skal man have en bruger for at downloade den.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14876
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 11. feb 2009, 18:38

Elscorpio skrev:Et spørgsmål mere(nok mest til Hanga)

Jeg kører med 9.2.0 patchen, og undrer mig over hvorfor Poul Erik står som assistenttræner, når Allan Kuhn stadig var det sidste sommer?
Det skyldes at Kuhn på daværende tidspunkt var midlertidig cheftræner med Pylle som assistent. Det var desværre ikke muligt at programere det sådan, at hvis man så selv vælgede at blive træner i AaB, at så rykkede Pylle ned som træner igen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 11. feb 2009, 18:47

Hanga skrev:
Elscorpio skrev:Et spørgsmål mere(nok mest til Hanga)

Jeg kører med 9.2.0 patchen, og undrer mig over hvorfor Poul Erik står som assistenttræner, når Allan Kuhn stadig var det sidste sommer?
Det skyldes at Kuhn på daværende tidspunkt var midlertidig cheftræner med Pylle som assistent. Det var desværre ikke muligt at programere det sådan, at hvis man så selv vælgede at blive træner i AaB, at så rykkede Pylle ned som træner igen.
Når man starter en ny sæson i FM09 er det juli 2008 og der var det Bruce Rioch.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14876
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 11. feb 2009, 18:48

Elscorpio skrev:
Hanga skrev:
Elscorpio skrev:Et spørgsmål mere(nok mest til Hanga)

Jeg kører med 9.2.0 patchen, og undrer mig over hvorfor Poul Erik står som assistenttræner, når Allan Kuhn stadig var det sidste sommer?
Det skyldes at Kuhn på daværende tidspunkt var midlertidig cheftræner med Pylle som assistent. Det var desværre ikke muligt at programere det sådan, at hvis man så selv vælgede at blive træner i AaB, at så rykkede Pylle ned som træner igen.
Når man starter en ny sæson i FM09 er det juli 2008 og der var det Bruce Rioch.
Ja det er da meget muligt men nu tager patchen udgangspunkt i hvordan tingene var på patchens udgivelsestidspunkt... Ellers skulle man jo heller ikke opdatere transfers og sådan, og så er pointen i en dataupdate jo ligesom væk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3900
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: FM

Indlæg af Gentleman Finn » 11. feb 2009, 23:32

@ El Scorpio og andre der kunne have brug for det

Du kan edite en masse ting INGAME med dette tool: http://www.megaupload.com/?d=TS3EKLCY

Lave om på spillere, ændre deres kontraktsituation og det der ligner. Lav dog en backup skulle det give problemer med dit spil, det har ikke gjort for mig. Pas dog på med at snyde for meget, det dræber spillet : d

Besvar