Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1886
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af 634 » 28. jun 2009, 23:00

[quote="Lindvang"][quote="634"][quote="Lindvang"][quote="634"]Hvis du laver arbejde som har en overenskomst er der jo også en der til hørende fagforening, som vil hjælpe dig, men de vil selvfølgelig også samtidigt have dig til at melde dig ind i foreningen.

At søge hjælp hos fagforeninger er dog vigtigt at undgå hvis man kan klare sig uden.
Deres eksistens-grundlag er skrupelløse arbejdsgivere og arbejdtagere som ikke selv kan sikre sig minimums rettigheder overholdt. Er du først en gang klient i en fagforening glemmer de dig aldrig, og vil altid se dig som en de kan bevare deres eksistens-grundlag ved.[/quote]

Haha, det er sgu den største omgang bull, jeg endnu har hørt. Men respekt for dit stålsatte syn, selvom det ikke har alverden med virkeligheden at gøre.[/quote]

Den må du gerne forklare bedre, således at mit stålsatte syn forstår din virkelighed bedre.

Jeg er skam tilhænger røde fagforeninger, men synes også at det burde være meget lidt indflydelsesrigt i vores hverdag, og jeg har endnu ikke forstået hvorfor nogen betale til en kristelig fagforening.
Det må da være et valg mellem LO fagbevægelsen, blive selvstændig, eller finde en arbejdsplads som vil skide alle faglige organisationer et langt stykke, og egentlig godt vil efterstræbe at have gode og stabile medarbejdere, det vil sige at man slet ikke behøver at være med i fagforening og A-kasse, men har blind tillid til arbejdsgiveren vil det bedste for arbejdstageren.
Den sidste eks. har jeg selv haft i flere år, og det er skam ikke den ringeste arbejdsplads jeg har haft.[/quote]

Godt at høre, og nej de der blå fagforeninger er noget fanden (og nærige, usolidariske mennesker) har skabt.

Jeg er da enig med dig i, at det på alle måder er godt med en arbejdsplads, hvor arbejdsgiveren ikke forsøger at tage røven på én, men jeg mener også bare, at der er mange flere aspekter i det, såsom solidaritet med andre, der ikke er velsignet med den slags arbejdsgivere. Hvis fagbevægelsen bliver udvandet, vil dem, der kæmper mange kampe med arbejdsgiverne ikke have noget i ryggen, fordi dem, der har det fint ikke synes, at de har brug for det. Det er dét, jeg opponerer imod: at mange såkaldt moderne mennesker ikke synes de vil være i en fagforening, fordi DE ikke har brug for det. Get my point?[/quote]


Ja ja den moderne menneske kan jeg heller ikke lide. Selvfølgelig er jeg med i min relevante fagforening og A-kasse, ikke fordi jeg ønsker at få brug for det, men det kan være nyttigt for andre.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Mini-p » 29. jun 2009, 09:20

Kan godt se at mit indlæg mht feriefridage har skruet det hele lidt op.. Grunden til fravalget har simpelthen været af økonomiske grunde (hvilket også pisser mig af) med bil, husleje osv har det været priotering. Situationen er så nu at om 3 mdr. stopper jeg i dette fag, derfor skal jeg i nok i en anden fagforening end HK som jeg burde være i.. Derfor ser jeg ingen grund til at melde mig ind for at få løst dette "mindre problem"

Men ja, som nogle siger er unges forhold til Fagforeninger mm. ikke skide godt, men med en elevløn må der spares nogle steder også selvom det rammer en i røven bagefter!

Go dag..
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af JLB » 29. jun 2009, 16:12

Fluer er så belastende. Det dyr/insekt/pestilens skal udryddes. Der er intet formål med det, ud over at det er eminent god til at irritere folk når man sover
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Elscorpio » 29. jun 2009, 17:58

De pisser mig af a nogle af aserne på mi asaur er old op med a irke :@

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af jydenfranord » 1. jul 2009, 10:47

Det pisser mig af at se og hører på Jønke fortælle at bandekrigen handler om de vil befri danmark for de farlige udlændninge og de kæmper for at bevarer de danske værdier.

Hmm, mig bekendt er HA ikke noget der bygger på danske værdier eller kultur, derimod er det et amerikansk fænomen som startede i Amerika i slutningen af 40'eren og starten af 50'erne.
Man kan jo også undre sig over at disse prægtige mænd der tænker så meget på danmark, vælger at kører på Harley Davidson motorcykler, hvorfor ikke kører på Ellehammers motorcykel eller en nimbus?

Elegia

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Elegia » 1. jul 2009, 12:47

jydenfranord skrev:Det pisser mig af at se og hører på Jønke fortælle at bandekrigen handler om de vil befri danmark for de farlige udlændninge og de kæmper for at bevarer de danske værdier.

Hmm, mig bekendt er HA ikke noget der bygger på danske værdier eller kultur, derimod er det et amerikansk fænomen som startede i Amerika i slutningen af 40'eren og starten af 50'erne.
Man kan jo også undre sig over at disse prægtige mænd der tænker så meget på danmark, vælger at kører på Harley Davidson motorcykler, hvorfor ikke kører på Ellehammers motorcykel eller en nimbus?
Hvis ikke Debatside.dk havde været puritansk antipolitisk, kunne man også have indvendt, at disse danefæ (fnis) heller ikke just skæpper voldsomt til i statskassen hvad angår betaling af skat...

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af limey » 1. jul 2009, 13:02

Trusler, afpresning, vold, narkohandel, våbenhandel, trafficing, mord. Det må være det, at Jønke forstår som danske værdier.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Mogens » 1. jul 2009, 13:26

Det kan vel ikke gå ind under danske værdier, når det foregår i stort set alle lande???

Jeg spørger af uvidenhed....
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 562
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Elvis lever » 1. jul 2009, 13:49

Elegia skrev:
jydenfranord skrev:Det pisser mig af at se og hører på Jønke fortælle at bandekrigen handler om de vil befri danmark for de farlige udlændninge og de kæmper for at bevarer de danske værdier.

Hmm, mig bekendt er HA ikke noget der bygger på danske værdier eller kultur, derimod er det et amerikansk fænomen som startede i Amerika i slutningen af 40'eren og starten af 50'erne.
Man kan jo også undre sig over at disse prægtige mænd der tænker så meget på danmark, vælger at kører på Harley Davidson motorcykler, hvorfor ikke kører på Ellehammers motorcykel eller en nimbus?
Hvis ikke Debatside.dk havde været puritansk antipolitisk, kunne man også have indvendt, at disse danefæ (fnis) heller ikke just skæpper voldsomt til i statskassen hvad angår betaling af skat...
limey skrev:Trusler, afpresning, vold, narkohandel, våbenhandel, trafficing, mord. Det må være det, at Jønke forstår som danske værdier.
En dansk værdi er så vidt jeg ved, at man ikke er skyldig i noget man ikke er dømt for og en anden værdi er, at når man har udstået en straf, så er regnskabet gjort op. Det værste jeg ved er, den kvalmende selvretfærdighed født af dybt småborgerlige værdier som mange debattører svælger rundt i. En selvretfærdig man ellers oftest kun hos de mest fanatiske bandegrupperinger. Nogen har vist svært ved at se skoven for bare træer.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af limey » 1. jul 2009, 14:16

Elvis lever skrev: En dansk værdi er så vidt jeg ved, at man ikke er skyldig i noget man ikke er dømt for og en anden værdi er, at når man har udstået en straf, så er regnskabet gjort op. Det værste jeg ved er, den kvalmende selvretfærdighed født af dybt småborgerlige værdier som mange debattører svælger rundt i. En selvretfærdig man ellers oftest kun hos de mest fanatiske bandegrupperinger. Nogen har vist svært ved at se skoven for bare træer.
Hvad snakker du om? Påstår du, at HA ikke har de aktiviteter på deres program som jeg opremsede før? Der ryger jo HA'ere ind og ud af de danske fængsler konstant, ofte for meget horrible forbrydelser. Inde på den anden side, er det som regel dem der bestemmer, så det er nok "så som så" med det opgjorte regnskab.

Jønke snakker om danske værdier, for foregive at HA er en kontrast til invandrerbanderne, hvilket jo er totalt misvisende, da de er to alen af samme stykke, som prøver at opnå de samme ting - nemlig total kontrol over den organiserede kriminalitet i DK.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af BoT » 1. jul 2009, 14:41

Elvis lever skrev:... Det værste jeg ved er, den kvalmende selvretfærdighed født af dybt småborgerlige værdier som mange debattører svælger rundt i.
Dybt småborgerlige værdier som det at betale skat, det at overholde lovene, det at respektere andre mennesker med en anden hudfarve, det at undlade at sælge hårde stoffer til unge. Ja føj siger jeg bare!

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 562
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Elvis lever » 1. jul 2009, 15:09

limey skrev:
Elvis lever skrev: En dansk værdi er så vidt jeg ved, at man ikke er skyldig i noget man ikke er dømt for og en anden værdi er, at når man har udstået en straf, så er regnskabet gjort op. Det værste jeg ved er, den kvalmende selvretfærdighed født af dybt småborgerlige værdier som mange debattører svælger rundt i. En selvretfærdig man ellers oftest kun hos de mest fanatiske bandegrupperinger. Nogen har vist svært ved at se skoven for bare træer.
Hvad snakker du om? Påstår du, at HA ikke har de aktiviteter på deres program som jeg opremsede før? Der ryger jo HA'ere ind og ud af de danske fængsler konstant, ofte for meget horrible forbrydelser. Inde på den anden side, er det som regel dem der bestemmer, så det er nok "så som så" med det opgjorte regnskab.

Jønke snakker om danske værdier, for foregive at HA er en kontrast til invandrerbanderne, hvilket jo er totalt misvisende, da de er to alen af samme stykke, som prøver at opnå de samme ting - nemlig total kontrol over den organiserede kriminalitet i DK.
Jeg skelner bare mellem hvad HA som er organisation måtte være dømt for og hvad individuelle medlemmer af HA er dømt for. Hvis du kan finde eksempeler på at HA er dømt som organisation, så nævn dem gerne. jeg kender dem ikke. Hvis 80% af AaB support var dømt for kriminalitet, ville det ikke gøre AaB support til en kriminel organisation. Så enkelt er det.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 562
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Elvis lever » 1. jul 2009, 15:22

BoT skrev:
Elvis lever skrev:... Det værste jeg ved er, den kvalmende selvretfærdighed født af dybt småborgerlige værdier som mange debattører svælger rundt i.
Dybt småborgerlige værdier som det at betale skat, det at overholde lovene, det at respektere andre mennesker med en anden hudfarve, det at undlade at sælge hårde stoffer til unge. Ja føj siger jeg bare!
Nu glemte du jo lige tilføjelsen, som jeg havde. "En selvretfærdig man ellers oftest kun hos de mest fanatiske bandegrupperinger." Og så gik pointen jo ikke på hvad der er rigtigt og forkert, men på med hvilken ret nogle dømmer andre. Alle er lige for loven, uanset hvor usympatisk de optræder. Det gælder også rocker grupper, invandrer bander, AaB supportere og hvad der ellers måtte findes. At individer i disse grupperinger dømmes, gør som udgangspunkt ikke organisationerne kriminelle. Hvis du ligger inde med eksempler på at eksempelvis HA er dømt som organisation, så skriv endelig.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af limey » 1. jul 2009, 16:09

Elvis lever skrev:
limey skrev:
Elvis lever skrev: En dansk værdi er så vidt jeg ved, at man ikke er skyldig i noget man ikke er dømt for og en anden værdi er, at når man har udstået en straf, så er regnskabet gjort op. Det værste jeg ved er, den kvalmende selvretfærdighed født af dybt småborgerlige værdier som mange debattører svælger rundt i. En selvretfærdig man ellers oftest kun hos de mest fanatiske bandegrupperinger. Nogen har vist svært ved at se skoven for bare træer.
Hvad snakker du om? Påstår du, at HA ikke har de aktiviteter på deres program som jeg opremsede før? Der ryger jo HA'ere ind og ud af de danske fængsler konstant, ofte for meget horrible forbrydelser. Inde på den anden side, er det som regel dem der bestemmer, så det er nok "så som så" med det opgjorte regnskab.

Jønke snakker om danske værdier, for foregive at HA er en kontrast til invandrerbanderne, hvilket jo er totalt misvisende, da de er to alen af samme stykke, som prøver at opnå de samme ting - nemlig total kontrol over den organiserede kriminalitet i DK.
Jeg skelner bare mellem hvad HA som er organisation måtte være dømt for og hvad individuelle medlemmer af HA er dømt for. Hvis du kan finde eksempeler på at HA er dømt som organisation, så nævn dem gerne. jeg kender dem ikke. Hvis 80% af AaB support var dømt for kriminalitet, ville det ikke gøre AaB support til en kriminel organisation. Så enkelt er det.
Nå - er det nu dét, det handler om? Jeg troede ellers, at Jønke, som en af HA's allermest kendte talsmænd, på en eller anden måde talte om bandekrigen på et overordnet plan, fremfor en situation fra individ til individ. Især set i lyset af, at han havde bevæget sig ind i en overordnet analyse, som indbefattede et påstået dansk værdigrundlag. Jeg nægter simpelthen at tro, at der er nogle mennesker (dig inklusive, Elvis lever), som opfatter HA som en hyggeorganisation, hvis interesser består af knallertkørsel og at høre steppenwolfplader i det lokale klubhus. Da der er tale om en velkendt mafiaorganisation, burde der efter min mening ikke være noget odiøst i at anfægte Hell's Angels generelle "arbejdsmetoder", uden at skulle igennem et lynkursus i juridiske diskurser.

Elegia

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Elegia » 1. jul 2009, 16:48

Elvis lever skrev:
Elegia skrev:Hvis ikke Debatside.dk havde været puritansk antipolitisk, kunne man også have indvendt, at disse danefæ (fnis) heller ikke just skæpper voldsomt til i statskassen hvad angår betaling af skat...
En dansk værdi er så vidt jeg ved, at man ikke er skyldig i noget man ikke er dømt for og en anden værdi er, at når man har udstået en straf, så er regnskabet gjort op. Det værste jeg ved er, den kvalmende selvretfærdighed født af dybt småborgerlige værdier som mange debattører svælger rundt i. En selvretfærdig man ellers oftest kun hos de mest fanatiske bandegrupperinger. Nogen har vist svært ved at se skoven for bare træer.
Kære ”Elvis Lever”

Da du citerer mig i dit indlæg, vil jeg tillade mig at svare dig.

Jeg fatter intet af, hvad din ”skov og træ”-retorik i denne sammenhæng skal betyde, skønt jeg kender talemådens betydning.

Til gengæld er det faktuelt korrekt, som jeg anfører, at medlemmerne af Hells Angels generelt har flere udeståender med det danske skattevæsen, end hr. og fru Danmark.

Jævnfør eksempelvis antallet af konfiskerede ejendele ved motorcykelklubbens fester eller de rapport, Skat offentliggør om emnet.

Hvis du tager mig til indtægt for ”småborgerligt” at påstå, Hells Angels der ud over er synderligt kriminelle, skyder du langt over både mål, skoven og træerne.

Jeg er derimod bekendt med eksempelvis Hells Angels’ foretræde for Folketinget i 2003, som viste, at...
* Af 133 domme for narkokriminalitet i 2001 var kun én (0,7%) over en HA’er, som på tidspunktet for gerningen endnu ikke var medlem.
* Inden for de sidste 5 år var 43 HA-tilknyttede straffet for vold (kun de 10 begået, mens personerne var i HA).
* 160.000 strafferetlige forhold i alt blev afgjort i dét år, heraf vedrørte de 52 (0,03%) HA-tilknyttede.
* Af 9421 voldsdomme i 2000 står HA-tilknyttede for de 5 (0,05%).

Så hvis dit indlæg er henvendt til mig, som du trods alt citerer, er dine dumsmarte bemærkninger om både småborgerlighed og selvretfærdighed malplacerede, da jeg udelukkende påpegede en faktuel sandhed og skam udmærket kender til sagens øvrige frække sager som eksempelvis fakta og nuancer.

Kærligst,
Elegia

EDIT:

Inspirerende læsestof om emnet:

Kommentar. Hells Angels : Motorcykelklubben og Grundloven
Weekendavisen | 20.05.2009 | 1. SEKTION | Side 5

Rockerloven er en glidebane
http://www.information.dk/13157" onclick="window.open(this.href);return false;

Politiet udnytter vores utryghed
http://videnskab.dk/content/dk/samfund/ ... s_utryghed" onclick="window.open(this.href);return false;

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af PeterS » 1. jul 2009, 19:30

det pisser mig meget af at Real har købt Benzema! :(

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Elscorpio » 1. jul 2009, 19:34

PeterS skrev:det pisser mig meget af at Real har købt Benzema! :(
Bliver nødt til at svare på denne i Det bringer smilet frem tråden...

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 562
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Elvis lever » 4. jul 2009, 13:37

limey skrev:Nå - er det nu dét, det handler om? Jeg troede ellers, at Jønke, som en af HA's allermest kendte talsmænd, på en eller anden måde talte om bandekrigen på et overordnet plan, fremfor en situation fra individ til individ. Især set i lyset af, at han havde bevæget sig ind i en overordnet analyse, som indbefattede et påstået dansk værdigrundlag. Jeg nægter simpelthen at tro, at der er nogle mennesker (dig inklusive, Elvis lever), som opfatter HA som en hyggeorganisation, hvis interesser består af knallertkørsel og at høre steppenwolfplader i det lokale klubhus. Da der er tale om en velkendt mafiaorganisation, burde der efter min mening ikke være noget odiøst i at anfægte Hell's Angels generelle "arbejdsmetoder", uden at skulle igennem et lynkursus i juridiske diskurser.
Du må opfatte hvem du vil, som kriminelle. Personligt overlader jeg den slags skyldsspørgsmål til domstolene. Du kalder det juridiske diskurser, jeg kalder det forskellen mellem fængsel og frihed. Iøvrigt kan du jo tjekke div. links i Elegias indlæg.

Ps: Er der andre i dit verdensbilled som er kollektivt skyldige uden at være dømt??
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 562
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Elvis lever » 4. jul 2009, 13:48

Elegia skrev:
Elvis lever skrev:
Elegia skrev:Hvis ikke Debatside.dk havde været puritansk antipolitisk, kunne man også have indvendt, at disse danefæ (fnis) heller ikke just skæpper voldsomt til i statskassen hvad angår betaling af skat...
En dansk værdi er så vidt jeg ved, at man ikke er skyldig i noget man ikke er dømt for og en anden værdi er, at når man har udstået en straf, så er regnskabet gjort op. Det værste jeg ved er, den kvalmende selvretfærdighed født af dybt småborgerlige værdier som mange debattører svælger rundt i. En selvretfærdig man ellers oftest kun hos de mest fanatiske bandegrupperinger. Nogen har vist svært ved at se skoven for bare træer.
Kære ”Elvis Lever”

Da du citerer mig i dit indlæg, vil jeg tillade mig at svare dig.

Jeg fatter intet af, hvad din ”skov og træ”-retorik i denne sammenhæng skal betyde, skønt jeg kender talemådens betydning.

Til gengæld er det faktuelt korrekt, som jeg anfører, at medlemmerne af Hells Angels generelt har flere udeståender med det danske skattevæsen, end hr. og fru Danmark.

Jævnfør eksempelvis antallet af konfiskerede ejendele ved motorcykelklubbens fester eller de rapport, Skat offentliggør om emnet.

Hvis du tager mig til indtægt for ”småborgerligt” at påstå, Hells Angels der ud over er synderligt kriminelle, skyder du langt over både mål, skoven og træerne.

Jeg er derimod bekendt med eksempelvis Hells Angels’ foretræde for Folketinget i 2003, som viste, at...
* Af 133 domme for narkokriminalitet i 2001 var kun én (0,7%) over en HA’er, som på tidspunktet for gerningen endnu ikke var medlem.
* Inden for de sidste 5 år var 43 HA-tilknyttede straffet for vold (kun de 10 begået, mens personerne var i HA).
* 160.000 strafferetlige forhold i alt blev afgjort i dét år, heraf vedrørte de 52 (0,03%) HA-tilknyttede.
* Af 9421 voldsdomme i 2000 står HA-tilknyttede for de 5 (0,05%).

Så hvis dit indlæg er henvendt til mig, som du trods alt citerer, er dine dumsmarte bemærkninger om både småborgerlighed og selvretfærdighed malplacerede, da jeg udelukkende påpegede en faktuel sandhed og skam udmærket kender til sagens øvrige frække sager som eksempelvis fakta og nuancer.

Kærligst,
Elegia

EDIT:

Inspirerende læsestof om emnet:

Kommentar. Hells Angels : Motorcykelklubben og Grundloven
Weekendavisen | 20.05.2009 | 1. SEKTION | Side 5

Rockerloven er en glidebane
http://www.information.dk/13157" onclick="window.open(this.href);return false;

Politiet udnytter vores utryghed
http://videnskab.dk/content/dk/samfund/ ... s_utryghed" onclick="window.open(this.href);return false;
Kære Elegia

Lad mig starte med at fastlå, at vi næppe er grundlæggende uenig, men dit skatte argument kunne ligesåvel være anvendt i forhold til ulovlig brug af gulplade biler og medlemmer af håndværksrådet.

Småborgerligheden gik ikke på holdninger til HA, men mere generelt på stigmatisering af befolkningsgrupper som ligger langt fra ens egen "baghave".

Bedste hilsner

Elvis lever
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af thomasjn » 4. jul 2009, 20:04

Det pisser mig af, at jeg undervurderede solen da jeg var ved stranden i Skagen og som følge deraf nu befinder mig et i et smertehelvede.

Besvar