musik

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Simon-RS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 18. okt 2007, 12:57
Favoritspiller: Scarface og MJ
Geografisk sted: 9210

Re: musik

Indlæg af Simon-RS » 24. apr 2010, 11:14

Bare lad være med at se reklamen for Århus.











Det var alligevel meget.
You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem.

Brugeravatar
Poul Hat
2. div
2. div
Indlæg: 204
Tilmeldt: 27. mar 2006, 08:19
Favoritspiller: Poul Hübertz

Re: musik

Indlæg af Poul Hat » 24. apr 2010, 12:07

Konsulenten skrev:
Nakken skrev:
Konsulenten skrev:
MrBangDK skrev:Så kommer de sgu alligevel!!!

http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt ... 334456.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Må kraftigt fraråde folk at tage til denne koncert. Det var en gigantisk joke sidst dette ensemble gæstede Roskilde.
Tjaaaa...

Jeg er declared Guns N' Roses hater og var faktisk positivt overrasket over Axls stemme og bandets lyd på Rossen. At der så var usandsynlig meget diva-attitude over ham, hvilket resulterede i utilgivelige lange intermissions med Christina Aguilera-covers, var vel bare forventeligt.
Kan kun tolke ovenstående som, at du var uhæmmet stiv eller påvirket i anden retning under koncerten, hvilket jeg naturligvis kun kan rose. Men koncerten var decideret jammerlig og absolut en af de dårligste, jeg har oplevet i løbet af mine mange år på Roskilde.
Jeg var tæt på appelsinfri, da Axl og de andre kopier gæstede Roskilde sidst - Det var bestemt en rodet affære med mange lange pauser og underligt stemning. - Men det ændrer altså ikke på, at jeg var meget tilfreds, når de fyrede de gamle numre af. - Det var fandme fedt og lød præcis som det skulle...
"Endnu et arrogant og bedrevidende indlæg fra Poul Hat"

Brugeravatar
9000guldglans
Allstar
Allstar
Indlæg: 1240
Tilmeldt: 9. maj 2008, 21:02

Re: musik

Indlæg af 9000guldglans » 25. apr 2010, 08:27

Coma skrev:Dette ser ud til at kunne blive det fedeste siden den nye Funeral Mist cd.

Virkelig skummel stemning der. Iskoldt og ondt, skønt

Brugeravatar
Coma
Allstar
Allstar
Indlæg: 4303
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:47
Kontakt:

Re: musik

Indlæg af Coma » 25. apr 2010, 11:56

9000guldglans skrev:
Coma skrev:Dette ser ud til at kunne blive det fedeste siden den nye Funeral Mist cd.

Virkelig skummel stemning der. Iskoldt og ondt, skønt
resten af musikken er lidt underlig, sådan noget pop metal hybrid. Ved ikke helt hvad jeg syntes, overnævnte film var ellers lovende, tror ikke det er på højde med FUneral Mist cdén.. men ellers er det vel ok:
http://cdn.stereogum.com/files/mp3/Nach ... uneral.mp3

Elegia

Re: musik

Indlæg af Elegia » 25. apr 2010, 13:35

Poul Hat skrev:
Konsulenten skrev:
Nakken skrev:
Konsulenten skrev:
MrBangDK skrev:Så kommer de sgu alligevel!!!

http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt ... 334456.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Må kraftigt fraråde folk at tage til denne koncert. Det var en gigantisk joke sidst dette ensemble gæstede Roskilde.
Tjaaaa...

Jeg er declared Guns N' Roses hater og var faktisk positivt overrasket over Axls stemme og bandets lyd på Rossen. At der så var usandsynlig meget diva-attitude over ham, hvilket resulterede i utilgivelige lange intermissions med Christina Aguilera-covers, var vel bare forventeligt.
Kan kun tolke ovenstående som, at du var uhæmmet stiv eller påvirket i anden retning under koncerten, hvilket jeg naturligvis kun kan rose. Men koncerten var decideret jammerlig og absolut en af de dårligste, jeg har oplevet i løbet af mine mange år på Roskilde.
Jeg var tæt på appelsinfri, da Axl og de andre kopier gæstede Roskilde sidst - Det var bestemt en rodet affære med mange lange pauser og underligt stemning. - Men det ændrer altså ikke på, at jeg var meget tilfreds, når de fyrede de gamle numre af. - Det var fandme fedt og lød præcis som det skulle...
Det er fjollet at diskutere subjektivt, når man helt objektivt kan fastslå, at Guns N' Roses på Roskilde var ud-over-alle-grænser elendigt.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: musik

Indlæg af Kenneth K » 26. apr 2010, 14:26

M.I.A. og Gaga har haft lidt beef på det seneste... Og M.I.A. beviser nu, at hun bare er sejere, og bedre, og mere original, og mere kontroversiel.

M.I.A. > Gaga
Born Free > Telephone





EDIT: Ih, embedding er ikke tilladt. Men snyd ikke jer selv for det.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: musik

Indlæg af Elscorpio » 26. apr 2010, 20:05

Prodigys video fra 1997 som handler om en vild tur i byen:

http://www.youtube.com/watch?v=0BpfydZd ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

En af de vildeste og mest provokerende videoer dengang.
MTV bannede den forståeligt nok.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: musik

Indlæg af Provst i Brovst » 26. apr 2010, 23:12

Sir tom jones varmer Janis Joplin op...
'Raise Your Hand'

BilledeBillede
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:16
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: musik

Indlæg af Martin » 26. apr 2010, 23:40

Kenneth K skrev:M.I.A. og Gaga har haft lidt beef på det seneste... Og M.I.A. beviser nu, at hun bare er sejere, og bedre, og mere original, og mere kontroversiel.

M.I.A. > Gaga
Born Free > Telephone





EDIT: Ih, embedding er ikke tilladt. Men snyd ikke jer selv for det.
FÅCK den er vild, den nye M.I.A! Dog mener jeg absolut også at Lady Gaga-videoen har eksistensberettigelse - briller af tændte cigaretter er fandme blæret.

Born Free minder meget om den her Justice-video som Romain Gavres også instruerede:
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: musik

Indlæg af Kenneth K » 27. apr 2010, 14:18

Martin skrev:Dog mener jeg absolut også at Lady Gaga-videoen har eksistensberettigelse - briller af tændte cigaretter er fandme blæret.
Bevares. Den har i høj grad sin berettigelse. Både sangen og videoen er forrygende; det var nu også bare en kommentar til M.I.A.s og Lady Gagas interne beef, hvor jeg mener, at M.I.A. trækker det længste strå.

Sammen med Robyn er de tre lysår foran andre, kvindelige popstjerner.

M.I.A. > Robyn > Lady Gaga >>> Andre

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: musik

Indlæg af -Larsen » 27. apr 2010, 15:59

Kenneth K skrev:
Martin skrev:Dog mener jeg absolut også at Lady Gaga-videoen har eksistensberettigelse - briller af tændte cigaretter er fandme blæret.
Bevares. Den har i høj grad sin berettigelse. Både sangen og videoen er forrygende; det var nu også bare en kommentar til M.I.A.s og Lady Gagas interne beef, hvor jeg mener, at M.I.A. trækker det længste strå.

Sammen med Robyn er de tre lysår foran andre, kvindelige popstjerner.

M.I.A. > Robyn > Lady Gaga >>> Andre
Spørgsmål.. Er det ligefrem Gagas musik I hylder eller er det bare videoen? I så fald, at det også er musikken, er det så tekster som:

"Oh-oh-oh-oh-oooh!
Oh-oh-oh-oooh-oh-oh-oh!
Caught in a bad romance
Oh-oh-oh-oh-oooh!
Oh-oh-oh-oooh-oh-oh-oh!
Caught in a bad romance
Rah rah ah-ah-ah!
Ro mah ro-mah-mah
Gaga Ooh-la-la!
Want your bad romance

Rah rah ah-ah-ah!
Ro mah ro-mah-mah
Gaga Ooh-la-la!
Want your bad romance"

Eller måske

"oh o-oh oh oh, o-o-o-o-o-oh
I'll get him hot, show him what I got
(2x)

can't read my, can't read my
no, he can't read my poker face
(she's got to love nobody)
(2x)

p-p-p-poker face, p-p-poker face
(m-m-m-ma)"

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: musik

Indlæg af Kenneth K » 27. apr 2010, 16:24

-Larsen skrev:Spørgsmål.. Er det ligefrem Gagas musik I hylder eller er det bare videoen?
Jeg kan kun tale for mig selv, men...

Først og fremmest er videoen til "Telephone" forrygende. Den kan alle vist godt gå med til?

Og derudover hylder jeg også noget af Gagas musik. Ikke ligefrem den dybe lyrik, nej, men melodierne er rigtig skarpt skåret med formidable hooks. Specielt på "Telephone", men også på "Bad Romance" og "Paparazzi". De to andre, store hits "Poker Face" og "Just Dance" fangede mig ikke, men det var snedigt at spille dem ud først, så de unge, købestærke, kvindelige teens kunne falde pladask for skidtet.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: musik

Indlæg af Kunji » 27. apr 2010, 18:57

Kenneth K skrev:
-Larsen skrev:Spørgsmål.. Er det ligefrem Gagas musik I hylder eller er det bare videoen?
Jeg kan kun tale for mig selv, men...

Først og fremmest er videoen til "Telephone" forrygende. Den kan alle vist godt gå med til?

Og derudover hylder jeg også noget af Gagas musik. Ikke ligefrem den dybe lyrik, nej, men melodierne er rigtig skarpt skåret med formidable hooks. Specielt på "Telephone", men også på "Bad Romance" og "Paparazzi". De to andre, store hits "Poker Face" og "Just Dance" fangede mig ikke, men det var snedigt at spille dem ud først, så de unge, købestærke, kvindelige teens kunne falde pladask for skidtet.
"Love Game" er satme også godt skåret.
Nej, det er ikke dybt på nogen måde, men jeg kan ikke ha' andet end respekt for hende. Alt hvad hun rører ved er gennemtænkt, storstilet og lækkert.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:16
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: musik

Indlæg af Martin » 27. apr 2010, 19:13

-Larsen skrev:Spørgsmål.. Er det ligefrem Gagas musik I hylder eller er det bare videoen? I så fald, at det også er musikken, er det så tekster som:

"Oh-oh-oh-oh-oooh!
Oh-oh-oh-oooh-oh-oh-oh!
Caught in a bad romance
Oh-oh-oh-oh-oooh!
Oh-oh-oh-oooh-oh-oh-oh!
Caught in a bad romance
Rah rah ah-ah-ah!
Ro mah ro-mah-mah
Gaga Ooh-la-la!
Want your bad romance

Rah rah ah-ah-ah!
Ro mah ro-mah-mah
Gaga Ooh-la-la!
Want your bad romance"

Eller måske

"oh o-oh oh oh, o-o-o-o-o-oh
I'll get him hot, show him what I got
(2x)

can't read my, can't read my
no, he can't read my poker face
(she's got to love nobody)
(2x)

p-p-p-poker face, p-p-poker face
(m-m-m-ma)"
PRÆCIS det synes jeg er ganske glimrende - spørgsmålet er til gengæld latterligt i en tråd domineret af rollespilsmetal og washed-up has-beens fra 90'erne. Er meget glad for Lady Gaga, som dog er en fattigmands M.I.A.
Se eksempelvis denne Wale-video, hvor Gaga går all-out-M.I.A.


Hvor Gaga blandt andet brillierer med:
Lookin at, lookin at, lookin at me
Look at that, look how they lookin at me
Eyes all sticky like honey on bees
Look at that, look at how they lookin at me


(Wale er i øvrigt en af de bedste til fra Baltimore i årevis)
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: musik

Indlæg af Kenneth K » 27. apr 2010, 23:19

Martin skrev:PRÆCIS det synes jeg er ganske glimrende - spørgsmålet er til gengæld latterligt i en tråd domineret af rollespilsmetal og washed-up has-beens fra 90'erne. Er meget glad for Lady Gaga, som dog er en fattigmands M.I.A.
Se eksempelvis denne Wale-video, hvor Gaga går all-out-M.I.A.


Hvor Gaga blandt andet brillierer med:
Lookin at, lookin at, lookin at me
Look at that, look how they lookin at me
Eyes all sticky like honey on bees
Look at that, look at how they lookin at me


(Wale er i øvrigt en af de bedste til fra Baltimore i årevis)
Jeg synes, det lyder som om, at den der sang var skrevet til M.I.A., og at de så måtte nøjes med lightversionen, Gaga. Wale rapper i hvert fald noget lig "And I'm the same way, M.I.A. / And me, Cool and Dre get high like planes".

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: musik

Indlæg af -Larsen » 28. apr 2010, 08:58

Martin skrev:
-Larsen skrev:Spørgsmål.. Er det ligefrem Gagas musik I hylder eller er det bare videoen? I så fald, at det også er musikken, er det så tekster som:

"Oh-oh-oh-oh-oooh!
Oh-oh-oh-oooh-oh-oh-oh!
Caught in a bad romance
Oh-oh-oh-oh-oooh!
Oh-oh-oh-oooh-oh-oh-oh!
Caught in a bad romance
Rah rah ah-ah-ah!
Ro mah ro-mah-mah
Gaga Ooh-la-la!
Want your bad romance

Rah rah ah-ah-ah!
Ro mah ro-mah-mah
Gaga Ooh-la-la!
Want your bad romance"

Eller måske

"oh o-oh oh oh, o-o-o-o-o-oh
I'll get him hot, show him what I got
(2x)

can't read my, can't read my
no, he can't read my poker face
(she's got to love nobody)
(2x)

p-p-p-poker face, p-p-poker face
(m-m-m-ma)"
PRÆCIS det synes jeg er ganske glimrende - spørgsmålet er til gengæld latterligt i en tråd domineret af rollespilsmetal og washed-up has-beens fra 90'erne. Er meget glad for Lady Gaga, som dog er en fattigmands M.I.A.
Se eksempelvis denne Wale-video, hvor Gaga går all-out-M.I.A.


Hvor Gaga blandt andet brillierer med:
Lookin at, lookin at, lookin at me
Look at that, look how they lookin at me
Eyes all sticky like honey on bees
Look at that, look at how they lookin at me


(Wale er i øvrigt en af de bedste til fra Baltimore i årevis)

Hej Martin, jeg ramte tydeligvis et overordentlig ømt punkt, hvis mit spørgsmål ligefrem er latterligt? Jeg er fuldstændig ligeglad med, hvad andre har smidt op i denne tråd, jeg reagerede på jeres 'hyldest' af Gaga og fandt det interessant, hvad der fanger jer.

Utvivlsomt, at mange af numrene er 'godt skåret', for at bruge Kenneths udtryk og det er garanteret derfor, at hun skamspilles overalt. Det virker lidt på mig som med hr. Timberlake, alt de rører ved, er blevet mere eller mindre populært. Ikke, at jeg synes, at musikken ligefrem er dårlig, men der er bare flere irritationsmomenter ved begge og i Gagas tilfælde, er det så nogle af teksterne. Er det bedre, eller skal vi smide omkring os med flere latterlige kommentarer?

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: musik

Indlæg af limey » 28. apr 2010, 09:43

-Larsen skrev:
Hej Martin, jeg ramte tydeligvis et overordentlig ømt punkt, hvis mit spørgsmål ligefrem er latterligt? Jeg er fuldstændig ligeglad med, hvad andre har smidt op i denne tråd, jeg reagerede på jeres 'hyldest' af Gaga og fandt det interessant, hvad der fanger jer.

Utvivlsomt, at mange af numrene er 'godt skåret', for at bruge Kenneths udtryk og det er garanteret derfor, at hun skamspilles overalt. Det virker lidt på mig som med hr. Timberlake, alt de rører ved, er blevet mere eller mindre populært. Ikke, at jeg synes, at musikken ligefrem er dårlig, men der er bare flere irritationsmomenter ved begge og i Gagas tilfælde, er det så nogle af teksterne. Er det bedre, eller skal vi smide omkring os med flere latterlige kommentarer?
Du kan jo ikke bruge teksterne som en rettesnor for, om resten af musikken er god. Uden at have den store kendskab til genren, kan jeg vist konkludere uden at få ørerne i maskinen, at det mest handler om at synge noget der klinger godt. Tag et gammelt James Brown nummer og læs teksten og du vil forstå hvad jeg mener - og nej, James Brown er ikke dårligt! ;-)

At jeg så overhovedet ikke fatter, hvad nogen kan se i det der Gaga-halløj, er en anden sag. Især ikke når disse personer er de samme som har udsendt en fatwa over Tim C. for at være for poppet.

P.S. Hvem er M.I.A.?

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:16
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: musik

Indlæg af Martin » 28. apr 2010, 10:46

-Larsen skrev:Hej Martin, jeg ramte tydeligvis et overordentlig ømt punkt, hvis mit spørgsmål ligefrem er latterligt? Jeg er fuldstændig ligeglad med, hvad andre har smidt op i denne tråd, jeg reagerede på jeres 'hyldest' af Gaga og fandt det interessant, hvad der fanger jer.

Utvivlsomt, at mange af numrene er 'godt skåret', for at bruge Kenneths udtryk og det er garanteret derfor, at hun skamspilles overalt. Det virker lidt på mig som med hr. Timberlake, alt de rører ved, er blevet mere eller mindre populært. Ikke, at jeg synes, at musikken ligefrem er dårlig, men der er bare flere irritationsmomenter ved begge og i Gagas tilfælde, er det så nogle af teksterne. Er det bedre, eller skal vi smide omkring os med flere latterlige kommentarer?
Rolig sønnike. Jeg prøvede blot ironisere over at Gagas tekster skulle udstille i en tråd om musik, hvor vi efterhånden har været hele vejen rundt musikalsk. Et højt lix-tal er på ingen måde et lighedstegn med god musik, og omvendt. Der er en ærgelig tendens til at dømme noget musik, som værende dårlig fordi at teksten ikke bærer en dybere mening. At dømme Gaga for hendes ramma-lamma-ding-dong-rim er at dømme hende på forkerte parametre - synes jeg.

Som med Justin tror jeg, at de rammer zeitgeisten lige i røven, og derfor bliver alt hvad de laver til guld. Deraf kommer så den naturlige mætning og man bliver pisse irriteret på den overeksponering de får. Jeg vil med 99% procents sikkerhed ikke høre Gaga om 4 år, men lige nu synes jeg det er pisse godt!
-Larsen skrev:At jeg så overhovedet ikke fatter, hvad nogen kan se i det der Gaga-halløj, er en anden sag. Især ikke når disse personer er de samme som har udsendt en fatwa over Tim C. for at være for poppet.
Tim C's musik er fin nok - det er ikke pointen (Jeg bryder mig dog ikke om det). Pointen er at han smykker sig med en eller anden rock-troværdighed, der gør, at han mener at han er i stand til at fordømme den genre, som han selv er en stor del af. Derfor den helt rimelige fatva! Det svarer til, at Gaga syntes at det var dumt, når musikkere bare lavede lyde uden mening.
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: musik

Indlæg af Provst i Brovst » 28. apr 2010, 11:02

Når jeg er er ude at køre i min pick-up truck og GaGa kommer i bilradion så rækker jeg ud efter haglbøssen i gunracken.
Fcking dance action det er baaad på den rægtig dårlige måde. Det har intet med at det er popmusik, som også er godt, men at det er vildt dårlig pop.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 20. feb 2008, 09:42
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: musik

Indlæg af Konsulenten » 28. apr 2010, 11:03

Provst i Brovst skrev:Når jeg er er ude at køre i min pick-up truck og GaGa kommer i bilradion så rækker jeg ud efter haglbøssen i gunracken.
Fcking dance action det er baaad på den rægtig dårlige måde. Det har intet med at det er popmusik, som også er godt, men at det er vildt dårlig pop.
Heldigt du har et Tom Jones kasettebånd inden for rækkevidde til at dulme øresmerterne.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Besvar