"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10783
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af jonas386 » 30. apr 2011, 21:58

Har du så været oppe i alle del prøver eller hvordan?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kilde » 30. apr 2011, 22:04

jonas386 skrev:Har du så været oppe i alle del prøver eller hvordan?
Ja. Var oppe til optagelsesprøven.

Lindvang

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Lindvang » 30. apr 2011, 22:36

Er der nogen, der har erfaringer med Stadion An der Alten Försterei, altså hvor Union Berlin holder til?

Todos and nottodos.

Brugeravatar
RØDESVIN
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 7. feb 2006, 18:55
Geografisk sted: Vejgaard

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af RØDESVIN » 1. maj 2011, 08:54

søger Ifone 3 eller 4 eller Htc desair eller bedre. de skal være uden abon :)

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2153
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Fabbe » 1. maj 2011, 11:21

Lindvang skrev:Er der nogen, der har erfaringer med Stadion An der Alten Försterei, altså hvor Union Berlin holder til?

Todos and nottodos.
Jepper.

Nu skal jeg dog ikke belære om, hvordan man hurtigst finder fra S-stationen og ud til stadion (som ligger tæt på), da en sadistisk uropanser med skjold, hjelm og knippel sendte mig den gal vej, da jeg spurgte til ruten. Men tæt på Köpenick station ligger stadion.

For nylig renoveret med hjælp fra loyale klubfolk og fans. Således er det gamle betonskrummel blevet udstyret med fuld tribuneoverdækning, og det formoder jeg har gjort stemningen endnu mere fortættet.

Tre langsider med ståpladser. Det vil folk jo have, så der er ingen grund til at imponere nogen med siddepladser. Man kan sidde på den lille hovedtribune. Den ene målende er naturligvis besat af de dedikerede. "Wuhlesyndikat" er den ledende ultragruppe, som står på midten af tribunen. I hjørnet, på grænsen af den billige langside, står eksempelvis Prenzlauer Allee Fraktion.

Den billige langside med ståpladser er ikke decideret besat med ultras eller organiserede grupper. Men kedelig er tribunen ikke. Tilskuerne virker super dedikerede, især når de synger med på Nina Hagens slagsang.

Den modsatte målendetribune tilhører udeholdets fans. Er det en højrisikokamp, så inddrages halvdelen af tribune til neutral sikkerhedszone.

Find evt. Union-værtshuset "Die Bodega" på Prenzlauer Allee. Det ligger helt inde på Prenzlauerberg, langt fra stadion, men er et besøg værd. Meld lige tilbage, om mit halstørklæde stadig hænger der ;-)

Eisern Union!

Her er en herlig video fra DDR-tiden - en udebanetur til Leipzig mod 1. FC Lok
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af JLB » 10. maj 2011, 10:25

En der kan svare på hvornår der er mål. Skal bolden være helt over stregen, eller bare fri af stregen? Der har været kraftige diskussioner i forbindelse med Herning-Sønderjyske igår, om der var mål eller ej.

http://www.dbu.dk/sitecore/content/Fael ... _maal.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Scoring

Et mål er scoret, når hele bolden har passeret mållinjen mellem målstængerne og under overliggeren, forudsat at der ikke foreligger nogen lovovertrædelse af det hold, som har scoret
Skal hele bolden passere linien, således at man kan trække en lodret streg fra bagsiden af linien som bolden skal være fri af, eller skal der bare være luft mellem linien og bolden?
Hvem der bare var irsk

Lindvang

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Lindvang » 10. maj 2011, 13:51

JLB skrev:En der kan svare på hvornår der er mål. Skal bolden være helt over stregen, eller bare fri af stregen? Der har været kraftige diskussioner i forbindelse med Herning-Sønderjyske igår, om der var mål eller ej.

http://www.dbu.dk/sitecore/content/Fael ... _maal.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Scoring

Et mål er scoret, når hele bolden har passeret mållinjen mellem målstængerne og under overliggeren, forudsat at der ikke foreligger nogen lovovertrædelse af det hold, som har scoret
Skal hele bolden passere linien, således at man kan trække en lodret streg fra bagsiden af linien som bolden skal være fri af, eller skal der bare være luft mellem linien og bolden?
Er det ikke det samme, du spørger om på to forskellige måder?
Hele bolden skal være fri af linjen. Det gælder alle situationer. Således også ved indkast, målspark eller hjørnespark.

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af JLB » 10. maj 2011, 14:33

Lindvang skrev:
JLB skrev:En der kan svare på hvornår der er mål. Skal bolden være helt over stregen, eller bare fri af stregen? Der har været kraftige diskussioner i forbindelse med Herning-Sønderjyske igår, om der var mål eller ej.

http://www.dbu.dk/sitecore/content/Fael ... _maal.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Scoring

Et mål er scoret, når hele bolden har passeret mållinjen mellem målstængerne og under overliggeren, forudsat at der ikke foreligger nogen lovovertrædelse af det hold, som har scoret
Skal hele bolden passere linien, således at man kan trække en lodret streg fra bagsiden af linien som bolden skal være fri af, eller skal der bare være luft mellem linien og bolden?
Er det ikke det samme, du spørger om på to forskellige måder?
Hele bolden skal være fri af linjen. Det gælder alle situationer. Således også ved indkast, målspark eller hjørnespark.
Altså, hvis bolden har passeret, således der er luft mellem bold og streg, men hvis man trækker en lodret streg fra bagsiden af linien, så når bolden stadig ind over linien, er der så mål?

Billede

Billede

Altså, eksempel 1 er der ikke mål, eksempel 3 er der mål, men hvad med eksempel 2?
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1355
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kasper » 10. maj 2011, 14:53

I eksempel 2 er bolden ikke fri af linjen og der er ikke mål. HELE bolden skal være over linjen.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af JLB » 10. maj 2011, 14:58

Kasper skrev:I eksempel 2 er bolden ikke fri af linjen og der er ikke mål. HELE bolden skal være over linjen.
Så var der vel heller ikke mål igår, da der, IMO, kun er lidt synligt græs mellem linie og bold, ikke nok til at hele bolden er fri?
Er det det samme ved sidelinien? Min fodboldopdragelse har altid sagt, at er der græs mellem linie og bold er bolden ude, selv om noget af bolden stadig er inde over linien.
Hvem der bare var irsk

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af A_Strandfelt » 10. maj 2011, 17:53

JLB skrev:
Kasper skrev:I eksempel 2 er bolden ikke fri af linjen og der er ikke mål. HELE bolden skal være over linjen.
Så var der vel heller ikke mål igår, da der, IMO, kun er lidt synligt græs mellem linie og bold, ikke nok til at hele bolden er fri?
Er det det samme ved sidelinien? Min fodboldopdragelse har altid sagt, at er der græs mellem linie og bold er bolden ude, selv om noget af bolden stadig er inde over linien.
Ja, det er det samme med sidelinjen. :)

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Lomaha » 11. maj 2011, 14:34

Det er de samme regler ved tennis, og der kan man da se på "målbillederne" at HELE bolden skal være fri af linjen.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. maj 2011, 01:08

Jeg mangler et stanghamrende billigt sted i Aalborg området hvor man kan leje en varebil (kassevogn, i VW Transporter størrelsen, uden højt tag).

Jeg skal bruge svinet et døgn, og skal have den en tur med færgen til Sjælland - vi snakker noget med knap 400 km i alt .

Nogen som kender til nogle små finurlige discount udlejere, som dog stadig godt må være ærlige og have lovlige biler?

Indtil videre er Bugge's det billigste jeg har kunnet finde, men tænker "det må da ku gøres billigere...."

Anyone? Jeg mener at der på et tidspunkt lå et par discount-fætre (bl.a. i Svenstrup), men Google er ikke helt min ven i denne forbindelse, og synes istedet at den skal bruge min tid på at knalde en masse tvivlsomme reklame links i ansigtet på mig...

Brugeravatar
RØDESVIN
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 7. feb 2006, 18:55
Geografisk sted: Vejgaard

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af RØDESVIN » 12. maj 2011, 07:52

Prøv lejenspand.dk
Jesper Schmidt skrev:Jeg mangler et stanghamrende billigt sted i Aalborg området hvor man kan leje en varebil (kassevogn, i VW Transporter størrelsen, uden højt tag).

Jeg skal bruge svinet et døgn, og skal have den en tur med færgen til Sjælland - vi snakker noget med knap 400 km i alt .

Nogen som kender til nogle små finurlige discount udlejere, som dog stadig godt må være ærlige og have lovlige biler?

Indtil videre er Bugge's det billigste jeg har kunnet finde, men tænker "det må da ku gøres billigere...."

Anyone? Jeg mener at der på et tidspunkt lå et par discount-fætre (bl.a. i Svenstrup), men Google er ikke helt min ven i denne forbindelse, og synes istedet at den skal bruge min tid på at knalde en masse tvivlsomme reklame links i ansigtet på mig...

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Hinrup85 » 12. maj 2011, 08:57

RØDESVIN skrev:Prøv lejenspand.dk
Jesper Schmidt skrev:Jeg mangler et stanghamrende billigt sted i Aalborg området hvor man kan leje en varebil (kassevogn, i VW Transporter størrelsen, uden højt tag).

Jeg skal bruge svinet et døgn, og skal have den en tur med færgen til Sjælland - vi snakker noget med knap 400 km i alt .

Nogen som kender til nogle små finurlige discount udlejere, som dog stadig godt må være ærlige og have lovlige biler?

Indtil videre er Bugge's det billigste jeg har kunnet finde, men tænker "det må da ku gøres billigere...."

Anyone? Jeg mener at der på et tidspunkt lå et par discount-fætre (bl.a. i Svenstrup), men Google er ikke helt min ven i denne forbindelse, og synes istedet at den skal bruge min tid på at knalde en masse tvivlsomme reklame links i ansigtet på mig...

Eller http://lejetlig.dk/

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. maj 2011, 12:13

Hinrup85 skrev:
RØDESVIN skrev:Prøv lejenspand.dk
Jesper Schmidt skrev:Jeg mangler et stanghamrende billigt sted i Aalborg området hvor man kan leje en varebil (kassevogn, i VW Transporter størrelsen, uden højt tag).

Jeg skal bruge svinet et døgn, og skal have den en tur med færgen til Sjælland - vi snakker noget med knap 400 km i alt .

Nogen som kender til nogle små finurlige discount udlejere, som dog stadig godt må være ærlige og have lovlige biler?

Indtil videre er Bugge's det billigste jeg har kunnet finde, men tænker "det må da ku gøres billigere...."

Anyone? Jeg mener at der på et tidspunkt lå et par discount-fætre (bl.a. i Svenstrup), men Google er ikke helt min ven i denne forbindelse, og synes istedet at den skal bruge min tid på at knalde en masse tvivlsomme reklame links i ansigtet på mig...

Eller http://lejetlig.dk/
Gode forslag, men begge er desværre no-go's... jeg har haft dem tjekket ud.

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af JLB » 12. maj 2011, 12:19

Hvis 60km nord på ikke skræmmer dig, så er Fjordens Biler ved Mariager et godt og billigt sted

Ellers ved jeg, at Storvorde Autocenter har biler, men om det kun er kunde-biler ved jeg ikke.
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. maj 2011, 13:51

Jesper Schmidt skrev:
Hinrup85 skrev:
RØDESVIN skrev:Prøv lejenspand.dk
Jesper Schmidt skrev:Jeg mangler et stanghamrende billigt sted i Aalborg området hvor man kan leje en varebil (kassevogn, i VW Transporter størrelsen, uden højt tag).

Jeg skal bruge svinet et døgn, og skal have den en tur med færgen til Sjælland - vi snakker noget med knap 400 km i alt .

Nogen som kender til nogle små finurlige discount udlejere, som dog stadig godt må være ærlige og have lovlige biler?

Indtil videre er Bugge's det billigste jeg har kunnet finde, men tænker "det må da ku gøres billigere...."

Anyone? Jeg mener at der på et tidspunkt lå et par discount-fætre (bl.a. i Svenstrup), men Google er ikke helt min ven i denne forbindelse, og synes istedet at den skal bruge min tid på at knalde en masse tvivlsomme reklame links i ansigtet på mig...

Eller http://lejetlig.dk/
Gode forslag, men begge er desværre no-go's... jeg har haft dem tjekket ud.
Et alternativt, omend moderne, forslag kunne være at skrive på din facebook-status at du gerne vil låne en sådan bil og giver lille dusør. Man kender sgu altid en der kender en. Og så er det sort :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. maj 2011, 14:38

Køllen I Møllen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Hinrup85 skrev:
RØDESVIN skrev:Prøv lejenspand.dk
Jesper Schmidt skrev:Jeg mangler et stanghamrende billigt sted i Aalborg området hvor man kan leje en varebil (kassevogn, i VW Transporter størrelsen, uden højt tag).

Jeg skal bruge svinet et døgn, og skal have den en tur med færgen til Sjælland - vi snakker noget med knap 400 km i alt .

Nogen som kender til nogle små finurlige discount udlejere, som dog stadig godt må være ærlige og have lovlige biler?

Indtil videre er Bugge's det billigste jeg har kunnet finde, men tænker "det må da ku gøres billigere...."

Anyone? Jeg mener at der på et tidspunkt lå et par discount-fætre (bl.a. i Svenstrup), men Google er ikke helt min ven i denne forbindelse, og synes istedet at den skal bruge min tid på at knalde en masse tvivlsomme reklame links i ansigtet på mig...

Eller http://lejetlig.dk/
Gode forslag, men begge er desværre no-go's... jeg har haft dem tjekket ud.
Et alternativt, omend moderne, forslag kunne være at skrive på din facebook-status at du gerne vil låne en sådan bil og giver lille dusør. Man kender sgu altid en der kender en. Og så er det sort :)
Det var satme godt nok moderne! ;)

Men en glimrende pointe, og vi nordjyder kan jo ikke stå for den der farve du nævner...

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. maj 2011, 17:26

Jeg søger en der kan svare mig på et par spørgsmål om HD-tv.

Der er jo forskel på programmerne i DR og DR HD. Er det samme tilfældet med de andre kanaler der har en HD-kanal?

Jeg spørger fordi jeg kan se at vi har 6`eren, 3+ og tv2sport i HD. Og vores alm tv2sport "hakker" så jeg har erstattet den med HD-kanalen. Men er det mon det samme program de viser???

Kan muligvis googles men fandt ikke lige noget i første hug så jeg prøver herinde istedet....
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar