Kostpyramiden er ligesom en pizza

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Kilde » 29. okt 2012, 21:28

Pastorius skrev:
Schredni skrev:Lige en opdatering fra mig af. Jeg er på uge 1 uden kulhydrater og sukker. Jeg har indtil videre tabt mig lidt over 4 kg. Så sidder man der ude og overvejer om en kostændring virker så er svaret ja.
Alt for damerneslankekure for firserne virker også fint - for en stund. Det rigtige prøve skal stå over et par år - langt de fleste (mener det er 98%) der har forsøgt traditionelle slankekure har efter to år taget 80% eller mere af vægttabet på igen.
Er der efterhånden ikke bred enighed om, at det er kulhydraterne og sukkeret, som man skal holde sig fra? Det er jo ikke fordi, at man taber vand eller lignende, hvis du holder dig fra det. Det er desuden ikke en kur, men en livstilsændring.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Pastorius » 29. okt 2012, 21:38

Kilde skrev:
Pastorius skrev:
Schredni skrev:Lige en opdatering fra mig af. Jeg er på uge 1 uden kulhydrater og sukker. Jeg har indtil videre tabt mig lidt over 4 kg. Så sidder man der ude og overvejer om en kostændring virker så er svaret ja.
Alt for damerneslankekure for firserne virker også fint - for en stund. Det rigtige prøve skal stå over et par år - langt de fleste (mener det er 98%) der har forsøgt traditionelle slankekure har efter to år taget 80% eller mere af vægttabet på igen.
Er der efterhånden ikke bred enighed om, at det er kulhydraterne og sukkeret, som man skal holde sig fra? Det er jo ikke fordi, at man taber vand eller lignende, hvis du holder dig fra det. Det er desuden ikke en kur, men en livstilsændring.
Jo, pointen er at man ikke kan måle nogen slankekurs succes i uger - det skal måles i år - så at udråbe en slankekur som effektiv efter en uge er ikke så meningsfuldt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Kilde » 29. okt 2012, 21:42

Pastorius skrev:
Kilde skrev:
Pastorius skrev:
Schredni skrev:Lige en opdatering fra mig af. Jeg er på uge 1 uden kulhydrater og sukker. Jeg har indtil videre tabt mig lidt over 4 kg. Så sidder man der ude og overvejer om en kostændring virker så er svaret ja.
Alt for damerneslankekure for firserne virker også fint - for en stund. Det rigtige prøve skal stå over et par år - langt de fleste (mener det er 98%) der har forsøgt traditionelle slankekure har efter to år taget 80% eller mere af vægttabet på igen.
Er der efterhånden ikke bred enighed om, at det er kulhydraterne og sukkeret, som man skal holde sig fra? Det er jo ikke fordi, at man taber vand eller lignende, hvis du holder dig fra det. Det er desuden ikke en kur, men en livstilsændring.
Jo, pointen er at man ikke kan måle nogen slankekurs succes i uger - det skal måles i år - så at udråbe en slankekur som effektiv efter en uge er ikke så meningsfuldt.
Nej okay, helt enig. Men der er nu nogle gode eksempler på folk, der har tabt sig rigtig meget på den måde. Endda inde i den her tråd.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Pastorius » 29. okt 2012, 22:00

Kilde skrev: Nej okay, helt enig. Men der er nu nogle gode eksempler på folk, der har tabt sig rigtig meget på den måde. Endda inde i den her tråd.
...men ingen (eller var det en enkelt) der har holdt vægttabet over mere end et års tid - dét er den afgørende prøve.

(Har selv taget turen fra 110 til 88 kilo på et tidspunkt, men vejer lige nu lidt over 100. Jeg er dog i langt bedre form end jeg har været tidligere, hvorfor det ikke er et stort nok problem for mig, til for alvor at gøre noget ved det igen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af astonvilla » 30. okt 2012, 09:25

Pastorius skrev:
Kilde skrev: Nej okay, helt enig. Men der er nu nogle gode eksempler på folk, der har tabt sig rigtig meget på den måde. Endda inde i den her tråd.
...men ingen (eller var det en enkelt) der har holdt vægttabet over mere end et års tid - dét er den afgørende prøve.

(Har selv taget turen fra 110 til 88 kilo på et tidspunkt, men vejer lige nu lidt over 100. Jeg er dog i langt bedre form end jeg har været tidligere, hvorfor det ikke er et stort nok problem for mig, til for alvor at gøre noget ved det igen.
Som Kilde skriver er det ikke en "kur" men en livsstilsændring. Lige så snart man tænker i "kur-baner" tænker man per definition kortsigtet - og hvis man efter "kurens" afslutning bare går tilbage og lever som man gjorde før - ja, så kræver det ikke den store regnemaskine for at regne ud at man bare tager på igen.
Jeg har tabt mig det jeg skulle - og er ved at "normalisere" min kost, med de tilretninger som er påkrævet i forhold til tidligere.
Dr. Dukan deler denne normaliseringsfase ind i The Cruise Phase og The Stabilization Phase (jeg ligger lige midt i mellem). Det har stået på siden 1. september - og jeg har faktisk tabt mig yderligere 2 kg. siden da.
Det handler bare om at tænke en lille smule anderledes. Eksempelvis er pasta og ris blot et lækkert lille tilbehør til maden (10% pasta eller ris og 90% kød/grønt) - hvor det for mit vedkommende var tæt på omvendt før. Og så kan man vælge fuldkornspasta og -ris i stedet. Simple shit.
Hvorom alting er, så er det ikke noget problem at holde vægten nede, hvis man bare dropper alle tanker omkring at være på kur og i stedet tænke på man vil leve anderledes fremadrettet. Man kan sagtens få rugbrød, pasta, ris mv på sigt - bare i mere moderate mængder.

Jeg har selv nogle dage, hvor jeg går "amok" - og det er heller ikke noget problem. I lørdags var jeg eksempelvis på min Über favorit restaurent (San Giovanni) og kampåd af pasta, risotto, kage osv. Næste morgen var der røget 1 kg. på vægten - men tirsdag morgen var denne væk igen.

Problemet er når man hopper på en af de der tåbelige vanvidskure hvor man kun må spise tomater og riskiks 4 gange om dagen mens man vender mod øst og nynner temaet fra Matador. Så går kroppens forbrænding helt i stå og når du så skal til at normalisere din kost så tager du det hele på igen + 20% ekstra.

Nu gider jeg principielt ikke reklamere for det ene eller det andet - men prøv at læse Dr. Dukan's bøger og se på det med Cruise og Stabilization, for det er faktisk dét der er hele "magien".
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af alithebeast » 30. okt 2012, 10:41

astonvilla skrev: Jeg har selv nogle dage, hvor jeg går "amok" - og det er heller ikke noget problem. I lørdags var jeg eksempelvis på min Über favorit restaurent (San Giovanni) og kampåd af pasta, risotto, kage osv. Næste morgen var der røget 1 kg. på vægten - men tirsdag morgen var denne væk igen.
Vejede du dig før eller efter du havde været på lokum?
Hader København!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Pastorius » 30. okt 2012, 11:26

astonvilla skrev:
Pastorius skrev:
Kilde skrev: Nej okay, helt enig. Men der er nu nogle gode eksempler på folk, der har tabt sig rigtig meget på den måde. Endda inde i den her tråd.
...men ingen (eller var det en enkelt) der har holdt vægttabet over mere end et års tid - dét er den afgørende prøve.

(Har selv taget turen fra 110 til 88 kilo på et tidspunkt, men vejer lige nu lidt over 100. Jeg er dog i langt bedre form end jeg har været tidligere, hvorfor det ikke er et stort nok problem for mig, til for alvor at gøre noget ved det igen.
Som Kilde skriver er det ikke en "kur" men en livsstilsændring. Lige så snart man tænker i "kur-baner" tænker man per definition kortsigtet - og hvis man efter "kurens" afslutning bare går tilbage og lever som man gjorde før - ja, så kræver det ikke den store regnemaskine for at regne ud at man bare tager på igen.
Jeg har tabt mig det jeg skulle - og er ved at "normalisere" min kost, med de tilretninger som er påkrævet i forhold til tidligere.
Dr. Dukan deler denne normaliseringsfase ind i The Cruise Phase og The Stabilization Phase (jeg ligger lige midt i mellem). Det har stået på siden 1. september - og jeg har faktisk tabt mig yderligere 2 kg. siden da.
Det handler bare om at tænke en lille smule anderledes. Eksempelvis er pasta og ris blot et lækkert lille tilbehør til maden (10% pasta eller ris og 90% kød/grønt) - hvor det for mit vedkommende var tæt på omvendt før. Og så kan man vælge fuldkornspasta og -ris i stedet. Simple shit.
Hvorom alting er, så er det ikke noget problem at holde vægten nede, hvis man bare dropper alle tanker omkring at være på kur og i stedet tænke på man vil leve anderledes fremadrettet. Man kan sagtens få rugbrød, pasta, ris mv på sigt - bare i mere moderate mængder.

Jeg har selv nogle dage, hvor jeg går "amok" - og det er heller ikke noget problem. I lørdags var jeg eksempelvis på min Über favorit restaurent (San Giovanni) og kampåd af pasta, risotto, kage osv. Næste morgen var der røget 1 kg. på vægten - men tirsdag morgen var denne væk igen.

Problemet er når man hopper på en af de der tåbelige vanvidskure hvor man kun må spise tomater og riskiks 4 gange om dagen mens man vender mod øst og nynner temaet fra Matador. Så går kroppens forbrænding helt i stå og når du så skal til at normalisere din kost så tager du det hele på igen + 20% ekstra.

Nu gider jeg principielt ikke reklamere for det ene eller det andet - men prøv at læse Dr. Dukan's bøger og se på det med Cruise og Stabilization, for det er faktisk dét der er hele "magien".
Jamen, vi er helt enige.

Derfor er prøven for "kuren" eller livsstilsændringen jo stadigvæk om folk kan holde ved den over tid. For mit eget vedkommende har jeg prøvet forskellige tiltag, der alle har haft få kulhydrater og intet sukker til fælles (og i modsætning til Low Carb-tingen heller ikke for meget fedt). Det virker, og mens jeg er "på" den har jeg ingen problemer med at overholde det. Jeg går ikke og er sulten og jeg synes det mad jeg spiser smager godt. Jeg har dog svært ved at holde fast fordi jeg ind imellem rejser en del, hvor det er svært at leve fornuftigt på den måde. Det samme når vi besøger familie (som alle bor langt væk, og dermed er besøge noget der stækker sig over flere dage).
Endelig gider min familie ikke spise på samme måde (og de har ingen problemer med vægt), så på den måde er det også lidt besværligt at skulle lave mad dobbelt - på nogle punkter/tidspunkter i hvert fald.

Min erfaring er altså også at det virker, og det virker godt, men også at jeg ikke over tid kan holde den måde at leve på ud - desværre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gablin
1. div
1. div
Indlæg: 367
Tilmeldt: 18. aug 2005, 23:14

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Gablin » 30. okt 2012, 13:36

Jeg er også hoppet med på bølgen og har efter snart 3 uger, tabt omkring 5 kg. Mht. mad overholder jeg 100 %, at holde mig fra produkter med meget stivelse, udover rodfrugter, som jeg er lidt i tvivl om? Men pasta, ris, kartofler og alt slags brød, har jeg holdt mig fra, uden det store besvær. Jeg kører ikke efter Dukans forskellige faser, men er blot holdt op med at spise stivelse og begrænse mængden af sukker . Skal jeg snacke lidt i weekenderne, spiser jeg nogle nødder, flæskesvær eller beef-jerky, som jeg med stor succes har lavet derhjemme!

Det eneste som jeg har "syndet" med, er et par byture med dertilhørende alkohol. Til gengæld har jeg i min brandert, formodet at holde mig fra junkfood og spist salat/kylling.

Vægttabet har so far været ret konstant over ugerne, så jeg er spændt på at se hvordan det fortsætter. Jeg har umiddelbart ikke nogen horisont for hvor længe jeg vil undvære stivelse helt, men på et eller andet tidspunkt skal jeg have noget igen. Som astonvilla beskriver, så bliver det i moderate mængder - helt andre forhold end førhen.

Brugeravatar
Schredni
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:27
Favoritspiller: Hristo Stoichkov

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Schredni » 31. okt 2012, 01:54

Zee skrev:
Schredni skrev:Lige en opdatering fra mig af. Jeg er på uge 1 uden kulhydrater og sukker. Jeg har indtil videre tabt mig lidt over 4 kg. Så sidder man der ude og overvejer om en kostændring virker så er svaret ja.
Højde og vægt før og efter? Det betyder ret meget.
Jeg er 192 cm høj og vejede 113,3 da jeg startede kuren. Da jeg skrev mit indlæg vejede jeg 109. Nu er jeg nede på 107,5. Jeg er ikke muskuløs overhovedet så jeg har en ret høj fedtprocent så selvfølgelig er der noget at tage af. Mit mål er at blive ved med nul kulhydrater og sukker indtil marts næste år. Så burde jeg være trimmet ned til at kunne begynde med mere motion.

Jeg ved ikke om jeg har taget de kilo jeg her taber på om 1-2-3 år men jeg har i hvert tilfælde fundet ud af at jeg aldrig vil tilbage til at spise så mange kulhydrater som jeg gjorde før denne kur. Jeg må nok sige at mit syn på kost har ændret sig. Uanset hvordan det går i fremtiden så er det altid sundt at trimme kroppen for fedt.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Kilde » 4. nov 2012, 19:09

astonvilla skrev:Jeg har selv nogle dage, hvor jeg går "amok" - og det er heller ikke noget problem. I lørdags var jeg eksempelvis på min Über favorit restaurent (San Giovanni) og kampåd af pasta, risotto, kage osv. Næste morgen var der røget 1 kg. på vægten - men tirsdag morgen var denne væk igen.
Hvordan kan du kampæde? Jeg var i dag på Jin Shing for at prøve deres nye buffet. Damn, hvor var jeg hurtigt færdig, da udvalget ikke var ret stort, hvis man skulle undgå ris. Så efter ti stykker sushi og en lille portion ris med and var jeg død. Det er langt fra, hvad man kunne præstere på det punkt for en måned siden.

Forresten tak for tippet med chorizopølse. Smager fantastisk med æg - nærmer sig næsten bacon!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af astonvilla » 4. nov 2012, 20:17

Kilde skrev:
astonvilla skrev:Jeg har selv nogle dage, hvor jeg går "amok" - og det er heller ikke noget problem. I lørdags var jeg eksempelvis på min Über favorit restaurent (San Giovanni) og kampåd af pasta, risotto, kage osv. Næste morgen var der røget 1 kg. på vægten - men tirsdag morgen var denne væk igen.
Hvordan kan du kampæde? Jeg var i dag på Jin Shing for at prøve deres nye buffet. Damn, hvor var jeg hurtigt færdig, da udvalget ikke var ret stort, hvis man skulle undgå ris. Så efter ti stykker sushi og en lille portion ris med and var jeg død. Det er langt fra, hvad man kunne præstere på det punkt for en måned siden.

Forresten tak for tippet med chorizopølse. Smager fantastisk med æg - nærmer sig næsten bacon!
Hej - det var nu bresaola (italiensk lufttørret okse) jeg anbefalede ikke chorizo (det har ekstremt højt fedtindhold. Bresaola har næsten ingen fedt.

Jo, jeg kan skam stadig kamp-æde. Jeg tror faktisk jeg spiser samme mængder af mad nu sammenlignet med før! Det er bare noget andet jeg propper mig med.
Bienvenu Bassogog!

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Kilde » 4. nov 2012, 20:19

astonvilla skrev:
Kilde skrev:
astonvilla skrev:Jeg har selv nogle dage, hvor jeg går "amok" - og det er heller ikke noget problem. I lørdags var jeg eksempelvis på min Über favorit restaurent (San Giovanni) og kampåd af pasta, risotto, kage osv. Næste morgen var der røget 1 kg. på vægten - men tirsdag morgen var denne væk igen.
Hvordan kan du kampæde? Jeg var i dag på Jin Shing for at prøve deres nye buffet. Damn, hvor var jeg hurtigt færdig, da udvalget ikke var ret stort, hvis man skulle undgå ris. Så efter ti stykker sushi og en lille portion ris med and var jeg død. Det er langt fra, hvad man kunne præstere på det punkt for en måned siden.

Forresten tak for tippet med chorizopølse. Smager fantastisk med æg - nærmer sig næsten bacon!
Hej - det var nu bresaola (italiensk lufttørret okse) jeg anbefalede ikke chorizo (det har ekstremt højt fedtindhold. Bresaola har næsten ingen fedt.

Jo, jeg kan skam stadig kamp-æde. Jeg tror faktisk jeg spiser samme mængder af mad nu sammenlignet med før! Det er bare noget andet jeg propper mig med.
Jeg er også på bresaola, aner ikke hvor chorizo kom fra :)

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af abbifar » 24. nov 2012, 09:32

Bumper lige denne tråd for at opdatere.

Jeg holder stadig paleo, og efter ca. 2 måneder er der røget 8,4 kg, hvilket gør årets total til 13 kg smidt.

Jeg har selv lavet en del opskrifter nu, men vil bare dele en med jer til den ene dag, hvor man bare har cravings for grillmad.

Jeg laver enten burger (uden bolle) eller en helstegt kylling (så den bliver á la en halv måge) og til det laver jeg pastinakfritter: 1 kg pastinak til 4 personer giver en lille portion fritter. Skæres i pommes frites størrelse og drysses med mild paprika og salt. Hviler 10 minutter, hvorefter de friteres i f.eks. Rapsolie. Efter små 10 minutter er de sprøde og søde.

Smager f****** godt og tager al min lyst til at synde big time.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Provst i Brovst » 24. nov 2012, 11:45

What one year of keto can do.
BilledeBillede
http://www.reddit.com/r/keto/comments/1 ... to_can_do/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af BoomZ0R » 25. nov 2012, 00:05

Udsultet? Måske et ret dårligt salgstrick...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Provst i Brovst » 25. nov 2012, 01:31

Her er en anden fyr, KETO siden juli. Billed link

Left picture: Sept. 2011, weight probably 92 kg.
Starting weight before starting keto: 96kg (212 lbs) in Juli, to 76kg (168 lbs) right now.
I sometimes cycle, to my friends, or the bar, and have some dumbells but no real exercise to speak of. I didn't really count calories or carbs, just was very conscious of what products contain them avoided them
link
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Schredni
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:27
Favoritspiller: Hristo Stoichkov

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Schredni » 26. nov 2012, 19:46

Lige en opdatering fra mig af. Efter en månede på dukan diet har jeg tabt mig lidt under 13 kg. Jeg savner brød helt vildt meget, men ellers så er jeg ved godt mod og føler egentligt ikke det er så svært igen.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af astonvilla » 27. nov 2012, 08:32

Schredni skrev:Lige en opdatering fra mig af. Efter en månede på dukan diet har jeg tabt mig lidt under 13 kg. Jeg savner brød helt vildt meget, men ellers så er jeg ved godt mod og føler egentligt ikke det er så svært igen.
Fanme sejt mand! Jeg snuppede 10 kg. den første måned - hvilket jeg synes var sejt...men 13 kg.! Cool.

Mit primære savn er også brød. Havde egentlig regnet med det ville være pasta og ris...men brød..drooool.

Keep up the good work, mate!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af MrBangDK » 27. nov 2012, 09:15

Det lyder sindssygt!!!

Nå, men grundet alt muligt lort på jobbet, så har jeg fået konstateret for meget mavesyre. Det er rigtigt ufedt, og kan gøre mega nas. Lægen sagde "undgå fed mad, tobak og alkohol". Det har jeg så prøvet på...

Indtil videre er der på 3½ uge røget knap 4 kg. Og det er virkelig med minimale ændringer. Prøver at holde mig fra lyst brød og alt for meget pasta, kartofler, etc. og så fyre en del mere grønt ind til frokost og til aften. Desuden er lysten til junk faldet væsentligt, da jeg kan mærke, at det ikke gør noget godt for dunken.

Jeg er ikke fanatisk, men tager det som en stille og rolig ændring af mine kostvaner. Jeg ELSKER rugbrød, og vil ikke undvære det. Jeg SKAL have plads til en øl og et glas vin en gang imellem (pt. dog ikke, da rødvin gør alt for ondt i timerne efter indtagelse). Nu er jeg så småt kommet i gang med noget mere motion, og det kommer nok også til at kunne ses.

Jeg giver en update en gang imellem, så I kan følge et eksempel fra en mindre rabiat!!! ;)

/Bang
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Schredni
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:27
Favoritspiller: Hristo Stoichkov

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Schredni » 28. nov 2012, 06:32

astonvilla skrev:
Schredni skrev:Lige en opdatering fra mig af. Efter en månede på dukan diet har jeg tabt mig lidt under 13 kg. Jeg savner brød helt vildt meget, men ellers så er jeg ved godt mod og føler egentligt ikke det er så svært igen.
Fanme sejt mand! Jeg snuppede 10 kg. den første måned - hvilket jeg synes var sejt...men 13 kg.! Cool.

Mit primære savn er også brød. Havde egentlig regnet med det ville være pasta og ris...men brød..drooool.

Keep up the good work, mate!
Tak skal du have.
Jeg er selvfølgelig også stolt. Men til min historie skal også tilføjes at jeg har været hård ved mig selv med motion og har fuldt min kostplan stort set uden afvigelser.

Min store motivation er at stå på vægten hver dag og se 400 gram være væk i den blå luft. Selvfølgeligt er det ikke super sjovt. Ud over en mad med valnøddebrød med ost på kunne jeg dræbe for en juleøl. Men det er så også det eneste jeg virkeligt mangler. Jeg sulter ikke og har det fint. Jeg er temmelig sikker på at jeg vil syntes det er sjovt engang til marts når jeg er en ny, trimmet version af mig selv.

Jeg er så små ved at tænke over hvad jeg vil gøre efter kuren. På den korte bane vil jeg have et festmåltid af en eller anden art men ud over det så har jeg læst lidt om 'nyt nordiske hverdagsmad. Det skulle vist være ret sundt og have en masse gavnlige ting med sig ud over vægttab. Hvis der er nogen der ved noget om det så vil jeg gerne høre. Jeg vil i hvert tilfælde gerne holde min vægt.

Jeg har lige et spørgsmål til dig Villa. Jeg har sat mig nogle delmål angående vægttab. Jeg kan selvfølgelig ikke tabe 12,8 Kg hver måned så hvordan lyder det her for mine 4 måneder?

November:13, December:8, Januar: 6, Februar: 3

Er det realistisk nok tror du?

Besvar