Sightseeing i Nordens Paris

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5098
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Sightseeing i Nordens Paris

Indlæg af MrBangDK » 3. okt 2024, 10:59

Her kommer lige en lettere mærkelig forespørgsel...

Min svigermor er næsten blind, og skal i forbindelse med et netværk hun sidder i på tur til Nordjylland og hun har fået til opgave at finde på noget at lave i Aalborg. Der kommer en synstolk med, og det manglende syn er derfor ikke en hindring for at opleve noget. Dog skal det gerne være noget, hvor der er en guide, som kan fortælle levende og interessant om de steder de skal besøge.

Det er år siden jeg boede i Aalborg, og der var det mest "kulturelle" at tage på Stygge i stedet for Rock Nielsen :) Nej, det er gas. Jeg kender simpelthen ikke nok til, hvad der er værd at opleve i Aalborg. Jeg har selv tænkt på Nordkraft, Kunsten, Musikkens Hus.. Er der andre steder der kunne være relevante? Det skal siges, at de er +70 år og derfor skal det nok være i den mere finkulturelle ende (og nej, rundvisning på stadion kvalificerer desværre ikke ;) )

Er der nogen der har nogen bud? Evt. som selv har haft nogle fede oplevelser, som kunne være interessante.

/Bang
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 15214
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Sightseeing i Nordens Paris

Indlæg af Hanga » 3. okt 2024, 11:26

Der er nogle ok spændende rundvisninger om Aalborg under 2. verdenskrig. Jeg tror der er flere der arrangerer dem.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3271
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Sightseeing i Nordens Paris

Indlæg af Gnu » 3. okt 2024, 13:52

Guidede lydvandringer var måske en ide. https://www.storyhunt.io/da/destinationer/aalborg
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar