Kostpyramiden er ligesom en pizza

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Pastorius » 29. nov 2012, 12:09

alithebeast skrev:
Provst i Brovst skrev:
alithebeast skrev:Hvorfor bliver cykelryttere ikke fede? De lever af pasta og ris, og(bjergrytterene ihvertfald) er blandt klodens tyndeste mennesker.
Er det en joke?
Nej. Jeg har i 23 år levet af en føde bestående af mørkt brød, ris og pasta og spist lige hvad der passede mig. Jeg vejer præcist det jeg skal. Hvorfor? Det kommer nok af noget så simpelt som motion. Jeg tror tråden bunder i nogle gamle mænd, der har brug for en undskyldning for i mange år at have ladet stå til, overspist og dyrket for lidt motion.

Lille Quang fra Cambodia vejer heller ikke 140 kilo, selvom han lever af kulhydrater(selvom fejlernering og/eller underernæring har den største skyld her). For 50-100 år siden spiste man det samme mad som i dag, og kosten har for en stor del af befolkningens vedkomne bestået af mere stivelse end i dag grundet de høje kødpriser. Hvor fede var folk dengang? Fedme skyldes udelukkende at folk bruger kroppen for lidt.
Du er i opposition til fagkundskaben. Prøv at følge nogle af linkene i starten af denne tråd.
Motion kan ikke forklare forskellen alene.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af alithebeast » 29. nov 2012, 20:40

Pastorius skrev:
alithebeast skrev:
Provst i Brovst skrev:
alithebeast skrev:Hvorfor bliver cykelryttere ikke fede? De lever af pasta og ris, og(bjergrytterene ihvertfald) er blandt klodens tyndeste mennesker.
Er det en joke?
Nej. Jeg har i 23 år levet af en føde bestående af mørkt brød, ris og pasta og spist lige hvad der passede mig. Jeg vejer præcist det jeg skal. Hvorfor? Det kommer nok af noget så simpelt som motion. Jeg tror tråden bunder i nogle gamle mænd, der har brug for en undskyldning for i mange år at have ladet stå til, overspist og dyrket for lidt motion.

Lille Quang fra Cambodia vejer heller ikke 140 kilo, selvom han lever af kulhydrater(selvom fejlernering og/eller underernæring har den største skyld her). For 50-100 år siden spiste man det samme mad som i dag, og kosten har for en stor del af befolkningens vedkomne bestået af mere stivelse end i dag grundet de høje kødpriser. Hvor fede var folk dengang? Fedme skyldes udelukkende at folk bruger kroppen for lidt.
Du er i opposition til fagkundskaben. Prøv at følge nogle af linkene i starten af denne tråd.
Motion kan ikke forklare forskellen alene.
Jeg er overhovedet ikke i opposition til fagkundskaben, og hvis det blot handler om at poste links for at få ret, så velbekomme.
http://www.meraadet.dk/default.asp?id=1309&nid=36
Bjørn Richelsen, Professor, overlæge, dr. med. skrev: ...Undersøgelsen bidrager desuden til at tilbagevise en del af den kritik, fremsat af flere alternative kostterapeuter, der har hævdet, at man bliver fed, hvis man følger de danske kostråd pga. det relativt høje kulhydratindhold. Dette viser sig ikke at være tilfældet.

Den stigende forekomst af fedme og behandling af fedmen kan ikke forklares eller beskrives blot ud fra det relative indtag af fedt og kulhydrater i kosten. Det er alt for forenklet. Fedme og forebyggelse af fedmeepidemien er meget mere kompleks, og mange andre elementer er af betydning, så som kostens totale energimængde, portionsstørrelsen, betydningen af det omgivende samfund, og som et helt væsentlig element er det også på tide at fokusere langt mere på energiforbruget, som hos gennemsnitsdanskeren er alt for lavt på grund af den tiltagende fysiske inaktivitet i det moderne samfund
Avs Pierre Dukan.
Hader København!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Provst i Brovst » 29. nov 2012, 21:04

I kan lige så godt aflyse det hele gutter. Det virker jo ikke.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af tegner » 29. nov 2012, 21:05

alithebeast skrev:Hvorfor bliver cykelryttere ikke fede? De lever af pasta og ris, og(bjergrytterene ihvertfald) er blandt klodens tyndeste mennesker.
Næsten alle stofmisbrugere er tynde.
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af limey » 29. nov 2012, 21:48

tegner skrev:
alithebeast skrev:Hvorfor bliver cykelryttere ikke fede? De lever af pasta og ris, og(bjergrytterene ihvertfald) er blandt klodens tyndeste mennesker.
Næsten alle stofmisbrugere er tynde.
Der er næsten ingen kulhydrater i heroin.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af alithebeast » 29. nov 2012, 21:55

Provst i Brovst skrev:I kan lige så godt aflyse det hele gutter. Det virker jo ikke.
Det er meget muligt, at det virker, men det har nok større sammenhæng med, at man får sat fokus på mængde. Jeg vil vove at påstå, at man også ville tabe sig lige så meget(muligvis ikke så hurtigt), hvis man: spiste mindre, kvittede hvidt brød, kvittede sukker, skiftede alm. pasta ud med fuldkorns pasta(der på grund af sit høje fiberindhold mætter dejligt), skiftede hvide ris ud med brune, og dyrkede rigelige mængder motion.

At anbefale folk at spise masser af ting med højt kolesterolindhold samtidig med, at de reducerer indtagelsen af kostfibre er hjernedødt og den direkte vej til blodpropper. Og jo, grøntsager indeholder også kostfibre, men til sammenligning indeholder hvedeklid ca. 7x så mange kostfibre som tørrede grønne bønner. Men det er da selvfølgelig bedre at dø tynd af en blodprop, end det er at være tyk.

Lidt om kostfibre:

-Giver fødevarer øget volumen og mindsker derved energitæthed
-Hæmmer ventrikeltømning (især vandopløselige) → forlænger mæthedsfølelse
-Vandopløselige kostfibre danner vandbindende gel der:
-hæmmer blodsukkerstigning efter et måltid
-hæmmer optagelsen af mineraler
-binder galdesalte i tarmen og hæmmer dermed reabsorptionen af disse
-sænker LDL-kolesterol
-binder potentielt kræftfremkaldende stoffer
Hader København!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Provst i Brovst » 30. nov 2012, 01:23

alithebeast skrev:
Provst i Brovst skrev:I kan lige så godt aflyse det hele gutter. Det virker jo ikke.
At anbefale folk at spise masser af ting med højt kolesterolindhold samtidig med, at de reducerer indtagelsen af kostfibre er hjernedødt og den direkte vej til blodpropper.
Ikke fordi du fortjener det, med al din erfaring med overvægt (ingen), ny viden (ingen) og livserfaring (ingen) så for alle andre som måske bliver bekymrede så læs her:

http://www.dietdoctor.com/category/heal ... holesterol" onclick="window.open(this.href);return false;
A new review of all major studies on low carb diets once again show good news. Not only the weight improves: All important risk factors for heart disease get better. That includes blood pressure, blood sugar and the cholesterol profile.

Insulin levels also drop, obviously.
Jeg aner ærlig talt ikke hvorfor du blander dig når du ikke har problemer med overvægt, jeg kan ikke se nogen objektiv grund men det har dog moret mig OG jeg har næsten spist en pose flæskesvær imens.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Pastorius » 30. nov 2012, 07:32

alithebeast skrev:
Pastorius skrev:
Du er i opposition til fagkundskaben. Prøv at følge nogle af linkene i starten af denne tråd.
Motion kan ikke forklare forskellen alene.
Jeg er overhovedet ikke i opposition til fagkundskaben, og hvis det blot handler om at poste links for at få ret, så velbekomme.
http://www.meraadet.dk/default.asp?id=1309&nid=36
Bjørn Richelsen, Professor, overlæge, dr. med. skrev: ...Undersøgelsen bidrager desuden til at tilbagevise en del af den kritik, fremsat af flere alternative kostterapeuter, der har hævdet, at man bliver fed, hvis man følger de danske kostråd pga. det relativt høje kulhydratindhold. Dette viser sig ikke at være tilfældet.

Den stigende forekomst af fedme og behandling af fedmen kan ikke forklares eller beskrives blot ud fra det relative indtag af fedt og kulhydrater i kosten. Det er alt for forenklet. Fedme og forebyggelse af fedmeepidemien er meget mere kompleks, og mange andre elementer er af betydning, så som kostens totale energimængde, portionsstørrelsen, betydningen af det omgivende samfund, og som et helt væsentlig element er det også på tide at fokusere langt mere på energiforbruget, som hos gennemsnitsdanskeren er alt for lavt på grund af den tiltagende fysiske inaktivitet i det moderne samfund
Avs Pierre Dukan.
Man kan sagtens spise kulhydrater uden at blive fed, så langt er vi enige, men dit postulat var at fedme udelukkende skyldes at vi bruger kroppen for lidt, og det er ikke korrekt. Næste pointe er at man godt kan undgå at blive fed, uden at dyrke en masse motion.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af doukas » 30. nov 2012, 08:12

alithebeast skrev:
Provst i Brovst skrev:I kan lige så godt aflyse det hele gutter. Det virker jo ikke.
Det er meget muligt, at det virker, men det har nok større sammenhæng med, at man får sat fokus på mængde. Jeg vil vove at påstå, at man også ville tabe sig lige så meget(muligvis ikke så hurtigt), hvis man: spiste mindre, kvittede hvidt brød, kvittede sukker, skiftede alm. pasta ud med fuldkorns pasta(der på grund af sit høje fiberindhold mætter dejligt), skiftede hvide ris ud med brune, og dyrkede rigelige mængder motion.

At anbefale folk at spise masser af ting med højt kolesterolindhold samtidig med, at de reducerer indtagelsen af kostfibre er hjernedødt og den direkte vej til blodpropper. Og jo, grøntsager indeholder også kostfibre, men til sammenligning indeholder hvedeklid ca. 7x så mange kostfibre som tørrede grønne bønner. Men det er da selvfølgelig bedre at dø tynd af en blodprop, end det er at være tyk.

Lidt om kostfibre:

-Giver fødevarer øget volumen og mindsker derved energitæthed
-Hæmmer ventrikeltømning (især vandopløselige) → forlænger mæthedsfølelse
-Vandopløselige kostfibre danner vandbindende gel der:
-hæmmer blodsukkerstigning efter et måltid
-hæmmer optagelsen af mineraler
-binder galdesalte i tarmen og hæmmer dermed reabsorptionen af disse
-sænker LDL-kolesterol
-binder potentielt kræftfremkaldende stoffer
Hvis du nu rent faktisk vidste hvad du snakkede om, ville du vide at det netop er en del sf Dukan kuren at indtage 2 spiseskefulde ren hvedeklid hver dag. Sørgeligt du blander i debatten uden du har den fjerneste anelse om hvad du taler om.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Pastorius » 30. nov 2012, 08:18

doukas skrev: Hvis du nu rent faktisk vidste hvad du snakkede om, ville du vide at det netop er en del sf Dukan kuren at indtage 2 spiseskefulde ren hvedeklid hver dag. Sørgeligt du blander i debatten uden du har den fjerneste anelse om hvad du taler om.
Nu handler tråden her jo også om Keto, og der er der vist intet krav om fibre.

Jeg er helt enig i at det er almindelig god sund fornuft at sørge for en god varieret kost. Det indebærer bare ikke store mængder kulhydrater efter den nyeste viden. Spiser man mange kulhydrater - særligt de hurtige - kræver det langt mere motion at holde sin vægt end langt de fleste af os er i stand til at opnå. Har man først taget på i vægt er det stort set umuligt at tabe sig, ved at motionere alene.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af alithebeast » 30. nov 2012, 08:46

Pastorius skrev:
alithebeast skrev:
Pastorius skrev:
Du er i opposition til fagkundskaben. Prøv at følge nogle af linkene i starten af denne tråd.
Motion kan ikke forklare forskellen alene.
Jeg er overhovedet ikke i opposition til fagkundskaben, og hvis det blot handler om at poste links for at få ret, så velbekomme.
http://www.meraadet.dk/default.asp?id=1309&nid=36
Bjørn Richelsen, Professor, overlæge, dr. med. skrev: ...Undersøgelsen bidrager desuden til at tilbagevise en del af den kritik, fremsat af flere alternative kostterapeuter, der har hævdet, at man bliver fed, hvis man følger de danske kostråd pga. det relativt høje kulhydratindhold. Dette viser sig ikke at være tilfældet.

Den stigende forekomst af fedme og behandling af fedmen kan ikke forklares eller beskrives blot ud fra det relative indtag af fedt og kulhydrater i kosten. Det er alt for forenklet. Fedme og forebyggelse af fedmeepidemien er meget mere kompleks, og mange andre elementer er af betydning, så som kostens totale energimængde, portionsstørrelsen, betydningen af det omgivende samfund, og som et helt væsentlig element er det også på tide at fokusere langt mere på energiforbruget, som hos gennemsnitsdanskeren er alt for lavt på grund af den tiltagende fysiske inaktivitet i det moderne samfund
Avs Pierre Dukan.
Man kan sagtens spise kulhydrater uden at blive fed, så langt er vi enige, men dit postulat var at fedme udelukkende skyldes at vi bruger kroppen for lidt, og det er ikke korrekt. Næste pointe er at man godt kan undgå at blive fed, uden at dyrke en masse motion.
Postulatet var nu også mest sat på spidsen for at provokere en folk, der virker mere hjernevaskede end nyoptagne medlemmer i Scientology. Nu skriver jeg jo også at "Jeg tror tråden bunder i nogle gamle mænd, der har brug for en undskyldning for i mange år at have ladet stå til, overspist og dyrket for lidt motion.".

Og selvfølgelig kan man undgå overvægt uden motion, man kan jo starte med at tilpasse sit energiindtag til sit energiforbrug. Men vejen til vægttab der holder hedder ikke noget med "kuren".
Hader København!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Provst i Brovst » 30. nov 2012, 12:59

alithebeast skrev:
Postulatet var nu også mest sat på spidsen for at provokere en folk, der virker mere hjernevaskede end nyoptagne medlemmer i Scientology. Nu skriver jeg jo også at "Jeg tror tråden bunder i nogle gamle mænd, der har brug for en undskyldning for i mange år at have ladet stå til, overspist og dyrket for lidt motion.".

Og selvfølgelig kan man undgå overvægt uden motion, man kan jo starte med at tilpasse sit energiindtag til sit energiforbrug. Men vejen til vægttab der holder hedder ikke noget med "kuren".

Hvem er det egentligt der opfører sig som hjernevaskede Scientology medlemmer?

Os der rent faktisk har ændret kost diskuterer ikke tro men vores erfaringer og resultater.

Det provokerer jo tydeligt dig fordi det strider mod din tro, og det er en tro, for du har ingen viden eller erfaringer af dine egne. Du har nogle oplysninger fra en autoritet som du har internaliseret så stærkt at blot du får viden om andres faktiske og målbare erfaringer, så føler du dig kaldet til at komme at forsvare og argumentere for det som du blot har fået at vide. Du har taget det så stærkt til dig at du føler du må forsvare andres teorier mod vores faktiske erfaringer.

Så selvom det er os der har erfaringer som vi deler med hinanden så provokerer det dig, fordi du ikke vil tvivle på din tro og du har den manglende selvindsigt at du kalder os for hjernevaskede Scientology medlemmer, men det er ikke os der diskuterer tro, det er dig, det er ikke os der forsvarer en tro, det er dig.

Du har selv indrømmet at du ingen erfaringer har, du ingen problemer har, og så tror du at du kan belærer os om noget som vi ikke har hørt 100 gange før og prøvet og prøvet og prøvet.

Det eneste der er større end din frækhed er din totale mangel på selvindsigt og reflektion.

Men du provokerer ikke mig, jeg kan stadig grine af din undren om manglen på fede bjergcykelryttere.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af alithebeast » 30. nov 2012, 17:22

Selvfølgelig har jeg ikke erfaring, jeg har haft rygrad til at dyrke motion og ikke overspise...
Hader København!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Provst i Brovst » 30. nov 2012, 18:15

alithebeast skrev:Selvfølgelig har jeg ikke erfaring, jeg har haft rygrad til at dyrke motion og ikke overspise...
Heldigvis indfinder de gamle gytters "rygrad" til ikke at overspise samtidig med at kulhydraterne bliver droppet, det er SÅ irreterende, er det ikke?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af abbifar » 1. dec 2012, 05:59

alithebeast skrev:Selvfølgelig har jeg ikke erfaring, jeg har haft rygrad til at dyrke motion og ikke overspise...
Du viser dig jo usædvanlig arrogant, men jeg forsøger alligevel.

Hvor gammel er du? Jeg havde ikke et gram for meget til jeg blev 35, men må konstatere at først det generelle aldersforfald (lad os bare være ærlige) og et par år senere et rygestop kostede nogle kilo. Hvis du ikke er der endnu, så vil du opdage, at det bliver markant sværere at holde vægten, når man nærmer sig de fyrre. Jeg siger ikke at man SKAL blive overvægtig, men man skal være endog meget fokuseret for ikke at tage på.

Jeg har så første halvdel af i år spist styret og forbrændt knap 600.000 KJ på træning ( primært spinning, cykling og styrketræning) med meget begrænsede resultater. Jeg har selvfølgelig smidt noget fedt og opbygget muskelmasse, men jeg har ikke formået at smide mere end en fjerdedel af overvægten.

Med nu små to måneder på keto - og ingen anden motion end golf 2-4 gange i ugen har jeg smidt dobbelt så meget som under et halvt års træning. Mangler nu kun en fjerdedel af overvægten. Har i øvrigt fået tjekket kolesteroltal to gange undervejs og det er gået fra middelgodt til godt.

Jeg er sikker på, at hvis jeg havde taget fat med det samme overvægten begyndte at komme på, så kunne jeg sikkert med din indgangsvinkel have holdt vægten på plads. Det er bare ikke løsningen for at smide en jævnt stor overvægt.

End of story: uanset vejen dertil, så er det målet der tæller for mig. Og det opnås hermed. Så kan du mene jeg ingen rygrad har eller at jeg har ladet stå til...det interesserer mig ikke - og det er og bliver arrogant og uvidende at forudsætte en masse om personer du ikke kender, og hvor du ikke har en kinamands chance for at bedømme rygrad etc.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Provst i Brovst » 1. dec 2012, 09:50

abbifar skrev:
alithebeast skrev:Selvfølgelig har jeg ikke erfaring, jeg har haft rygrad til at dyrke motion og ikke overspise...
Du viser dig jo usædvanlig arrogant, men jeg forsøger alligevel.

Hvor gammel er du?
Han er 23 år. :D

abbifar skrev: Jeg har så første halvdel af i år spist styret og forbrændt knap 600.000 KJ på træning ( primært spinning, cykling og styrketræning) med meget begrænsede resultater. Jeg har selvfølgelig smidt noget fedt og opbygget muskelmasse, men jeg har ikke formået at smide mere end en fjerdedel af overvægten.

Med nu små to måneder på keto - og ingen anden motion end golf 2-4 gange i ugen har jeg smidt dobbelt så meget som under et halvt års træning. Mangler nu kun en fjerdedel af overvægten. Har i øvrigt fået tjekket kolesteroltal to gange undervejs og det er gået fra middelgodt til godt.
Den vigtigste pointe i hele tråden er i ovenstående to afsnit.

Jeg ville ønske jeg havde involveret min egen læge i det så han kunne se fremskridt og resultater.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3883
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Gentleman Finn » 1. dec 2012, 22:52

Hvor lang tid kører i denne Keto kur? De steder jeg har læst er det i kortere perioder, hvor folk så følger kuren ret strengt, med et fint vægttab til følge. Men jeg vil da næsten gå ud fra, at der er nogle småproblemer med mave/tarmsystemet, når man laver store ændringer i kosten? Der findes nogle fiberfrø, et naturlægemiddel, der bruges til mange andre ting, bl.a. forhøjet kolesterol, forstoppelse etc, HUSK hedder det, der er 0 g kulhydrat i. Edit: kan se man også godt må spise meget fiberholdige grøntsager på kuren som spinat og broccoli, nevermind.

Har i øvrigt lige fundet denne rimeligt veludarbejdede tråd der beskriver fysikken bag og kostråd, til de interesserede http://forum.bodybuilding.com/showthrea ... =132598293

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Provst i Brovst » 2. dec 2012, 10:58

Gentleman Finn skrev:Hvor lang tid kører i denne Keto kur?
Resten af livet håber jeg, jeg vil i hvertfald bestræbe mig på at køre low carb så længe jeg kan.

Gentleman Finn skrev: De steder jeg har læst er det i kortere perioder, hvor folk så følger kuren ret strengt, med et fint vægttab til følge. Men jeg vil da næsten gå ud fra, at der er nogle småproblemer med mave/tarmsystemet, når man laver store ændringer i kosten? Der findes nogle fiberfrø, et naturlægemiddel, der bruges til mange andre ting, bl.a. forhøjet kolesterol, forstoppelse etc, HUSK hedder det, der er 0 g kulhydrat i. Edit: kan se man også godt må spise meget fiberholdige grøntsager på kuren som spinat og broccoli, nevermind.

Har i øvrigt lige fundet denne rimeligt veludarbejdede tråd der beskriver fysikken bag og kostråd, til de interesserede http://forum.bodybuilding.com/showthrea ... =132598293
Det hærgede min mave ret meget, HUSK vil helt sikker hjælpe på det. Jeg spiste meget høj fiber brød før og det fyldstof savnede min mave meget i starten. HUSK vil være et godt nedtrapnings middel.

God links er:
http://www.reddit.com/r/keto/" onclick="window.open(this.href);return false; - Læs FAQ
http://www.dietdoctor.com/" onclick="window.open(this.href);return false; - Der er ofte mere på den svenske side: http://www.kostdoktorn.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Provst i Brovst » 16. dec 2012, 00:12

- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af BoT » 17. dec 2012, 11:36

Jeg har et spørgsmål, som I måske kunne hjælpe mig med:
Har selv taget en nul-kulhydrat-kur, som var rimelig effektiv, og planlægger at snuppe en omgang mere i januar. Men jeg er lidt usikker på, hvor meget man må have lov at "snyde" uden at det ødelægger det hele? - Altså kan man sætte kuren ud af drift en enkelt aften og spise et par kartofler og drikke et par glas vin (hvis man fx er inviteret til middag..)? - Eller sætter kuren gang i nogle kemiske processer, der vil blive ødelagt ved den mindste ændring?

Besvar