"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 15. jun 2012, 17:24

Nogen der har forstand paa banksystemet i Storbritannien og som ved hvad man skal gaa og ikke gaa efter naar man bare skal have en loenkonto?

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af limey » 15. jun 2012, 18:26

Elscorpio skrev:Nogen der har forstand paa banksystemet i Storbritannien og som ved hvad man skal gaa og ikke gaa efter naar man bare skal have en loenkonto?
Du skal have en fast og bolig og et job før end du kan åbne en konto. Hvis du bare skal bruge en checkings account (dvs. almindelig lønkonto) kan du ligeså godt vælge en af de store såsom Lloyd's eller Barclay's så du er sikker på, at de ikke pludselig krakker. Hvis du skal arbejde derovre, skal du huske at få en p40.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Provst i Brovst » 15. jun 2012, 23:30

[/quote]
limey skrev:
Elscorpio skrev:Nogen der har forstand paa banksystemet i Storbritannien og som ved hvad man skal gaa og ikke gaa efter naar man bare skal have en loenkonto?
Du skal have en fast og bolig og et job før end du kan åbne en konto. Hvis du bare skal bruge en checkings account (dvs. almindelig lønkonto) kan du ligeså godt vælge en af de store såsom Lloyd's eller Barclay's så du er sikker på, at de ikke pludselig krakker. Hvis du skal arbejde derovre, skal du huske at få en p40.
Skal den fremvises ved skranken eller foregår det i et privat indelukke?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af limey » 15. jun 2012, 23:35

Provst i Brovst skrev: Skal den fremvises ved skranken eller foregår det i et privat indelukke?
Den skal bare være fast. :oops:

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 16. jun 2012, 16:32

limey skrev:
Elscorpio skrev:Nogen der har forstand paa banksystemet i Storbritannien og som ved hvad man skal gaa og ikke gaa efter naar man bare skal have en loenkonto?
Du skal have en fast og bolig og et job før end du kan åbne en konto. Hvis du bare skal bruge en checkings account (dvs. almindelig lønkonto) kan du ligeså godt vælge en af de store såsom Lloyd's eller Barclay's så du er sikker på, at de ikke pludselig krakker. Hvis du skal arbejde derovre, skal du huske at få en p40.
Det er så ikke helt nok. Man skal have fået det papir fra HM Customs & Revenue med sin taxcode fordi bankerne heroppe laver et identitstjeck af din britiske adresse. Og hvad er en P40?

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af limey » 16. jun 2012, 17:09

Elscorpio skrev:
limey skrev:
Elscorpio skrev:Nogen der har forstand paa banksystemet i Storbritannien og som ved hvad man skal gaa og ikke gaa efter naar man bare skal have en loenkonto?
Du skal have en fast og bolig og et job før end du kan åbne en konto. Hvis du bare skal bruge en checkings account (dvs. almindelig lønkonto) kan du ligeså godt vælge en af de store såsom Lloyd's eller Barclay's så du er sikker på, at de ikke pludselig krakker. Hvis du skal arbejde derovre, skal du huske at få en p40.
Det er så ikke helt nok. Man skal have fået det papir fra HM Customs & Revenue med sin taxcode fordi bankerne heroppe laver et identitstjeck af din britiske adresse. Og hvad er en P40?
Det er de skattepapirer du skal bruge. Det er 14 år siden jeg arbejdede i UK, så tingene kan have forandret sig. Men den ligger i hvert fald som pdf-fil til downloads.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Søgaard » 20. jun 2012, 14:29

Elscorpio skrev:Nogen der har forstand paa banksystemet i Storbritannien og som ved hvad man skal gaa og ikke gaa efter naar man bare skal have en loenkonto?
Det absolut bedste du kan gøre, er at forsøge at få en fra din virksomhed i GB til at snakke med virksomhedens bank om et møde, så kan du slippe for en masse bøvl nogle gange, fordi de ikke er så bange for hvem du er.

Ellers er det en P40 og en utility bill med korrekt stavet navn og adresse samt pas som minimum, som jeg husker det. Måske også NI-number (National Insurance). Det er lidt nemmere hvis det er en bank i en forstadsby, hvis det er inde i London/B'ham/Manc/you name it kan du godt få lidt problemer. Husker selv at bruge 4 mdr. på bankjagt i London...

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 20. jun 2012, 15:06

Søgaard skrev:
Elscorpio skrev:Nogen der har forstand paa banksystemet i Storbritannien og som ved hvad man skal gaa og ikke gaa efter naar man bare skal have en loenkonto?
Det absolut bedste du kan gøre, er at forsøge at få en fra din virksomhed i GB til at snakke med virksomhedens bank om et møde, så kan du slippe for en masse bøvl nogle gange, fordi de ikke er så bange for hvem du er.

Ellers er det en P40 og en utility bill med korrekt stavet navn og adresse samt pas som minimum, som jeg husker det. Måske også NI-number (National Insurance). Det er lidt nemmere hvis det er en bank i en forstadsby, hvis det er inde i London/B'ham/Manc/you name it kan du godt få lidt problemer. Husker selv at bruge 4 mdr. på bankjagt i London...

/Søgaard
Hej Soegaard

Saa nemt er det ihvertfald ikke med Nationwide, en af de mange britiske banker. Jeg skal bruge det papir fra det britiske skattevaesen med min taxcode paa foer de vil lade mig oprette en konto. Det er et saakaldt identitetstjek de laver.

Jeg kommer ikke til at faa en utility bill (svarer vel til en elregning), da jeg bor paa et Guest House indtil noget bedre og billigere dukker op.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Søgaard » 21. jun 2012, 17:22

Det er også ved at være en 5 år siden jeg var igennem bureaukrati-møllen, så husker det ikke præcist. Synes bare jeg kunne nøjes med min lønseddel hvad det angik. Det var i Barclays.

Et godt råd: når du får kontoen, så pas på overtræk. Der kommer nogle gange nogle nasty bøder oveni renterne, hvis du ikke har aftalt overtrækket med dem (selv overtræk på meget små beløb som 20-30 kr...). Ved dog ikke om loven hvad det angår er ændret, så de ikke må gøre det mere.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 27. jun 2012, 00:07

Nu hvor jeg er igang med det skotske, er der nogen af jer der har været oppe i Skotland og bo/arbejde som ved om Aberdeen har et godt fodboldhold og om hvordan stemningen er på stadion ? '

Jeg kender kun til Celtic fra AaBs kampe i CL, Glasgow Rangers har jeg fået at vide er gået konkurs og er blevet tvangsnedrykket (et kæmpe tab for Skotsk fodbold)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 27. jun 2012, 04:57

Elscorpio skrev:Nu hvor jeg er igang med det skotske, er der nogen af jer der har været oppe i Skotland og bo/arbejde som ved om Aberdeen har et godt fodboldhold og om hvordan stemningen er på stadion ? '

Jeg kender kun til Celtic fra AaBs kampe i CL, Glasgow Rangers har jeg fået at vide er gået konkurs og er blevet tvangsnedrykket (et kæmpe tab for Skotsk fodbold)
Stadion ligger nede ved havnen. Jeg ville have været inde og se Aberdeen-Rangers men kunne ikke købe billet af den ene grund at jeg aldrig havde været på stadion før. Man skal altså være registreret og have min en anden kamp på stadion i bagagen før man kan se Rangers eller Celtic.... Alle andre modstandere skulle ikke være noget problem.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 30. jun 2012, 20:32

rAaBe skrev:Du skal ganske sikkert ud i noget VPN-service (dem der fungerer koster) som overplay.net, så du kan få dig en dansk adresse.

Hvor lang tid går der fra man har aktiveret sin konto og betalt for det hos Overplay til man rent faktisk får adgang til VPN serverne i Danmark? Den siger invalid username/password her. Jeg installerede overplays VPN klient.


Spørgsmål 2: Er der en kompatibel VPN klient hos Overplay til Android ? Kunne jo godt være man var på farten og skulle følge med AaB :P

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af rAaBe » 1. jul 2012, 10:37

Elscorpio skrev:
rAaBe skrev:Du skal ganske sikkert ud i noget VPN-service (dem der fungerer koster) som overplay.net, så du kan få dig en dansk adresse.

Hvor lang tid går der fra man har aktiveret sin konto og betalt for det hos Overplay til man rent faktisk får adgang til VPN serverne i Danmark? Den siger invalid username/password her. Jeg installerede overplays VPN klient.


Spørgsmål 2: Er der en kompatibel VPN klient hos Overplay til Android ? Kunne jo godt være man var på farten og skulle følge med AaB :P
@Spørgsmål 1: Min konto virkede med det samme de havde modtaget betaling. Prøv evt. om du kan logge ind på deres hjemmeside - https://overplay.net/myaccount.php" onclick="window.open(this.href);return false; - Under Subscriptions kan du se din nuværende status.

Hvis du kan logge på deres hjemmeside, men ikke VPN'en - så se evt. deres hjælpe side her:
https://overplay.net/kayako/index.php?/ ... is-invalid" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis du heller ikke kan logge ind på deres hjemmeside så kan du lave en "ticket" (sags.nr.) her: http://www.overplay.net/kayako/" onclick="window.open(this.href);return false;


@Spørgsmål 2: Jeg har ikke selv prøvet andet end VPN setup til Windows, men de har beskrivelser af setup til alle tænkelige OS'er. Find Android i listen på deres side her: https://overplay.net/setup.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Håber det hjælper dig på vej :-)

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kilde » 2. jul 2012, 15:22

Jeg søger en 1- eller 2-værelses lejlighed i Aalborg eller Nørresundby!

Hvis nogen herinde har en, som de skal ud af per 1. september (sådan cirka), så ville jeg elske et heads up :) Tak.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 2. jul 2012, 16:52

rAaBe skrev:
Elscorpio skrev:
rAaBe skrev:Du skal ganske sikkert ud i noget VPN-service (dem der fungerer koster) som overplay.net, så du kan få dig en dansk adresse.

Hvor lang tid går der fra man har aktiveret sin konto og betalt for det hos Overplay til man rent faktisk får adgang til VPN serverne i Danmark? Den siger invalid username/password her. Jeg installerede overplays VPN klient.


Spørgsmål 2: Er der en kompatibel VPN klient hos Overplay til Android ? Kunne jo godt være man var på farten og skulle følge med AaB :P
@Spørgsmål 1: Min konto virkede med det samme de havde modtaget betaling. Prøv evt. om du kan logge ind på deres hjemmeside - https://overplay.net/myaccount.php" onclick="window.open(this.href);return false; - Under Subscriptions kan du se din nuværende status.

Hvis du kan logge på deres hjemmeside, men ikke VPN'en - så se evt. deres hjælpe side her:
https://overplay.net/kayako/index.php?/ ... is-invalid" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis du heller ikke kan logge ind på deres hjemmeside så kan du lave en "ticket" (sags.nr.) her: http://www.overplay.net/kayako/" onclick="window.open(this.href);return false;


@Spørgsmål 2: Jeg har ikke selv prøvet andet end VPN setup til Windows, men de har beskrivelser af setup til alle tænkelige OS'er. Find Android i listen på deres side her: https://overplay.net/setup.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Håber det hjælper dig på vej :-)
Det virkede efter jeg sendte en mail ind til deres support. De havde aabenbart haft noget tordenvejr der har paavirket deres serverpark i USA.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af limey » 5. jul 2012, 12:40

..som kan give mig et bud på, hvorfor jeg pludselig ikke kan afspille youtubevideoer i Firefox. Har prøvet at opgradere både flash og til den nyeste browser men når man vil afspille står der "An error ocurred. Please try again later". Til gengæld afspiller den fint i Crome.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. jul 2012, 19:59

Så skal vi lige have nørderne på banen igen....

Airplay fra Ipad og phone via Boxeebox til TV`et : Jeg skal meget ofte genstarte Ipad/Iphone før den fatter at Airplay er en option (og den dermed viser den knap der skal trykkes på for at aktivere det). Det er til stor irritation at det ikke bare virker af sig selv hver gang. Fejlen må lægge i Ipad/Iphone og ikke i Boxee da det er førstnævnte der skal genstartes og ikke sidstnævnte. Er der nogen der har en anelse om hvad dette problem går ud på???

Imessage. Hvorfor hulen virker det ikke til alle man sender til? Selvom de er på wifi (og man også selv er) og har Iphone??

Apples support stinker forøvrigt helt vildt :)
Janteloven eksisterer IKKE!

seamann

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af seamann » 11. jul 2012, 22:18

limey skrev:..som kan give mig et bud på, hvorfor jeg pludselig ikke kan afspille youtubevideoer i Firefox. Har prøvet at opgradere både flash og til den nyeste browser men når man vil afspille står der "An error ocurred. Please try again later". Til gengæld afspiller den fint i Crome.
Drop Firefox og brug Crome - det er alligevel meget hurtigere pt. Og ja, foirefox har pt et problem med nyeste Flash.

seamann

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af seamann » 11. jul 2012, 22:20

Køllen I Møllen skrev:Så skal vi lige have nørderne på banen igen....

Airplay fra Ipad og phone via Boxeebox til TV`et : Jeg skal meget ofte genstarte Ipad/Iphone før den fatter at Airplay er en option (og den dermed viser den knap der skal trykkes på for at aktivere det). Det er til stor irritation at det ikke bare virker af sig selv hver gang. Fejlen må lægge i Ipad/Iphone og ikke i Boxee da det er førstnævnte der skal genstartes og ikke sidstnævnte. Er der nogen der har en anelse om hvad dette problem går ud på???

Imessage. Hvorfor hulen virker det ikke til alle man sender til? Selvom de er på wifi (og man også selv er) og har Iphone??

Apples support stinker forøvrigt helt vildt :)
Det var mange mærkelige på en gang - tror kun jeg har hørt om ham Ipad/Iphone - har du trøjenummeret på dem ?

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1886
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af 634 » 14. jul 2012, 14:12

Hjælp til at se om min bekræftelse på at mit sæsonkort er fornyet. Jeg har betalt, men hvordan ser man sit køb på den nye billetside?
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Besvar