Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. nov 2010, 18:16

limey skrev:Dette lands madkultur - tre eksempler på dens elendighed:

At jeg idag ville overraske konen med at købe en fersk and til aftensmaden da jeg var i Føtex, nu da det var Mortens aften igår. Det viste sig desværre at man kun kunne få frosne ænder, så nu står den på andelår, da det var det eneste man kunne få frisk.

At vi er den femtestørste eksportør af spisefisk i verden, men at man kun kan få frisk fisk meget få steder hvor det som oftest er rævedyrt. Noget af det nemmeste at få fat i, er Pangasius-filetter som er fanget på den anden side af jordkloden og i øvrigt ikke smager ret godt. Det er jo fuldstændigt absurd.

At det er helt almindeligt i Danmark at bestille en pizza med cocktailpølser og/eller bernaisesovs. Nuff said!
Hu ha, enig. Til gengæld er den omtalte Pengasius billig, er netop hjemvendt med en af slagsen da der, meget rammende, ikke var andre former for fisk i butikken...
Janteloven eksisterer IKKE!

Lindvang

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Lindvang » 12. nov 2010, 18:58

Køllen I Møllen skrev:Enlige kvinder der bliver gravide med en sæd-donor pisser mig helt vanvittigt af. Og at staten skal betale gildet pisser mig næsten ligeså meget af. Tag jer sammen, skamlebber!
Hvorfor?

Brugeravatar
Sille
Superliga
Superliga
Indlæg: 550
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Nummer Ib
Geografisk sted: København - Århus - Aalborg - Storvorde

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Sille » 12. nov 2010, 19:58

Køllen I Møllen skrev:Enlige kvinder der bliver gravide med en sæd-donor pisser mig helt vanvittigt af. Og at staten skal betale gildet pisser mig næsten ligeså meget af. Tag jer sammen, skamlebber!
Kom lige til at tænke på om enlige mænd må adoptere?
- Sille

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. nov 2010, 20:11

Lindvang skrev:
Køllen I Møllen skrev:Enlige kvinder der bliver gravide med en sæd-donor pisser mig helt vanvittigt af. Og at staten skal betale gildet pisser mig næsten ligeså meget af. Tag jer sammen, skamlebber!
Hvorfor?
Fordi det er aldeles kvalmende. De kan sgu da nosse sig sammen og finde en mand. Det er virkelig topmålet af egoisme at fordi man lige får den ide at nu vil man være mor så kan staten da lige betale gildet fordi man egentlig ikke gider have den mand der normalt følger med. Fy for fanden siger jeg bare...

Dertil kommer så et barn der skal vokse op med kun en forælder.

Og iøvrigt pisser kunstig befrugtning generelt mig også af.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af limey » 12. nov 2010, 21:06

Køllen I Møllen skrev: Og iøvrigt pisser kunstig befrugtning generelt mig også af.
Er det fordi at disse mennesker i deres ulykkelige situation bare burde acceptere at de ikke kan få børn, eller hvordan skal det forstås?

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Elscorpio » 12. nov 2010, 21:08

Det pisser mig stadig af at folk ikke kan finde ud af at holde til højre på motorvejene, men konsekvent bruger venstre bane til at snalre afsted med 80 km/t

Lindvang

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Lindvang » 12. nov 2010, 21:10

Køllen I Møllen skrev:
Lindvang skrev:
Køllen I Møllen skrev:Enlige kvinder der bliver gravide med en sæd-donor pisser mig helt vanvittigt af. Og at staten skal betale gildet pisser mig næsten ligeså meget af. Tag jer sammen, skamlebber!
Hvorfor?
Fordi det er aldeles kvalmende. De kan sgu da nosse sig sammen og finde en mand. Det er virkelig topmålet af egoisme at fordi man lige får den ide at nu vil man være mor så kan staten da lige betale gildet fordi man egentlig ikke gider have den mand der normalt følger med. Fy for fanden siger jeg bare...

Dertil kommer så et barn der skal vokse op med kun en forælder.

Og iøvrigt pisser kunstig befrugtning generelt mig også af.
Aha.

Så at en kvinde ikke har lyst til at knalde med en mand, fordi hun ikke finder det naturligt, så skal hun begrænses i muligheden for at få børn, som alle os almindelige mennesker, der sgu godt kan finde ud af at knalde en af modsatte køn?

Det er de færreste børn, der vokser op med kun en forælder. Ofte har de også en far eller en mor, der også har samkvem. Derudover vil der ofte være andre mande-/kvinderoller i det nære liv. Og sjovt nok peger en undersøgelse på, at lesbiske mødre er bedre forældre. Hvis man da kan måle på den slags.

Men bare rolig. Dit kernefamilieparti opgiver ikke kampen for de danske værdier: far, mor og to børn.

Hvorfor pisser kunstig befrugtning dig af? Jeg synes det er ganske fantastisk, at folk der evt. har sygdomme eller dårlig sædkvalitet kan få børn, akkurat som alle os andre.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. nov 2010, 21:38

Lindvang skrev: Så at en kvinde ikke har lyst til at knalde med en mand, fordi hun ikke finder det naturligt, så skal hun begrænses i muligheden for at få børn, som alle os almindelige mennesker, der sgu godt kan finde ud af at knalde en af modsatte køn?
JA! FANDENTÆSKEME JA!
Lindvang skrev:Det er de færreste børn, der vokser op med kun en forælder. Ofte har de også en far eller en mor, der også har samkvem. Derudover vil der ofte være andre mande-/kvinderoller i det nære liv. Og sjovt nok peger en undersøgelse på, at lesbiske mødre er bedre forældre. Hvis man da kan måle på den slags.
Hvor mange er vi på jorden nu? 6 Milliarder? Måske man skulle overveje at skrotte den opfattelse at vi har forplantningsPLIGT...
Lindvang skrev: Men bare rolig. Dit kernefamilieparti opgiver ikke kampen for de danske værdier: far, mor og to børn.
Ikke forstået. Men jeg har en mistanke om at det er en fornærmelse og en hentydning hen mod hende med den krumme næse...
Lindvang skrev: Hvorfor pisser kunstig befrugtning dig af? Jeg synes det er ganske fantastisk, at folk der evt. har sygdomme eller dårlig sædkvalitet kan få børn, akkurat som alle os andre.
Fordi jeg slet ikke kan se hvorfor alle mennesker SKAL have børn. Vi er alt for mange mennesker på denne jord. Vi er ved at splitte den helt og aldeles af. Jorden kan ikke kapere flere mennesker. Og måske skulle man nogle gange bare prøve at lytte til naturen. Når der er folk der ikke kan få børn er det måske fordi det ikke er meningen at de skal have børn? Er det ikke sådan naturen sikrer artens udvikling på? Det lyder måske lidt koldt og jeg er da glad for at jeg ikke selv står i en situation hvor jeg skal have staten til at "lave mine børn" (jeg ville helt sikkert gøre det, så dobbeltmoralsk er jeg, trods alt).

Det er synd at der er nogle der ikke kan få børn, helt klart, det må være skrækkeligt. Men så kunne de jo adoptere istedetfor. Red et barn fra den 3. verden! Det pisser mig iøvrigt af at DET koster det blege og at folk selv skal betale for det....

Men det er fandeme ikke synd for de enlige kvinder der bare lige synes de har lyst til at få et barn på statens regning...
Janteloven eksisterer IKKE!

Lindvang

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Lindvang » 12. nov 2010, 21:53

Køllen I Møllen skrev: Det er synd at der er nogle der ikke kan få børn, helt klart, det må være skrækkeligt. Men så kunne de jo adoptere istedetfor. Red et barn fra den 3. verden! Det pisser mig iøvrigt af at DET koster det blege og at folk selv skal betale for det....
Lige præcis dén passus er jeg svært enig i! Og det var så vist også det... ;)

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af thomasjn » 12. nov 2010, 22:09

Den latterlige pause i Live fra Bremen fordi de skal have afgjort lorte programmet Vild med Dans. Vild med Dans i det hele taget pisser mig i øvrigt vildt af. Magen til hjernedødt underholdning skal man da lede længe efter.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Kenneth K » 12. nov 2010, 22:12

thomasjn skrev:Den latterlige pause i Live fra Bremen fordi de skal have afgjort lorte programmet Vild med Dans. Vild med Dans i det hele taget pisser mig i øvrigt vildt af. Magen til hjernedødt underholdning skal man da lede længe efter.
'Live fra Bremen' er sgu da også et lorteprogram.

Lindvang

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Lindvang » 12. nov 2010, 22:27

thomasjn skrev:Den latterlige pause i Live fra Bremen fordi de skal have afgjort lorte programmet Vild med Dans. Vild med Dans i det hele taget pisser mig i øvrigt vildt af. Magen til hjernedødt underholdning skal man da lede længe efter.
Kan fortælle, at der har været 'Rytteriet' på DR2, samt at DR k nu viser et program om børn i Gulag. Så vær ikke trist.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af limey » 12. nov 2010, 22:28

Køllen I Møllen skrev: Hvor mange er vi på jorden nu? 6 Milliarder? Måske man skulle overveje at skrotte den opfattelse at vi har forplantningsPLIGT...
Hvem snakker om pligt? Der er tale om et af de mest basale menneskelige ønsker.
Køllen I Møllen skrev: Fordi jeg slet ikke kan se hvorfor alle mennesker SKAL have børn. Vi er alt for mange mennesker på denne jord. Vi er ved at splitte den helt og aldeles af. Jorden kan ikke kapere flere mennesker. Og måske skulle man nogle gange bare prøve at lytte til naturen.
Aha, det handler altså om din bekymring for overbefolkningen i verden? Måske skulle du så bekymre dig lidt mere over den demografiske udvikling, hvor folk i den tredje verden ofte får ti-tolv børn, end at en promilledel i den rige verden får lægelig hjælp til det.
Køllen I Møllen skrev: Når der er folk der ikke kan få børn er det måske fordi det ikke er meningen at de skal have børn? Er det ikke sådan naturen sikrer artens udvikling på? Det lyder måske lidt koldt og jeg er da glad for at jeg ikke selv står i en situation hvor jeg skal have staten til at "lave mine børn" (jeg ville helt sikkert gøre det, så dobbeltmoralsk er jeg, trods alt).
Meningen? Er den svorne ateist måske alligevel så troende at han mener der er en overordnet mening med tilværelsen? Det lyder ikke bare koldt, det er på grænsen til at være noget af det mest arrogante jeg har læst. Det ville svare til, at man argumenterede for at stoppe med at behandle mennesker for kræft, da sygdommen jo var en del af naturens gang. Men det er da altid en lille trøst at du selv kan se dobbeltmoralen i det.
Køllen I Møllen skrev: Det er synd at der er nogle der ikke kan få børn, helt klart, det må være skrækkeligt. Men så kunne de jo adoptere istedetfor. Red et barn fra den 3. verden! Det pisser mig iøvrigt af at DET koster det blege og at folk selv skal betale for det.....
Enig i at det er for dyrt. Langt de fleste folk der har opgivet at få børn ved naturlig eller lægelig hjælp prøver da også at adoptere. Med den nye finanslov hvor man selv skal betale medicin og en del af en evt. reagensglasbehandling, vil man komme til at stå i en situation hvor man har fyret alle pengene af og således ikke har til råd til en efterfølgende adoption.
Køllen I Møllen skrev: Men det er fandeme ikke synd for de enlige kvinder der bare lige synes de har lyst til at få et barn på statens regning...
Det lyder nærmest som om det var en pludselig indskydelse, disse kvinder fik. Det kunne jo være at disse børn i fremtiden ville være med til at bidrage til samfundet - hvis altså sådan nogle lesbisk-inficerede-manglede-en-far-under-opvæksten unger ellers ville kunne finde ud af det.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. nov 2010, 07:49

limey skrev:
Køllen I Møllen skrev: [Hvor mange er vi på jorden nu? 6 Milliarder? Måske man skulle overveje at skrotte den opfattelse at vi har forplantningsPLIGT...
Hvem snakker om pligt? Der er tale om et af de mest basale menneskelige ønsker.
Yep, det står også enhver frit for at finde en stodder og lave en unge.
limey skrev:
Køllen I Møllen skrev: Fordi jeg slet ikke kan se hvorfor alle mennesker SKAL have børn. Vi er alt for mange mennesker på denne jord. Vi er ved at splitte den helt og aldeles af. Jorden kan ikke kapere flere mennesker. Og måske skulle man nogle gange bare prøve at lytte til naturen.
Aha, det handler altså om din bekymring for overbefolkningen i verden? Måske skulle du så bekymre dig lidt mere over den demografiske udvikling, hvor folk i den tredje verden ofte får ti-tolv børn, end at en promilledel i den rige verden får lægelig hjælp til det.
Ja, det er bestemt et større problem. Derfor så jeg også gerne at folk der ikke kunne få børn adopterede derfra istedetfor at vi bruger så mange ressourcer på at sætte endnu flere børn i verden. Det koster jo altså også penge. Penge der kunne bruges til kadonger til den 3. verden :)
limey skrev:
Køllen I Møllen skrev: Når der er folk der ikke kan få børn er det måske fordi det ikke er meningen at de skal have børn? Er det ikke sådan naturen sikrer artens udvikling på? Det lyder måske lidt koldt og jeg er da glad for at jeg ikke selv står i en situation hvor jeg skal have staten til at "lave mine børn" (jeg ville helt sikkert gøre det, så dobbeltmoralsk er jeg, trods alt).
Meningen? Er den svorne ateist måske alligevel så troende at han mener der er en overordnet mening med tilværelsen? Det lyder ikke bare koldt, det er på grænsen til at være noget af det mest arrogante jeg har læst. Det ville svare til, at man argumenterede for at stoppe med at behandle mennesker for kræft, da sygdommen jo var en del af naturens gang. Men det er da altid en lille trøst at du selv kan se dobbeltmoralen i det.
Det har ikke noget med gud at gøre hvis man mener at naturen har sin udvælgelsesproces. Det er da det stik modsatte. I en skide gnu-flok i østafrika æder løven den svageste gnu, det har ham oppe i skyerne da sjældent fået æren for...

Ja, det er ikke en holdning man vinder mange stemmer på, men nu har jeg jo så heldigvis ikke tænkt mig at stille op til valg. At det skulle være en arrogant holdning har jeg svært ved at se. Jeg kan ikke se hvorfor det skal sammenlignes med at helbrede kræft, selvfølgelig skal man helbrede sygdomme. Jeg kan bare ikke se hvorfor alle mennesker nødvendigvis skal have børn...

limey skrev:
Køllen I Møllen skrev: Det er synd at der er nogle der ikke kan få børn, helt klart, det må være skrækkeligt. Men så kunne de jo adoptere istedetfor. Red et barn fra den 3. verden! Det pisser mig iøvrigt af at DET koster det blege og at folk selv skal betale for det.....
Enig i at det er for dyrt. Langt de fleste folk der har opgivet at få børn ved naturlig eller lægelig hjælp prøver da også at adoptere. Med den nye finanslov hvor man selv skal betale medicin og en del af en evt. reagensglasbehandling, vil man komme til at stå i en situation hvor man har fyret alle pengene af og således ikke har til råd til en efterfølgende adoption.
Det er da godt der er noget af det vi er eníge om. Jeg mener jo så bare at folk der ikke kan få børn skulle have mulighed for at adoptere på statens regning fra starten af.

limey skrev:
Køllen I Møllen skrev: Men det er fandeme ikke synd for de enlige kvinder der bare lige synes de har lyst til at få et barn på statens regning...
Det lyder nærmest som om det var en pludselig indskydelse, disse kvinder fik. Det kunne jo være at disse børn i fremtiden ville være med til at bidrage til samfundet - hvis altså sådan nogle lesbisk-inficerede-manglede-en-far-under-opvæksten unger ellers ville kunne finde ud af det.


Jamen jeg har så umådeligt svært ved at acceptere den egoisme der er i at man bare vil have staten til at "lave" et barn på èn fordi man ikke lige gider alt det "bøvl" med at der følger en mand med.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 802
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Steve-Dave » 13. nov 2010, 08:24

Køllen I Møllen skrev:Jeg kan ikke se hvorfor det skal sammenlignes med at helbrede kræft, selvfølgelig skal man helbrede sygdomme.
Men det er jo i strid med din idé om, at man skal "lytte til naturen". Hvis "naturen" har bestemt, at givne mennesker ikke skal kunne få børn for at sikre artens overlevelse, har "naturen" vel også bestemt, at givne mennesker skal blive syge og dø af samme årsag? Og så går det jo ikke, at vi blander os. Det er jo UNATURLIGT!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. nov 2010, 09:12

limey skrev:Meningen? Er den svorne ateist måske alligevel så troende at han mener der er en overordnet mening med tilværelsen? Det lyder ikke bare koldt, det er på grænsen til at være noget af det mest arrogante jeg har læst. Det ville svare til, at man argumenterede for at stoppe med at behandle mennesker for kræft, da sygdommen jo var en del af naturens gang. Men det er da altid en lille trøst at du selv kan se dobbeltmoralen i det.
Er vi ikke alle dobbeltmoralske? Du mener vel ikke selv det er en god ide at AaB serverer gratis øl til alle hjemmekampe men alligevel siger du nok ikke nej tak....
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. nov 2010, 09:14

Steve-Dave skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg kan ikke se hvorfor det skal sammenlignes med at helbrede kræft, selvfølgelig skal man helbrede sygdomme.
Men det er jo i strid med din idé om, at man skal "lytte til naturen". Hvis "naturen" har bestemt, at givne mennesker ikke skal kunne få børn for at sikre artens overlevelse, har "naturen" vel også bestemt, at givne mennesker skal blive syge og dø af samme årsag? Og så går det jo ikke, at vi blander os. Det er jo UNATURLIGT!
Nu er der jo så også bare den store forskel at man dør af kræft, man dør ikke af ikke at lave sine egne børn...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 802
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Steve-Dave » 13. nov 2010, 09:28

Køllen I Møllen skrev:
Steve-Dave skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg kan ikke se hvorfor det skal sammenlignes med at helbrede kræft, selvfølgelig skal man helbrede sygdomme.
Men det er jo i strid med din idé om, at man skal "lytte til naturen". Hvis "naturen" har bestemt, at givne mennesker ikke skal kunne få børn for at sikre artens overlevelse, har "naturen" vel også bestemt, at givne mennesker skal blive syge og dø af samme årsag? Og så går det jo ikke, at vi blander os. Det er jo UNATURLIGT!
Nu er der jo så også bare den store forskel at man dør af kræft, man dør ikke af ikke at lave sine egne børn...
Bevares. Men mener du stadig, at man kan bruge naturens udvælgelsesproces som argument for, at barnløse ikke skal kunne hjælpes til at få børn?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. nov 2010, 09:30

Steve-Dave skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Steve-Dave skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg kan ikke se hvorfor det skal sammenlignes med at helbrede kræft, selvfølgelig skal man helbrede sygdomme.
Men det er jo i strid med din idé om, at man skal "lytte til naturen". Hvis "naturen" har bestemt, at givne mennesker ikke skal kunne få børn for at sikre artens overlevelse, har "naturen" vel også bestemt, at givne mennesker skal blive syge og dø af samme årsag? Og så går det jo ikke, at vi blander os. Det er jo UNATURLIGT!
Nu er der jo så også bare den store forskel at man dør af kræft, man dør ikke af ikke at lave sine egne børn...
Bevares. Men mener du stadig, at man kan bruge naturens udvælgelsesproces som argument for, at barnløse ikke skal kunne hjælpes til at få børn?
Ja, som et af argumenterne....
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af alithebeast » 13. nov 2010, 11:54

Køllen I Møllen skrev: Fordi det er aldeles kvalmende. De kan sgu da nosse sig sammen og finde en mand. Det er virkelig topmålet af egoisme at fordi man lige får den ide at nu vil man være mor så kan staten da lige betale gildet fordi man egentlig ikke gider have den mand der normalt følger med. Fy for fanden siger jeg bare...

Dertil kommer så et barn der skal vokse op med kun en forælder.

Og iøvrigt pisser kunstig befrugtning generelt mig også af.
Jeg har det helt modsat af dig Kølle. Jeg mener alle normale par har ret til kunstig befrugtning, og jeg ser barnløshed som en sygdom. Derimmod pisser den fri abort mig i den grad af. Det kan satme ikke passe, at man skal give 50k for at få lavet et barn, mens lotte på 15 får en abort, der koster gratis, barnløshed er en sygdom, graviditet er et valg du tager, når du vælger at dyrke ubeskyttet sex(og nej, faren har intet at sige, han kan sgu også bare beskytte sig) og jeg kan ikke se, hvorfor byens udskud af piger skal have lov til at bruge mord som prævention, og hvorfor det ydermere skal være gratis, når behandling for sygdom ikke skal være gratis.
Hader København!

Besvar