FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: FM

Indlæg af Yngvesson » 8. nov 2011, 17:09

astonvilla skrev:
Tak for info - underligt jeg ikke kan få det til at virke. Mht "meget højt pres" (hvilket jeg ikke har prøvet) hvad koster det så på fysikken - går spillerne ikke flade efter nogle kampe?
Det tager lidt hårdere på spillerne, men har kun spillet midt uge kampe to gange og begge gange har været pokalen, hvor jeg har brugt masser af reserver, så er endnu ikke løbet ind i problemer.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 8. nov 2011, 18:02

Er det bare mig eller er Lasse Nielsen en meget eftertragtet herre allerede lige efter man har startet et nyt spil med AaB ? FCK lagde hurtigt et bud på 7,5 mill. Skal man have is i maven og vente til vintertransfervinduet?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FM

Indlæg af jonas386 » 8. nov 2011, 18:29

Mit råd er at lade være med at sælge nogen spillere i første sæson. Eller det vil sige sælg Rolfe (fik 14.000.000 for ham og Lucas er næsten lige så god) og Chanko (høj løn). Jeg er netop færdig med 1. sæson, og efter en hel sæsons parløb med FCK (i bogstaveligste forstand) så vandt jeg 4-1 i Aalborg, i 3. sidste spillerund, og kunne rende fra dem.

Får Bjelland på fri efter sæsonen og ud ryger KEP. Har derudover fået Viktor Noring på fri (vinterpausen) og købte Emil Larsen fri i vinters.

EDIT: Kayke bomber i øvrigt for vildt. Han har en stor andel i min fine sæson
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Itchy
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 28. apr 2008, 18:08

Re: FM

Indlæg af Itchy » 9. nov 2011, 18:23

jydenfranord skrev:
Itchy skrev:vandt ligaen efter første sæson. kvart finale i pokalen. ingen købt. 2 solgt. kayke og chanko. smidt tracy a h.... til.

dalsgaard topscorer for mig med 22 mål. Due blev forårets spiller

N. Larsen
Lasse Wæhler KEP Ahlmann
Rolfe Augo Würtz Due
Dalsgaard Helenius

smider normalt Wichmann og Lucas ind omkring 60 min.
Hvor mange gange skulle du spille kampene om for at det lykkedes dig at vinde mesterskabet?
Ingen spillet om. vandt heller ikke suværant ligaen. 4 point ned til fck til sidst. eneste "snyd" er taget en taktik inde fra fm-base.co.uk og tweake det en smule til de langsomme forsvarer.

fck bød også på Lasse Nielsen i mit spil. valgte ikke at sælge ham. har ikke rigtig fået nogen spillere i sæson pausen indtil videre. enten gider de ikke eller er dem på fri tranfer som gider til AaB alt for ringe.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: FM

Indlæg af Søgaard » 10. nov 2011, 00:17

Jeg har hentet Kevin Stuhr, Materazzi og Ousmane Sarr mens jeg har sendt Lasse (12 mill) og Chanko (1,5 mill) ud.
Spiller 4-4-2 diamant med wingers og off playmaker. Det kører fint med 3 sejre i de første 3 kampe over Horsens, FCN og Lyngby med +7 i målscore (Curth bomber - urealistisk :) ).

Stuhr
Bøge-Materazzi-Wæhler-KEP
Augo
Rolfe Due
Wichmann/Sarr
Helenius-Curth
Aalborg BK 1885!

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: FM

Indlæg af PeterS » 10. nov 2011, 12:16

Jeg vandt også (lidt heldigt) Mesterskabet første sæson. Jeg forstår bare ikke hvordan i kan købe, eller få flere spiller på kontrakt. Chanko, tracy og mange ungdomsspillere er væk, så jeg fik lidt luft i lønbudgettet alligevel har de valgt at sænke mit lønbudget og kun give mig 400kg som transfer budget.

Bestyrelsen var dog også meget utilfreds med jeg røg tidligt ud af pokalen, og tabte hele 6-0 til brøndby. Men det kan vel ikke være grund til de ikke giver flere penge.

Norring kunne jeg lige få skrabet penge sammen til, han er hel fantastisk, og Nicolai Larsen er røget til Newcastle..

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: FM

Indlæg af Yngvesson » 10. nov 2011, 12:34

Jeg forstår heller ikke hvordan i kan lykkes med at hente transferfrie spillere, jeg har knapt nok råd til forlængelse af kontrakter til mine trænere...

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af jydenfranord » 10. nov 2011, 14:09

Yngvesson skrev:Jeg forstår heller ikke hvordan i kan lykkes med at hente transferfrie spillere, jeg har knapt nok råd til forlængelse af kontrakter til mine trænere...
Ja trænerne har jeg heller ikke penge til, selvom jeg har luft i mit lønbudget, så mener man åbenbart kun jeg kan tilbyde trænere en løn på 3500 om ugen......og jeg kan end ikke give det samme i løn til de trænere der er ved at have udløb, næh nej de skal gå ret meget ned i løn.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: FM

Indlæg af PeterS » 10. nov 2011, 14:22

Det er også lidt surt man ikke kan gøre ligesom i tidligere spil, når man selv skriver kontrakt med klubben så bare skrue sin egen løn helt ned.. :)

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 10. nov 2011, 14:50

Wæhler og Lassedrengen scorer mange mål på mit AaB hold efter hjørne.

De har allerede scoret 6 hver efter 12 runder

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Re: FM

Indlæg af A_Strandfelt » 10. nov 2011, 16:18

Elscorpio skrev:Wæhler og Lassedrengen scorer mange mål på mit AaB hold efter hjørne.

De har allerede scoret 6 hver efter 12 runder
Bruger du en bestemt hjørnetaktik?

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 10. nov 2011, 20:18

A_Strandfelt skrev:
Elscorpio skrev:Wæhler og Lassedrengen scorer mange mål på mit AaB hold efter hjørne.

De har allerede scoret 6 hver efter 12 runder
Bruger du en bestemt hjørnetaktik?
Ikke nogen bestemt, jeg kører med 4-2-3-1 eller en flad 4-4-2.
Jeg mener det er Due der slår mine hjørnespark.

Iøvrigt ufatteligt at Helenius ikke er bedre på hovedstød med den højde han har. :@

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Re: FM

Indlæg af A_Strandfelt » 10. nov 2011, 21:18

Elscorpio skrev:
A_Strandfelt skrev:
Elscorpio skrev:Wæhler og Lassedrengen scorer mange mål på mit AaB hold efter hjørne.

De har allerede scoret 6 hver efter 12 runder
Bruger du en bestemt hjørnetaktik?
Ikke nogen bestemt, jeg kører med 4-2-3-1 eller en flad 4-4-2.
Jeg mener det er Due der slår mine hjørnespark.

Iøvrigt ufatteligt at Helenius ikke er bedre på hovedstød med den højde han har. :@
Sådan er det jo også i virkeligheden. Nicklas kan ikke rigtigt bruge sin højde, men det skyldes jo nok hans mangel på fysik.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Re: FM

Indlæg af jydenfranord » 12. nov 2011, 15:27

Jeg har lige afsluttet første sæson, endte med at vinde mesterskabet (og ja der var tale om genstart af kampe) FCK blev nr. 2 og FCM nr. 3. Lyngby og HB Køge endte som nedrykkere.

Kayke blev topscore med 19 mål i ligaen.

Mere utroligt er det at Wæhler scorede 11 !!! mål i 28 kampe

I pokalen røg jeg ud i semifinalen. Tabte den til FCM, der endte med at vinde over FCK i finalen.

Der er jo stort set ingen penge at gøre godt med, men har formået at hente flere spillere:
Marcus Hanson :FC/DM hentet på fri fra Gefle, han er gledet direkte ind i startopstillingen, mest pga. Würtz har været langtidsskadet.

Håkon Opdal: MM hentet på fri fra Brann. Han har virkeligt været med at at give et stabilt forsvar. Inden han kom blev der givet alt for mange returbolde og mål væk.

Lars Jacobsen: FH hentet på fri, han skal spilles ind på holdet i den nye sæson.

Cristian González: MV hentet for 20.000 i Independiente, hentede ham som erstatning for Due, men gav ham kun en kontrakt på 6 mdr. pga. hans alder (37), han gjorde det ok, men heller ikke mere end det.

Pierre Wome: FV hentet på en fri fra Köln. Meget stabil spiller, er dog begyndt at bruge Ahlmann mere og mere.

Zlatan Muslimovic: Boksspiller hentet på fri fra PAOK. Han startede med at score i sin debutkamp, for derefter at trække et rødt kort. Har svært ved at vippe Kayke og Helenius af holdet.

Jeg har forlænget med Curth, Rolfe, og Wæhler

Jeg har solgt Anders Due for 5.5 million til Fulham, forlagte 10 millioner for ham, det ville de ikke give og han nægtede at være i klubben, udbød ham så til 5.5 og så hentede Fulham ham alligevel.

Chanko blev frigivet efter gensidig aftale.

Tracy valgte jeg at opsige kontrakten med.

Mit største problem i spillet er at forlænge med mine trænere. Når jeg tilbyder dem en ny kontrakt kan jeg end ikke matche deres nuværende kontrakt, hvorfor de bliver sure og nægter at forlænge.
Har ansat Ricky Sbragia (1. holds træner) og Thomas Tøllefsen (målmandstræner)
Skal ud og have hentet erstatning for Poul Erik Andreasen og Jacob F. Larsen på træner siden samt Per Westergaard som talentspejder. Det genere mig dog ret voldsomt at det er så umuligt at forlænge eller indgå nye kontrakter med trænere. Jeg har luft i lønbudgettet, men alligevel kan det ikke lade sig gøre at tilbyde en ordentlig løn.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FM

Indlæg af jonas386 » 12. nov 2011, 17:21

Du får stort overskud når du kommer til September måned, så kommer ChL pengene nemlig. Og derefter kan du forlænge.

Et trick til at hente spillere er at betale over længere tid (feks 48 måneder). Det benytter jeg mig en del af.

Og har hentet spillere som Velon Barisha, Emil Larsen, Magnar Ødegaard og Brian Hamalainen på den ordning. Hamalainen kan i øvrigt varmt anbefales, han er klasser over Ahlmann og gør det super både defensivt og offensivt.

Jeg er i øvrigt igang med 2. sæson, og jeg ligger nummer 1 efter de første 20 runder. I Chl fik jeg en 3. plads, så den står på EL bold efter vinter.


Kan lige smide min trup op:

http://imageshack.us/photo/my-images/819/aabfm.png/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kører med et princip der hedder jeg kun må have skandinaviske spillere i truppen. Det går også fint, har kun Kayke i truppen der ikke er skandinav.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: FM

Indlæg af PeterS » 13. nov 2011, 23:38

Hvilken rolle får Dalsgaard og kayke når de bomber for jer?

De spiller ikke godt for mig og har prøvet flere muligheder. Jeppe Curth er også helt uduelig.
Lucas bomber heller ikke ligefrem men udvikler sig stadig helt vildt.

Jeg bruger Helenius og Rolf toft i angrebet som henholdsvis Targetman og skarpretter og sammen med Due og Rolfe bliver der scoret en del kasser.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: FM

Indlæg af Søgaard » 14. nov 2011, 00:30

Er nu færdig med 1. sæson, vandt uden store problemer mesterskabet og pokalen (trak aldrig et superligahold - slog EfB 2-0 i finalen - eneste gang hvor jeg måtte stille med 1. holdet). Spillede en 4-4-2 diamant, med 2 wingers, den offensive midt som playmaker og en boks samt en target angriber. Augu spillede def midt, Rolfe og sidenhen Lucas højre midt, Due venstre, Wichmann off. og Helenius og Curth angribere. Lucas og Rolfe har for det meste kunnet vikariere, hvis der var en skade eller karantæne.

Wichmann har sparket hjørne og lavet 19 assists samt en god håndfuld mål. Lucas også en del assists i slutningen af sæsonen. Helenius 23 mål, Curth 18 styk. Wæhler og Materazzi (signet på fri - pisse ringe i min pre-season til 2. sæson, så sign ham kun for 1 år) har lavet 21 mål tilsammen, heraf 4 på straffe af Materazzi - de sidste 17 er efter hjørnespark og frispark, hvor Wæhler står på forstolpen og Materazzi løber på bagstolpen (her kan scores mange kasser!). Bare sæt hjørne til forstolpen fra den ene side og mixed fra den anden, det har virket fint for mig.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af jydenfranord » 14. nov 2011, 14:31

Er der andre der har problemer med at få solgt spillere fra AaB? Har prøvet alt, fra lave priser til at ville udleje uden den anden klub skulle betale løn eller andet, men ingen tilbud. Vil gerne leje Dalsgaard ud og prøver at sælge Würtz, men det kan ikke lade sig gøre åbenbart......Chanko ville jeg lade gå gratis, men ingen bud. Endte med at indgå en gensidig opsigelse på ham. Den eneste spiller jeg har fået en foresprøgelse på er Due, da ville de ikke give det jeg forlangte og det endte med ham krævede at blive solgt.

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:47
Geografisk sted: Færøkroen

Re: FM

Indlæg af Jonas K » 14. nov 2011, 16:11

jydenfranord skrev:Er der andre der har problemer med at få solgt spillere fra AaB? Har prøvet alt, fra lave priser til at ville udleje uden den anden klub skulle betale løn eller andet, men ingen tilbud. Vil gerne leje Dalsgaard ud og prøver at sælge Würtz, men det kan ikke lade sig gøre åbenbart......Chanko ville jeg lade gå gratis, men ingen bud. Endte med at indgå en gensidig opsigelse på ham. Den eneste spiller jeg har fået en foresprøgelse på er Due, da ville de ikke give det jeg forlangte og det endte med ham krævede at blive solgt.
Jeg har god erfaring med at tilføje flere spilbare ligaer, fx. den hollandske, svenske og engelske. Har bl.a solgt Curth til Heerenveen, Chanko til en Championship klub samt Lucho til Halmstad. Og har haft forespørgsler på Wæhler, Due og Lucas fra England, Tyskland og Holland.

Mit største problem er at trænerne ikke vil forlænge. Ellers ligger jeg nummer 3 i ligaen efter ca. 16 runder. Det er vel meget pænt.

Nogen gode bud på billige indkøb? Gerne unge talenter

Stiller pt. op sådan 4-1-1-3-1
Larsen
Bøgelund - Nielsen - Wæhler - Ahlman
Würtz (dm)
Augu (mm)
Rolfe - Wichmann - Due
Helenius

Som alle andre scorer jeg også en på hjørnespark, Nielsen og Wæhler er rimelig vilde når Due sparker
Martin P - ægte Aalborg

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 14. nov 2011, 19:33

Vandt også mesterskabet efter første sæson. Helenius endte med at bombe helt vildt og nåede op på 19 mål. Lucas Andersen har enorm stor betydning og får 4-5 stjerner i bedømmelsen og ligger i værdi på lige under 7 mill efter 1. sæson.


Har købt Brian Hamalainen som er venstreback for 1,2 mill fra en belgisk klub inden starten på 2. sæson + jeg fik en offensiv venstre midt&offensiv højre midt fra Stabæk på en fri transfer(Alex Valencia).

Jeg plejer at skifte imellem en 4-4-2, 4-2-3-1 eller 4-4-2 diamant.

Jeg købte en polsk landsholds højreback Piotr Celeban fra ExtraKlasa for 1,3 mill inden 1. sæson da Bøgelund har en temmelig høj skadesfrekvens :@

Besvar