FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: FM

Indlæg af dyhrmaN » 8. sep 2013, 22:08

ok, er det nok bare at skifte til back-up taktikken indimellem, eller skal man skifte radikalt?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: FM

Indlæg af Buzz Killington » 8. sep 2013, 22:23

dyhrmaN skrev:Det ville jo også blive alt for kedeligt, hvis man aldrig kom videre med AaB - så gjorde man jo ikke nogen forskel. Hellere en smule urealisme så med mulighed for at vinde en masse :)

Er der i øvrigt nogen der oplever formfald omkring 3. 4. sæson? Startede ud som lyn og torden med AaB og brugte og bruger MHJs taktik (så har jeg snydt ;)). Blev mester de to første sæsoner, hvorefter jeg blev to'er, og i den nuværende, 4. sæson, taber jeg næsten alt.

Jeg har på papiret et vildt godt hold, men det er ingen hemmelighed, at jeg har shoppet rigtigt meget. Jeg tænker, at dette måske kan være årsagen, samt at jeg kun bruger unge spillere - de ældste spillere på mit hold er således Ahlmann og Nicolai Larsen.
Manglende kontinuitet kan medføre at resultaterne udebliver, specielt på angriberpladsen, så hold på Helenius så længe som muligt. Jeg plejer aldrig at skifte mere end 3 stamspillere ud per hele sæson, og aldrig på en gang. Når f.eks. jeg køber et talent, så ryger han - uanset hvor god han er! - på b-holdet, og får kun få chancer på førsteholdet mindst det første halve år. Det gør at han langsomt mixer med holdet. Der er også en god chance for du mangler en god anfører (høje mentale stats, og meget høj indflydelse), da spillet er elendigt til at generere denne slags spillere. Så du har nok lige solgt Augo. Det kan også sagtens være at udskiftningerne ikke passer helt så godt til taktikken som tidligere, så du kan evt. forsøge at justere lidt. F.eks. se hvem der laver flest fejlafleveringer.

jonas386 skrev:Kører du med samme taktik hele tiden? For så er det derfor. Over tid læser modstanderen din taktik, og den falder i niveau ifht tidligere. Medmindre du selvfølgelig er så overlegen som hold at taktikken ikke betyder alverden.
Jeg har ikke haft dette problem med boldbesiddende taktikker såfremt jeg køber spillere der fungerer nogenlunde til taktikken. Og er det ikke også et problem der indtræffer ret hurtigt, altså allerede i løbet af en sæson?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FM

Indlæg af jonas386 » 8. sep 2013, 22:25

MHJ skrev:
Jeg har ikke haft dette problem med boldbesiddende taktikker såfremt jeg køber spillere der fungerer nogenlunde til taktikken. Og er det ikke også et problem der indtræffer ret hurtigt, altså allerede i løbet af en sæson?
Arh okay, jeg kører gerne med lidt mere direkte bold. Så kan være det er der fejlen ligger. 1. sæson kan jeg sagtens køre med samme taktik, 2. sæson bliver ofte noget lort fordi modstanderen har luret den. Så vil tro der går en sæson eller sådan. Det er hvertfald min erfaring.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: FM

Indlæg af dyhrmaN » 8. sep 2013, 22:43

jeg kiggede lige stats. Jeg kan se, at mine to kantspillere har meget lave procenttal i gennemførte indlæg og gennemførte afleveringer. De har 12/14 og 12/12.
Er de for lave tal til de to positioner? De er ellers udemærkede. Den ene er Sarpong, og den anden er lidt bedre endnu

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: FM

Indlæg af Buzz Killington » 8. sep 2013, 23:22

dyhrmaN skrev:jeg kiggede lige stats. Jeg kan se, at mine to kantspillere har meget lave procenttal i gennemførte indlæg og gennemførte afleveringer. De har 12/14 og 12/12.
Er de for lave tal til de to positioner? De er ellers udemærkede. Den ene er Sarpong, og den anden er lidt bedre endnu
Har ikke lige FM installeret pt. så jeg kan ikke tjekke taktikken (og jeg husker ikke detaljerne). Ville ellers gerne hjælpe. Men skal jeg forstå sådan at det kun er ca. 12% gennemførte afleveringer og indlæg for begge? For det virker da helt urealistisk lavt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: FM

Indlæg af alithebeast » 13. sep 2013, 14:31

Med et par enkelte ændringer for at tilgodese mine spilleres styrker, må man sige at MHJs taktik virker..

Billede
Hader København!

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: FM

Indlæg af Lucas Kuskenius » 16. okt 2013, 21:21

En venlig sjæl der gider smide screenshots af første- og ungdomsholdet i det nye FM14?
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: FM

Indlæg af Søgaard » 17. okt 2013, 13:10

Lucas Kuskenius skrev:En venlig sjæl der gider smide screenshots af første- og ungdomsholdet i det nye FM14?
Du kan finde lidt info i denne tråd, bl.a. med PA/CA på AaB's spillere: viewtopic.php?f=6&t=15403" onclick="window.open(this.href);return false;

Ved ikke om der er kommet FM14 beta endnu.... Hvad er det du leder efter i de screenshots? :)
Aalborg BK 1885!

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: FM

Indlæg af Lucas Kuskenius » 17. okt 2013, 13:49

Søgaard skrev:
Lucas Kuskenius skrev:En venlig sjæl der gider smide screenshots af første- og ungdomsholdet i det nye FM14?
Du kan finde lidt info i denne tråd, bl.a. med PA/CA på AaB's spillere: viewtopic.php?f=6&t=15403" onclick="window.open(this.href);return false;

Ved ikke om der er kommet FM14 beta endnu.... Hvad er det du leder efter i de screenshots? :)
Tak. Betaen er kommet, og ville egentlig bare gerne se de forskellige spillere. Prøver lige at kigge i den tråd.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14825
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 17. okt 2013, 19:15

Lucas Kuskenius skrev:
Søgaard skrev:
Lucas Kuskenius skrev:En venlig sjæl der gider smide screenshots af første- og ungdomsholdet i det nye FM14?
Du kan finde lidt info i denne tråd, bl.a. med PA/CA på AaB's spillere: viewtopic.php?f=6&t=15403" onclick="window.open(this.href);return false;

Ved ikke om der er kommet FM14 beta endnu.... Hvad er det du leder efter i de screenshots? :)
Tak. Betaen er kommet, og ville egentlig bare gerne se de forskellige spillere. Prøver lige at kigge i den tråd.
Kan du ikke bare forudbestille det, så du får adgang til betaen?

Mange af ungdomsspillerne er ikke blevet som vi (min hjælper og jeg) gerne ville have dem. Det er svært at forklare årsagen hertil, når man ikke kender de bagvedliggende mekanismer i statsgivningen. Men firkantet sagt nedjusterer spillet selv mange af de stats vi har uddelt til de unge spillere, hvilket er ret træls. Det er noget vi arbejder på at forbedre til en kommende dataupdate (der dog først kommer engang efter vintervinduet så vidt jeg ved).

Superligaholdet er jeg dog ret tilfreds med. Hvis I støder på ting I mener bør ændres, så skriv det endeligt i den tråd som Søgaard linker til.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: FM

Indlæg af Lucas Kuskenius » 18. okt 2013, 10:10

Hanga skrev:
Lucas Kuskenius skrev:
Søgaard skrev:
Lucas Kuskenius skrev:En venlig sjæl der gider smide screenshots af første- og ungdomsholdet i det nye FM14?
Du kan finde lidt info i denne tråd, bl.a. med PA/CA på AaB's spillere: viewtopic.php?f=6&t=15403" onclick="window.open(this.href);return false;

Ved ikke om der er kommet FM14 beta endnu.... Hvad er det du leder efter i de screenshots? :)
Tak. Betaen er kommet, og ville egentlig bare gerne se de forskellige spillere. Prøver lige at kigge i den tråd.
Kan du ikke bare forudbestille det, så du får adgang til betaen?

Mange af ungdomsspillerne er ikke blevet som vi (min hjælper og jeg) gerne ville have dem. Det er svært at forklare årsagen hertil, når man ikke kender de bagvedliggende mekanismer i statsgivningen. Men firkantet sagt nedjusterer spillet selv mange af de stats vi har uddelt til de unge spillere, hvilket er ret træls. Det er noget vi arbejder på at forbedre til en kommende dataupdate (der dog først kommer engang efter vintervinduet så vidt jeg ved).

Superligaholdet er jeg dog ret tilfreds med. Hvis I støder på ting I mener bør ændres, så skriv det endeligt i den tråd som Søgaard linker til.
Grunden til jeg spurgte efter screenshots var egentlig at jeg ikke var sikker på om jeg ville købe spillet. Det er dog endt med at jeg har købt det, og vil da komme med inputs i den tråd du snakker om, hvis jeg støder på noget.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FM

Indlæg af jonas386 » 21. okt 2013, 18:48

Hehe, i mit AaB spil skiftede Christian Rye fhv tidligt fra AaB og til Vibrog, her blev han en succes, og efter 3 sæsoner blev han solgt til Vaslui i Rumænien, efter 9 sæsoner i Rumænien, og stor succes, er han åbenbart blevet så glad for landet at han er blevet statsborger dernede, og er fast mand, samt anfører, på det rumænske landshold. Han er nu, i en alder af 32, skiftet til Monaco og er fast mand på det stærkeste hold i Ligue 1.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: FM

Indlæg af Buzz Killington » 21. okt 2013, 23:51

jonas386 skrev:Hehe, i mit AaB spil skiftede Christian Rye fhv tidligt fra AaB og til Vibrog, her blev han en succes, og efter 3 sæsoner blev han solgt til Vaslui i Rumænien, efter 9 sæsoner i Rumænien, og stor succes, er han åbenbart blevet så glad for landet at han er blevet statsborger dernede, og er fast mand, samt anfører, på det rumænske landshold. Han er nu, i en alder af 32, skiftet til Monaco og er fast mand på det stærkeste hold i Ligue 1.
Nice, giver du ikke et screenshot af hans klubhistorik og nuværende stats?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FM

Indlæg af jonas386 » 22. okt 2013, 01:32

Jo, kigger lige på det i morgen, min shift knap fungerer ikke ordentligt, så kan ikke tage ss lige nu. Men finder lige en løsning,
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: FM

Indlæg af Søgaard » 24. okt 2013, 12:32

jonas386 skrev:Jo, kigger lige på det i morgen, min shift knap fungerer ikke ordentligt, så kan ikke tage ss lige nu. Men finder lige en løsning,
Prøv ctrl+alt+print screen.. så får du kun et print screen af det aktive objekt, burde kunne gøre det ift. at tage et screenshot af hans stats :)
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: FM

Indlæg af Dot Bot » 29. okt 2013, 16:18

Jeg har lige hentet demoen til FM 14 og det ser ganske fornuftigt ud. Har kun spillet træningskampene, hvor det har været klare sejre og Kusk som klar topscorer i de få opstartskampe han fik, inden han blev solgt for 25 millioner til PSV. Thelander samt Lasse Nielsen er der også vilde bud på.

Ankersen fra Esbjerg blev hentet i stedet for Kusk og her måtte jeg slippe små 7 millioner.
Jeg skal nu i gang med kvalrunderne til Europa Cuppen og i den første runde AaB træder ind i, har jeg trukket Strømgodset.

Dertil skal det siges at bestyrelsen er gået med til at købe stadion og udvide ungdomsfaciliteterne. Alt dette står færdigt i løbet af 2014 og i alt kostede i omegnen af 18 millioner.

Brugeravatar
ph123
Superliga
Superliga
Indlæg: 551
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:33
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: FM

Indlæg af ph123 » 11. nov 2013, 12:25

Så kom jeg også godt i gang med FM2014.

Jeg vandt pokalen og kom i 1/8 finalen i Europa league, hvor Valencia var en for stor mundfuld.
I superligaen lå jeg længe nr 5-6, men en kanon slutspurt blev forvandlet til en fin 3. plads.

Inden sæsonstart solgte jeg Lasse N. og Kusk (Kusk har en klausul på blot 4,5mio.)
Ind kom en hviderussisk venstrefløj (Sitko) samt Milosevic (svensk midterforsvarer), som begge gjorde det godt. Især Milosevis er et meget stort talent.

Jeg har for det meste spillet 4-1-3-1:

----------------Larsen-------------------
Dalsgaard - Thelander - Milosevic - Ahlman
----------------Augo--------------------
-----------Würtz-Thomsen---------------
Jönsson-----------------------------Sitko
--------------Jacobsen-------------------


Der har dog været skiftet en del på de forrste plader. Frederiksen og Due har overtaget fløjene en del. Og så har Wichman og Risgaard også fået en del kampe på midten.

Nu er der sommerpause, og den er indtil videre gået med at forlænge lejeaftale med Jønsson samt indkøb af Rasmus Falk (OB rykkede ned...).
Hertil er indkøbt en svensk reservekeeper...

Målet for 2. sæson er en 2. plads i ligaen og gruppespil i EL.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: FM

Indlæg af Frygah » 13. nov 2013, 19:28

Er også kommet igang med FM2014, og der er nogle ting der irriterer mig allerede lidt.

Indtil videre har jeg haft bud på følgende spillere:

Kasper Kusk
Nicolai Thomsen (solgt for 25 mil)
Lasse Nielsen
Rasmus Thelander
Henrik Dalsgaard
Patrick Kristensen
Jacob Ahlmann
Kenneth Emil Petersen
Rasmus Würtz

Og det er med 40+ ligaer og stor database, så der burde altså være nok spillere i spillet for AI'en til at købe rundt omkring.

Altså, jeg har spillet lige knap 4 kampe, og har haft tonsvis af bud på 8 af mine spillere, som alle så kræver lønforhøjelse når jeg afviser bud fra Barnsley eller Blackpool... Det er lidt i overkanten synes jeg. Dernæst døjer jeg voldsomt med skader, så de unge får masser af spilletid, da det ikke rigtig har lykkes mig at købe en erstatning for Thomsen. Spillere er sgu grådige i FM14, og den svensker jeg havde udset mig, krævede en betydelig højere løn end mine egne profiler.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: FM

Indlæg af A_Strandfelt » 13. nov 2013, 22:22

Frygah skrev:Er også kommet igang med FM2014, og der er nogle ting der irriterer mig allerede lidt.

Indtil videre har jeg haft bud på følgende spillere:

Kasper Kusk
Nicolai Thomsen (solgt for 25 mil)
Lasse Nielsen
Rasmus Thelander
Henrik Dalsgaard
Patrick Kristensen
Jacob Ahlmann
Kenneth Emil Petersen
Rasmus Würtz

Og det er med 40+ ligaer og stor database, så der burde altså være nok spillere i spillet for AI'en til at købe rundt omkring.

Altså, jeg har spillet lige knap 4 kampe, og har haft tonsvis af bud på 8 af mine spillere, som alle så kræver lønforhøjelse når jeg afviser bud fra Barnsley eller Blackpool... Det er lidt i overkanten synes jeg. Dernæst døjer jeg voldsomt med skader, så de unge får masser af spilletid, da det ikke rigtig har lykkes mig at købe en erstatning for Thomsen. Spillere er sgu grådige i FM14, og den svensker jeg havde udset mig, krævede en betydelig højere løn end mine egne profiler.
Det var måske værd at overveje at starte sit spil uden transferbudgetter i første vindue, så man kunne undgå den situation. Godt at vide, når jeg starter med AaB om ikke så længe! :)

Brugeravatar
ph123
Superliga
Superliga
Indlæg: 551
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:33
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: FM

Indlæg af ph123 » 14. nov 2013, 12:01

Jeg døjer med det samme. I alle transfervinduer er der grotesk mange bud på mine spillere.
Man kan barbere mange af dem væk, ved at fastsætte en høj pris på spillerne...

Besvar