FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: FM

Indlæg af Breezer » 4. aug 2017, 16:28

MrBangDK skrev:Min dreng har fået en aflagt Xbox 360. Han taler om et spil, hvor man kan købe fodboldspillere, lave stadions, etc. Han har set noget på youtube, hvor man Ser nogle stats på spillere og kan sætte hold

Hvad er det for et spil? Jeg er helt blank ift games!

/Bang
Det er formentligt Fifa Ultimate team, et gamemode inde i selve FIFA.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: FM

Indlæg af MrBangDK » 4. aug 2017, 16:52

Breezer skrev:
MrBangDK skrev:Min dreng har fået en aflagt Xbox 360. Han taler om et spil, hvor man kan købe fodboldspillere, lave stadions, etc. Han har set noget på youtube, hvor man Ser nogle stats på spillere og kan sætte hold

Hvad er det for et spil? Jeg er helt blank ift games!

/Bang
Det er formentligt Fifa Ultimate team, et gamemode inde i selve FIFA.
Tak - jeg må prøve - pisse irriterende ikke at have forstand på det shit!
Ska' vi hak'?

Johs
Drenge
Drenge
Indlæg: 35
Tilmeldt: 17. maj 2017, 13:27
Favoritspiller: Steve Olfers

Re: FM

Indlæg af Johs » 4. aug 2017, 19:05

MrBangDK skrev:
Breezer skrev:
MrBangDK skrev:Min dreng har fået en aflagt Xbox 360. Han taler om et spil, hvor man kan købe fodboldspillere, lave stadions, etc. Han har set noget på youtube, hvor man Ser nogle stats på spillere og kan sætte hold

Hvad er det for et spil? Jeg er helt blank ift games!

/Bang
Det er formentligt Fifa Ultimate team, et gamemode inde i selve FIFA.
Tak - jeg må prøve - pisse irriterende ikke at have forstand på det shit!
Man kan dog ikke lave egne stadions, men man kan kæbe et eksisterende stadion. San Siro fx.
Mener vidst nok man skal købe netadgang til Xbox og FIFA Ultimate Team kræver netadgang.

I øvrigt kan det blive en dyr omgang, hvis dit kort er koblet op på systemet på Xbox'en, idet man let "kan komme til" at kæbe nogle pakker. Til sidst vil jeg anbefale og vente til FIFA 18 kommer ud, hvis I ikke allerede har FIFA 17, da årets spil er rimelig dødt på nuværende tidspunkt.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: FM

Indlæg af MrBangDK » 4. aug 2017, 19:41

Johs skrev:
MrBangDK skrev:
Breezer skrev:
MrBangDK skrev:Min dreng har fået en aflagt Xbox 360. Han taler om et spil, hvor man kan købe fodboldspillere, lave stadions, etc. Han har set noget på youtube, hvor man Ser nogle stats på spillere og kan sætte hold

Hvad er det for et spil? Jeg er helt blank ift games!

/Bang
Det er formentligt Fifa Ultimate team, et gamemode inde i selve FIFA.
Tak - jeg må prøve - pisse irriterende ikke at have forstand på det shit!
Man kan dog ikke lave egne stadions, men man kan kæbe et eksisterende stadion. San Siro fx.
Mener vidst nok man skal købe netadgang til Xbox og FIFA Ultimate Team kræver netadgang.

I øvrigt kan det blive en dyr omgang, hvis dit kort er koblet op på systemet på Xbox'en, idet man let "kan komme til" at kæbe nogle pakker. Til sidst vil jeg anbefale og vente til FIFA 18 kommer ud, hvis I ikke allerede har FIFA 17, da årets spil er rimelig dødt på nuværende tidspunkt.
Af bitter erfaring er der kode på køb! :money:
Ska' vi hak'?

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: FM

Indlæg af Frygah » 9. aug 2017, 12:31

Er der nogen der har en god og realistisk data og transfer-update til FM 2017 her til den nye sæson? Bassogog-salg, diverse indkøb osv kunne være spændende at lege med i Suppen, i stedet for at skulle starte med en trup der er langt fra den vi løber rundt med idag.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Lavlund
Miniput
Miniput
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24. mar 2008, 14:29

Re: FM

Indlæg af Lavlund » 9. aug 2017, 12:38

Frygah skrev:Er der nogen der har en god og realistisk data og transfer-update til FM 2017 her til den nye sæson? Bassogog-salg, diverse indkøb osv kunne være spændende at lege med i Suppen, i stedet for at skulle starte med en trup der er langt fra den vi løber rundt med idag.
https://sortitoutsi.net/football-manage ... ate/fm2017

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: FM

Indlæg af Flower » 11. aug 2017, 01:52

Johs skrev:
MrBangDK skrev:
Breezer skrev:
MrBangDK skrev:Min dreng har fået en aflagt Xbox 360. Han taler om et spil, hvor man kan købe fodboldspillere, lave stadions, etc. Han har set noget på youtube, hvor man Ser nogle stats på spillere og kan sætte hold

Hvad er det for et spil? Jeg er helt blank ift games!

/Bang
Det er formentligt Fifa Ultimate team, et gamemode inde i selve FIFA.
Tak - jeg må prøve - pisse irriterende ikke at have forstand på det shit!
Man kan dog ikke lave egne stadions, men man kan kæbe et eksisterende stadion. San Siro fx.
Mener vidst nok man skal købe netadgang til Xbox og FIFA Ultimate Team kræver netadgang.

I øvrigt kan det blive en dyr omgang, hvis dit kort er koblet op på systemet på Xbox'en, idet man let "kan komme til" at kæbe nogle pakker. Til sidst vil jeg anbefale og vente til FIFA 18 kommer ud, hvis I ikke allerede har FIFA 17, da årets spil er rimelig dødt på nuværende tidspunkt.
Det lyder bestemt som FIFA Ultimate - hvor EA virkelig får udbyttet DLC konceptet.
PES er bedre in my opinion men de lider desværre under manglende rettigheder (originale spillernavne etc.)

Obligatorisk:
Billede

Jeg ved det er sjovest med det nyeste spil, da der altid vil være flest online hvis man vil spille online - men jeg synes virkelig det er elendigt at man skal spendere 600 kr. på det "samme" spil, hver efterår.

Det var ikke det, debatten handlede om, men jeg følte mig nødsaget til at kaste op :cheers:
- Winning doesn't really matter as long as you win.

johannes95
Drenge
Drenge
Indlæg: 30
Tilmeldt: 11. jan 2017, 00:23

Re: FM

Indlæg af johannes95 » 15. sep 2017, 13:03

Billede

WTF is going on!

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: FM

Indlæg af Kristian60 » 15. sep 2017, 13:48

johannes95 skrev:Billede

WTF is going on!
jeg tror det skal foregå i lidt højere løsning for vi kan komme med et kvalifiveret svar :)

johannes95
Drenge
Drenge
Indlæg: 30
Tilmeldt: 11. jan 2017, 00:23

Re: FM

Indlæg af johannes95 » 16. sep 2017, 14:26

Billede

Og et par dage efter henter Inter ham for 11 mio. (det jeg bød for ham)

johannes95
Drenge
Drenge
Indlæg: 30
Tilmeldt: 11. jan 2017, 00:23

Re: FM

Indlæg af johannes95 » 12. nov 2017, 00:10

Nogle gode råd til taktik i FM18?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 12. nov 2017, 11:33

johannes95 skrev:Nogle gode råd til taktik i FM18?
Jeg har fornuftig succes med denne, som min mest anvendte taktik, især i de "nemmere" kampe. Godt nok kun et halvt år inde, men har taget 1. pladsen og scorer en del mål. Man er sårbar overfor dybe stikninger fordi backs ofte er skubbet frem, men omvendt vinder man som regel kontrollen over kampen fordi man overbefolker centralt.

Billede

Indkøb:
Cedrick Mongengu - 28-årig ghanesisk forsvarsspiller på free transfer. Har mange års erfaring fra den bedste franske række, fin spiller.
Nikolaj Thomsen - Jeg ved ikke hvordan det gik til, men FCK satte ham pludselig på transferlisten til 2,4 mio... HAPS!

Ramkilde er gået direkte fra sin skade ind på holdet og høvler kasser ind. FM er altså stadig et spil, hvor man sagtens kan smide de meget uslebne talenter ind uden at blive straffet for det. Safranko og Flores også godt med i målscoringen. Thomsen og Flores dominerer assistlisten.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

johannes95
Drenge
Drenge
Indlæg: 30
Tilmeldt: 11. jan 2017, 00:23

Re: FM

Indlæg af johannes95 » 12. nov 2017, 16:38

Hanga skrev:
johannes95 skrev:Nogle gode råd til taktik i FM18?
Jeg har fornuftig succes med denne, som min mest anvendte taktik, især i de "nemmere" kampe. Godt nok kun et halvt år inde, men har taget 1. pladsen og scorer en del mål. Man er sårbar overfor dybe stikninger fordi backs ofte er skubbet frem, men omvendt vinder man som regel kontrollen over kampen fordi man overbefolker centralt.

Billede

Indkøb:
Cedrick Mongengu - 28-årig ghanesisk forsvarsspiller på free transfer. Har mange års erfaring fra den bedste franske række, fin spiller.
Nikolaj Thomsen - Jeg ved ikke hvordan det gik til, men FCK satte ham pludselig på transferlisten til 2,4 mio... HAPS!

Ramkilde er gået direkte fra sin skade ind på holdet og høvler kasser ind. FM er altså stadig et spil, hvor man sagtens kan smide de meget uslebne talenter ind uden at blive straffet for det. Safranko og Flores også godt med i målscoringen. Thomsen og Flores dominerer assistlisten.
Tak, vil give den et skud

johannes95
Drenge
Drenge
Indlæg: 30
Tilmeldt: 11. jan 2017, 00:23

Re: FM

Indlæg af johannes95 » 12. nov 2017, 16:55

Hanga skrev:
johannes95 skrev:Nogle gode råd til taktik i FM18?
Jeg har fornuftig succes med denne, som min mest anvendte taktik, især i de "nemmere" kampe. Godt nok kun et halvt år inde, men har taget 1. pladsen og scorer en del mål. Man er sårbar overfor dybe stikninger fordi backs ofte er skubbet frem, men omvendt vinder man som regel kontrollen over kampen fordi man overbefolker centralt.

Billede

Indkøb:
Cedrick Mongengu - 28-årig ghanesisk forsvarsspiller på free transfer. Har mange års erfaring fra den bedste franske række, fin spiller.
Nikolaj Thomsen - Jeg ved ikke hvordan det gik til, men FCK satte ham pludselig på transferlisten til 2,4 mio... HAPS!

Ramkilde er gået direkte fra sin skade ind på holdet og høvler kasser ind. FM er altså stadig et spil, hvor man sagtens kan smide de meget uslebne talenter ind uden at blive straffet for det. Safranko og Flores også godt med i målscoringen. Thomsen og Flores dominerer assistlisten.
Holdinstrukser? Ved godt det fremgår i siden, men alligevel gør det ikke helt

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 12. nov 2017, 18:38

johannes95 skrev: Holdinstrukser? Ved godt det fremgår i siden, men alligevel gør det ikke helt
Hvilke holdinstrukser mangler du?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

johannes95
Drenge
Drenge
Indlæg: 30
Tilmeldt: 11. jan 2017, 00:23

Re: FM

Indlæg af johannes95 » 13. nov 2017, 00:15

Hanga skrev:
johannes95 skrev: Holdinstrukser? Ved godt det fremgår i siden, men alligevel gør det ikke helt
Hvilke holdinstrukser mangler du?
Billede

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 13. nov 2017, 00:19

Det er normal og balanced, det er derfor de ikke fremgår af mit billede. Kun det der er ændret ift. standard fremgår.

Men så fastlåst er min taktik altså ikke, jeg tilpasser den altid lidt efter modstander og hvordan kampen forløber, ligeledes med spillernes roller.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FM

Indlæg af jonas386 » 13. nov 2017, 00:37

Hvad er forskellen på "poacher" og "advanced forward". Jeg har aldrig rigtig benyttet mig af poacher rollen selv. Mest grundet fordomme.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 13. nov 2017, 11:13

jonas386 skrev:Hvad er forskellen på "poacher" og "advanced forward". Jeg har aldrig rigtig benyttet mig af poacher rollen selv. Mest grundet fordomme.
Jeg synes egentlig at spillet giver en ganske fin forklaring af rollerne. En advanced forward er mere bevægelig og har mere øje for sin medspillere end poacheren, der holder sig mere i og omkring boksen og går direkte på mål hver gang. Fernando Torres var en typisk advanced forward, Inzaghi en rendyrket poacher.

Hvis du tjekker indstillingerne for hver rolle vil du også se disse forskelle ved f.eks. "move into channels" og "more/fever risky passes".
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: FM

Indlæg af Hinrup85 » 14. nov 2017, 17:22

Med hensyn til taktikker, så har jeg haft god succes med denne opstilling:

Billede

Billede

Jeg er selvfølgelig klar over at det er nemt med et storhold, men selv i kampe imod de resterende storhold har denne opstilling klaret ærterne. I PL har jeg klaret 28 kampe i streg uden nederlag, incl. udekampe imod Arsenal, Chelsea og Man City.

Besvar