FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
ph123
Superliga
Superliga
Indlæg: 551
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:33
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: FM

Indlæg af ph123 » 25. sep 2008, 16:21

hvis FM's AaB-researcher skal bruge nogle billeder til ungdomsspillerne, så kan de findes her:

http://www.aabaf1885.klubcms.dbu.dk/page.aspx?id=4169

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 25. sep 2008, 23:35

ph123 skrev:hvis FM's AaB-researcher skal bruge nogle billeder til ungdomsspillerne, så kan de findes her:

http://www.aabaf1885.klubcms.dbu.dk/page.aspx?id=4169
Der kommer ikke billeder med i spillet fra start... Men ellers tak for hjælpen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Alando
Landshold
Landshold
Indlæg: 807
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:27
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: Aalborg

Re: FM

Indlæg af Alando » 2. okt 2008, 14:11

Er det ikke ved at være på tide med en officiel transfer update efter sommervinduet er lukket?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: FM

Indlæg af BoT » 2. okt 2008, 15:33

Der kommer ingen officielle transferupdates fra SIGames inden FM09 udkommer.

Til gengæld kan du finde masser af data-updates, hvis du søger lidt..!

Brugeravatar
Alando
Landshold
Landshold
Indlæg: 807
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:27
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: Aalborg

Re: FM

Indlæg af Alando » 2. okt 2008, 15:52

BoT skrev:Der kommer ingen officielle transferupdates fra SIGames inden FM09 udkommer.

Til gengæld kan du finde masser af data-updates, hvis du søger lidt..!
øv øv har også fundet er par stykker og de er skam ganske udmærket. Men ikke helt det samme som de officielle

z4ndb3rg
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28. apr 2008, 13:07

Re: FM

Indlæg af z4ndb3rg » 7. okt 2008, 10:33

Nogen der ved hvornår den nye demo bliver udgivet?
Glæder mig helt vildt til at se det nye design :thumbsup:

smoothly
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 16. jan 2007, 19:37

Re: FM

Indlæg af smoothly » 8. okt 2008, 15:33

Demoen plejer som regel at blive udsendt en 2 - 3 uger før spillet kommer på gaden. Så lidt ventetid er der da endnu :)

Børme
1. div
1. div
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25. okt 2006, 13:23
Geografisk sted: Kastrup

Re: FM

Indlæg af Børme » 13. okt 2008, 20:03

Den nyeste update er på FM danmark. Det skal siges du skal have den nyeste opdatering fra SIGames for at den nye transferupdate virker.

Har selv hentet det og er den bedste opdate jeg har haft. Det eneste mærkværdige i den er at Saga bomber heeelt vildt :thumbsup:
MIT HJERTE VIL FORBLIVE RØDT OG HVIDT

Dansk Mester: 95 - 99 - 08

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: FM

Indlæg af Kenneth K » 14. okt 2008, 10:45

Hanga, du har vel haft deadline på at aflevere 'tallene' på AaBs spillere? Eller også har du det vel ret snart.

Så kan du fortælle 1) hvilke spillere der får højest CA i førsteholdstruppen, og hvad de bliver? 2) Hvilke spillere der får højest PA, og hvad de bliver?

Thorshauge

Re: FM

Indlæg af Thorshauge » 28. okt 2008, 20:53

Hi,

som alle der laeser denne traad.. sidder jeg klistret til SIgames-forum og venter paa nyheder.

Det nyeste er nogle screen shoots http://www.shortlist.com/gaming/article ... ature-no-3

Jeg syntes det uden om banen ser lidt soergeligt ud.. det ser ud til at man selv kan lave stadion m.m.

Er der nogen paa debatsiden der er fix paa fingerne? Ville elske at have Aalborg Stadion saa hurtig som muligt? Eller kommer jeg til at vente paa en eller anden englaender faar taget sig sammen? :P

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: FM

Indlæg af BoT » 29. okt 2008, 09:03

Demoen udkommer natten til søndag i to versioner - som sædvanligt en vanilla og en strawberry. Sidstnævnte har 10 spilbare ligaer og inkluderer desuden grafik og den slags - førstnævnte har kun de britiske ligaer og ingen grafik.

SI anbefaler, at man henter Strawberry-versionen på Steam.com, da den er meget stor.

Computerspecifikationerne er ligeledes blevet offentliggjort, og det ser ud til, at man skal have et pænt grafikkort for at kunne køre 3D-animationen..

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: FM

Indlæg af birk » 2. nov 2008, 06:49

Nu kan man godt hente demoen, bare ærgeligt ens bovlamme pc ikke kan køre 3D.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 2. nov 2008, 08:20

Thorshauge skrev:Hi,

som alle der laeser denne traad.. sidder jeg klistret til SIgames-forum og venter paa nyheder.

Det nyeste er nogle screen shoots http://www.shortlist.com/gaming/article ... ature-no-3

Jeg syntes det uden om banen ser lidt soergeligt ud.. det ser ud til at man selv kan lave stadion m.m.

Er der nogen paa debatsiden der er fix paa fingerne? Ville elske at have Aalborg Stadion saa hurtig som muligt? Eller kommer jeg til at vente paa en eller anden englaender faar taget sig sammen? :P
Det er da en stor forbedring at man kan udbygge sit stadion, det har manglet i rigtig lang tid i FM serien.
Men forstår ikke lige hvorfor man skal se kampdelen i 3D, da managerdelen er det vigtigste....

Brugeravatar
ph123
Superliga
Superliga
Indlæg: 551
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:33
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: FM

Indlæg af ph123 » 2. nov 2008, 10:51

Elscorpio skrev:
Thorshauge skrev:Hi,

som alle der laeser denne traad.. sidder jeg klistret til SIgames-forum og venter paa nyheder.

Det nyeste er nogle screen shoots http://www.shortlist.com/gaming/article ... ature-no-3

Jeg syntes det uden om banen ser lidt soergeligt ud.. det ser ud til at man selv kan lave stadion m.m.

Er der nogen paa debatsiden der er fix paa fingerne? Ville elske at have Aalborg Stadion saa hurtig som muligt? Eller kommer jeg til at vente paa en eller anden englaender faar taget sig sammen? :P
Det er da en stor forbedring at man kan udbygge sit stadion, det har manglet i rigtig lang tid i FM serien.
Men forstår ikke lige hvorfor man skal se kampdelen i 3D, da managerdelen er det vigtigste....
Man har da længe haft mulighed for at udbygge stadion!

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: FM

Indlæg af -Larsen » 2. nov 2008, 11:48

Så vidt jeg ved, så SKAL man ikke se kampdelen i 3D, det er bare blevet en mulighed nu.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 2. nov 2008, 12:00

Efter at demoen er ude, kan jeg vist godt begynde at fortælle lidt om spillet... Det er nemlig sådan at jeg har betatestet spillet i en måneds tid nu.

SI har været noget bagefter i år, og det har tydeligt kunne ses. Der har været tonsvis af fejl, men heldigvis er det blevet bedre og bedre. Desværre undgår vi nok ikke en patch ret hurtigt efter at spillet rammer gaden. Jeg forstår jo ikke hvorfor man ikke bare udskyder spillet i en uge eller 2.

Der er mange gode forbedringer i 09 efter min mening. F.eks. er fransferdelen er blevet mere livlig og pressekonferencerne fungerer rigtig godt. Til gengæld er den største tilføjelse, nemlig 3d grafikken, lige til lokummet efter min mening. Det ser simpelthen for urealistisk ud efter min mening, og jeg har altid været skeptisk omkring 3d i et managerspil. Spillet lever i aller højeste grad på at være så realistisk som muligt, og det er næsten umuligt at lave en tilstrækkelig realistisk 3d gengivelse. Der synes jeg at 2d fungerer langt bedre, for der bruger man bare sin fantasi til hvordan tingene har set ud.

En af de ting jeg har arbejdet med i testperioden er spillernes værdi. I den første betaversion jeg fik, var Schwartz og Caca de 2 dyreste i AaB. Jeg lavede derfor en analyse af startværdierne og derefter hvordan de udviklede sig i løbet af spillet. Det er blevet noget bedre i min seneste betaversion, men der er stadig plads til store forbedringer. F.eks. har jeg set Enes værdi falde fra 20 millioner til 5 millioner på få dage. Det giver jo ikke den store mening.

Jeg vender tilbage senere med lidt info omkring AaBs data... Jeg ved nemlig at vores headresearcher har ændret lidt i det jeg sendte ind, f.eks. hævet Bøgelund lidt. Så de endelig tal skal jeg lige have fra ham først. Men jeg kan da sige at dataen ligger tæt i år... FCK har en lille førertrøje, men den er langt mindre end den har været. AaB, OB, FCM og BIF ligger stort set lige.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: FM

Indlæg af Kenneth K » 2. nov 2008, 12:14

Hanga skrev:[...] Spillet lever i aller højeste grad på at være så realistisk som muligt [...] AaB, OB, FCM og BIF ligger stort set lige.
:D :D :D ... Ej, det er jo rimeligt nok egentlig. Man spiller jo også denne sæson i Manager og inden sæsonen talte folk jo også om 5 ret jævnbyrdige hold, som nu er blevet til 4, der sådan set er delt op i to nu.

Det var simpelthen bare for nemt lige at klippe-klistre lidt i indlægget...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 2. nov 2008, 12:17

Kenneth K skrev:
Hanga skrev:[...] Spillet lever i aller højeste grad på at være så realistisk som muligt [...] AaB, OB, FCM og BIF ligger stort set lige.
:D :D :D ... Ej, det er jo rimeligt nok egentlig. Man spiller jo også denne sæson i Manager og inden sæsonen talte folk jo også om 5 ret jævnbyrdige hold, som nu er blevet til 4, der sådan set er delt op i to nu.

Det var simpelthen bare for nemt lige at klippe-klistre lidt i indlægget...
Hehe jamen hvis vi kun skal kigge i øjebliksbilleder (Lynges yndlingsord), så er det ikke særligt realistisk nej... Men AaB er forsvarende mestre, og truppen er tæt på at være den samme som sidste sæson. På papiret er der i vores øjne ikke ret stor forskel på de 5 topklubber i DK. Det er dog vigtigt at pointere, at når vi sammenligner statsne, så sammenligner vi kun for de bedste 16 spillere... De andre klubber har uden tvivl bedre breddespillere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: FM

Indlæg af BoT » 2. nov 2008, 12:22

Nitte for BoT. Min computers grafikkort har kun 64 MB hukommelse, og jeg kan derfor ikke køre spillet. Ikke engang uden 3d. Er meget skuffet over de relativt høje minimum specifikationer - min bærbare er altså kun 2 år gammel og kører alt andet rigtig godt. Og jeg køber næppe en helt ny bærbar blot for at kunne køre FM.. Så ingen FM09 for mit vedkommende!!!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 2. nov 2008, 12:29

BoT skrev:Nitte for BoT. Min computers grafikkort har kun 64 MB hukommelse, og jeg kan derfor ikke køre spillet. Ikke engang uden 3d. Er meget skuffet over de relativt høje minimum specifikationer - min bærbare er altså kun 2 år gammel og kører alt andet rigtig godt. Og jeg køber næppe en helt ny bærbar blot for at kunne køre FM.. Så ingen FM09 for mit vedkommende!!!
64 MB lyder da også af ufatteligt lidt hvis den kun er 2 år gammel?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar