FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: FM

Indlæg af BoT » 4. nov 2008, 13:10

Hinrup85 skrev: Jeg tror ikke du kan have flere shortlists, men jeg mener da man kan sætte søge kriterier op, så man kan sortere nogle fra, kun se angribere, folk under 20 osv... correct me if i'm wrong?
Man kan godt oprette flere shortlists (det kan man i hvert fald i FM08..) Alt efter hvilket skin man bruger, burde der være en dropdown-menu, der hedder "shortlist", hvor man kan oprette flere forskellige og navngive dem alt efter indhold.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: FM

Indlæg af Søgaard » 4. nov 2008, 14:23

Proxi skrev:hvordan får man dem til ikke at skyde langt udefra hele tiden? og bliver de ikke ret tit skadet? :S
Er det noget i demoen af 09 du refererer til? For så skyldes det umiddelbart bare de sædvanlige bugs der er i spillet fra start. Det bliver altid rettet i den første patch. Det er et tilbagevændende problem år efter år, at skadefrekvensen er meget høj - så lidt underligt de ikke snart lærer at rette det fra start af.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Thorshauge

Re: FM

Indlæg af Thorshauge » 8. nov 2008, 19:30

smoothly skrev:
Dot Bot skrev:Jeg har hentet demoen og startet et spil med AaB.
Efter at have været inde at se holdene, kommer jeg til at tænke over at det "kun" var i Brøndby, der var det rigtige logo og billed af spillerne. Er det helt tilfældigt eller er der en grund til at det lige i BIF. Troede faktisk ikke der blev lagt sådan ting ind fra starten og slet ikke i Sas-Ligaen.
Saa vidt jeg ved, er det kun Brondby som SI har faaet tilladelse af til at bruge deres logo og grafik i selve spillet. De resterende danske klubber maa man saa selv hente grafik til.
Licenses: The licensed content included in the game is more or less the same as before. Now licensed for the first time are Brondby in Denmark and Juventus in Italy.
nogen der ved hvorfor AaB ikke har oensket at vaere med? Sidste saeson kom der jo via AaBsport.dk baade logo og billeder?

Brugeravatar
Kallerhauge
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 96
Tilmeldt: 31. okt 2008, 14:12
Geografisk sted: 9982 Ålbæk

Re: FM

Indlæg af Kallerhauge » 15. nov 2008, 00:06

Nogle der har fundet nogle gode talenter som man kan hente til AaB???

Thorshauge

Re: FM

Indlæg af Thorshauge » 15. nov 2008, 19:16

Kallerhauge skrev:Nogle der har fundet nogle gode talenter som man kan hente til AaB???
Kan i ikke klare det via PB... please... vil gerne laese traaden, men vil ogsaa gerne selv finde alle talenterne (fromt oenske) :innocent:

Brugeravatar
Metal'n Roll
Allstar
Allstar
Indlæg: 1220
Tilmeldt: 16. sep 2007, 11:20
Favoritspiller: Patrik Kristensen
Geografisk sted: Aal'eren

Re: FM

Indlæg af Metal'n Roll » 23. nov 2008, 17:41

Jeg er gang i det mest absurde spil nogensinde, og jeg må simpelthen dele det med nogen!..

Jeg har spillet CM-FM siden dets start i starten af 90'erne, og det altid gået fra nogenlunde til super.. Har godt nok hørt at 09'eren her skulle være hævet i sværhedsgrad, men hvad der er overgået mit debutspil, er godt nok kommet en del bag på mig...

Trods 3 forskellige forsøg på spilsystemer, og diverse træningsprogrammer, ligger jeg med 14 kampe helt til rotterne med ét sølle point i bunden af League1 med Hereford United... Det beskedne latterlige point er ikke engang det værste.. Det komiske er at jeg kun har formået at score 6 mål i de 14 forsøg!... (ja, og jeg har naturligvis for længst intensivt trænet mine angribere med afslutninger og angreb)

Så nu spiller jeg egentligt mere for at se det komiske i det frem for det spændende. Jeg har så småt begyndt at finde et system i mine nederlag :)

... F.eks scorer de i 70% af kampene til 1-0 i minutterne 4. til 7. Og har de ikke gjort det scorer de altsid efter 13. minutter...
... 50% af mine mål bliver annuleret for offside..
... Jeg har kun fået tilkendt 1 straffe i de 14 kampe.. Det brændte jeg naturligvis
... Jeg har ca. 8 forsøg på mål i hver kamp i gennemsnit, men blot et enkelt indenfor rammen i gennemsnit...
... Deres føringer ved halvleg bliver der i 80% af kampene ikke ændret ved i antal mål.
... Undtagelserne er de kampe, hvor jeg herodisk får udlignet i det sidste kvarter. I disse tilfælde scorer modstanderen så altid igen 3-4 minutter efter, som om "hey du, den går sgu ikk den der.."

Til trods for dette enormt komiske taberspil jeg er gang i, så er bestyrelsen fint tilfredse indtil videre, så jeg klør bare på...

Vender tilbage i følgetonen om det aldrig vindende hold i vinterpausen, og fortæller hvor mange mål jeg da skulle have formået at prikke ind...
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Indlæg: 543
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:32
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Vase » 24. nov 2008, 18:13

Metal'n Roll skrev:Jeg er gang i det mest absurde spil nogensinde, og jeg må simpelthen dele det med nogen!..

Jeg har spillet CM-FM siden dets start i starten af 90'erne, og det altid gået fra nogenlunde til super.. Har godt nok hørt at 09'eren her skulle være hævet i sværhedsgrad, men hvad der er overgået mit debutspil, er godt nok kommet en del bag på mig...

Trods 3 forskellige forsøg på spilsystemer, og diverse træningsprogrammer, ligger jeg med 14 kampe helt til rotterne med ét sølle point i bunden af League1 med Hereford United... Det beskedne latterlige point er ikke engang det værste.. Det komiske er at jeg kun har formået at score 6 mål i de 14 forsøg!... (ja, og jeg har naturligvis for længst intensivt trænet mine angribere med afslutninger og angreb)

Så nu spiller jeg egentligt mere for at se det komiske i det frem for det spændende. Jeg har så småt begyndt at finde et system i mine nederlag :)

... F.eks scorer de i 70% af kampene til 1-0 i minutterne 4. til 7. Og har de ikke gjort det scorer de altsid efter 13. minutter...
... 50% af mine mål bliver annuleret for offside..
... Jeg har kun fået tilkendt 1 straffe i de 14 kampe.. Det brændte jeg naturligvis
... Jeg har ca. 8 forsøg på mål i hver kamp i gennemsnit, men blot et enkelt indenfor rammen i gennemsnit...
... Deres føringer ved halvleg bliver der i 80% af kampene ikke ændret ved i antal mål.
... Undtagelserne er de kampe, hvor jeg herodisk får udlignet i det sidste kvarter. I disse tilfælde scorer modstanderen så altid igen 3-4 minutter efter, som om "hey du, den går sgu ikk den der.."

Til trods for dette enormt komiske taberspil jeg er gang i, så er bestyrelsen fint tilfredse indtil videre, så jeg klør bare på...

Vender tilbage i følgetonen om det aldrig vindende hold i vinterpausen, og fortæller hvor mange mål jeg da skulle have formået at prikke ind...
Det er forhåbentlig ikke dig Lynge trækker op af hatten på onsdag :P

Jeg er enig i sværhedsgraden er steget, men det det nævnte kunne lige så godt være sket i FM08. Selv har jeg både prøvet succes og fiasko i FM09.

Everton har iøvrigt lavet en aftale med Sports Interactive, som den første klub, der officielt skal bruge spillet og de mange scouts til at finde nye spillere. De har fået adgang til hele alt data SI har. På brondby.com blev det iøvrigt afsløret, at de også brugte spillet til at finde nye spillere. Bare lige lidt ligegyldig info.

Brugeravatar
Quentin T
1. div
1. div
Indlæg: 394
Tilmeldt: 11. apr 2006, 10:40
Geografisk sted: 9000

Re: FM

Indlæg af Quentin T » 27. nov 2008, 20:07

HJÆLP!

Jeg har nærmest ingen PC kompetencer, så det er muligvis meget simpelt. Mig og et par kammerater vil gerne spille FM 09 sammen via nettet. Vi sidder altså ikke fysisk sammen. Hvordan ordnes dette lille problem? Har rodet rundt i spillet under "netværk", men kan ikke finde en løsning.
Savner Strandli!

smoothly
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 16. jan 2007, 19:37

Re: FM

Indlæg af smoothly » 27. nov 2008, 22:50

Har kun forsoegt mig med dette i FM08, men der virkede det ganske upaaklageligt; i skal allesammen downloade programmet Hamachi (google det). Naar det er installeret skal en af jer oprette et netvaerk i dette program, og de resterende skal saa koble sig paa dette netvaerk. Derefter skulle I gerne kunne se hinandens netvaerksspil.

Haaber i faar skidtet til at virke,
Cheers!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 2. dec 2008, 14:22

Kommer der en opdatering til FM09 så man rent faktisk spiller med tilskuere på stadion når man spiller kampen i tv mode?

-----------------------------------------------------------------------------
Min nuværende start 11'er i FM09 (Gad også godt se dem på AaBs virkelige hold):

Zaza

Bøgelund---Olfers--MJ---Chris Sørensen (købt fra OB for 8,5 mill)
Fredrik Ljungberg(Købt fra Seattle for 120000)--AJ--Augo--Due
Saga--Curth

Er i min 1. sæson.

Thorshauge

Re: FM

Indlæg af Thorshauge » 4. dec 2008, 23:34

Efter hvad jeg har laest mig fremtil paa FM forumet, vil det vaere brugerne der vil lave det, og det bliver "kun" som texture... altsaa et flat billede... lidt lig'som i de gamle fifa spil :)... eller som i Parken nu.

Personligt spiller kun i 2d... gider ikke se paa et tomt stadion (naar man har tid til at lave reklamebander der linker til internetsider, saa kunne man sgu ogsaa godt lige have fundet tid til at smide nogle roed hvide tilskuere paa Aalborg Stadion)

Er startet i 2 div. med Blokhus FC :), Lynge vil gerne have nyt blod ind, men ikke saa nyt :@ ... men bare vent om et par saesoner saa er det mig der styre biksen paa Hornevej.. Ligger pt 4 med 10 kampe tilbage.. Blokhus i foerste div!

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: FM

Indlæg af Califfen » 6. dec 2008, 00:30

Elscorpio skrev:Kommer der en opdatering til FM09 så man rent faktisk spiller med tilskuere på stadion når man spiller kampen i tv mode?

-----------------------------------------------------------------------------
Min nuværende start 11'er i FM09 (Gad også godt se dem på AaBs virkelige hold):

Zaza

Bøgelund---Olfers--MJ---Chris Sørensen (købt fra OB for 8,5 mill)
Fredrik Ljungberg(Købt fra Seattle for 120000)--AJ--Augo--Due
Saga--Curth

Er i min 1. sæson.
Hehe har også selv hentet Freddie Ljungberg, dog for hele 0,2 mil :) ... Mærkeligt man kan få ham så let. Til gengæld er han en del dårligere end jeg havde forventet. Fx er Ene allerede i sæson 1 næsten bedre end ham.

Et godt råd: Sign Thomas Gravesen! Kæmpe Scoop. Han er stadig god, og er den bedste spiller på mit AaB-hold nu. Hans lønkrav er meget rimelige. Under 100.000 kr om måneden for ham - Det er båre dejligt!

Måske er midtbanen lidt overbefolket nu, men lidt bredde har vel aldrig skadet. Der er også den fejl i mit spil, at Kasper Risgårds kontrakt udløber allerede ved udgangen af 2008. Ved ikke om det er sket for nogle af jer andre? Jeg kører 9,10 patch'en... Men Risgård bliver i hvert fald svær at beholde, og så er jeg da glad for mit gravesen-scoop. Graver har mindst 2 gode år tilbage i sig - det samme har hans kontrakt :cool:

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 6. dec 2008, 04:03

Er Graver rated bedre i FM 09 end Augo og Risgård?
Jeg ser ham ikke som et kæmpescoop, snarere en overbetalt luksusspiller.

Til gengæld er Chris Sørensen mit faste første valg overfor Martin Pedersen på venstreback.
Er ved at prøve at hugge Martin Bernburg fra FCN og har solgt Simon Bræmer. Bernburg skal overtage Bræmers plads på mit FM hold.

Derudover er det noget sværere at vinde over de rigtig stærke modstandere i CL gruppespillet i FM09. Har endnu ikke fundet en taktik til at slå Arsenal med.


Califfen skrev:
Elscorpio skrev:Kommer der en opdatering til FM09 så man rent faktisk spiller med tilskuere på stadion når man spiller kampen i tv mode?

-----------------------------------------------------------------------------
Min nuværende start 11'er i FM09 (Gad også godt se dem på AaBs virkelige hold):

Zaza

Bøgelund---Olfers--MJ---Chris Sørensen (købt fra OB for 8,5 mill)
Fredrik Ljungberg(Købt fra Seattle for 120000)--AJ--Augo--Due
Saga--Curth

Er i min 1. sæson.
Hehe har også selv hentet Freddie Ljungberg, dog for hele 0,2 mil :) ... Mærkeligt man kan få ham så let. Til gengæld er han en del dårligere end jeg havde forventet. Fx er Ene allerede i sæson 1 næsten bedre end ham.

Et godt råd: Sign Thomas Gravesen! Kæmpe Scoop. Han er stadig god, og er den bedste spiller på mit AaB-hold nu. Hans lønkrav er meget rimelige. Under 100.000 kr om måneden for ham - Det er båre dejligt!

Måske er midtbanen lidt overbefolket nu, men lidt bredde har vel aldrig skadet. Der er også den fejl i mit spil, at Kasper Risgårds kontrakt udløber allerede ved udgangen af 2008. Ved ikke om det er sket for nogle af jer andre? Jeg kører 9,10 patch'en... Men Risgård bliver i hvert fald svær at beholde, og så er jeg da glad for mit gravesen-scoop. Graver har mindst 2 gode år tilbage i sig - det samme har hans kontrakt :cool:

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: FM

Indlæg af Frygah » 11. dec 2008, 21:42

Hvaaa Hanga - Hvilken stats har AaB-spillerne i big matches/important matches eller hvad det nu hedder?

Maa vel naesten vaere 20-taller hele vejen! :D
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14627
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 12. dec 2008, 17:18

Frygah skrev:Hvaaa Hanga - Hvilken stats har AaB-spillerne i big matches/important matches eller hvad det nu hedder?

Maa vel naesten vaere 20-taller hele vejen! :D
Nej hvorfor dog det? Hvis du har det for let mod de store hold skyldes det nok mere at spillets kodning ikke er optimal på det punkt.

Kan i øvrigt sige at der snart kommer en patch med dataupdate... Der er ikke lavet voldsomme ændringer i AaB spillernes stats, men f.eks. er Johansson sænket en lille smule og Caca hævet lidt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af AaBlover4ever » 12. dec 2008, 20:03

Hanga skrev:
Frygah skrev:Hvaaa Hanga - Hvilken stats har AaB-spillerne i big matches/important matches eller hvad det nu hedder?

Maa vel naesten vaere 20-taller hele vejen! :D
Nej hvorfor dog det? Hvis du har det for let mod de store hold skyldes det nok mere at spillets kodning ikke er optimal på det punkt.

Kan i øvrigt sige at der snart kommer en patch med dataupdate... Der er ikke lavet voldsomme ændringer i AaB spillernes stats, men f.eks. er Johansson sænket en lille smule og Caca hævet lidt.
Vi klarer os da fantastisk godt mod de store hold i CL og store hold i SAS Ligaen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14627
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 12. dec 2008, 20:07

AaBlover4ever skrev:
Hanga skrev:
Frygah skrev:Hvaaa Hanga - Hvilken stats har AaB-spillerne i big matches/important matches eller hvad det nu hedder?

Maa vel naesten vaere 20-taller hele vejen! :D
Nej hvorfor dog det? Hvis du har det for let mod de store hold skyldes det nok mere at spillets kodning ikke er optimal på det punkt.

Kan i øvrigt sige at der snart kommer en patch med dataupdate... Der er ikke lavet voldsomme ændringer i AaB spillernes stats, men f.eks. er Johansson sænket en lille smule og Caca hævet lidt.
Vi klarer os da fantastisk godt mod de store hold i CL og store hold i SAS Ligaen.
Nååååå nu forstår jeg hvad du mener :D Troede du syntes at det var for let mod de store.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: FM

Indlæg af BoT » 13. dec 2008, 10:57

Hvorfor i alverden er Johansson sænket? Er det pga. brøndby-fjolsernes hetz på SIGames Data-forum, hvor de nu pludselig kræver alle Brøndby-spillere hævet til ligaens bedste? De har INTET vist mod store europæiske modstandere modsats AaB - hvor Johansson har en stor andel i genrejsningen og de fantastiske CL-resultater!!!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14627
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 13. dec 2008, 11:11

BoT skrev:Hvorfor i alverden er Johansson sænket? Er det pga. brøndby-fjolsernes hetz på SIGames Data-forum, hvor de nu pludselig kræver alle Brøndby-spillere hævet til ligaens bedste? De har INTET vist mod store europæiske modstandere modsats AaB - hvor Johansson har en stor andel i genrejsningen og de fantastiske CL-resultater!!!
Johansson var AaBs bedste med en CA på 135, den er nu sænket til 130, hvilket sådan set stadig gør ham til den bedste. Hans niveau i foråret har været alt for svingene, og det er jo ikke nogen ret stor nedsættelse.

AaB, OB, FCM og BIF ligger fortsat meget tæt datamæssigt, FCK har et lille forspring, hvilket jeg både kan argumentere for og imod. Men det er ikke mit bord at afgøre det.

Der er jo forskellige meninger om alt... Tidligere i tråden er der jo f.eks. en der ikke forstår hvorfor at Johansson er AaBs bedste.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14627
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 13. dec 2008, 15:08

Nå, for så at vide af Søren Nørbæk (chefresearcher), at han har smidt Johansson tilbage på 135 :P Det når dog ikke med til patchen.

AaBs hold på nuværende tidspunkt:
http://img100.imageshack.us/my.php?image=aabso0.jpg

Vi ligger totalt lige datamæssigt med BIF og OB, mens FCM er en lille smule efter, og FCK en lille smule foran.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar