FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 21. feb 2011, 19:35

Holm-o1 skrev:Er Lucas Andersen trods sin unge alder med i næste update? Han er jo efterhånden inde omkring 1-2 holdet?
Desværre er det startdatoen i spillet det afgører, om han er med eller ej, og da han først fyldte 16 år i september, så er han fortsat ikke med. Det bliver først i næste version...

Men I kan jo evt. oprette ham selv, det gør jeg.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: FM

Indlæg af doukas » 21. feb 2011, 19:50

Hanga skrev:
Holm-o1 skrev:Er Lucas Andersen trods sin unge alder med i næste update? Han er jo efterhånden inde omkring 1-2 holdet?
Desværre er det startdatoen i spillet det afgører, om han er med eller ej, og da han først fyldte 16 år i september, så er han fortsat ikke med. Det bliver først i næste version...

Men I kan jo evt. oprette ham selv, det gør jeg.
PA=200 :thumbsup:
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: FM

Indlæg af A_Strandfelt » 21. feb 2011, 20:04

Hanga skrev:
Holm-o1 skrev:Er Lucas Andersen trods sin unge alder med i næste update? Han er jo efterhånden inde omkring 1-2 holdet?
Desværre er det startdatoen i spillet det afgører, om han er med eller ej, og da han først fyldte 16 år i september, så er han fortsat ikke med. Det bliver først i næste version...

Men I kan jo evt. oprette ham selv, det gør jeg.
Jeg har ingen anelse om, hvordan jeg skal vurdere ham. Har kun set ham i Hobro. Har du en xml- eller dbc-fil, hvor du har tilføjet ham? :P

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 21. feb 2011, 20:33

Jeg har jo sådan set ikke bedre mulighed for at vurdere ham end jer andre... Men hvis nu i starter ved CA: 60-70 og PA: -8, så er det nok ikke helt skævt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: FM

Indlæg af A_Strandfelt » 21. feb 2011, 20:56

Tænkte bare, du måske vidste noget i forhold til research. Jeg er rimelig lost i, hvad jeg skal give ham i position, og hvad hans forcer er. :)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 21. feb 2011, 21:09

A_Strandfelt skrev:Tænkte bare, du måske vidste noget i forhold til research. Jeg er rimelig lost i, hvad jeg skal give ham i position, og hvad hans forcer er. :)
Synes nu ikke man behøver at have fulgt ret god med, for at finde svarene på overstående...

Han kan spille de fleste offensive pladser, men er nok primært off midt/angriber. Driblestærk, hurtig og pågående... Mangler lidt fysisk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Re: FM

Indlæg af A_Strandfelt » 21. feb 2011, 22:31

Hanga skrev:
A_Strandfelt skrev:Tænkte bare, du måske vidste noget i forhold til research. Jeg er rimelig lost i, hvad jeg skal give ham i position, og hvad hans forcer er. :)
Synes nu ikke man behøver at have fulgt ret god med, for at finde svarene på overstående...

Han kan spille de fleste offensive pladser, men er nok primært off midt/angriber. Driblestærk, hurtig og pågående... Mangler lidt fysisk.
Jojo, men om det er 10, 12, 14 eller mere i dribling, det har jeg ingen fornemmelse af :)

Thorshauge

Re: FM

Indlæg af Thorshauge » 23. feb 2011, 19:15

Det jeg er mest imponeret over er hans evne til at læse spillet og slå præcise afleveringer. Har aldrig set en så ung spiller med de evner :)

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 26. feb 2011, 23:17

Er 11.2.1 den nyeste patch og skulle der ikke komme endnu en patch her i slutningen af februar med Duncan, Lumb og Augo på AaBs hold?

Bozak
2. div
2. div
Indlæg: 221
Tilmeldt: 13. jul 2009, 14:52

Re: FM

Indlæg af Bozak » 27. feb 2011, 01:02

Elscorpio skrev:Er 11.2.1 den nyeste patch og skulle der ikke komme endnu en patch her i slutningen af februar med Duncan, Lumb og Augo på AaBs hold?
Den nyeste officelle patch er stadig - 11.2.1 : http://www.footballmanager.com/patches/" onclick="window.open(this.href);return false;
- hvis du har registeret over Steam opdateres automatisk når en ny patch kommer.

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: FM

Indlæg af Holm-o1 » 27. feb 2011, 10:53

Onsdag i den kommende uge skulle der vidst udkomme en ny patch.
..

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: FM

Indlæg af A_Strandfelt » 4. mar 2011, 17:25

Valgte lige at simulere en sæson med det rigtige kampprogram, rigtige transfers og rigtig superliga-stilling pr. 1. marts 2011 (ved hjælp af FMRTE).

Resultatet blev, at AaB klarede sig på 9. pladsen. De fyrede Kent Nielsen i april. Dette skyldes selvfølgelig, at det i spillet så ud som om, det var ham, der fik AaB under stregen. Noget overraskende valgte de at forhøje Patrik Johansson til cheftræner.
AaB reddede sig først over stregen i 28. spillerunde.

Duncan fik kun 2 kampe, hvoraf den ene var en indskiftning. Han er godt nok voldsomt undervuderet i FM. Det kan ikke betale sig at bruge ham over Helenius, Kayke og Curth.

Randers og Lyngby rykkede ned.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 8. mar 2011, 21:49

Så er patchen ude...

Det viser sig desværre at Duncan ikke starter i AaB... Gå ind i editoren og ret startdato for lånet (fra 02.02.2011 til 31.01.2011, så er han med fra spillets start, selvom det lyder underligt).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: FM

Indlæg af Glenn Francisco » 9. mar 2011, 17:51

A_Strandfelt skrev:Valgte lige at simulere en sæson med det rigtige kampprogram, rigtige transfers og rigtig superliga-stilling pr. 1. marts 2011 (ved hjælp af FMRTE).

Resultatet blev, at AaB klarede sig på 9. pladsen. De fyrede Kent Nielsen i april. Dette skyldes selvfølgelig, at det i spillet så ud som om, det var ham, der fik AaB under stregen. Noget overraskende valgte de at forhøje Patrik Johansson til cheftræner.
AaB reddede sig først over stregen i 28. spillerunde.

Duncan fik kun 2 kampe, hvoraf den ene var en indskiftning. Han er godt nok voldsomt undervuderet i FM. Det kan ikke betale sig at bruge ham over Helenius, Kayke og Curth.

Randers og Lyngby rykkede ned.
Men Kayke og Curth er da godt nok også halv ringe?? jeg skal til at starte med det nye AaB hold, men kan ikke lige finde ud af hvem jeg skal spille med i angrebet da ingen ligefrem er bedre end de andre syntes jeg - Ronnie er da også blevet dårligere siden sidste patch er han ikke? :)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: FM

Indlæg af Holm-o1 » 9. mar 2011, 18:49

.
..

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: FM

Indlæg af A_Strandfelt » 9. mar 2011, 19:29

Glenn Francisco skrev:Men Kayke og Curth er da godt nok også halv ringe?? jeg skal til at starte med det nye AaB hold, men kan ikke lige finde ud af hvem jeg skal spille med i angrebet da ingen ligefrem er bedre end de andre syntes jeg - Ronnie er da også blevet dårligere siden sidste patch er han ikke? :)
Ja, hold da op, skal da lige love for, at Curth har fået sig en degradering. Han har kun 10 i afslutning nu. :P

Kattefarmer
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 21. jan 2009, 14:49

Re: FM

Indlæg af Kattefarmer » 26. mar 2011, 10:16

Efter SI games har smidt patch 11.3 (med tilhørende transferupdate) på banen, skal jeg have startet et sidste AaB-spil, der gerne skal kunne fastholde min interesse indtil næste udgave af spillet udkommer senere på året.

Et problem jeg tidligere har haft med FM, er at de regens (altså de nye unge spillere spillet genererer i starten af hver sæson) AaB producerer, er af så ubeskriveligt ringe kvalitet, at de aldrig vil kunne begå sig i superligaen (eller 1. division for den sags skyld). Jeg spiller vel en 10-15 sæsoner med AaB i hver FM udgave i gennemsnit, og mindes at jeg en gang fik ét talent op, hvis potentiale min assistent bedømte til 3 stjerner. Ellers er det lutter 2½ stjernede (meget få) og derunder (hovedsageligt ½-1 stjernede). Har naturligvis fået udbygget træningsanlæg, ungdomsakademi osv. i løbet af spillene samt ansat vældigt kapable trænere, men det ændrer ikke spor på talentmassen (eller manglen på den).

Derfor ville det være noget rarere om man kunne lave en fil i editoren med de stærke ungdomsårgange som AaB har i virkeligheden. Med Lucas Andersen, Jacob Barrett Laursen, Viktor Ahlmann Nielsen, og hvad de forskellige u-landsholdsspillere i AaBs ungdomsrækker ellers hedder, i spillet må man da have en formodning om at man kan fostre bare en enkelt superligaspiller i ny og næ.

Jeg kan se at i har diskuteret hvordan man laver eksempelvis Lucas i editoren - er der nogen af jer der allerede har en .dbc-fil med nogle af disse unge spillere som man kunne bygge videre på?

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: FM

Indlæg af Kilde » 2. jun 2011, 21:39

Har i oktober 2010 fået en kapitalindsprøjtning på 6 mio til AaB. Er det en tilfældighed eller har det noget med virkelighedens kapitalindsprøjtning at gøre (selvom den nok er tidligt på den her)? Nok mest @Hanga.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 2. jun 2011, 23:55

Kilde skrev:Har i oktober 2010 fået en kapitalindsprøjtning på 6 mio til AaB. Er det en tilfældighed eller har det noget med virkelighedens kapitalindsprøjtning at gøre (selvom den nok er tidligt på den her)? Nok mest @Hanga.
Ren tilfældighed.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FM

Indlæg af jonas386 » 3. jun 2011, 02:39

Hanga: Kan du afsløre hvilket potentiale de forskellige AaB talenter får i næste version? En Lucas Andersen må vel få -8 eller deromkring. Men hvad med de andre?
Eller spurgt på en anden måde: Hvad vil du vurdere dem til?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar