FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: FM

Indlæg af BoT » 2. nov 2008, 13:33

Ja muligvis. Det var ikke rigtig noget, jeg nogensinde har tænkt over - da mit grafikkort ikke betød noget for mig, da jeg jo kun skal spille FM.. Havde man blot kunnet udvide grafikkortet, men som jeg har forstået det, er det ikke muligt på en bærbar. Bittert. Havde fanme glædet mig til 09...!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FM

Indlæg af Elscorpio » 2. nov 2008, 14:23

her er kravene til din PC, sakset fra FMs homepage:

PC
OS: Windows XP or Vista
Processor: XP: 1.4GHz or Faster / Vista: 2.0GHz or Faster
Supported Processors: Intel Pentium 4, Intel Core, AMD Athlon
Memory: XP: 512MB RAM / Vista: 1.0GB RAM
Hard Drive Space: 2GB
DVD-Drive: 4x Speed
Video Card: 128MB *Supported Chipsets (see below)
Sound Card: DirectX 9.0c compatible
Directx: Version 9.0c (included)
LAN: TCP/IP compliant
Input: Keyboard, Mouse

*Supported Chipsets - Nvidia FX 5900 Ultra or greater; ATI Radeon 9800 or greater; Intel 82915G/82910GL or greater.
Earlier cards may only display 2D Match Viewer Mode and are not supported. Laptop versions of these chipsets may work but are not supported.

Thorshauge

Re: FM

Indlæg af Thorshauge » 2. nov 2008, 19:23

tak for info'en Hanga, jeg er helt paa linje med 3d delen.. stadion uden tilskuere = Graa klods. De skulle nok have ventet til FM10 med 3d-delen.

Brugeravatar
ph123
Superliga
Superliga
Indlæg: 551
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:33
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: FM

Indlæg af ph123 » 3. nov 2008, 09:59

Hanga skrev:Efter at demoen er ude, kan jeg vist godt begynde at fortælle lidt om spillet... Det er nemlig sådan at jeg har betatestet spillet i en måneds tid nu.

SI har været noget bagefter i år, og det har tydeligt kunne ses. Der har været tonsvis af fejl, men heldigvis er det blevet bedre og bedre. Desværre undgår vi nok ikke en patch ret hurtigt efter at spillet rammer gaden. Jeg forstår jo ikke hvorfor man ikke bare udskyder spillet i en uge eller 2.

Der er mange gode forbedringer i 09 efter min mening. F.eks. er fransferdelen er blevet mere livlig og pressekonferencerne fungerer rigtig godt. Til gengæld er den største tilføjelse, nemlig 3d grafikken, lige til lokummet efter min mening. Det ser simpelthen for urealistisk ud efter min mening, og jeg har altid været skeptisk omkring 3d i et managerspil. Spillet lever i aller højeste grad på at være så realistisk som muligt, og det er næsten umuligt at lave en tilstrækkelig realistisk 3d gengivelse. Der synes jeg at 2d fungerer langt bedre, for der bruger man bare sin fantasi til hvordan tingene har set ud.

En af de ting jeg har arbejdet med i testperioden er spillernes værdi. I den første betaversion jeg fik, var Schwartz og Caca de 2 dyreste i AaB. Jeg lavede derfor en analyse af startværdierne og derefter hvordan de udviklede sig i løbet af spillet. Det er blevet noget bedre i min seneste betaversion, men der er stadig plads til store forbedringer. F.eks. har jeg set Enes værdi falde fra 20 millioner til 5 millioner på få dage. Det giver jo ikke den store mening.

Jeg vender tilbage senere med lidt info omkring AaBs data... Jeg ved nemlig at vores headresearcher har ændret lidt i det jeg sendte ind, f.eks. hævet Bøgelund lidt. Så de endelig tal skal jeg lige have fra ham først. Men jeg kan da sige at dataen ligger tæt i år... FCK har en lille førertrøje, men den er langt mindre end den har været. AaB, OB, FCM og BIF ligger stort set lige.

Meget interessant læsning. Skriv endelig når du får mere information om AaB-spillerne.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: FM

Indlæg af Kenneth K » 3. nov 2008, 11:02

@ Hanga

Er alle spillernes stats opdateret til hvad der bliver de endelige i 09'eren i demoen? Er de det, så synes jeg godt nok at den realisme, som FM lever højt på, er sat til side. Det er jo nærmest til grin flere steder, synes jeg. Men han har jo heldigvis muligheden for selv at tilpasse tingene i editoren, men det er da en skam, at det ikke er lavet ordentligt fra starten.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 3. nov 2008, 12:49

Kenneth K skrev:@ Hanga

Er alle spillernes stats opdateret til hvad der bliver de endelige i 09'eren i demoen? Er de det, så synes jeg godt nok at den realisme, som FM lever højt på, er sat til side. Det er jo nærmest til grin flere steder, synes jeg. Men han har jo heldigvis muligheden for selv at tilpasse tingene i editoren, men det er da en skam, at det ikke er lavet ordentligt fra starten.
Du må gerne skrive hvad det er du er utilfreds med. Jeg kan sige at vi selv er meget tilfredse med dataarbejdet i år.

Her er CA listen for de bedste 20 spillere som den var, da jeg sendte mit data videre... Der er som sagt ændret en smule i den siden. Saganowski er ikke med, men han ligger et sted mellem 120-130.

1. Johansson, Andreas (135)
2. Curth, Jeppe (126)
3. Jakobsen, Michael (126)
4. Augustinussen, Thomas (125)
5. Enevoldsen, Thomas (123)
6. Risgård, Kasper (122)
7. Bøgelund, Kasper (120)
8. Nomvethe, Siyabonga (120)
9. Due, Anders (119)
10. Zaza, Karim (119)
11. Olfers, Steve (118)
12. Beauchamp, Michael (114)
13. Cacá (110)
14. Pedersen, Martin (108)
15. Bræmer, Simon (107)
16. Kristensen, Patrick (104)
17. Schwartz, Ronnie (104)
18. Stenild, Kenneth (103)
19. Nielsen, Lasse (100)
20. Sørensen, Jens-Kristian (86)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: FM

Indlæg af BoT » 3. nov 2008, 13:01

Interessant liste, som man jo altid kan være uenig i. Det ligner dog, at man har bibeholdt den gamle måde at rate spillerne på - altså en CA og en PA, selvom der da vist var en del debat om, hvorvidt denne måde var tilstrækkelig. Selv synes jeg, den giver et for sterilt billede af virkeligheden - man kunne fx fokusere mere på topniveau og bundniveau, så spillerens evne ikke bliver absolut - altså fx. Andreas Johansson 136 - men Andreas Johansson: 120-145.

Jeg ved godt, at ting som moral, position og kondition har indflydelse på den reelle præstation, men CA er stadig det klart vigtigste parameter i AI'ens beregninger af en spiller. Og der bliver CA/PA systemet i mine øjne begrænset.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 3. nov 2008, 13:10

BoT skrev:Interessant liste, som man jo altid kan være uenig i. Det ligner dog, at man har bibeholdt den gamle måde at rate spillerne på - altså en CA og en PA, selvom der da vist var en del debat om, hvorvidt denne måde var tilstrækkelig. Selv synes jeg, den giver et for sterilt billede af virkeligheden - man kunne fx fokusere mere på topniveau og bundniveau, så spillerens evne ikke bliver absolut - altså fx. Andreas Johansson 136 - men Andreas Johansson: 120-145.

Jeg ved godt, at ting som moral, position og kondition har indflydelse på den reelle præstation, men CA er stadig det klart vigtigste parameter i AI'ens beregninger af en spiller. Og der bliver CA/PA systemet i mine øjne begrænset.
Jeg er til dels enig... CA er en parameter for spillerens evner. Dette betyder dog ikke, at spilleren præsterer på samme niveau hver gang. Der er en skjult værdi som I ikke kan se i spillet: Consistency... Dette er måske den vigtigste stat af dem alle (efter CA og PA selvfølgelig). En spiller som Gerrard har nok meget høj consistency, da han næsten altid har et højt niveau. En spiller som Ronaldinho derimod har nok en lav consistency, da han spil svinger meget.

CA værdierne har været lidt svære at sætte for AaB denne gang, da der jo er enorm forskel på de præstationer vi så i sidste sæson og det vi har set i denne.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: FM

Indlæg af Hinrup85 » 3. nov 2008, 14:53

Nu fik jeg hentet demoen igår og det ser lovende ud.

Dog fik jeg fejlen "area acces is out of bounds" - er der andre der har fået den samme og hvad er løsningen på den?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 3. nov 2008, 14:58

Hinrup85 skrev:Nu fik jeg hentet demoen igår og det ser lovende ud.

Dog fik jeg fejlen "area acces is out of bounds" - er der andre der har fået den samme og hvad er løsningen på den?
Prøv at geninstaller direct-x.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: FM

Indlæg af BoT » 3. nov 2008, 15:00

Jaja - hver gang man løber tør for argumenter kan man bare henvise til et hemmeligt parameter.. ;)

Lige netop historien om AaB de seneste sæsoner er et fremragende billede på, hvor svært det er at sætte tal på kvalitet - især i en sportsgren, der er så hold-baseret som fodbold. Og jeg synes det er meget svært at gennemskue, om AI tager så svævende begreber som holdånd, selvtillid, sult efter succe<>mæthed med i sine statistiske beregninger bygget på tal-værdier. Godt nok er der en egenskab på team work og ass.-manden kan rapportere om holdånd og moral. Men tæller det? Og hvordan? Og hvordan kan man som manager arbejde med disse begeber og fx. efterligne Kent Nielsens opbygning af Horsens som en ufattelig sammentømret enhed?

Og hvad med trupsammensætning? For mig at se er det næsten altid det hold, med de bedste (CA) spillere, der vinder. Ikke nødvendigvis de bedste hold. Heri ligger en kæmpe udfordring for SI Games. Og så selvfølgelig at fixe FM09, så vi med et slave-grafikkort også kan spille spillet...!!

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: FM

Indlæg af Dot Bot » 3. nov 2008, 16:21

Jeg har hentet demoen og startet et spil med AaB.
Efter at have været inde at se holdene, kommer jeg til at tænke over at det "kun" var i Brøndby, der var det rigtige logo og billed af spillerne. Er det helt tilfældigt eller er der en grund til at det lige i BIF. Troede faktisk ikke der blev lagt sådan ting ind fra starten og slet ikke i Sas-Ligaen.

ib4ever
Miniput
Miniput
Indlæg: 8
Tilmeldt: 10. jun 2007, 12:45
Favoritspiller: IB SIMONSEN og Michael Jacobseb og Martin P.
Geografisk sted: Nørresundby

Re: FM

Indlæg af ib4ever » 3. nov 2008, 16:38

Kunne det laves således at man kan scoute sin egen shortliste? (sætte det som en opgave til en af sine scouts, ligesom scoutning af forskellige lande)

Jeg arbejder med en MEGET lang liste, specialt efter et par sæsoner.

Eller kunne man lave det således at man kan del sin shortliste op i flere "små/korte" shortlister, udfra forskellige data fx. alder, position, evner osv.. Således at talenter kunne være på en shortliste, gamle AaB spillere som jeg gerne vil holde øje med, men ikke købe kunne være på en anden, osv..
Jeg ved godt at man kan bruge filteret i søgning, men for mig giver det ikke helt det jeg ønsker.(håber I forstår hvad jeg mener)

Evt lave det således at spilleren skiftede shortliste hvis/når de forskellige data ændre sig.

Hvis man kan dette i forvejen, må I gerne forklare mig hvordan.
Der er kun EN Ib Simonsen

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: FM

Indlæg af Hinrup85 » 3. nov 2008, 17:23

ib4ever skrev:Kunne det laves således at man kan scoute sin egen shortliste? (sætte det som en opgave til en af sine scouts, ligesom scoutning af forskellige lande)

Jeg arbejder med en MEGET lang liste, specialt efter et par sæsoner.

Eller kunne man lave det således at man kan del sin shortliste op i flere "små/korte" shortlister, udfra forskellige data fx. alder, position, evner osv.. Således at talenter kunne være på en shortliste, gamle AaB spillere som jeg gerne vil holde øje med, men ikke købe kunne være på en anden, osv..
Jeg ved godt at man kan bruge filteret i søgning, men for mig giver det ikke helt det jeg ønsker.(håber I forstår hvad jeg mener)

Evt lave det således at spilleren skiftede shortliste hvis/når de forskellige data ændre sig.

Hvis man kan dette i forvejen, må I gerne forklare mig hvordan.
Jeg tror ikke du kan have flere shortlists, men jeg mener da man kan sætte søge kriterier op, så man kan sortere nogle fra, kun se angribere, folk under 20 osv... correct me if i'm wrong?

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: FM

Indlæg af Kenneth K » 3. nov 2008, 18:56

Hanga skrev:
Kenneth K skrev:@ Hanga

Er alle spillernes stats opdateret til hvad der bliver de endelige i 09'eren i demoen? Er de det, så synes jeg godt nok at den realisme, som FM lever højt på, er sat til side. Det er jo nærmest til grin flere steder, synes jeg. Men han har jo heldigvis muligheden for selv at tilpasse tingene i editoren, men det er da en skam, at det ikke er lavet ordentligt fra starten.
Du må gerne skrive hvad det er du er utilfreds med. Jeg kan sige at vi selv er meget tilfredse med dataarbejdet i år.

Her er CA listen for de bedste 20 spillere som den var, da jeg sendte mit data videre... Der er som sagt ændret en smule i den siden. Saganowski er ikke med, men han ligger et sted mellem 120-130.

1. Johansson, Andreas (135)
2. Curth, Jeppe (126)
3. Jakobsen, Michael (126)
4. Augustinussen, Thomas (125)
5. Enevoldsen, Thomas (123)
6. Risgård, Kasper (122)
7. Bøgelund, Kasper (120)
8. Nomvethe, Siyabonga (120)
9. Due, Anders (119)
10. Zaza, Karim (119)
11. Olfers, Steve (118)
12. Beauchamp, Michael (114)
13. Cacá (110)
14. Pedersen, Martin (108)
15. Bræmer, Simon (107)
16. Kristensen, Patrick (104)
17. Schwartz, Ronnie (104)
18. Stenild, Kenneth (103)
19. Nielsen, Lasse (100)
20. Sørensen, Jens-Kristian (86)
Jeg ved godt at CA og PA er de vigtigste faktorer, men dem kan man jo ikke se, når man sidder inde i spillet. Derfor er man nødt til at stole på de stats, man kan se i spillet.

Jeg har lige en masse ting, jeg skal have læst indtil i morgen, så jeg kan ikke lige finde en masse eksempler, men jeg kan da huske to ud fra den fri hukommelse. Det var Nicklas Pedersen fra FC Nordsjælland, der havde 19 i Free Kicks og Martin P der havde 15 i Pace. Jeg har aldrig set Nicklas Pedersen sparke et frispark, men med 19 i sin attribut dér skulle han være oppe blandt verdens bedste. Og Martin P er måske ikke ligefrem lige så hurtig som 15 i Pace antyder.

Der var flere eksempler, men jeg skal nok lige komme med dem, når jeg lige tager en tørn mere i FM09 (formentlig i morgen). Specielt galt synes jeg det var ved mange FCM-spillere, men jeg kommer lige med nogle eksempler i morgen formentlig.

smoothly
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 16. jan 2007, 19:37

Re: FM

Indlæg af smoothly » 3. nov 2008, 20:24

Dot Bot skrev:Jeg har hentet demoen og startet et spil med AaB.
Efter at have været inde at se holdene, kommer jeg til at tænke over at det "kun" var i Brøndby, der var det rigtige logo og billed af spillerne. Er det helt tilfældigt eller er der en grund til at det lige i BIF. Troede faktisk ikke der blev lagt sådan ting ind fra starten og slet ikke i Sas-Ligaen.
Saa vidt jeg ved, er det kun Brondby som SI har faaet tilladelse af til at bruge deres logo og grafik i selve spillet. De resterende danske klubber maa man saa selv hente grafik til.
Licenses: The licensed content included in the game is more or less the same as before. Now licensed for the first time are Brondby in Denmark and Juventus in Italy.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: FM

Indlæg af Dot Bot » 3. nov 2008, 20:56

smoothly skrev:
Dot Bot skrev:Jeg har hentet demoen og startet et spil med AaB.
Efter at have været inde at se holdene, kommer jeg til at tænke over at det "kun" var i Brøndby, der var det rigtige logo og billed af spillerne. Er det helt tilfældigt eller er der en grund til at det lige i BIF. Troede faktisk ikke der blev lagt sådan ting ind fra starten og slet ikke i Sas-Ligaen.
Saa vidt jeg ved, er det kun Brondby som SI har faaet tilladelse af til at bruge deres logo og grafik i selve spillet. De resterende danske klubber maa man saa selv hente grafik til.
Licenses: The licensed content included in the game is more or less the same as before. Now licensed for the first time are Brondby in Denmark and Juventus in Italy.
Ja, det må være derfor. Men tak for svaret.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FM

Indlæg af Hanga » 3. nov 2008, 21:23

Her er listen som den formentlig kommer til at se ud i den første update (der skulle ret hurtigt komme en patch). Det er i hvert fald sådan jeg sender den ind nu.

1. Johansson, Andreas (130)
2. Jakobsen, Michael (126)
3. Bøgelund, Kasper (125)
4. Augustinussen, Thomas (124)
5. Curth, Jeppe (122)
6. Due, Anders (121)
7. Enevoldsen, Thomas (120)
8. Nomvethe, Siyabonga (120)
9. Zaza, Karim (120)
10. Olfers, Steve (118)
11. Risgård, Kasper (116)
12. Beauchamp, Michael (114)
13. Cacá (113)
14. Pedersen, Martin (110)
15. Schwartz, Ronnie (105)
16. Kristensen, Patrick (104)
17. Bræmer, Simon (100)
18. Nielsen, Lasse (100)
19. Stenild, Kenneth (100)
20. Sørensen, Jens-Kristian (86)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: FM

Indlæg af Søgaard » 3. nov 2008, 21:28

Kenneth K skrev:
Hanga skrev:
Kenneth K skrev:@ Hanga

Er alle spillernes stats opdateret til hvad der bliver de endelige i 09'eren i demoen? Er de det, så synes jeg godt nok at den realisme, som FM lever højt på, er sat til side. Det er jo nærmest til grin flere steder, synes jeg. Men han har jo heldigvis muligheden for selv at tilpasse tingene i editoren, men det er da en skam, at det ikke er lavet ordentligt fra starten.
Du må gerne skrive hvad det er du er utilfreds med. Jeg kan sige at vi selv er meget tilfredse med dataarbejdet i år.

Her er CA listen for de bedste 20 spillere som den var, da jeg sendte mit data videre... Der er som sagt ændret en smule i den siden. Saganowski er ikke med, men han ligger et sted mellem 120-130.

1. Johansson, Andreas (135)
2. Curth, Jeppe (126)
3. Jakobsen, Michael (126)
4. Augustinussen, Thomas (125)
5. Enevoldsen, Thomas (123)
6. Risgård, Kasper (122)
7. Bøgelund, Kasper (120)
8. Nomvethe, Siyabonga (120)
9. Due, Anders (119)
10. Zaza, Karim (119)
11. Olfers, Steve (118)
12. Beauchamp, Michael (114)
13. Cacá (110)
14. Pedersen, Martin (108)
15. Bræmer, Simon (107)
16. Kristensen, Patrick (104)
17. Schwartz, Ronnie (104)
18. Stenild, Kenneth (103)
19. Nielsen, Lasse (100)
20. Sørensen, Jens-Kristian (86)
Jeg ved godt at CA og PA er de vigtigste faktorer, men dem kan man jo ikke se, når man sidder inde i spillet. Derfor er man nødt til at stole på de stats, man kan se i spillet.

Jeg har lige en masse ting, jeg skal have læst indtil i morgen, så jeg kan ikke lige finde en masse eksempler, men jeg kan da huske to ud fra den fri hukommelse. Det var Nicklas Pedersen fra FC Nordsjælland, der havde 19 i Free Kicks og Martin P der havde 15 i Pace. Jeg har aldrig set Nicklas Pedersen sparke et frispark, men med 19 i sin attribut dér skulle han være oppe blandt verdens bedste. Og Martin P er måske ikke ligefrem lige så hurtig som 15 i Pace antyder.

Der var flere eksempler, men jeg skal nok lige komme med dem, når jeg lige tager en tørn mere i FM09 (formentlig i morgen). Specielt galt synes jeg det var ved mange FCM-spillere, men jeg kommer lige med nogle eksempler i morgen formentlig.
Vil lige nævne at jeg ikke har været ret meget inde over AaB i denne omgang, har kun hjulpet lidt mht. ungdommen.

Personligt mener jeg at 15 i Pace for Martin P kan retfærdiggøres. Har du nogensinde set den mand spurte ½banelængde efter en modstander med "mord" i øjnene? ;) Men alt kan jo diskuteres, der findes ikke rigtig noget endeligt resultat, når der findes så mange meninger. Er enig i, at man nogle gange kan finde nogle stats der er forkert vurderet, men synes dog ikke det er et stort problem. Er sikker på at vores hovedresearcher altid er på vagt og forsøger at rette så meget som muligt på disse vurderinger.
Man skal dog også tænke på at de forskellige stats har forskellige betydninger alt afhængigt af spillerens position. Når vi tildeler stats til hver enkelt spiller, gøres det i høj grad ud fra hvilken naturlig position de har på banen. Eksempelvis tæller afslutninger mere ved en angriber end ved en forsvarer, acceleration og hurtighed mere ved en fløjspiller end en målmand osv. En Nomvethe kan tit virke til at have lave stats i spillet, trods han rent faktisk har et højt CA. Grundet hans hurtighed er det derfor begrænset hvor meget man kan hæve ham i andre stats, fordi hurtigheden er meget vigtig for en fløj - at han har eks. 16 i Pace er mere værd end hvis du gav Olfers 16 i Pace.

Men vil da gerne lige se hvad du ellers finder af vilde tal. Jeg vil da lige kigge på det og er sikker på Hanga også vil se på det. Så kan vi evt. lige diskutere det videre og sende det til hovedresearcheren hvis vi er enige. Vi bliver selv holdt i kort snor mht. AaB, så hvis FCM-researcheren ser ud til at have fået længere snor, så er det da noget vi vil undersøge ;)

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Proxi
2. div
2. div
Indlæg: 103
Tilmeldt: 18. maj 2007, 23:15

Re: FM

Indlæg af Proxi » 4. nov 2008, 11:54

hvordan får man dem til ikke at skyde langt udefra hele tiden? og bliver de ikke ret tit skadet? :S
Nationalsang på Aalborg Stadion!!!

Besvar