"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af JLB » 24. feb 2011, 13:13

Er der nogen der har erfaring med home-cinema-centre og NAS-servere? Er igang med at rippe hele dvd-samlingen, og vil have det til at ligge elektronisk. Jeg har fundet en fin afspiller i form af XBMC, der egentlig kan meget af det jeg gerne vil, men mangler lidt.

Men jeg søger nok en lille billig boks/computer der kan kobles op til tv'et, og derfra kan man afspille musik og film. Plads skal være omkring 1TB med mulighed for udvidelse med ekstra diske. Den må meget gerne kunne styres via en android-telefon, da jeg har rigeligt med fjernbetjeninger og ikke vil have tastatur til at ligge og flyde.

Jeg har ledt rundt og kigget frem og tilbage, men der er jo en jungle af dimensioner
Hvem der bare var irsk

Valsted
2. div
2. div
Indlæg: 179
Tilmeldt: 7. mar 2006, 15:56
Geografisk sted: 9240

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Valsted » 25. feb 2011, 18:39

...En der ved lidt om repereationer af tlf. samt forbruger ret.

Jeg købte mig for et halvt år siden en HTC desire gennem telenor. Jeg har længe været meget glad for den investering men for ca 2 mdr siden begyndte den at opføre sig lidt mystisk. den frøs med det samme jeg tændte den og "HTC logoet" kom frem. Det eneste man kunne gøre efterfølgende var at tage batteriet ud. Jeg sendte den til rep. og den virkede så god som ny da jeg fik den igen.


Her 1½ mdr. efter begyndte den en morgen at skabe sig tosset igen. Denne gang frøs den på de mest mærkelige tidspunkter, og tidspunktet virkede meget tilfældigt. Dog kunne de max være tændt 5 min af gangen. Da jeg fandt situationen meget uholdbar sendte jeg den igen ind til reperation. Igår var jeg så inde og hente den, men fik mig en grim overraskelse. Min møg dyre tlf var erklæret totalskadet. Ekspedienten viste mig et foto at print kortet hvor man kunne se at noget jern var irret samt at fugt indikatoren var aktiveret.

Han siger så at det er en fugtskade og at det dækker garantien ikke. Jeg var rystet. Jeg har altid passet meget godt på den og har virkelig ingen anelse om hvornår den skulle have fået den fugtskade.

Da jeg så kommer hjem vil jeg lige prøve at tænde den og WUP! Den virker upåklageligt og har gjort det i 2 dage nu.
Hvis det var en fugtskade ville den så overhovedet virke ? Hertil har jeg så snakket med en kollega der mener at have hørt fra e tidligere ansat at de tit erklærer det for en fugtskade så de selv slipper for at give mig en ny tlf.
Og ved nærmere eftertanke hvordan kan jeg så vide at det overhovedet er min tlf de viste et billede af?

Hvad kan jeg gøre? Jeg synes det hele lugter lidt muggent, og tror muligvis de har valgt den nemme, og for dem, billige løsning.

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af tegner » 25. feb 2011, 18:51

Valsted skrev:Hvad kan jeg gøre? Jeg synes det hele lugter lidt muggent,
Typisk tegn på fugtskade,..der er sgu ikke noget at gøre...!!
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kunji » 25. feb 2011, 20:35

Valsted skrev:...En der ved lidt om repereationer af tlf. samt forbruger ret.

Jeg købte mig for et halvt år siden en HTC desire gennem telenor. Jeg har længe været meget glad for den investering men for ca 2 mdr siden begyndte den at opføre sig lidt mystisk. den frøs med det samme jeg tændte den og "HTC logoet" kom frem. Det eneste man kunne gøre efterfølgende var at tage batteriet ud. Jeg sendte den til rep. og den virkede så god som ny da jeg fik den igen.


Her 1½ mdr. efter begyndte den en morgen at skabe sig tosset igen. Denne gang frøs den på de mest mærkelige tidspunkter, og tidspunktet virkede meget tilfældigt. Dog kunne de max være tændt 5 min af gangen. Da jeg fandt situationen meget uholdbar sendte jeg den igen ind til reperation. Igår var jeg så inde og hente den, men fik mig en grim overraskelse. Min møg dyre tlf var erklæret totalskadet. Ekspedienten viste mig et foto at print kortet hvor man kunne se at noget jern var irret samt at fugt indikatoren var aktiveret.

Han siger så at det er en fugtskade og at det dækker garantien ikke. Jeg var rystet. Jeg har altid passet meget godt på den og har virkelig ingen anelse om hvornår den skulle have fået den fugtskade.

Da jeg så kommer hjem vil jeg lige prøve at tænde den og WUP! Den virker upåklageligt og har gjort det i 2 dage nu.
Hvis det var en fugtskade ville den så overhovedet virke ? Hertil har jeg så snakket med en kollega der mener at have hørt fra e tidligere ansat at de tit erklærer det for en fugtskade så de selv slipper for at give mig en ny tlf.
Og ved nærmere eftertanke hvordan kan jeg så vide at det overhovedet er min tlf de viste et billede af?

Hvad kan jeg gøre? Jeg synes det hele lugter lidt muggent, og tror muligvis de har valgt den nemme, og for dem, billige løsning.
Formentlig har der været nogle numre på de billeder, de har vist dig, således at billederne kan identificeres med telefonen. Jeg har aldrig nogensinde hørt om, at de skulle erklære telefoner vandskadede uden, at det var tilfældet!
Men når det så er sagt, kan en telefon altså sagtens fungere, selvom den er vandskadet. Jeg har selv en Nexus One, som jeg har tabt i en håndvask fyldt med vand, og den fungerede ganske håbløst i de efterfølgende uger. Jeg har så skiftet til iPhone4 nu, men da jeg for et par uger siden tændte min Nexus One, virkede den tilsyneladende uden problemer!

Men nu hvor den virker, og garantien er brudt, så er det da bare om at komme i gang med CyanogenMOD. Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af thomasjn » 26. feb 2011, 15:46

Det der er med fugtskader er, at de opstår utroligt når vejret er som det er. Man bør faktisk ikke tage telefonen op af lommen, hvis det ikke er absolut nødvendigt når man er ude så vidt jeg har hørt og temperaturskifte fra frost til indendørs kan vidst også give kondensvand i telefonen. Jeg er dog ikke så meget inde i det, men prøv google hvis du vil have mere info om fugtskader og telefoner. Der har bl.a. stået lidt om det på diverse netaviser. Så selvom man synes man har behandlet sin telefon forsvarligt kan man risikere fugtskader.

Brugeravatar
Nakken
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 20. dec 2005, 20:26
Favoritspiller: Søren Larsen
Geografisk sted: København

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Nakken » 1. mar 2011, 11:17

Lindvang skrev:
KK5700 skrev:En cafe/biks i tjøwenhavn som sælger store fedtede burgere, og som samtidig ligger i "nærheden" af søfartsstyrelsens lokaler i Vermundsgade....anyone?
Jeg kan klare en klasseburger, som ikke er specielt fedtet, men vanvittig god. Biksen ligger heller ikke i nærheden af Vermundsgade. Men skal du have den gode burgeroplevelse, så er Cock's and Cows på Gammel Strand stedet.
Det er faktisk et imponerende dårligt svar til spørgsmålet, Lindvang. Nu kan jeg pludselig bedre forstå, at du ligger på 6000+ :cool:
Altid AaB!

Brugeravatar
Haure
1. div
1. div
Indlæg: 279
Tilmeldt: 9. nov 2007, 17:44
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Haure » 1. mar 2011, 22:46

.. der har kendskab til et godt hotel i Venedig! På nuværende er eneste krav, at det skal ligge forholdsvis i centrum. Selv kigger jeg i øjeblikket på Casa Santa Maria Formosa. Nogle som har tidligere erfaring med dette hotel?
No one can guarantee succes in war but only deserve it

ps_vb
2. div
2. div
Indlæg: 112
Tilmeldt: 9. sep 2005, 09:36

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af ps_vb » 2. mar 2011, 11:41

Haure skrev:.. der har kendskab til et godt hotel i Venedig! På nuværende er eneste krav, at det skal ligge forholdsvis i centrum. Selv kigger jeg i øjeblikket på Casa Santa Maria Formosa. Nogle som har tidligere erfaring med dette hotel?
Desværre ikke, men det er der 336 på tripadvisor.com, der har:
http://www.tripadvisor.com/Search?q=Cas ... nTo=__2F__

Simon-RS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 18. okt 2007, 12:57
Favoritspiller: Scarface og MJ
Geografisk sted: 9210

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Simon-RS » 7. mar 2011, 20:46

Som kan hjælpe mig med at finde en fin, hurtig, online youtube-converter til videoer..
You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af A_Strandfelt » 7. mar 2011, 21:09

Simon-RS skrev:Som kan hjælpe mig med at finde en fin, hurtig, online youtube-converter til videoer..
Jeg bruger programmet JDownloader. Det giver masser af muligheder for, hvilket format, du ønsker filen hentet i.

Simon-RS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 18. okt 2007, 12:57
Favoritspiller: Scarface og MJ
Geografisk sted: 9210

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Simon-RS » 7. mar 2011, 21:14

A_Strandfelt skrev:
Simon-RS skrev:Som kan hjælpe mig med at finde en fin, hurtig, online youtube-converter til videoer..
Jeg bruger programmet JDownloader. Det giver masser af muligheder for, hvilket format, du ønsker filen hentet i.
Mange tak, men det er dog lidt forvirrende for mig at finde rundt i.
You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem.

Simon-RS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 18. okt 2007, 12:57
Favoritspiller: Scarface og MJ
Geografisk sted: 9210

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Simon-RS » 7. mar 2011, 21:45

En, som kan forklare mig, hvilket format og hvordan man får en film til at fungere i Media Player?
You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. mar 2011, 15:27

Søger en sammenligning mellem/anmeldelse af Nokia C3-01 og Nokia C5-00. Og ja, jeg har set en masse anmeldelser på nettet. Er de så sløve som enkelte brugere mener???
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Lasse Que
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 7. jun 2005, 16:24
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Lasse Que » 8. mar 2011, 15:44

Køllen I Møllen skrev:Søger en sammenligning mellem/anmeldelse af Nokia C3-01 og Nokia C5-00. Og ja, jeg har set en masse anmeldelser på nettet. Er de så sløve som enkelte brugere mener???
Hvad vil du præcist gerne vide? Eller rettere, hvordan skal du bruge den som telefon? Skal der være Wifi (C3'eren), skal der være GPS (C5'eren) bruger du kameraet meget (bedst i c3'eren), skal du se dokumenter derpå (c5'eren). I øvrigt er der væsentlig bedre batteritid på C5'eren.

Jeg har i øvrigt altid brugt http://www.gsmarena.com" onclick="window.open(this.href);return false; til at sammenligne telefoner og se anmeldelser. De er dejligt upartiske og har et kæmpe bagkatalog. Jeg har gjort det nemt for dig, thi jeg ved du ikke er så IT-nørdet og lavet sammenligningen for dig her: ;)

http://www.gsmarena.com/compare.php3?id ... hone2=3525" onclick="window.open(this.href);return false;

Mht. om de er sløve, kan jeg se på de mobilsider jeg færdes på, at det primært er C3'eren som er sløv. C5 er ikke mere sløv end andre Nokia med Symbian S60 styresystemer.
Syng for de røde!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. mar 2011, 15:47

Lasse Que skrev:
Køllen I Møllen skrev:Søger en sammenligning mellem/anmeldelse af Nokia C3-01 og Nokia C5-00. Og ja, jeg har set en masse anmeldelser på nettet. Er de så sløve som enkelte brugere mener???
Hvad vil du præcist gerne vide? Eller rettere, hvordan skal du bruge den som telefon? Skal der være Wifi (C3'eren), skal der være GPS (C5'eren) bruger du kameraet meget (bedst i c3'eren), skal du se dokumenter derpå (c5'eren). I øvrigt er der væsentlig bedre batteritid på C5'eren.

Jeg har i øvrigt altid brugt http://www.gsmarena.com" onclick="window.open(this.href);return false; til at sammenligne telefoner og se anmeldelser. De er dejligt upartiske og har et kæmpe bagkatalog. Jeg har gjort det nemt for dig, thi jeg ved du ikke er så IT-nørdet og lavet sammenligningen for dig her: ;)

http://www.gsmarena.com/compare.php3?id ... hone2=3525" onclick="window.open(this.href);return false;

Mht. om de er sløve, kan jeg se på de mobilsider jeg færdes på, at det primært er C3'eren som er sløv. C5 er ikke mere sløv end andre Nokia med Symbian S60 styresystemer.
Takker. Jeg er så gammeldags at jeg bruger min tlf til at ringe med, skrive smg`er og så bruger jeg kalenderen rigtig meget. Alt andet er bare fyld og ikke vigtigt :)
Det vigtigste er bare at den ikke er langsom som min nuværende LSG (som er det tarveligste lort jeg nogensinde har ejet, og jeg har altså ejet meget lort).

C3`eren skulle efter sigende være irriterende at skrive sms med pga de bjælker der er i tastaturet. Er det rigtigt?

Har du fået købt videokamera?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Lasse Que
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 7. jun 2005, 16:24
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Lasse Que » 8. mar 2011, 15:53

Køllen I Møllen skrev:
Lasse Que skrev:
Køllen I Møllen skrev:Søger en sammenligning mellem/anmeldelse af Nokia C3-01 og Nokia C5-00. Og ja, jeg har set en masse anmeldelser på nettet. Er de så sløve som enkelte brugere mener???
Hvad vil du præcist gerne vide? Eller rettere, hvordan skal du bruge den som telefon? Skal der være Wifi (C3'eren), skal der være GPS (C5'eren) bruger du kameraet meget (bedst i c3'eren), skal du se dokumenter derpå (c5'eren). I øvrigt er der væsentlig bedre batteritid på C5'eren.

Jeg har i øvrigt altid brugt http://www.gsmarena.com" onclick="window.open(this.href);return false; til at sammenligne telefoner og se anmeldelser. De er dejligt upartiske og har et kæmpe bagkatalog. Jeg har gjort det nemt for dig, thi jeg ved du ikke er så IT-nørdet og lavet sammenligningen for dig her: ;)

http://www.gsmarena.com/compare.php3?id ... hone2=3525" onclick="window.open(this.href);return false;

Mht. om de er sløve, kan jeg se på de mobilsider jeg færdes på, at det primært er C3'eren som er sløv. C5 er ikke mere sløv end andre Nokia med Symbian S60 styresystemer.
Takker. Jeg er så gammeldags at jeg bruger min tlf til at ringe med, skrive smg`er og så bruger jeg kalenderen rigtig meget. Alt andet er bare fyld og ikke vigtigt :)
Det vigtigste er bare at den ikke er langsom som min nuværende LSG (som er det tarveligste lort jeg nogensinde har ejet, og jeg har altså ejet meget lort).

Har du fået købt videokamera?
Ok, ja, så er det meste jo fuldstændigt ligemeget. Så ville jeg vælge c5'eren som også umiddelbart er lidt billigere end c3'eren, såvidt jeg husker. (Følger ikke så meget med mere i telefoner)

Ja, det blev købt i går, men ikke det som du forslog, da der var udsolgt. Men det blev dog et panasonic og fra Pixmania.
Syng for de røde!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. mar 2011, 16:08

Lasse Que skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Lasse Que skrev:
Køllen I Møllen skrev:Søger en sammenligning mellem/anmeldelse af Nokia C3-01 og Nokia C5-00. Og ja, jeg har set en masse anmeldelser på nettet. Er de så sløve som enkelte brugere mener???
Hvad vil du præcist gerne vide? Eller rettere, hvordan skal du bruge den som telefon? Skal der være Wifi (C3'eren), skal der være GPS (C5'eren) bruger du kameraet meget (bedst i c3'eren), skal du se dokumenter derpå (c5'eren). I øvrigt er der væsentlig bedre batteritid på C5'eren.

Jeg har i øvrigt altid brugt http://www.gsmarena.com" onclick="window.open(this.href);return false; til at sammenligne telefoner og se anmeldelser. De er dejligt upartiske og har et kæmpe bagkatalog. Jeg har gjort det nemt for dig, thi jeg ved du ikke er så IT-nørdet og lavet sammenligningen for dig her: ;)

http://www.gsmarena.com/compare.php3?id ... hone2=3525" onclick="window.open(this.href);return false;

Mht. om de er sløve, kan jeg se på de mobilsider jeg færdes på, at det primært er C3'eren som er sløv. C5 er ikke mere sløv end andre Nokia med Symbian S60 styresystemer.
Takker. Jeg er så gammeldags at jeg bruger min tlf til at ringe med, skrive smg`er og så bruger jeg kalenderen rigtig meget. Alt andet er bare fyld og ikke vigtigt :)
Det vigtigste er bare at den ikke er langsom som min nuværende LSG (som er det tarveligste lort jeg nogensinde har ejet, og jeg har altså ejet meget lort).

Har du fået købt videokamera?
Ok, ja, så er det meste jo fuldstændigt ligemeget. Så ville jeg vælge c5'eren som også umiddelbart er lidt billigere end c3'eren, såvidt jeg husker. (Følger ikke så meget med mere i telefoner)

Ja, det blev købt i går, men ikke det som du forslog, da der var udsolgt. Men det blev dog et panasonic og fra Pixmania.
Nå nå, jamen hvis du ikke køber det jeg anbefaler så må jeg hellere købe C3`eren :) Tak for hjælpen.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Lasse Que
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 7. jun 2005, 16:24
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Lasse Que » 8. mar 2011, 16:56

Køllen I Møllen skrev:
Nå nå, jamen hvis du ikke køber det jeg anbefaler så må jeg hellere købe C3`eren :) Tak for hjælpen.
:thumbsup:
Syng for de røde!

Simon-RS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 18. okt 2007, 12:57
Favoritspiller: Scarface og MJ
Geografisk sted: 9210

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Simon-RS » 9. mar 2011, 14:37

Simon-RS skrev:En, som kan forklare mig, hvilket format og hvordan man får en film til at fungere i Media Player?
You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem.

Brugeravatar
RØDESVIN
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 7. feb 2006, 18:55
Geografisk sted: Vejgaard

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af RØDESVIN » 9. mar 2011, 14:51

Nogen en der BILLIGT kan ordne cykler i Aalborg ? har en Racer og en MTb der trænger til en kærlig hånd

Besvar