"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re:

Indlæg af Pastorius » 10. okt 2011, 07:41

rAaBe skrev:Jeg søger:
1. et sæt høretelefoner som har aktiv en god støjfjerning (noise cancelling) og som ikke er alt for pebret
Tak :-)
Måske var det en ide at smide lidt penge efter Tænk's spritnye anmeldelse af hovedtelefoner:
http://taenk.dk/test/hovedtelefoner" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
MichaelLarsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 829
Tilmeldt: 19. maj 2008, 20:55

Re: Re:

Indlæg af MichaelLarsen » 10. okt 2011, 20:55

Pastorius skrev:
rAaBe skrev:Jeg søger:
1. et sæt høretelefoner som har aktiv en god støjfjerning (noise cancelling) og som ikke er alt for pebret
Tak :-)
Måske var det en ide at smide lidt penge efter Tænk's spritnye anmeldelse af hovedtelefoner:
http://taenk.dk/test/hovedtelefoner" onclick="window.open(this.href);return false;
Den bedst bedømte høretelefon med aktiv støj reduktion i Tænk's test er AudioTechnica ATH-ANC7, hvor prisen dog er 1549 kr., en lidt billigere men ligeledes godt bedømt er Panasonic RP-HC700 til 846 kr. "Bedst i Test" er Sennheiser HD448 til 633 kr., men den er uden aktiv støj reduktion.
Non scholae, sed vitae discimus

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Mogens » 11. okt 2011, 11:13

Lidt billigere er det jeg i dette tilfælde vil kategorisere som "næsten halv pris":-)
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Mogens » 11. okt 2011, 11:14

den Samsung Galaxy S II jeg mistede for ca. 10 dage siden...
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
flapz
Allstar
Allstar
Indlæg: 1380
Tilmeldt: 1. sep 2007, 10:45
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af flapz » 12. okt 2011, 14:05

Søger gode ideer til hvad jeg skal opleve i dubai ?

Ting der er på listen :
Verdens hurtigste rollercoaster
Ørkensafari
Delfinsvømning
Skitur
Buhrj Kahlifa


Kom frisk hvis der er gode ideer.
100% Pirates i medgang og modgang.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Provst i Brovst » 14. okt 2011, 18:16

flapz skrev:Søger gode ideer til hvad jeg skal opleve i dubai ?

Ting der er på listen :
Verdens hurtigste rollercoaster
Ørkensafari
Delfinsvømning
Skitur
Buhrj Kahlifa


Kom frisk hvis der er gode ideer.
Sharia?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. okt 2011, 19:47

Søger en bedømmelse af Liseberg i julen med små børn. Er det rejsen værd?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

"Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af rAaBe » 15. okt 2011, 14:12

MichaelLarsen skrev:
Pastorius skrev:
rAaBe skrev:Jeg søger:
1. et sæt høretelefoner som har aktiv en god støjfjerning (noise cancelling) og som ikke er alt for pebret
Tak :-)
Måske var det en ide at smide lidt penge efter Tænk's spritnye anmeldelse af hovedtelefoner:
http://taenk.dk/test/hovedtelefoner" onclick="window.open(this.href);return false;
Den bedst bedømte høretelefon med aktiv støj reduktion i Tænk's test er AudioTechnica ATH-ANC7, hvor prisen dog er 1549 kr., en lidt billigere men ligeledes godt bedømt er Panasonic RP-HC700 til 846 kr. "Bedst i Test" er Sennheiser HD448 til 633 kr., men den er uden aktiv støj reduktion.
Jeg købte taenk.dk's test - udemærket produkt, og er endt med at bestille "AudioTechnica ATH-ANC7b" som er en lidt nyere udgave af "ATH-ANC7". I essens fordi det både har anmeldt god lyd og god aktiv støjreduktion. Håber jeg bliver glad for det. Køber mig også et iPhone headset adapter med mikrofon så jeg får maks funktionalitet ud af det. Tak for input!

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af SimonJ » 17. okt 2011, 19:25

Jeg søger et sted at se Hammarby - Jonkoping. Send gerne PB, hvis i kan tricks!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af MrBangDK » 17. okt 2011, 20:27

anbefaling på et godt 32" fladskærms tv.... Det skal være knivskarpt billede og have full HD..
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 17. okt 2011, 21:14

MrBangDK skrev:anbefaling på et godt 32" fladskærms tv.... Det skal være knivskarpt billede og have full HD..
Køb et Panasonic PLASMA tv, alt andet er spild af penge.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kilde » 17. okt 2011, 21:35

Poker-One-Kenobi skrev:
MrBangDK skrev:anbefaling på et godt 32" fladskærms tv.... Det skal være knivskarpt billede og have full HD..
Køb et Panasonic PLASMA tv, alt andet er spild af penge.
What? Alt andet end et eller andet plasma-TV er spild af penge, siger du?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af MrBangDK » 17. okt 2011, 22:15

Poker-One-Kenobi skrev:
MrBangDK skrev:anbefaling på et godt 32" fladskærms tv.... Det skal være knivskarpt billede og have full HD..
Køb et Panasonic PLASMA tv, alt andet er spild af penge.
Kunne du komme med et lidt mere kvalificeret og uddybende bud?
Ska' vi hak'?

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kilde » 17. okt 2011, 22:53

MrBangDK skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
MrBangDK skrev:anbefaling på et godt 32" fladskærms tv.... Det skal være knivskarpt billede og have full HD..
Køb et Panasonic PLASMA tv, alt andet er spild af penge.
Kunne du komme med et lidt mere kvalificeret og uddybende bud?
Leder du efter plasma eller LCD? Jeg har haft erfaringer med begge og hælder mest til LCD, men der er forskellige fordele og ulemper ved begge. Jeg har personligt et 32" inde hos mig selv, som jeg er super glad for. Det er et lidt ældre Sony BRAVIA. Dog har vi lige købt TV til stuen, som blev et Phillips LCD-TV på 42" (42PFL4606H) - der blev jeg ekstra overrasket i forhold til prisen.

Ang. full HD, så har det vel ikke den store effekt, når du kun er ude efter 32"?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 17. okt 2011, 22:57

MrBangDK skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
MrBangDK skrev:anbefaling på et godt 32" fladskærms tv.... Det skal være knivskarpt billede og have full HD..
Køb et Panasonic PLASMA tv, alt andet er spild af penge.
Kunne du komme med et lidt mere kvalificeret og uddybende bud?
Jeg kan sagtens uddybe, men det bliver ikke mere kvalificeret end det allerede er. Plasma teknologien er stadig alle andre overlegen PÅ BILLEDEKVALITETEN. Hvis du gerne vil have et ultrafladt, strømsparende, forkromet fjernsyn så køb et Samsung LED. Hvis du gerne vil have det bedste billede, både til film og sport, så køb et plasma. Lige nu er den mest seriøse spiller på det marked Panasonic, køber du et fra deres nyeste serie får du simpelthen det bedste billede som er til at få for menneskepenge. Det betyder dog at du minimum skal op i 37, men allerhelst 42 tommer. Det skal du nu ikke være så ked af, med mindre det er til køkkenet. Man vænner sig lynhurtigt til det større billede, og du vil ret sikkert fortryde at du ikke tog et større end 32, med mindre du sidder meget tæt på tv'et. Jeg vil foreslå 42 tommer til en almindelig stue, større hvis du sidder længere væk end ca 3 meter. Skal jeg byde på en konkret model bliver det denne:

http://www.av-connection.dk/?PGr=2650&ML=714

Ja det er dyrere end du havde regnet med og større end konen vil være med til, men du vil ikke fortryde det. Klubben med dem som hoppede på et "skide billigt sony i Bilka" tilbud og fortrød det bagefter har ikke brug for endnu et medlem. Hvis det ER for dyrt, ville jeg uden tøven vælge samme model men fra deres 2010 serie. Håber det var uddybende nok!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af MrBangDK » 18. okt 2011, 09:32

Poker-One-Kenobi skrev:
MrBangDK skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
MrBangDK skrev:anbefaling på et godt 32" fladskærms tv.... Det skal være knivskarpt billede og have full HD..
Køb et Panasonic PLASMA tv, alt andet er spild af penge.
Kunne du komme med et lidt mere kvalificeret og uddybende bud?
Jeg kan sagtens uddybe, men det bliver ikke mere kvalificeret end det allerede er. Plasma teknologien er stadig alle andre overlegen PÅ BILLEDEKVALITETEN. Hvis du gerne vil have et ultrafladt, strømsparende, forkromet fjernsyn så køb et Samsung LED. Hvis du gerne vil have det bedste billede, både til film og sport, så køb et plasma. Lige nu er den mest seriøse spiller på det marked Panasonic, køber du et fra deres nyeste serie får du simpelthen det bedste billede som er til at få for menneskepenge. Det betyder dog at du minimum skal op i 37, men allerhelst 42 tommer. Det skal du nu ikke være så ked af, med mindre det er til køkkenet. Man vænner sig lynhurtigt til det større billede, og du vil ret sikkert fortryde at du ikke tog et større end 32, med mindre du sidder meget tæt på tv'et. Jeg vil foreslå 42 tommer til en almindelig stue, større hvis du sidder længere væk end ca 3 meter. Skal jeg byde på en konkret model bliver det denne:

http://www.av-connection.dk/?PGr=2650&ML=714

Ja det er dyrere end du havde regnet med og større end konen vil være med til, men du vil ikke fortryde det. Klubben med dem som hoppede på et "skide billigt sony i Bilka" tilbud og fortrød det bagefter har ikke brug for endnu et medlem. Hvis det ER for dyrt, ville jeg uden tøven vælge samme model men fra deres 2010 serie. Håber det var uddybende nok!
Det var lige præcis et sådant svar jeg ledte efter - kvalificeret og uddbybende - jeg kender nemlig ikke noget til det. Ved blot at den jeg har, ikke har det alt for godt, og billedkvaliteten stinker (5½ år gammelt Samsung).

Som vi kan indrette stuen, så sidder vi rimeligt tæt på tv, som hænger en anelse højt på væggen. Kan ikke helt gennemskue hvor langt jeg kan gå op rent størrelsesmæssigt.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. okt 2011, 09:53

MrBangDK skrev: Kan ikke helt gennemskue hvor langt jeg kan gå op rent størrelsesmæssigt.
Det sagde hun osse igår!!

Mere seriøst, selvom det nok lyder lidt fjollet umiddelbart, kan man faktisk få noget ud af at hænge et stykke pap på f.eks 42 tommer (hjørne til hjørne diagonalt) op der hvor tv'et kommer til at hænge. Det giver et indtryk af hvordan det kommer til at spille, men stadig, tror langt de fleste fortryder de købte et der var for lille, ikke et der var for stort, det er simpelthen bare fedt at se film og bold med et nogenlunde stort billede. Dog vil jeg sige, det kræver et digitalt signal. Det bruger de fleste vel osse efterhånden, heldigvis, men de som ikke gør vil kunne købe verdens bedste tv og stadig være utilfredse med billedet da signalet simpelthen er lort.

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af JLB » 18. okt 2011, 12:16

Endvidere, så er de film/programmer der produceres idag også beregnet til de store fjernsyn vi har idag.

Og ja, billedkvaliteten i Plasma er stadig den bedste(omend det er en subjektiv vurdering).

Jeg synes LCD-billeder er kunstige og ser unaturlige ud, hvorimod plasma gengiver meget mere naturligt. Jeg er stadig super glad for mig efterhånden 6år gamle Pioneer plasme, og kan bedre lide billedkvaliteten her, frem for mine forældres sprit nye Samsung LCD
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. okt 2011, 13:17

JLB skrev:Endvidere, så er de film/programmer der produceres idag også beregnet til de store fjernsyn vi har idag.

Og ja, billedkvaliteten i Plasma er stadig den bedste(omend det er en subjektiv vurdering).

Jeg synes LCD-billeder er kunstige og ser unaturlige ud, hvorimod plasma gengiver meget mere naturligt. Jeg er stadig super glad for mig efterhånden 6år gamle Pioneer plasme, og kan bedre lide billedkvaliteten her, frem for mine forældres sprit nye Samsung LCD
Det er selvfølgelig en subjektiv vurdering, men at se film på en LCD/LED skærm er som at se den på sin bærbare: Billedet er fladt og mangler fuldstændig den dybde som de fleste kender fra biografen. På det punkt vinder plasma altid, så kan man begynde at kigge på opdateringshastighed osv, og så burde der ikke være nogen tvivl længere. Pioneer lavede de bedste skærme der er blevet lavet, en stor skam at de ikke kunne overdøve kampagnerne fra de mere underlødige producenter.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af astonvilla » 18. okt 2011, 14:22

Nu forstår jeg ikke helt ovenstående smædekampagne mod LCD/LED generelt og Sony specifikt (Poker).
Jeg har selv erhvervet mig et Sony Bravia, KDL-46HX923 - og det er klart det bedste tv jeg nogensinde har haft!

Jeg er stor film-freak og har været med fra start på hele plasma og LCD bølgen og aldrig gået på kompromis med billedkvaliteten. Og jeg er smask-forelsket i mit nye Sony!

Så DET vil jeg klart anbefale dig at købe. Mit er 46" - men det fås også et hak mindre....

Jeg synes der er ved at gå lidt vinyl-nostalgi i hele den plasma-debat (som jeg har haft med flere af mine venner)..... Men det er jo nok bare mig.
Bienvenu Bassogog!

Besvar