"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Re:

Indlæg af rAaBe » 28. nov 2011, 16:15

Hvor nemt er det at sætte Boxee'en op og hvor taknemmelig er den i daglig brug? Behøver man nørde jævnligt for at få glæde af den? Kan den trække film i FullHD (1080) - og alle komprimeringer? Har i storage sat direkte på den, eller bruger i NAS (eller lignende)?

Jeg kunne godt bruge en til enten soveværelset eller stuen :-) Er det mon billigere at købe en xbox og ligge XBMC på den?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Re:

Indlæg af Køllen I Møllen » 28. nov 2011, 16:36

rAaBe skrev:Hvor nemt er det at sætte Boxee'en op og hvor taknemmelig er den i daglig brug? Behøver man nørde jævnligt for at få glæde af den? Kan den trække film i FullHD (1080) - og alle komprimeringer? Har i storage sat direkte på den, eller bruger i NAS (eller lignende)?

Jeg kunne godt bruge en til enten soveværelset eller stuen :-) Er det mon billigere at købe en xbox og ligge XBMC på den?
Jeg er langt fra ekspert paa omraadet og har kun haft 1 dag hjemme ved boxen siden jeg koebte den. Men jeg vil sige at den er ualmindelig nem at saette op, den goer det naermest selv. Jeg har bare smidt en ekst harddisk i roeven af den med et usb/stik og saa koerer det bare. Den skulle kunne laese alle slags filer.

Den er simpel at saette op og simpel at bruge. Fjernbetjeningen bestaar af 2 knapper og saa er der paa bagsiden et rigtig smart tastatur som bla er godt hvis man skal soege paa Youtube og lignende.

Gad dog godt have svar paa om man kan saette den paa play all istedetfor at spille et klip ad gangen, en simpel men noedvendig funktion hvis man har mange videoklip liggende og ikke orker at saette dem sammen. Deres support kan ikke bedoemmes endnu da de ikke har svaret mig efter 2 dage.....
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Re:

Indlæg af Køllen I Møllen » 28. nov 2011, 16:36

rAaBe skrev:Hvor nemt er det at sætte Boxee'en op og hvor taknemmelig er den i daglig brug? Behøver man nørde jævnligt for at få glæde af den? Kan den trække film i FullHD (1080) - og alle komprimeringer? Har i storage sat direkte på den, eller bruger i NAS (eller lignende)?

Jeg kunne godt bruge en til enten soveværelset eller stuen :-) Er det mon billigere at købe en xbox og ligge XBMC på den?
Jeg er langt fra ekspert paa omraadet og har kun haft 1 dag hjemme ved boxen siden jeg koebte den. Men jeg vil sige at den er ualmindelig nem at saette op, den goer det naermest selv. Jeg har bare smidt en ekst harddisk i roeven af den med et usb/stik og saa koerer det bare. Den skulle kunne laese alle slags filer.

Den er simpel at saette op og simpel at bruge. Fjernbetjeningen bestaar af 2 knapper og saa er der paa bagsiden et rigtig smart tastatur som bla er godt hvis man skal soege paa Youtube og lignende.

Gad dog godt have svar paa om man kan saette den paa play all istedetfor at spille et klip ad gangen, en simpel men noedvendig funktion hvis man har mange videoklip liggende og ikke orker at saette dem sammen. Deres support kan ikke bedoemmes endnu da de ikke har svaret mig efter 2 dage.....
Janteloven eksisterer IKKE!

killerbob
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 1. jan 2008, 12:46

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af killerbob » 28. nov 2011, 18:53

søger et svar på.. hvis fck bliver mestre op vinder pokalen.. er det så taberen af pokalfinalen eller bedste placering i ligaen?

og hvor man kan se det officelt (vædemål)

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Yngvesson » 28. nov 2011, 19:16

killerbob skrev:søger et svar på.. hvis fck bliver mestre op vinder pokalen.. er det så taberen af pokalfinalen eller bedste placering i ligaen?

og hvor man kan se det officelt (vædemål)
Hvad er det du vil vide?

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af alithebeast » 28. nov 2011, 19:36

killerbob skrev:søger et svar på.. hvis fck bliver mestre op vinder pokalen.. er det så taberen af pokalfinalen eller bedste placering i ligaen?

og hvor man kan se det officelt (vædemål)
Nej så er FCK både vinder af pokalen og bedst placerede i ligaen.

Men mon ikke det du gerne vil vide det er, hvem der tager europapladsen?
Hader København!

killerbob
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 1. jan 2008, 12:46

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af killerbob » 28. nov 2011, 20:43

jo :oops:

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4460
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af le Cid » 28. nov 2011, 22:06

Det kommer an på...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Gentleman Finn » 28. nov 2011, 23:20

Taberen af pokalfinalen overtager pokalvinderens Uefa plads såfremt pokalvinderen kvalificerer sig til champions league. Europa League pladsen går videre til næste hold i ligaen, i tilfælde af at pokalvinderen har kvalificeret sig til selvsamme turnering via ligaen. Det skyldes at pokalvinderen entrerer senere i kvalifikationen end via kval. gennem ligaen, og dermed er den plads mere værd.

Det står også her et sted http://www.dbu.dk/page.aspx?pid=96" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Re:

Indlæg af rAaBe » 29. nov 2011, 07:08

Køllen I Møllen skrev:
rAaBe skrev:Hvor nemt er det at sætte Boxee'en op og hvor taknemmelig er den i daglig brug? Behøver man nørde jævnligt for at få glæde af den? Kan den trække film i FullHD (1080) - og alle komprimeringer? Har i storage sat direkte på den, eller bruger i NAS (eller lignende)?

Jeg kunne godt bruge en til enten soveværelset eller stuen :-) Er det mon billigere at købe en xbox og ligge XBMC på den?
Jeg er langt fra ekspert paa omraadet og har kun haft 1 dag hjemme ved boxen siden jeg koebte den. Men jeg vil sige at den er ualmindelig nem at saette op, den goer det naermest selv. Jeg har bare smidt en ekst harddisk i roeven af den med et usb/stik og saa koerer det bare. Den skulle kunne laese alle slags filer.

Den er simpel at saette op og simpel at bruge. Fjernbetjeningen bestaar af 2 knapper og saa er der paa bagsiden et rigtig smart tastatur som bla er godt hvis man skal soege paa Youtube og lignende.

Gad dog godt have svar paa om man kan saette den paa play all istedetfor at spille et klip ad gangen, en simpel men noedvendig funktion hvis man har mange videoklip liggende og ikke orker at saette dem sammen. Deres support kan ikke bedoemmes endnu da de ikke har svaret mig efter 2 dage.....
Lyder som en god og nem boks - overvejer den stærkt! Fedt med et tastatur!

Kan se på nettet at play all, play next, eller play entire folder er en ting der irreterer mange Boxee ejere. Der er muligvis en queue (kø) funktion som svarer til en playlist? - dog med den irreterende begrænsning at du stadig skal trykke "next" eller lign. (link til forum diskussion) (link til sag på boxee side)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Re:

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. nov 2011, 15:29

rAaBe skrev:
Køllen I Møllen skrev:
rAaBe skrev:Hvor nemt er det at sætte Boxee'en op og hvor taknemmelig er den i daglig brug? Behøver man nørde jævnligt for at få glæde af den? Kan den trække film i FullHD (1080) - og alle komprimeringer? Har i storage sat direkte på den, eller bruger i NAS (eller lignende)?

Jeg kunne godt bruge en til enten soveværelset eller stuen :-) Er det mon billigere at købe en xbox og ligge XBMC på den?
Jeg er langt fra ekspert paa omraadet og har kun haft 1 dag hjemme ved boxen siden jeg koebte den. Men jeg vil sige at den er ualmindelig nem at saette op, den goer det naermest selv. Jeg har bare smidt en ekst harddisk i roeven af den med et usb/stik og saa koerer det bare. Den skulle kunne laese alle slags filer.

Den er simpel at saette op og simpel at bruge. Fjernbetjeningen bestaar af 2 knapper og saa er der paa bagsiden et rigtig smart tastatur som bla er godt hvis man skal soege paa Youtube og lignende.

Gad dog godt have svar paa om man kan saette den paa play all istedetfor at spille et klip ad gangen, en simpel men noedvendig funktion hvis man har mange videoklip liggende og ikke orker at saette dem sammen. Deres support kan ikke bedoemmes endnu da de ikke har svaret mig efter 2 dage.....
Lyder som en god og nem boks - overvejer den stærkt! Fedt med et tastatur!

Kan se på nettet at play all, play next, eller play entire folder er en ting der irreterer mange Boxee ejere. Der er muligvis en queue (kø) funktion som svarer til en playlist? - dog med den irreterende begrænsning at du stadig skal trykke "next" eller lign. (link til forum diskussion) (link til sag på boxee side)
Tak for linket. Jeg vil ikke anbefale at købe boxee før denne funktion forbedres, ikke hvis planen er at den skal bruges til afspilning af hjemmevideoer ihvertfald...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
RØDESVIN
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 7. feb 2006, 18:55
Geografisk sted: Vejgaard

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af RØDESVIN » 3. dec 2011, 20:38

Hej håber der er nogen der kan hjæpe :-) jeg står og skal købe julegave til knægten og har overvejet en wii men men men jeg har flere steder på nettet læst at der "måske" skulle komme en wii 2 her i det nye år og skulle det være rigtigt vil jeg mene at det er bedre at vente med at købe, nogen der ved noget om dette rygte skulle være noget hold i eller kan henvise til sider på nette hvor folk plejer at have styr på rygterne ?? Håber der er en der kan hjælpe og god jul herfra :-)

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af 634 » 3. dec 2011, 22:56

En Video afspiller som kan afspille VHS bånd optaget i long play.

Jeg kan også godt bruge en Samsung HR 720 DVD, sådan en har jeg, men den er gået i stykker og kan ikke repareres. Jeg har brugt den til at overspille nogle optagelser fra Harddisk til DVD skive, men fik ikke finaliset alle skiver som jeg gerne vil beholde, og som jeg har forstået det kan det kun ske med en DVD optager af samme type som har lagt kopien på skiven.
Har du ovennævnte DVD afspiller men ikke vil sælge, er jeg også interesseret i at du finaliser mine skiver, naturligvis imod betaling.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af BBS » 4. dec 2011, 16:57

RØDESVIN skrev:Hej håber der er nogen der kan hjæpe :-) jeg står og skal købe julegave til knægten og har overvejet en wii men men men jeg har flere steder på nettet læst at der "måske" skulle komme en wii 2 her i det nye år og skulle det være rigtigt vil jeg mene at det er bedre at vente med at købe, nogen der ved noget om dette rygte skulle være noget hold i eller kan henvise til sider på nette hvor folk plejer at have styr på rygterne ?? Håber der er en der kan hjælpe og god jul herfra :-)
Nintendo har annonceret den, og den blev fremvist på sidste E3 (stor teknologi messe). Den hedder Wii U og kommer i 2012, højst sandsynligt i Q3 eller Q4.

Du kan læse lidt om den her: http://e3.nintendo.com/hw/#/introduction

Brugeravatar
RØDESVIN
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 7. feb 2006, 18:55
Geografisk sted: Vejgaard

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af RØDESVIN » 11. dec 2011, 21:42

BBS skrev:
RØDESVIN skrev:Hej håber der er nogen der kan hjæpe :-) jeg står og skal købe julegave til knægten og har overvejet en wii men men men jeg har flere steder på nettet læst at der "måske" skulle komme en wii 2 her i det nye år og skulle det være rigtigt vil jeg mene at det er bedre at vente med at købe, nogen der ved noget om dette rygte skulle være noget hold i eller kan henvise til sider på nette hvor folk plejer at have styr på rygterne ?? Håber der er en der kan hjælpe og god jul herfra :-)
Nintendo har annonceret den, og den blev fremvist på sidste E3 (stor teknologi messe). Den hedder Wii U og kommer i 2012, højst sandsynligt i Q3 eller Q4.

Du kan læse lidt om den her: http://e3.nintendo.com/hw/#/introduction
Super jeg takker mange gange :thumbsup:

Brugeravatar
LarsNor
2. div
2. div
Indlæg: 106
Tilmeldt: 26. jul 2005, 12:36
Geografisk sted: 9000

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af LarsNor » 13. dec 2011, 19:22

En lejlighed i Aalborg eller Nørresundby, nogen der har nogle gode råd til gode udlejere og dem man skal holde sig fra...

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Flower » 13. dec 2011, 19:56

LarsNor skrev:En lejlighed i Aalborg eller Nørresundby, nogen der har nogle gode råd til gode udlejere og dem man skal holde sig fra...
Jeg vil anbefale at holde dig fra Christianshus, hvis han stadig husere i Aalborg. Jeg, og andre jeg kender, har haft mange problemer med ham. Han er en svindler uden lige. Jeg orker ikke at skrive min historie lige nu, kan jeg evt. gøre hvis det skulle være nødvendigt.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. dec 2011, 20:07

LarsNor skrev:En lejlighed i Aalborg eller Nørresundby, nogen der har nogle gode råd til gode udlejere og dem man skal holde sig fra...
Hold dig langt væk fra Lykkebo.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4460
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af le Cid » 13. dec 2011, 21:11

Køllen I Møllen skrev:
LarsNor skrev:En lejlighed i Aalborg eller Nørresundby, nogen der har nogle gode råd til gode udlejere og dem man skal holde sig fra...
Hold dig langt væk fra Lykkebo.
Er der nogen, der nogensinde har fået noget ud af ulykkebo???
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4460
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af le Cid » 14. dec 2011, 11:28

...der kan give mig et godt tip til en god julegave til fruen. Jeg havde forestillet mig noget wellness af een eller anden slags, og jeg kunne ikke så godt tænke mig at blive flået for mere end maks 2.000 dask...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Besvar