"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 20. jul 2012, 19:56

Elscorpio skrev:
Zee skrev:
Elscorpio skrev:En der ved om Iphones email opsætning til Exchange server kun understøtter Imap4 protokollen eller den også kan bruge https port 443?

Jeg er ved at hjælpe med noget opsætning til en kunde, Exchange serveren kan godt sende og modtage på port 443 (https) da man kan komme på via en webbrowser, men iphonens email program nægter at kommunikere med Exchange serveren.
Du kan måske buge den her? https://discussions.apple.com/thread/18 ... 0&tstart=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser ikke ud til det virker ordentlig med Exchange Server og Port 443 (https) når man har en iPhone. Der er mange andre artikler på nettet der foreslår IMAP4 med SSL kryptering.

Outlook Web Access virker derimod fint i iPhones safari browser.
Der skal være en god grund, hvis man vil bruge noget andet end IMAP - det er på så mange måder smartere end de andre muligheder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 30. jul 2012, 14:44

En der kan hjaelpe med et mystisk problem jeg har med en paa arbejde.

Scenariet er som foelger:

Han har en domaene admin konto, hvor han logger ind paa en Windows 2003 server. Han faar beskeden "Wrong username or password".

Han kan fint logge ind paa en anden server, han har ogsaa proevet fra en anden pc, samme fejl.

Han er medlem af den lokale admingruppe inde i Windows 2003. Ingen fejl i event vieweren, alt er blevet slettet inde i registreringsdatabasen vedr. hans adminkonto.

Hans admin konto er ikke laast, han bruger samme password paa en anden server, det virker fint nok.

Nogle gode ideer?

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af BoomZ0R » 31. jul 2012, 09:00

Elscorpio skrev:En der kan hjaelpe med et mystisk problem jeg har med en paa arbejde.

Scenariet er som foelger:

Han har en domaene admin konto, hvor han logger ind paa en Windows 2003 server. Han faar beskeden "Wrong username or password".

Han kan fint logge ind paa en anden server, han har ogsaa proevet fra en anden pc, samme fejl.

Han er medlem af den lokale admingruppe inde i Windows 2003. Ingen fejl i event vieweren, alt er blevet slettet inde i registreringsdatabasen vedr. hans adminkonto.

Hans admin konto er ikke laast, han bruger samme password paa en anden server, det virker fint nok.

Nogle gode ideer?
Der er mange ting der kan være grund til det, men jeg ved fra mit arbejde, at så snart en bruger HAR været oprettet og vi prøver at oprette med samme login, så får vi nogen mærkelige problemer med brugeren. Det kan være hans mail, hans login eller password der opfører sig mærkeligt. Som hovedregel har vi droppet nogensinde at oprette en bruger med samme login, da det kun har givet problemer. Du nævner i har slettet alt i reg db omkring hans bruger, så det kunne godt lyde som om det er samme problem som vi har oplevet.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 31. jul 2012, 17:51

Zee skrev:
Elscorpio skrev:En der kan hjaelpe med et mystisk problem jeg har med en paa arbejde.

Scenariet er som foelger:

Han har en domaene admin konto, hvor han logger ind paa en Windows 2003 server. Han faar beskeden "Wrong username or password".

Han kan fint logge ind paa en anden server, han har ogsaa proevet fra en anden pc, samme fejl.

Han er medlem af den lokale admingruppe inde i Windows 2003. Ingen fejl i event vieweren, alt er blevet slettet inde i registreringsdatabasen vedr. hans adminkonto.

Hans admin konto er ikke laast, han bruger samme password paa en anden server, det virker fint nok.

Nogle gode ideer?
Der er mange ting der kan være grund til det, men jeg ved fra mit arbejde, at så snart en bruger HAR været oprettet og vi prøver at oprette med samme login, så får vi nogen mærkelige problemer med brugeren. Det kan være hans mail, hans login eller password der opfører sig mærkeligt. Som hovedregel har vi droppet nogensinde at oprette en bruger med samme login, da det kun har givet problemer. Du nævner i har slettet alt i reg db omkring hans bruger, så det kunne godt lyde som om det er samme problem som vi har oplevet.
Alt er blevet proevet, undtaget at slette domain admin brugeren og oprette den igen hvilket bliver det naeste der skal proeves.

Brugeravatar
buckster
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 6. jul 2005, 16:03
Geografisk sted: for langt væk

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af buckster » 4. aug 2012, 20:25

nogen der kan hjælpe omkring billeder.
har taget nogen billeder og overført dem til com, men nogen af dem i god kvalitet mens andre åbner i 118*118 pixel
hvad er der galt her. nogen der kan hjælpe.
billeder er taget med smart phone og der er ikke ændret i setup, og det kan godt være billeder fra samme dag. :'(

Krushave
1. div
1. div
Indlæg: 305
Tilmeldt: 7. aug 2005, 19:42
Geografisk sted: Nørresundby

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Krushave » 5. aug 2012, 14:37

buckster skrev:nogen der kan hjælpe omkring billeder.
har taget nogen billeder og overført dem til com, men nogen af dem i god kvalitet mens andre åbner i 118*118 pixel
hvad er der galt her. nogen der kan hjælpe.
billeder er taget med smart phone og der er ikke ændret i setup, og det kan godt være billeder fra samme dag. :'(
Lige umiddelbart lyder den opløsning til at være icon/thumbnail størrelse. Disse plejer at blive genereret ud fra det billede, som faktisk er blevet taget. Umiddelbart kan det være af billeder der er blevet slettet efter de blev taget, eller mindre versioner af de andre billeder. Hvis der kun er den ene version af billedet lyder det mystisk, da kameraet, slet ikke tager billeder så små.

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Mini-p » 6. aug 2012, 12:49

Soeger en der kan fortaelle mig hvor jeg skal koebe den nye troeje for at faa de 10% rabat som medlem af ASC ? Er det i butikken i friis ?
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 6. aug 2012, 13:33

Elscorpio skrev:En der kan hjaelpe med et mystisk problem jeg har med en paa arbejde.

Scenariet er som foelger:

Han har en domaene admin konto, hvor han logger ind paa en Windows 2003 server. Han faar beskeden "Wrong username or password".

Han kan fint logge ind paa en anden server, han har ogsaa proevet fra en anden pc, samme fejl.

Han er medlem af den lokale admingruppe inde i Windows 2003. Ingen fejl i event vieweren, alt er blevet slettet inde i registreringsdatabasen vedr. hans adminkonto.

Hans admin konto er ikke laast, han bruger samme password paa en anden server, det virker fint nok.

Nogle gode ideer?
Lige et par åbenlyse spørgsmål - bare for at være sikker:

Kan andre logge på serveren som domain admin?
Er domain admin gruppen tilføjet som admin lokalt på serveren?
Er der under documents and settings en mappe for brugeren (hvis der er så slet den også)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 6. aug 2012, 13:45

Pastorius skrev:Kan andre logge på serveren som domain admin?
Er domain admin gruppen tilføjet som admin lokalt på serveren?
Er der under documents and settings en mappe for brugeren (hvis der er så slet den også)
Løsningen var at logge ind på en anden Windows 2008 server og resette passwordet på hans admin konto.

Vubbi
2. div
2. div
Indlæg: 133
Tilmeldt: 13. jul 2005, 20:04
Geografisk sted: Aarhus

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Vubbi » 10. aug 2012, 12:47

..... der kan forklare mig hvordan jeg kobler min PS3 til internettet, når jeg har en stofa forbindelse.

Da jeg har Stofa skal jeg bruge bruger-id og kode i min web browser, før jeg er på nettet.
Under opkoblingen til det trådløse net med min PS3, er der en fejl på internetforbindelsen.

Anyone?

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Yngvesson » 10. aug 2012, 13:09

Vubbi skrev:..... der kan forklare mig hvordan jeg kobler min PS3 til internettet, når jeg har en stofa forbindelse.

Da jeg har Stofa skal jeg bruge bruger-id og kode i min web browser, før jeg er på nettet.
Under opkoblingen til det trådløse net med min PS3, er der en fejl på internetforbindelsen.

Anyone?
Prøv at registrer din playstation til at være "always on" inde på stofas hjemmeside, så skal du ikke logge ind med brugernavn og adgangskode i browseren.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 10. aug 2012, 14:12

Vubbi skrev:..... der kan forklare mig hvordan jeg kobler min PS3 til internettet, når jeg har en stofa forbindelse.

Da jeg har Stofa skal jeg bruge bruger-id og kode i min web browser, før jeg er på nettet.
Under opkoblingen til det trådløse net med min PS3, er der en fejl på internetforbindelsen.

Anyone?
Det er længe siden jeg opsagde mit Stofa, men så vidt jeg husker er det noget med de registrerer MAC-adressen på dit udstyr et eller andet sted. Den nemmeste løsning er at koble en router (din egen - ikke Stofas) på internetforbindelsen og så bruge den på til alle interne enheder (udover din Zaptorbox, hvis du har sådan en). Så kan man registrere sig på deres side med den som eneste mulige enhed (de kan ikke se forskel på om det er en router eller en computer, de ser bare MAC-adressen) og slå det der weblogin fra.

Hvis du ikke bruger Zaptor, ville jeg opsige abonnementet og finde et andet bedre og billigere internet abo.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 17. aug 2012, 11:30

Jeg leder efter et godt wordpress-pluging til at håndtere visning af sponsorer til en foreningsside.

Krav:
Det skal kunne arbejde med forskellige katagorier (guld, sølv etc. ) og vise styre antal af visninger.
Logoer skal kunne vises i widgets (ikke i posts som udgangspunkt)

Det jeg gerne vil opnå er at have en eller to widgets fast på siden, der enten pr reload eller med noget automagisk rulning sørger for at sponsorerne bliver vist i forhold til deres bidrag.

Nogen der kender noget der kan bruges?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Philip
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 20
Tilmeldt: 25. mar 2008, 22:02

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Philip » 20. aug 2012, 20:32

søger et job... anyone??

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af le Cid » 20. aug 2012, 20:50

Philip skrev:søger et job... anyone??
http://www.jobindex.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stepstone.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jobzonen.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ofir.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af BoomZ0R » 20. aug 2012, 22:42

Philip skrev:søger et job... anyone??
Meget entusiastisk og virkelig godt beskrevet. Havde jeg egen virksomhed, så var du blevet ansat.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Provst i Brovst » 21. aug 2012, 12:58

Jeg søger en der vil udlåne optagede AaB kampe.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Lindmark » 24. aug 2012, 12:26

Zee skrev:
Philip skrev:søger et job... anyone??
Meget entusiastisk og virkelig godt beskrevet. Havde jeg egen virksomhed, så var du blevet ansat.
Manden er - sandsynligvis - glad for AaB. Allerede der et godt argument for ansættelse.
Lindmark / Vendelbokartellet

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af BoomZ0R » 24. aug 2012, 13:14

Lindmark skrev:
Zee skrev:
Philip skrev:søger et job... anyone??
Meget entusiastisk og virkelig godt beskrevet. Havde jeg egen virksomhed, så var du blevet ansat.
Manden er - sandsynligvis - glad for AaB. Allerede der et godt argument for ansættelse.
Tjaaa.. Det kan være en snyder.. En gang i mellem kommer der også OB og AGF fans ind, der har endda også være nogen stykker fra den ubehagelige del af Jylland.

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af AaBlover4ever » 28. aug 2012, 22:04

... der ved hvilken melodi/sang denne er bygget op på:


Besvar