"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kilde » 30. jun 2013, 17:55

Hanga skrev:
Kilde skrev:
Hanga skrev:
Kilde skrev:Min PC er begyndt at gå spontant ud. Er det noget, som en formatering kan klare, eller er vi ude i noget hardware i sådanne tilfælde?
Meget svært at sige uden at få en lidt mere detaljeret forklaring. Kommer den med nogle fejlmeddelelser? Siger den nogen lyde? Er det som om strømmen bare pludselig forsvinder? Opleves der andre problemer? etc.
Ingen lyd, den dør bare. Lidt ligesom man hiver batteriet ud. Lige pt. har jeg ikke noget batteri i, men den er konstant sat til strøm. Jeg har observeret, at den ofte gør det, hvis jeg har en masse i gang. Musik, browsere, FM13 osv. osv. Hvis jeg er på arbejde og sidder i browsere og Microsoft Words en hel dag, så sker det ikke.
Ok så det er en bærbar... starter den op igen uden problemer?
Ja, præcis. Og ja. Der er intet usædvanligt ved den bortset fra de spontane lukninger.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14810
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re:

Indlæg af Hanga » 30. jun 2013, 18:00

Kilde skrev:
Hanga skrev:
Kilde skrev:
Hanga skrev:
Kilde skrev:Min PC er begyndt at gå spontant ud. Er det noget, som en formatering kan klare, eller er vi ude i noget hardware i sådanne tilfælde?
Meget svært at sige uden at få en lidt mere detaljeret forklaring. Kommer den med nogle fejlmeddelelser? Siger den nogen lyde? Er det som om strømmen bare pludselig forsvinder? Opleves der andre problemer? etc.
Ingen lyd, den dør bare. Lidt ligesom man hiver batteriet ud. Lige pt. har jeg ikke noget batteri i, men den er konstant sat til strøm. Jeg har observeret, at den ofte gør det, hvis jeg har en masse i gang. Musik, browsere, FM13 osv. osv. Hvis jeg er på arbejde og sidder i browsere og Microsoft Words en hel dag, så sker det ikke.
Ok så det er en bærbar... starter den op igen uden problemer?
Ja, præcis. Og ja. Der er intet usædvanligt ved den bortset fra de spontane lukninger.
Hvis det er som om, at strømmen bare pludselig forsvinder, så tror jeg ikke det er software. Måske problemer med strømforsyningen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re:

Indlæg af Provst i Brovst » 30. jun 2013, 19:02

Kilde skrev:
Hanga skrev:
Kilde skrev:
Hanga skrev:
Kilde skrev:Min PC er begyndt at gå spontant ud. Er det noget, som en formatering kan klare, eller er vi ude i noget hardware i sådanne tilfælde?
Meget svært at sige uden at få en lidt mere detaljeret forklaring. Kommer den med nogle fejlmeddelelser? Siger den nogen lyde? Er det som om strømmen bare pludselig forsvinder? Opleves der andre problemer? etc.
Ingen lyd, den dør bare. Lidt ligesom man hiver batteriet ud. Lige pt. har jeg ikke noget batteri i, men den er konstant sat til strøm. Jeg har observeret, at den ofte gør det, hvis jeg har en masse i gang. Musik, browsere, FM13 osv. osv. Hvis jeg er på arbejde og sidder i browsere og Microsoft Words en hel dag, så sker det ikke.
Ok så det er en bærbar... starter den op igen uden problemer?
Ja, præcis. Og ja. Der er intet usædvanligt ved den bortset fra de spontane lukninger.
Den bliver for varm, det er overophedning der udløser den spontane slukning.

Hvis du bruger den på et hårdt plant underlag så burde blæserne kunne køle den ned medmindre den er fuld af støv eller en eller flere af blæserne er stået af. Bruger du den på din dyne eller lignende så er det problemet.

Vær sikker på at den kan trække kold luft ind og blæse den varme luft ud.

Køb evt en bakke beregnet til bærbare som den kan stå på når du bruger mens den er på dine lår eller sofa.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Re:

Indlæg af Kilde » 30. jun 2013, 20:07

Provst i Brovst skrev:
Kilde skrev:
Hanga skrev:
Kilde skrev:
Hanga skrev:
Kilde skrev:Min PC er begyndt at gå spontant ud. Er det noget, som en formatering kan klare, eller er vi ude i noget hardware i sådanne tilfælde?
Meget svært at sige uden at få en lidt mere detaljeret forklaring. Kommer den med nogle fejlmeddelelser? Siger den nogen lyde? Er det som om strømmen bare pludselig forsvinder? Opleves der andre problemer? etc.
Ingen lyd, den dør bare. Lidt ligesom man hiver batteriet ud. Lige pt. har jeg ikke noget batteri i, men den er konstant sat til strøm. Jeg har observeret, at den ofte gør det, hvis jeg har en masse i gang. Musik, browsere, FM13 osv. osv. Hvis jeg er på arbejde og sidder i browsere og Microsoft Words en hel dag, så sker det ikke.
Ok så det er en bærbar... starter den op igen uden problemer?
Ja, præcis. Og ja. Der er intet usædvanligt ved den bortset fra de spontane lukninger.
Den bliver for varm, det er overophedning der udløser den spontane slukning.

Hvis du bruger den på et hårdt plant underlag så burde blæserne kunne køle den ned medmindre den er fuld af støv eller en eller flere af blæserne er stået af. Bruger du den på din dyne eller lignende så er det problemet.

Vær sikker på at den kan trække kold luft ind og blæse den varme luft ud.

Køb evt en bakke beregnet til bærbare som den kan stå på når du bruger mens den er på dine lår eller sofa.
Jeg tror, at det er dér, at den er. Jeg har den på en bakke, når jeg bruger den i sofaen og lignende, så jeg tror måske, at der er en blæser, der er gået død. Den larmer heller ikke så meget som førhen, når det gik hårdt for sig. Lige pt. har jeg sat den på strømbesparelse - det virker til at hjælpe lidt på det, men må få set på det. Tak, Provst og Hanga!

Brugeravatar
buckster
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 6. jul 2005, 16:03
Geografisk sted: for langt væk

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af buckster » 2. jul 2013, 09:22

hey søger lidt hjælp omkring en samsung note. når jeg skal se nogen ting der skal bruges flash, skriver den det ikke er der, og når jeg prøver og installere det skriver den at det kan jeg ikke, nogen triks eller skal jeg hente noget andet. :'( :oops:

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Re:

Indlæg af BoomZ0R » 8. jul 2013, 14:28

Umiddelbart ville varme ikke være mit gæt, hvis du kan starte den op lige bagefter. Jeg har en computer der gør det samme, men hvis jeg tænder den med det samme, så slukker den efter ganske få sekunder.

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: Sv: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Lomaha » 22. jul 2013, 08:30

Hvilken browser bruger du? Chrome understøtter ikke flash.

Sendt fra min HTC One S med Tapatalk2

Kzpr
Landshold
Landshold
Indlæg: 758
Tilmeldt: 8. dec 2005, 09:26
Geografisk sted: 9k
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kzpr » 22. jul 2013, 17:39

Android fra Jelly Bean og frem understøtter ikke flash... her er et workaround jeg selv har brugt på min telefon http://www.makeuseof.com/tag/how-to-ins ... -or-phone/" onclick="window.open(this.href);return false;
we'll always go down fighting....

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Klaus » 23. jul 2013, 23:01

Provst i Brovst skrev:Er der nogen der har en Nokia 920? Hvordan er den?
Jeg har selv kig på den. Absolut rimelig pris i Elgiganten lige nu. En kollega har den, og han roser den i høje toner. Specielt kameraet skulle være godt..

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Dot Bot » 24. jul 2013, 00:55

Klaus skrev:
Provst i Brovst skrev:Er der nogen der har en Nokia 920? Hvordan er den?
Jeg har selv kig på den. Absolut rimelig pris i Elgiganten lige nu. En kollega har den, og han roser den i høje toner. Specielt kameraet skulle være godt..
Den er alletiders. Men man kunne også vente og så erhverve sig den her:
http://politiken.dk/tjek/digitalt/forbr ... eeelt-ind/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Provst i Brovst » 24. jul 2013, 01:02

Klaus skrev:
Provst i Brovst skrev:Er der nogen der har en Nokia 920? Hvordan er den?
Jeg har selv kig på den. Absolut rimelig pris i Elgiganten lige nu. En kollega har den, og han roser den i høje toner. Specielt kameraet skulle være godt..
Jo tak. Men nu kommer der jo snart en 1020. 41 megapixel camera :P

Men 2499 for en Nokia 920 som også kan købes i rød eller hvid er meget fristende. Jeg har været på vej til at købe en flere gange, indtil de fremviste 1020!


- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Provst i Brovst » 24. jul 2013, 01:03

Dot Bot skrev:
Klaus skrev:
Provst i Brovst skrev:Er der nogen der har en Nokia 920? Hvordan er den?
Jeg har selv kig på den. Absolut rimelig pris i Elgiganten lige nu. En kollega har den, og han roser den i høje toner. Specielt kameraet skulle være godt..
Den er alletiders. Men man kunne også vente og så erhverve sig den her:
http://politiken.dk/tjek/digitalt/forbr ... eeelt-ind/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg venter :)
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Provst i Brovst » 24. jul 2013, 18:49

dpreview: From an imaging perspective, the Lumia 1020 appears to be just what we'd hoped: a more advanced version of the PureView technology that blew us away when we first saw it on the 808. And this time around, the Lumia 1020 has even more to offer the photographer who wants to use their mobile as a serious camera. From OIS (optical image stabilizer) to an even faster lens to that add-on camera grip that nearly had us convinced we were using a "real" camera, the Lumia 1020 seems to offer a lot of potential.
http://connect.dpreview.com/post/1305711237/lumia-1020" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Valsted
2. div
2. div
Indlæg: 179
Tilmeldt: 7. mar 2006, 15:56
Geografisk sted: 9240

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Valsted » 31. jul 2013, 12:32

...hifi ekspert.

I disse moderne tider hvor det hele bliver mere og mere digitalt søger jeg lidt ekspert råd.

Der bliver længere og længere imellem jeg smækker en cd på, da det meste efterhånden kører over computer som mp3 og streaming tjenester, eller over smartphone som streaming tjenester.

Dette går jo som bekendt voldsomt udover både kvaliteten af lyden samt volumen af lyden.

Jeg kører bare et alm. phono stik imellem enhederne nu.

Jeg har ladet mig fortælle at jeg vha en D/A converter.

Er der nogen der har erfaring med anskaffelse af en D/A converter, og som kan anbefale en given model?

Hvor meget forskel er der på de forskellige convertere? Jeg kan se at hifiklubben bla har en argon til 500 kr og en cambridge til 1500 kr.


Er det muligt at tilkoble en bluetooth reciever til en D/A converter?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. aug 2013, 21:44

Jeg (eller rettere konen) staar og skal have ny iphone. Jeg orker ikke at stoevsuge nettet for info om hvor man finder den billigst, mest grundet den jungle med abonnementer osv som pisser mig af. Saa hvis der er nogle derude med god indsigt i markedet der kan tippe mig om hvor man billigst faar nallerne i en Iphone 4 eller 4S med eller uden abonnement tager jeg gerne imod tips... Gul og gratis og lignende ingen interesse.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af alithebeast » 1. aug 2013, 21:56

Køllen I Møllen skrev:Jeg (eller rettere konen) staar og skal have ny iphone. Jeg orker ikke at stoevsuge nettet for info om hvor man finder den billigst, mest grundet den jungle med abonnementer osv som pisser mig af. Saa hvis der er nogle derude med god indsigt i markedet der kan tippe mig om hvor man billigst faar nallerne i en Iphone 4 eller 4S med eller uden abonnement tager jeg gerne imod tips... Gul og gratis og lignende ingen interesse.
http://store.apple.com/dk/iphone" onclick="window.open(this.href);return false;
Hader København!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. aug 2013, 22:05

alithebeast skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg (eller rettere konen) staar og skal have ny iphone. Jeg orker ikke at stoevsuge nettet for info om hvor man finder den billigst, mest grundet den jungle med abonnementer osv som pisser mig af. Saa hvis der er nogle derude med god indsigt i markedet der kan tippe mig om hvor man billigst faar nallerne i en Iphone 4 eller 4S med eller uden abonnement tager jeg gerne imod tips... Gul og gratis og lignende ingen interesse.
http://store.apple.com/dk/iphone" onclick="window.open(this.href);return false;
Dvs alle deres fancy abonnementer osv kan ikke betale sig? Er lidt overrasket over at en 4`er stadig er saa dyr, den er jo naermest et levn fra fortiden men opfylder dog alle konens krav til tlf.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 1. aug 2013, 22:12

Køllen I Møllen skrev:
alithebeast skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg (eller rettere konen) staar og skal have ny iphone. Jeg orker ikke at stoevsuge nettet for info om hvor man finder den billigst, mest grundet den jungle med abonnementer osv som pisser mig af. Saa hvis der er nogle derude med god indsigt i markedet der kan tippe mig om hvor man billigst faar nallerne i en Iphone 4 eller 4S med eller uden abonnement tager jeg gerne imod tips... Gul og gratis og lignende ingen interesse.
http://store.apple.com/dk/iphone" onclick="window.open(this.href);return false;
Dvs alle deres fancy abonnementer osv kan ikke betale sig? Er lidt overrasket over at en 4`er stadig er saa dyr, den er jo naermest et levn fra fortiden men opfylder dog alle konens krav til tlf.
Jeg har ikke tjekket for nylig, men nej, der er sjældent meget at hente på de tilbud, medmindre du skal ud og have et abo alligevel.

Brugtpriser på Appleudstyr er aaaalt for høje. Ligeså for gamle udgående modeller. Jeg tror - uden at have regnet grundigt på det - at det bedste man kan gøre er at købe nyeste model og skifte den årligt (netop fordi brugtprisern er så høje). Så har man hele tiden en spritny telefon, uden stor risiko for slidtfejl (batteri fx) med garanti. Forudsætningen er at man er typen der passer ordenligt på sine ting eller har en god (all-risk) forsikring.

Alternativet er at vente en måneds tid. Rygterne siger der er en billig-udgave af iphonen (5c) på vej, måske er den løsningen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Søndergaard
1. div
1. div
Indlæg: 327
Tilmeldt: 19. jul 2005, 21:44

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Søndergaard » 1. aug 2013, 23:07

Køllen I Møllen skrev:
alithebeast skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg (eller rettere konen) staar og skal have ny iphone. Jeg orker ikke at stoevsuge nettet for info om hvor man finder den billigst, mest grundet den jungle med abonnementer osv som pisser mig af. Saa hvis der er nogle derude med god indsigt i markedet der kan tippe mig om hvor man billigst faar nallerne i en Iphone 4 eller 4S med eller uden abonnement tager jeg gerne imod tips... Gul og gratis og lignende ingen interesse.
http://store.apple.com/dk/iphone" onclick="window.open(this.href);return false;
Dvs alle deres fancy abonnementer osv kan ikke betale sig? Er lidt overrasket over at en 4`er stadig er saa dyr, den er jo naermest et levn fra fortiden men opfylder dog alle konens krav til tlf.
Kig her: Klik på mig

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af alithebeast » 1. aug 2013, 23:13

Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:
alithebeast skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg (eller rettere konen) staar og skal have ny iphone. Jeg orker ikke at stoevsuge nettet for info om hvor man finder den billigst, mest grundet den jungle med abonnementer osv som pisser mig af. Saa hvis der er nogle derude med god indsigt i markedet der kan tippe mig om hvor man billigst faar nallerne i en Iphone 4 eller 4S med eller uden abonnement tager jeg gerne imod tips... Gul og gratis og lignende ingen interesse.
http://store.apple.com/dk/iphone" onclick="window.open(this.href);return false;
Dvs alle deres fancy abonnementer osv kan ikke betale sig? Er lidt overrasket over at en 4`er stadig er saa dyr, den er jo naermest et levn fra fortiden men opfylder dog alle konens krav til tlf.
Jeg har ikke tjekket for nylig, men nej, der er sjældent meget at hente på de tilbud, medmindre du skal ud og have et abo alligevel.

Brugtpriser på Appleudstyr er aaaalt for høje. Ligeså for gamle udgående modeller. Jeg tror - uden at have regnet grundigt på det - at det bedste man kan gøre er at købe nyeste model og skifte den årligt (netop fordi brugtprisern er så høje). Så har man hele tiden en spritny telefon, uden stor risiko for slidtfejl (batteri fx) med garanti. Forudsætningen er at man er typen der passer ordenligt på sine ting eller har en god (all-risk) forsikring.

Alternativet er at vente en måneds tid. Rygterne siger der er en billig-udgave af iphonen (5c) på vej, måske er den løsningen.
Brugtpriserne er enormt høje, men da Apple aldrig reparerer telefoner, men blot udskifter dem, så kan man nogle gange være heldig at få en spritny telefon med 2 års reklamationsret. Jeg har eksempelvis en iPhone 4 hjemme i en skuffe, som aldrig har været tændt, fordi jeg fik min gamle iPhone 4 ombyttet, efter jeg havde fået min iPhone 5.

Nogle gange kan du også være heldig at støde på nogle små erhvervsdrivende, der har fået et læs telefoner gratis for at beholde deres abonnement. Jeg købte en iPhone 4 med folien på pakken ubrudt, uden binding, med kvittering af en mand nede i Randers lige før iPhone 4s udkom til 1500 kroner. Jeg var noget nervøs for om TDC ville tage den ind da home-knappen gik død, men det var intet problem.

Jeg tror, at den billigste måde at købe Appleudstyr på er at købe det brugt i ugerne efter lanceringen af næste generation og så sælge på tilsvarende tidspunkt ved næste lancering, du vil så kunne købe brugt mens markedet flyder over med i-dimser, som Applefans vil sælge for at få nyt. Jeg tror desuden ikke værditabet er så stort fra år 1 til år 2, som det er fra år 0 til år 1. Du vil som yderligere bonus også, med Apples normale produktcyklus in mente, som regel have reklamationsret i hele den periode, du har dit produkt.
Hader København!

Besvar