"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. okt 2013, 17:59

alithebeast skrev:En fornuftig(og gratis) test af autostole til bilen.
Køb Rømer. Eller endnu bedre. Køb Britax (som er det Rømer hedder i England, det er akkurat samme stol). Find en net-butik i England der vil sende den med posten og du sparer op til 50%. De er også billige i Tyskland men da vi købte var de noget billigere i England, ved ikke om det stadig er sådan.... Rømer/Britax er det go'e shit! :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 29. okt 2013, 21:57

Et sted i Aalborg som er god til at reparere lynlåse i læderjakker.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af alithebeast » 29. okt 2013, 22:46

Elscorpio skrev:Et sted i Aalborg som er god til at reparere lynlåse i læderjakker.
Den gæve gut i Fyensgade satte en ny lynlås i min Fred Perry lædertaske, og det var hamrende billigt, jeg mener jeg gav omkring 50 kroner for en ny lynlås, og at få den sat i. Tasken var også pudset, da jeg fik den tilbage. Butikken hedder et eller andet med hæler og nøgler, og er helt fuld af piberøg. Jeg ved ikke om han også syer i jakker, men ellers bør man besøge butikken alligevel, det er en fantastisk butik.
Hader København!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 31. okt 2013, 17:05

Jeg står for at skulle have mit eget mobilabonnement efter mit bruttolønsabonnement udløber.

Er der nogen anbefalinger. Dem jeg selv har kigget på er alle TDC's net som er uden 4G. Ikke fordi jeg savner det voldsomt, men hvis man nu kan få det med, så ville det jo ikke være tosset.

Nuværende ca. forbrug:
<3 timer tale
<1 GB Data (Forventer der nok skal mere til, hvis jeg får 4G - men er næsten altid på wifi)
Ikke voldsomt mange SMS'er næsten ingen MMS'er
Vil gerne kunne benytte telefonen til/fra udland (Tyskland/Spanien fortrinsvis).
Jeg vil ikke have for lang binding. Får muligvis et arbejdsnummer 1/4 der kan erstatte et privatabonnement (og jeg betaler alligevel skat af det).

Gode forslag?

(Alternativt - hvem tilbyder 4G - så kan jeg selv tjekke det)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Hinrup85 » 31. okt 2013, 18:12

Pastorius skrev:Jeg står for at skulle have mit eget mobilabonnement efter mit bruttolønsabonnement udløber.

Er der nogen anbefalinger. Dem jeg selv har kigget på er alle TDC's net som er uden 4G. Ikke fordi jeg savner det voldsomt, men hvis man nu kan få det med, så ville det jo ikke være tosset.

Nuværende ca. forbrug:
<3 timer tale
<1 GB Data (Forventer der nok skal mere til, hvis jeg får 4G - men er næsten altid på wifi)
Ikke voldsomt mange SMS'er næsten ingen MMS'er
Vil gerne kunne benytte telefonen til/fra udland (Tyskland/Spanien fortrinsvis).
Jeg vil ikke have for lang binding. Får muligvis et arbejdsnummer 1/4 der kan erstatte et privatabonnement (og jeg betaler alligevel skat af det).

Gode forslag?

(Alternativt - hvem tilbyder 4G - så kan jeg selv tjekke det)
Telia har jeg gode erfaringer med, jeg har et abonnement hos dem med 3 timers tale, 1 gb data og fri sms... Jeg mener det koster 149 eller 169.

Fordelen er at det er nemt at gå ind og skifte abonnements type hvis man i en periode snakker mere eller mindre.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re:

Indlæg af Provst i Brovst » 31. okt 2013, 18:59

Hinrup85 skrev:
Pastorius skrev:Jeg står for at skulle have mit eget mobilabonnement efter mit bruttolønsabonnement udløber.

Er der nogen anbefalinger. Dem jeg selv har kigget på er alle TDC's net som er uden 4G. Ikke fordi jeg savner det voldsomt, men hvis man nu kan få det med, så ville det jo ikke være tosset.

Nuværende ca. forbrug:
<3 timer tale
<1 GB Data (Forventer der nok skal mere til, hvis jeg får 4G - men er næsten altid på wifi)
Ikke voldsomt mange SMS'er næsten ingen MMS'er
Vil gerne kunne benytte telefonen til/fra udland (Tyskland/Spanien fortrinsvis).
Jeg vil ikke have for lang binding. Får muligvis et arbejdsnummer 1/4 der kan erstatte et privatabonnement (og jeg betaler alligevel skat af det).

Gode forslag?

(Alternativt - hvem tilbyder 4G - så kan jeg selv tjekke det)
Telia har jeg gode erfaringer med, jeg har et abonnement hos dem med 3 timers tale, 1 gb data og fri sms... Jeg mener det koster 149 eller 169.

Fordelen er at det er nemt at gå ind og skifte abonnements type hvis man i en periode snakker mere eller mindre.
Callme er også Telia og ganske billige. 99,- betaler jeg for tre timer talttid og to eller tre GB data. 4G koster vist tyve kroner ekstra.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Re:

Indlæg af Pastorius » 1. nov 2013, 07:39

Provst i Brovst skrev:
Hinrup85 skrev:
Pastorius skrev:Jeg står for at skulle have mit eget mobilabonnement efter mit bruttolønsabonnement udløber.

Er der nogen anbefalinger. Dem jeg selv har kigget på er alle TDC's net som er uden 4G. Ikke fordi jeg savner det voldsomt, men hvis man nu kan få det med, så ville det jo ikke være tosset.

Nuværende ca. forbrug:
<3 timer tale
<1 GB Data (Forventer der nok skal mere til, hvis jeg får 4G - men er næsten altid på wifi)
Ikke voldsomt mange SMS'er næsten ingen MMS'er
Vil gerne kunne benytte telefonen til/fra udland (Tyskland/Spanien fortrinsvis).
Jeg vil ikke have for lang binding. Får muligvis et arbejdsnummer 1/4 der kan erstatte et privatabonnement (og jeg betaler alligevel skat af det).

Gode forslag?

(Alternativt - hvem tilbyder 4G - så kan jeg selv tjekke det)
Telia har jeg gode erfaringer med, jeg har et abonnement hos dem med 3 timers tale, 1 gb data og fri sms... Jeg mener det koster 149 eller 169.

Fordelen er at det er nemt at gå ind og skifte abonnements type hvis man i en periode snakker mere eller mindre.
Callme er også Telia og ganske billige. 99,- betaler jeg for tre timer talttid og to eller tre GB data. 4G koster vist tyve kroner ekstra.
Det blev Callme. De havde desuden en rabatordning jeg kvalificerede mig til, så jeg slap for oprettelse og fik 20% rabat de første 5 måneder. Telia dumpede til gengæld på at jeg ikke kunne vælge det korrekte teleselskab som mit nuværende. Dårlige IT-systemer koster penge.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Re:

Indlæg af Provst i Brovst » 1. nov 2013, 13:09

Pastorius skrev: Det blev Callme. De havde desuden en rabatordning jeg kvalificerede mig til, så jeg slap for oprettelse og fik 20% rabat de første 5 måneder. Telia dumpede til gengæld på at jeg ikke kunne vælge det korrekte teleselskab som mit nuværende. Dårlige IT-systemer koster penge.
Hvis du er medlem af Ældresagen, kan du hos Call me få 20% i rabat på din talepakke...
http://www.callme.dk/om-callme/rabataftaler/aeldresagen" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Re:

Indlæg af Pastorius » 1. nov 2013, 14:00

Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev: Det blev Callme. De havde desuden en rabatordning jeg kvalificerede mig til, så jeg slap for oprettelse og fik 20% rabat de første 5 måneder. Telia dumpede til gengæld på at jeg ikke kunne vælge det korrekte teleselskab som mit nuværende. Dårlige IT-systemer koster penge.
Hvis du er medlem af Ældresagen, kan du hos Call me få 20% i rabat på din talepakke...
http://www.callme.dk/om-callme/rabataftaler/aeldresagen" onclick="window.open(this.href);return false;
Næsten - FDM har også en rabatordning :-)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af astonvilla » 12. nov 2013, 19:49

Er der en derude der har eller kender en der har en p-plads til leje i Aalborg midtby?
Så tæt på Nytorv som muligt.
Har prøvet de traditionelle (Qpark mv) men de er forrykt dyre.
Det er til fruen. Calum har opsagt hendes plads ved broen, da der skal bygges dernede.
Bienvenu Bassogog!

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af JLB » 13. nov 2013, 07:51

astonvilla skrev:Er der en derude der har eller kender en der har en p-plads til leje i Aalborg midtby?
Så tæt på Nytorv som muligt.
Har prøvet de traditionelle (Qpark mv) men de er forrykt dyre.
Det er til fruen. Calum har opsagt hendes plads ved broen, da der skal bygges dernede.
http://prodomus.dk/dk/ledige_lejlighede ... ladser.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af astonvilla » 13. nov 2013, 08:57

JLB skrev:
astonvilla skrev:Er der en derude der har eller kender en der har en p-plads til leje i Aalborg midtby?
Så tæt på Nytorv som muligt.
Har prøvet de traditionelle (Qpark mv) men de er forrykt dyre.
Det er til fruen. Calum har opsagt hendes plads ved broen, da der skal bygges dernede.
http://prodomus.dk/dk/ledige_lejlighede ... ladser.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Takker, men vi har været alle disse igennem og alt andet der er at finde på nettet. Enten er de for langt væk ellers er de ikke available længere osv.
Det var mere for at høre herinde om der var een med noget insider viden.
Nettets muligheder har vi udtømt på området.
Bienvenu Bassogog!

Krushave
1. div
1. div
Indlæg: 305
Tilmeldt: 7. aug 2005, 19:42
Geografisk sted: Nørresundby

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Krushave » 13. nov 2013, 19:35

astonvilla skrev:Er der en derude der har eller kender en der har en p-plads til leje i Aalborg midtby?
Så tæt på Nytorv som muligt.
Har prøvet de traditionelle (Qpark mv) men de er forrykt dyre.
Det er til fruen. Calum har opsagt hendes plads ved broen, da der skal bygges dernede.
Nu er pladserne i midtbyen jo så nok også noget af det dyreste sted du skal finde parkering. Nu ved jeg heller ikke hvad budgettet rækker til??

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af astonvilla » 14. nov 2013, 08:44

Krushave skrev:
astonvilla skrev:Er der en derude der har eller kender en der har en p-plads til leje i Aalborg midtby?
Så tæt på Nytorv som muligt.
Har prøvet de traditionelle (Qpark mv) men de er forrykt dyre.
Det er til fruen. Calum har opsagt hendes plads ved broen, da der skal bygges dernede.
Nu er pladserne i midtbyen jo så nok også noget af det dyreste sted du skal finde parkering. Nu ved jeg heller ikke hvad budgettet rækker til??
P-pladsen ved opkørslen til broen (den lille på hjørnet/i svinget) gav vi 600 kr for per md. Hvilket var billget - men nu opsagt da der skal bygges på grunden.
Skal man have månedspas til Qpark p-husene i byen (eksempelvis Palads), så er det 1,200 kr per md - hvilket jeg synes er helt åndssvagt.

Vi har faktisk nu hoppet på en løsning hvor der kan parkeres ved Føtex. Det er også ca 600 kr per md - men man er ikke garanteret en plads og du kan ikke få din bil ud sent om aftenen (+½ efter Føtex lukker). Nu må vi se om det så virker. Man kan jo i princippet stå med sin p-tilladelse og ikke kunne få nogen plads...

Ikke optimalt - så hvis nogen hører noget til en plads meget centralt (og øst for Vesterbro) så råb gerne lige op.
Bienvenu Bassogog!

Krushave
1. div
1. div
Indlæg: 305
Tilmeldt: 7. aug 2005, 19:42
Geografisk sted: Nørresundby

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Krushave » 14. nov 2013, 16:38

astonvilla skrev:
Krushave skrev:
astonvilla skrev:Er der en derude der har eller kender en der har en p-plads til leje i Aalborg midtby?
Så tæt på Nytorv som muligt.
Har prøvet de traditionelle (Qpark mv) men de er forrykt dyre.
Det er til fruen. Calum har opsagt hendes plads ved broen, da der skal bygges dernede.
Nu er pladserne i midtbyen jo så nok også noget af det dyreste sted du skal finde parkering. Nu ved jeg heller ikke hvad budgettet rækker til??
P-pladsen ved opkørslen til broen (den lille på hjørnet/i svinget) gav vi 600 kr for per md. Hvilket var billget - men nu opsagt da der skal bygges på grunden.
Skal man have månedspas til Qpark p-husene i byen (eksempelvis Palads), så er det 1,200 kr per md - hvilket jeg synes er helt åndssvagt.

Vi har faktisk nu hoppet på en løsning hvor der kan parkeres ved Føtex. Det er også ca 600 kr per md - men man er ikke garanteret en plads og du kan ikke få din bil ud sent om aftenen (+½ efter Føtex lukker). Nu må vi se om det så virker. Man kan jo i princippet stå med sin p-tilladelse og ikke kunne få nogen plads...

Ikke optimalt - så hvis nogen hører noget til en plads meget centralt (og øst for Vesterbro) så råb gerne lige op.
Ja det var så også Føtex løsningen jeg ville have foreslået. Har nu aldrig været ude for at der var fuldt op derinde, de gange jeg har været der. Og ja man skal så også lige huske det med Føtex' lukketid...

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af 634 » 14. nov 2013, 18:02

astonvilla skrev:
Krushave skrev:
astonvilla skrev:Er der en derude der har eller kender en der har en p-plads til leje i Aalborg midtby?
Så tæt på Nytorv som muligt.
Har prøvet de traditionelle (Qpark mv) men de er forrykt dyre.
Det er til fruen. Calum har opsagt hendes plads ved broen, da der skal bygges dernede.
Nu er pladserne i midtbyen jo så nok også noget af det dyreste sted du skal finde parkering. Nu ved jeg heller ikke hvad budgettet rækker til??
P-pladsen ved opkørslen til broen (den lille på hjørnet/i svinget) gav vi 600 kr for per md. Hvilket var billget - men nu opsagt da der skal bygges på grunden.
Skal man have månedspas til Qpark p-husene i byen (eksempelvis Palads), så er det 1,200 kr per md - hvilket jeg synes er helt åndssvagt.

Vi har faktisk nu hoppet på en løsning hvor der kan parkeres ved Føtex. Det er også ca 600 kr per md - men man er ikke garanteret en plads og du kan ikke få din bil ud sent om aftenen (+½ efter Føtex lukker). Nu må vi se om det så virker. Man kan jo i princippet stå med sin p-tilladelse og ikke kunne få nogen plads...

Ikke optimalt - så hvis nogen hører noget til en plads meget centralt (og øst for Vesterbro) så råb gerne lige op.
Hvorfor er det ikke muligt for fruen at køre på cykel, det ville da løse mange plads problemer, hvis lidt flere gjorde det?
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Indlæg: 543
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:32
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Vase » 14. nov 2013, 18:33

Hvem ejer egentlig parkeringshuset under Vesterbro med indgang fra Grønnegangen?

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af astonvilla » 15. nov 2013, 11:01

Vase skrev:Hvem ejer egentlig parkeringshuset under Vesterbro med indgang fra Grønnegangen?
Jeg anede slet ikke der var et p-hus der!
Google søgning giver ingenting, så det må være ejendommen/ejerforeningen der har det.
Det ville ellers være ideelt.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 27. nov 2013, 16:41

Hjælp til iPhone 5S.

1) Autoudfyld (koder, passwords). Kan det virkelig være rigtigt at dette kun kan gøres hvis man har adgangskode slået til? Sgu da irriterende.

2) Min og min kones iphones er begge sat op på samme computer. Men efter at jeg har fået ny iPhone 5S er det nu min kones appleid der er tilknyttet min telefon. Hvordan i alverden ændrer jeg dette?

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 27. nov 2013, 17:50

Køllen I Møllen skrev:Hjælp til iPhone 5S.

1) Autoudfyld (koder, passwords). Kan det virkelig være rigtigt at dette kun kan gøres hvis man har adgangskode slået til? Sgu da irriterende.

2) Min og min kones iphones er begge sat op på samme computer. Men efter at jeg har fået ny iPhone 5S er det nu min kones appleid der er tilknyttet min telefon. Hvordan i alverden ændrer jeg dette?

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe.
1) Ja. Apple er formynderiske... men hvis det nu var muligt, så kunne man, hvis man var kommet i besiddelse af din telefon komme ind på alt du var logget ind på telefonen med. Man kan sige hvad man vil om valgmuligheder, men Apple har valgt at det er så uansvarligt at man ikke vil give muligheden.

2) Log ud, og ind med dit eget appleID?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar