"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. aug 2014, 13:31

Flower skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Pastorius skrev:
Flower skrev: VLC æder alt og fungere fint på en Mac :)

http://videolan.org
Jep.

Jeg er dog enig at handbrake er et must. Særligt hvis du skal bruge det på en Mac og Apple TV, og synes det er vigtigt med plads og kvalitet.

Hvis du bruger Mac vil jeg foreslå at rippe og konvertere alt med handbrake. Den har et preset til AppleTV indbygget som giver en rigtig god balance mellem kvalitet og størrelse på filerne - særligt når de skal vises på Apple TV (men MKV er det mest fleksible hvis du måske en dag ikke vil have en Mac længere).

Handbrake kan simpelt og elegant sættes til at konvertere i batch, så du kan sætte en masse job i kø, og lade maskinen stå og tygge på dem natten over.

Min maskine står altid tændt (eller til at tænde fra dvale) og derfor synes jeg det fungerer bedst, hvis jeg har alt mit indhold i iTunes. Så kan jeg (og i særdeleshed min familie)nøjes med at sætte mig ved TV'et og finde det frem jeg gerne vil se eller høre, uden at skulle tænke på computere/smartphones eller lignede. (Men med airplay er det selvfølgelig også nemt).
Lyder som en plan. Jeg er dog igang med enkeltvis at flytte indholdet fra ca 30 dvd'er over i en mappe. Derefter gør det det I foreslår med handbrake, så kan det få lov at stå i kø en uges tid :)
Du kan spare tid ved blot at rippe direkte fra DVDen uden at c/p det in på din maskine først.. Men held og lykke med det :thumbsup:
Tak for hjælpen :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Valsted
2. div
2. div
Indlæg: 179
Tilmeldt: 7. mar 2006, 15:56
Geografisk sted: 9240

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Valsted » 7. aug 2014, 01:55

....Som ved lidt mere om word end jeg selv. Det burde være nemt at finde :S

Jeg får denne meddelelse hver gang jeg åbner og lukker word. Den popper også op under brug af word.

Billede

Jeg har prøvet mig med den sædvanlige googlesøgning men synes ikke rigtigt jeg fandt noget jeg kunne finde ud af.

Det er pludselig blevet et problem efter ferien, og jeg har aldrig tidligere set det.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. aug 2014, 22:26

Jeg har investeret i MyCloud som jeg er ret imponeret over. Det er en trådløs/ekstern harddisk/egen privat sky til at sikkerhedskopiere filer (jeg bruger den til billeder og video). Den er nem at bruge. Det er ret smart at man kan gemme ting i sin egen private sky automatisk (uden udgifter!) og samtidig er der en App der gør at man kan se det overalt på sin Iphone (man kan også gå ind på computer overalt). Det er pissesmart.

Mit eneste lille problem er bare at de videofiler jeg har på min computer (og nu på MyCloud) ikke kan spilles på min iphone (som jeg vil bruge til at se videoerne på via airplay og appletv). Den kan godt finde videoerne og afspille lyden men der er sort skærm. Har prøvet et lille program der hedder "Free file converter" hvor jeg lavede en af videofilerne om til "Apple" (Ja, det hed det) og så virkede det faktisk men kvaliteten var ikke prangende...

Jeg er ikke helt med på hvorfor Iphone ikke kan afspille videoerne (Mp4-filer). Hvis jeg skal konvertere dem vil kvaliteten så falde (som den gjorde i Free file converter)?
Nogen der har forslag til hvad man ellers kunne finde på at gøre?

Ellers vil jeg egentlig bare anbefale de der tidligere har været med i denne diskussion om back up af filer at investere i My Cloud. Det er fandeme smart :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af astonvilla » 18. aug 2014, 10:36

Jeg skal have en ny mobiltelefon.
Det skal ikke være en iPhone.
Det er en arbejdstelefon - altså primært e-mails og samtaler.
Jeg går ikke op i alt for megen gejl (primært fordi jeg ikke kan finde ud af det) - men den må gerne have en god skærm og et OK kamera.

Jeg var ude i en telebutik i weekenden og stod med den som hedder Sony Xperia Z2.
Den synes jeg var fed. God og meget stor skærm og generelt virkede det til at være et lækkert produkt.

Er der nogen som har nogle erfaringer med Z2'eren. Er det noget man skal holde sig fra?
Andre bud (ikke Apple produkter) modtages også med kyshånd.

Tak.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Søndergaard
1. div
1. div
Indlæg: 327
Tilmeldt: 19. jul 2005, 21:44

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Søndergaard » 18. aug 2014, 11:44

Hej Astonvila, jeg er for nylig gået fra iPhone til LG G2, og jeg er meget tilfreds og imponeret. Stor og flot skærm, fantastisk godt kamera og med (stort set) alle de funktioner og behov som jeg havde på iPhone. På flere punkter er den bedre end min forrige telefon. Specifikationerne er væsentligt bedre, og prisen er meget fornuftig. Jeg gav 2600 kr i Fleggaards webshop. Det er der ingen iDevices, der kan hamle op med.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af astonvilla » 18. aug 2014, 11:59

Søndergaard skrev:Hej Astonvila, jeg er for nylig gået fra iPhone til LG G2, og jeg er meget tilfreds og imponeret. Stor og flot skærm, fantastisk godt kamera og med (stort set) alle de funktioner og behov som jeg havde på iPhone. På flere punkter er den bedre end min forrige telefon. Specifikationerne er væsentligt bedre, og prisen er meget fornuftig. Jeg gav 2600 kr i Fleggaards webshop. Det er der ingen iDevices, der kan hamle op med.
Tak for input - den vil jeg lige kigge lidt mere på.
Jeg kan dog kun vælge den der hedder G3 (det er firmatelefon, og vi har en række telefoner at vælge ud fra), men den er nok ikke ringere.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Søndergaard
1. div
1. div
Indlæg: 327
Tilmeldt: 19. jul 2005, 21:44

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Søndergaard » 18. aug 2014, 12:26

Ikke ifht specifikationer, nej. Men det er noget større i skærmen. Det er vist en smagssag om man kan lide dem så store, som man siger.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Hinrup85 » 18. aug 2014, 13:25

Valsted skrev:....Som ved lidt mere om word end jeg selv. Det burde være nemt at finde :S

Jeg får denne meddelelse hver gang jeg åbner og lukker word. Den popper også op under brug af word.

Billede

Jeg har prøvet mig med den sædvanlige googlesøgning men synes ikke rigtigt jeg fandt noget jeg kunne finde ud af.

Det er pludselig blevet et problem efter ferien, og jeg har aldrig tidligere set det.
Hej

Jeg har et par spørgsmål, som måske kan give lidt lys omkring problemet:

- Har du i forbindelse med sommeren fået ny pc?
- Er det en arbejds-pc problemet opstår på?
- Opstår problemet ved alle dokumenter, eller kun nogle specifikke?

Du kan evt. pm mig med detaljerne hvis du ønsker.

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:47
Geografisk sted: Færøkroen

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Jonas K » 3. sep 2014, 09:00

der kan anbefale gode spisesteder, pubs eller andet spas i London.

Vi er 3 drenge som skal på Premier League tur i London til februar, vi skal se 2 kampe, og har 3 dage i byen.

Hvad har i af erfaringer udover de sædvanlige attraktioner (dem har vi set ;) )?
Martin P - ægte Aalborg

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Søgaard » 3. sep 2014, 09:23

Jonas K skrev:der kan anbefale gode spisesteder, pubs eller andet spas i London.

Vi er 3 drenge som skal på Premier League tur i London til februar, vi skal se 2 kampe, og har 3 dage i byen.

Hvad har i af erfaringer udover de sædvanlige attraktioner (dem har vi set ;) )?
Kan anbefale pubben The Dover Castle, den ligger ikke så langt fra Oxford Circus. Virkelig tæt på midtbyen, men helt rolig og virker meget lokal. Samtidig med Samuel Smiths-øl, så gode og billige pints.

Bare kom ud og drik nogle øl inden kampene. Det er det sjoveste, find nogle stambarer og kom afsted. Sørg for i er tidligt ude i området omkring stadion, der er ofte lidt kaos i tuben omkring kampene.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 3. sep 2014, 10:22

Søgaard skrev:
Jonas K skrev:der kan anbefale gode spisesteder, pubs eller andet spas i London.

Vi er 3 drenge som skal på Premier League tur i London til februar, vi skal se 2 kampe, og har 3 dage i byen.

Hvad har i af erfaringer udover de sædvanlige attraktioner (dem har vi set ;) )?
Kan anbefale pubben The Dover Castle, den ligger ikke så langt fra Oxford Circus. Virkelig tæt på midtbyen, men helt rolig og virker meget lokal. Samtidig med Samuel Smiths-øl, så gode og billige pints.

Bare kom ud og drik nogle øl inden kampene. Det er det sjoveste, find nogle stambarer og kom afsted. Sørg for i er tidligt ude i området omkring stadion, der er ofte lidt kaos i tuben omkring kampene.
Det er ved at være rigtig længe siden jeg har været i London i længere tid i hvert fald, så tag det med et gran salt.

Vedr. spisning, så går man sjældent fejl af god mad til rimelige priser på indiske/pakistanske restauranter i England. Skal det være rigtig billigt så er take-away fra de steder også tit af høj klasse (spørg jer evt. frem, hvis I kan finde nogle lokale).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af larsdahl » 3. sep 2014, 17:53

Jonas K skrev:der kan anbefale gode spisesteder, pubs eller andet spas i London.

Vi er 3 drenge som skal på Premier League tur i London til februar, vi skal se 2 kampe, og har 3 dage i byen.

Hvad har i af erfaringer udover de sædvanlige attraktioner (dem har vi set ;) )?
I Charlotte Street (tæt ved Oxford Street) ligger der en masse forskellige restauranter (indisk, thai, italiensk, fransk, argentinsk, ...) der kan man finde noget for enhver smag.
https://www.google.dk/maps/place/Charlo ... e7d4ad0f6f

Er I til indisk/pakistansk mad så tag i Brick Lane. Advarsel: Hvis de siger, at det er stærkt, så passer det!
https://www.google.dk/maps/place/Brick+ ... b9c803248e

seamann

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af seamann » 22. okt 2014, 18:01

TV streaming fra Windows, IOS, Android......

Jeg ved der har været lidt snak om det før, men er der nogen, der har set lyset her? Som jeg pt forstår det er der:

Apple TV: Fungerer kun fra IOS. Og kræver en boks med HDMI til TV. Det lyder meget kluntet, når man nu gerne vil forsyne alle TV'er i huset med indhold fra alle PC'ere/Ipads mv.

Chromecast: Fungere kun fra IOS og Android. Ustabilt. Dog uden den nogen boks - blot dongle i HDMI.

Airtame: Fungerer fra alle OS trådløst via dongle i HDMI port. Er bare ikke rigtigt frigivet endnu. Kan bestilles til levering i marts eller sådan noget.

Er der nogen, der har prøvet Airtame? Er det værd at vente på.

Det skal måske lige tilføjes at målet er at afskaffe den store TV pakke og i stedet kunne streame fra alt til alle TV i huset.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 22. okt 2014, 21:36

seamann skrev:TV streaming fra Windows, IOS, Android......

Jeg ved der har været lidt snak om det før, men er der nogen, der har set lyset her? Som jeg pt forstår det er der:

Apple TV: Fungerer kun fra IOS. Og kræver en boks med HDMI til TV. Det lyder meget kluntet, når man nu gerne vil forsyne alle TV'er i huset med indhold fra alle PC'ere/Ipads mv.

Chromecast: Fungere kun fra IOS og Android. Ustabilt. Dog uden den nogen boks - blot dongle i HDMI.

Airtame: Fungerer fra alle OS trådløst via dongle i HDMI port. Er bare ikke rigtigt frigivet endnu. Kan bestilles til levering i marts eller sådan noget.

Er der nogen, der har prøvet Airtame? Er det værd at vente på.

Det skal måske lige tilføjes at målet er at afskaffe den store TV pakke og i stedet kunne streame fra alt til alle TV i huset.
Jeg kan desværre ikke hjælpe, på anden måde end at fortælle jeg er gået all-apple, og kan anbefale det varmt. Så tjener jeg mine penge på at reparere på det skidt Microsoft sender ud professionelt. Android er ok, men jeg har svært ved at leve med at jeg oftest ikke kan få adgang til OS-opdateringer, uden at købe en ny telefon eller nørde med at breake dem. Jeg gider ikke længere nørde med den slags - jeg vil bare have adgang til den seneste teknologi ubesværet. Jeg er helt vild med at kunne tale telefon og SMS'e nemt fra min mac eller iPad, når telefonen bare ligger i lommen eller på hylden til opladning. Continuity har slet ikke fået den positive omtale det fortjener.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 22. okt 2014, 22:48

Glæder mig til at se om Microsoft har oppet sig når Windows 10 til smartphones, tablet, laptop og desktop kommer næste år.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 23. okt 2014, 00:51

Elscorpio skrev:Glæder mig til at se om Microsoft har oppet sig når Windows 10 til smartphones, tablet, laptop og desktop kommer næste år.
Microsoft gør det de gør helt fornuftigt. Jeg er bare ikke i målgruppen længere, og det er min familie heller ikke hvis de vil have min hjælp til deres maskiner.

Det er en helt anden opgave at få et styresystem til at virke med stort set al hardware der er på markedet, og det er helt anderledes end at have et begrænset hardwareudvalg man ovenikøbet selv har kontrollen over.
Jeg har ikke brug for fleksibiliteten til at kunne bruge al mulig specialhardware, og har heller ikke rigtig et behov at bruge software der kun er udviklet på windowsplatformen. Til gengæld er jeg blevet rigtig afhængig af at mine ting fungerer godt og stabilt, uden jeg behøver at sætte mig ind i al muligt, og jeg kan koncentrere min tid om at bruge isenkrammet til vigtige ting, som at få det sidste ord på debatside-dk fx. :-)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. nov 2014, 12:47

iPhone spørgsmål :

Efter seneste opdatering beder min iPhone mig hver eneste gang jeg går ind i min mail om "Login til Icloud. Skriv til kode til apple-id". I indstillinger under mail og iCloud er mail slået fra. For at slå det til skal man oprette en iCloud-email hvilket jeg ikke ønsker.

Hvorfor beder den om dette og hvordan får man den til at stoppe?

Jeg kører ikke i "privat" og den er på auto-udfyld til alle koder.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af astonvilla » 19. nov 2014, 15:06

Svaret på alle iPhone relaterede spørgsmål: Skrot den og få en ordentlig telefon.

Mit liv har været en dans på roser siden jeg skaffede mig af med min iPhone og fik en Sony Xperia Z3. Den er fed!

Det var godt nok sværere end at komme ud af Moon-bevægelsen at få sig frigjort af Apple - men da det lykkedes blev det hele så rart.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Sv: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af BoomZ0R » 22. nov 2014, 20:20

Køllen I Møllen skrev:iPhone spørgsmål :

Efter seneste opdatering beder min iPhone mig hver eneste gang jeg går ind i min mail om "Login til Icloud. Skriv til kode til apple-id". I indstillinger under mail og iCloud er mail slået fra. For at slå det til skal man oprette en iCloud-email hvilket jeg ikke ønsker.

Hvorfor beder den om dette og hvordan får man den til at stoppe?

Jeg kører ikke i "privat" og den er på auto-udfyld til alle koder.
Der er flere der nævner at det er et problem med hensyn til icloud backup, og kan løses ved at slå backup fra og derefter til igen.

Lad mig høre om det løser dit problem.

PS. Jeg er slet ikk fan af iPhone, men arbejder desværre med dem på arbejdet.

Brugeravatar
buckster
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 6. jul 2005, 16:03
Geografisk sted: for langt væk

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af buckster » 29. nov 2014, 06:14

Er der nogen der har prøvet de der wifi forstærkere, virker de og kan i anbefale nogen.

Besvar