"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. mar 2012, 21:24

alithebeast skrev:
Køllen I Møllen skrev:Hep,

Overvejer at købe en gammel, snusket og godt brugt Ipad 1 til fruen. Er der nogen herinde der kan sige lidt om forskellen på 1 og 2 udover tykkelsen.
Den skulle meget gerne kunne bruges til Skype (med billede) da jeg ofte befinder mig i udlandet...

Og ja, man kunne sikkert google det og bruge aftenen på alverdens hjemmesider. Jeg fandt denne løsning en del nemmere :)
Såfremt den skal bruges til Skype med billede er iPad 1 no go, idet den ikke har kamera. iPad 2 har frontvendt kamera og er lige blevet sat ned til under 3.000 fra ny.
Tak for det. Den skulle også bruges af 3 børn til at spille på så jeg tænkte lidt i st købe brugt og kunne få en 1'er til 1500. Men no go uden kamera. Tak.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af alithebeast » 15. mar 2012, 21:31

Køllen I Møllen skrev:
alithebeast skrev:
Køllen I Møllen skrev:Hep,

Overvejer at købe en gammel, snusket og godt brugt Ipad 1 til fruen. Er der nogen herinde der kan sige lidt om forskellen på 1 og 2 udover tykkelsen.
Den skulle meget gerne kunne bruges til Skype (med billede) da jeg ofte befinder mig i udlandet...

Og ja, man kunne sikkert google det og bruge aftenen på alverdens hjemmesider. Jeg fandt denne løsning en del nemmere :)
Såfremt den skal bruges til Skype med billede er iPad 1 no go, idet den ikke har kamera. iPad 2 har frontvendt kamera og er lige blevet sat ned til under 3.000 fra ny.
Tak for det. Den skulle også bruges af 3 børn til at spille på så jeg tænkte lidt i st købe brugt og kunne få en 1'er til 1500. Men no go uden kamera. Tak.
Ellers kunne planen være at købe iPad 2 i udlandet og derved slippe for den danske moms, iPad 2 er lige blevet sat ned efter "The New iPad" blev vist frem.
Hader København!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. mar 2012, 21:40

alithebeast skrev:
Køllen I Møllen skrev:
alithebeast skrev:
Køllen I Møllen skrev:Hep,

Overvejer at købe en gammel, snusket og godt brugt Ipad 1 til fruen. Er der nogen herinde der kan sige lidt om forskellen på 1 og 2 udover tykkelsen.
Den skulle meget gerne kunne bruges til Skype (med billede) da jeg ofte befinder mig i udlandet...

Og ja, man kunne sikkert google det og bruge aftenen på alverdens hjemmesider. Jeg fandt denne løsning en del nemmere :)
Såfremt den skal bruges til Skype med billede er iPad 1 no go, idet den ikke har kamera. iPad 2 har frontvendt kamera og er lige blevet sat ned til under 3.000 fra ny.
Tak for det. Den skulle også bruges af 3 børn til at spille på så jeg tænkte lidt i st købe brugt og kunne få en 1'er til 1500. Men no go uden kamera. Tak.
Ellers kunne planen være at købe iPad 2 i udlandet og derved slippe for den danske moms, iPad 2 er lige blevet sat ned efter "The New iPad" blev vist frem.
Det var også planen. Til mig selv :) Men 3 børn og en splinterny iPad, det er jo nærmest frås. Og med den nye falder prisen jo både på de gamle og de brugte yderligere...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af alithebeast » 15. mar 2012, 21:46

Køllen I Møllen skrev:
alithebeast skrev:
Køllen I Møllen skrev:
alithebeast skrev:
Køllen I Møllen skrev:Hep,

Overvejer at købe en gammel, snusket og godt brugt Ipad 1 til fruen. Er der nogen herinde der kan sige lidt om forskellen på 1 og 2 udover tykkelsen.
Den skulle meget gerne kunne bruges til Skype (med billede) da jeg ofte befinder mig i udlandet...

Og ja, man kunne sikkert google det og bruge aftenen på alverdens hjemmesider. Jeg fandt denne løsning en del nemmere :)
Såfremt den skal bruges til Skype med billede er iPad 1 no go, idet den ikke har kamera. iPad 2 har frontvendt kamera og er lige blevet sat ned til under 3.000 fra ny.
Tak for det. Den skulle også bruges af 3 børn til at spille på så jeg tænkte lidt i st købe brugt og kunne få en 1'er til 1500. Men no go uden kamera. Tak.
Ellers kunne planen være at købe iPad 2 i udlandet og derved slippe for den danske moms, iPad 2 er lige blevet sat ned efter "The New iPad" blev vist frem.
Det var også planen. Til mig selv :) Men 3 børn og en splinterny iPad, det er jo nærmest frås. Og med den nye falder prisen jo både på de gamle og de brugte yderligere...
Min niece på 1,5 leger fint med den iPad de har i huset, og den er ikke død endnu(utroligt, for den får nogle tæsk). Den holder til ret meget mere end man lige skulle forestille sig.
Hader København!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. mar 2012, 22:03

alithebeast skrev:
Køllen I Møllen skrev:
alithebeast skrev:
Køllen I Møllen skrev:
alithebeast skrev:
Køllen I Møllen skrev:Hep,

Overvejer at købe en gammel, snusket og godt brugt Ipad 1 til fruen. Er der nogen herinde der kan sige lidt om forskellen på 1 og 2 udover tykkelsen.
Den skulle meget gerne kunne bruges til Skype (med billede) da jeg ofte befinder mig i udlandet...

Og ja, man kunne sikkert google det og bruge aftenen på alverdens hjemmesider. Jeg fandt denne løsning en del nemmere :)
Såfremt den skal bruges til Skype med billede er iPad 1 no go, idet den ikke har kamera. iPad 2 har frontvendt kamera og er lige blevet sat ned til under 3.000 fra ny.
Tak for det. Den skulle også bruges af 3 børn til at spille på så jeg tænkte lidt i st købe brugt og kunne få en 1'er til 1500. Men no go uden kamera. Tak.
Ellers kunne planen være at købe iPad 2 i udlandet og derved slippe for den danske moms, iPad 2 er lige blevet sat ned efter "The New iPad" blev vist frem.
Det var også planen. Til mig selv :) Men 3 børn og en splinterny iPad, det er jo nærmest frås. Og med den nye falder prisen jo både på de gamle og de brugte yderligere...
Min niece på 1,5 leger fint med den iPad de har i huset, og den er ikke død endnu(utroligt, for den får nogle tæsk). Den holder til ret meget mere end man lige skulle forestille sig.

Jo jo, men her har vi udover en på 15mdr også to banditter i børnehavealderen der vil rive og flå i den for at komme til... :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 30. mar 2012, 09:45

Råd om køb af chilisovs. Hvordan vurderer man bedste hvilken en der er stærkest?

Mine kollegaer på arbejde har købt chili herinde: http://www.chilihouse.dk/shop/hot-sauces-3c1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af MrBangDK » 30. mar 2012, 11:47

Elscorpio skrev:Råd om køb af chilisovs. Hvordan vurderer man bedste hvilken en der er stærkest?

Mine kollegaer på arbejde har købt chili herinde: http://www.chilihouse.dk/shop/hot-sauces-3c1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
TJek denne her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Scoville_scale" onclick="window.open(this.href);return false;

Lidt nede på siden er der en oversigt over hvor "hotte" de forskellige chilier er...
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Elscorpio » 30. mar 2012, 12:22

Kan man købe den der Naga Viper chili nogle steder på nettet så man virkelig får en hot chili con carne:

http://en.wikipedia.org/wiki/Naga_Viper_pepper" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af doukas » 30. mar 2012, 13:38

Elscorpio skrev:Kan man købe den der Naga Viper chili nogle steder på nettet så man virkelig får en hot chili con carne:

http://en.wikipedia.org/wiki/Naga_Viper_pepper" onclick="window.open(this.href);return false;
Ønsker du at slå nogen ihjel?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Oder
2. div
2. div
Indlæg: 159
Tilmeldt: 18. sep 2009, 00:20
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Oder » 30. mar 2012, 15:53

Her er den Chili blanding som Heston Blumenthal bruge til at lave hans perfekte Chili con carne.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af alithebeast » 5. apr 2012, 00:40

.....Der har set "Srpski film/A Serbian Film" og kan fortælle mig, om det bare er mig der er sart..
Hader København!

Brugeravatar
9382'eren
Superliga
Superliga
Indlæg: 519
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:20
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af 9382'eren » 5. apr 2012, 13:25

alithebeast skrev:.....Der har set "Srpski film/A Serbian Film" og kan fortælle mig, om det bare er mig der er sart..
Nej, Smed... Det er ikke bare dig... Mine venner havde svært ved at se mig i øjnene flere uger efter vi, på min opfordring, havde set 'A Serbian Film'... Den er grum!
Let's Kick Money Out Of Football!
jernskjorten skrev:Infatil opførsel er en grundpille i dansk fankultur.

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af rAaBe » 10. apr 2012, 16:42

Nogen der kan anbefale kilder (gerne på engelsk) til fodbold taktik og træning?

Jaykub
Miniput
Miniput
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. nov 2010, 02:45

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Jaykub » 10. apr 2012, 17:12

rAaBe skrev:Nogen der kan anbefale kilder (gerne på engelsk) til fodbold taktik og træning?
http://performance.fourfourtwo.com/ har jeg gode erfaringer med.

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:47
Geografisk sted: Færøkroen

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Jonas K » 15. apr 2012, 16:09

der ved noget om iPhones

Har pludselig mistet ca. halvdelen af lydstyrken på min iPhone 4. Jeg har sat højtalerstyrken på max, men det virker som om den kun er på halv kraft. Det er hele tiden, både ved musik og ringetoner. Dog synes jeg umiddelbart at jeg ringer ok på den. Det er "kun" højtalerne i bunden som virker nedsatte

Når den kører via Bluetooth i bilen er der normal styrke på radioen.

Jeg har prøvet at "rense" højtalerne i bunden, da jeg har googlet problemet på nettet, men uden resultat.

Anyone?
Martin P - ægte Aalborg

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5097
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kunji » 15. apr 2012, 19:59

Det kan være en softwarefejl. Prøv at lave en backup af din iPhone på både iCloud og iTunes. Derefter kobler du den til iTunes, sætter den i DFU og gendanner den. Løser det ikke problemet, skal den sendes ind.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:47
Geografisk sted: Færøkroen

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Jonas K » 15. apr 2012, 21:25

Kunji skrev:Det kan være en softwarefejl. Prøv at lave en backup af din iPhone på både iCloud og iTunes. Derefter kobler du den til iTunes, sætter den i DFU og gendanner den. Løser det ikke problemet, skal den sendes ind.
Ok, det burde være en software fejl, da alt andet er som det plejer. Lydstyrken ved tale er normal, det er højtaleren i bunden som er problemet

Backup --> altså højreklikke i iTunes også "sikkerhedskopier" Derudover er mine programmer, kontaker mm. synkroniseret

DFU?
Martin P - ægte Aalborg

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5097
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kunji » 16. apr 2012, 01:51

Jonas K skrev:
Kunji skrev:Det kan være en softwarefejl. Prøv at lave en backup af din iPhone på både iCloud og iTunes. Derefter kobler du den til iTunes, sætter den i DFU og gendanner den. Løser det ikke problemet, skal den sendes ind.
Ok, det burde være en software fejl, da alt andet er som det plejer. Lydstyrken ved tale er normal, det er højtaleren i bunden som er problemet

Backup --> altså højreklikke i iTunes også "sikkerhedskopier" Derudover er mine programmer, kontaker mm. synkroniseret

DFU?
Højtaleren ved tale har intet med højtaleren i bunden at gøre, så det kan sagtens være en hardware-fejl.

Jeps, bare sikkerhedskopier på den måde.

Du sætter den i DFU ved at koble iPhonen til iTunes. Så skal du holde powerknappen og homeknappen inde i præcis 10 sekunder, derefter slipper du powerknappen, men holder homeknappen inde i 4-5 sekunder. Derefter skulle iTunes gerne registrere telefonen, og sige noget i retning af, at den har registreret en iPhone som skal gendannes. Følg instruktionerne, og når du så tænder din iPhone igen, er den softwaremæssigt, som da du tændte den første gang.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. apr 2012, 12:35

Kunji skrev:
Jonas K skrev:
Kunji skrev:Det kan være en softwarefejl. Prøv at lave en backup af din iPhone på både iCloud og iTunes. Derefter kobler du den til iTunes, sætter den i DFU og gendanner den. Løser det ikke problemet, skal den sendes ind.
Ok, det burde være en software fejl, da alt andet er som det plejer. Lydstyrken ved tale er normal, det er højtaleren i bunden som er problemet

Backup --> altså højreklikke i iTunes også "sikkerhedskopier" Derudover er mine programmer, kontaker mm. synkroniseret

DFU?
Højtaleren ved tale har intet med højtaleren i bunden at gøre, så det kan sagtens være en hardware-fejl.

Jeps, bare sikkerhedskopier på den måde.

Du sætter den i DFU ved at koble iPhonen til iTunes. Så skal du holde powerknappen og homeknappen inde i præcis 10 sekunder, derefter slipper du powerknappen, men holder homeknappen inde i 4-5 sekunder. Derefter skulle iTunes gerne registrere telefonen, og sige noget i retning af, at den har registreret en iPhone som skal gendannes. Følg instruktionerne, og når du så tænder din iPhone igen, er den softwaremæssigt, som da du tændte den første gang.
Nu har vi dig igang.... Jeg kan ikke sende emails fra iPhone og iPad når jeg er udenfor min egen wifi. Dvs jeg sidder nu i Oslo og har skrevet en email, men den bliver afvist af serveren. Og når jeg kommer hjem fredag aften sendes den så automatisk. Det har været sådan i lang tid nu. Og det er egentlig lidt irriterende. Er det et problem en nørd som dig kan løse? :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5097
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kunji » 16. apr 2012, 15:56

Hvem er din mailudbyder, og hos hvem har du dit mobilabonnement?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Besvar