"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
seamann

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af seamann » 14. aug 2015, 08:24

Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:40/20 forbindelse hos Stofa VS 50/50 forbindelse hos Bredbånd Nord?

Er der "kæmpe-giga-mega" forskel på de to?

Vi har stofa nu. 2 voksne og 3 børn. Det hakker fandeme det lort. Er der al mulig grund til at tro at græsset er meget grønnere hvis vi skifter?
Hvis Stofa fungerer på samme måde deroppe i Nord, som det gør her, så er der al mulig grund til at tro at alt andet ned til en 10/2 forbindelse vil fungere bedre...! (Med forbehold for at jeg er skiftet for en rum tid siden).

...men, at det hakker betyder ikke nødvendigvis at det er internetforbindelsen der fejler noget. Der kan være mange årsager. En dårlig router, støj fra omgivelserne der forstyrrer wifi-signal. En defekt enhed der står og larmer på netværket for bare at nævne nogle få.

Hvis wifi routeren er nogle år gammel, kan den alene være en god grund til at skifte udbyder, så man får en ny.

Eller sæt din egen router på. Jeg har Yousee og har altid anvendt egen router - og ofrer gerne 500-1000 ekstra på routeren - samt skifter den ca hvert 3. år.
Egen - lidt dyrere - router giver også gode muligheder for ekstra opsætninger som fx styring af diverse brugere/devices adgang til nettet/applikationer.

Bredbånd Nord burde være overlegent - kører på fiber - og burde kunne opgraderes hurtigt, hvis det bliver nødvendigt.

Har selv en 100/20 forbindelse for at kunne understøtte en husstand på 5 med 3 computerspillere, en Netflix'er og en på debatsiden -:)

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af astonvilla » 14. aug 2015, 08:51

Køllen I Møllen skrev:40/20 forbindelse hos Stofa VS 50/50 forbindelse hos Bredbånd Nord?

Er der "kæmpe-giga-mega" forskel på de to?

Vi har stofa nu. 2 voksne og 3 børn. Det hakker fandeme det lort. Er der al mulig grund til at tro at græsset er meget grønnere hvis vi skifter?
Hej Køllen

som jeg skrev længere oppe har jeg erfaringer med begge, da vi har STOFA hjemme og BBN i sommerhuset.
BBN er overlegent på alle fronter.
Det er nu heller ikke så svært med det skrammel som STOFA leverer.
Den primære forskel er at BBN kommer og skyder fiberkabel ind - og så er der smæk på! Og stabiliteten stiger til det perfekte.
Vi har valgt at lade BBN komme og skyde fiberkabel ind derhjemme også, og så er vi ude af STOFA for evigt.
Vi har haft konsulenter ude fra STOFA omkring 6 gange - og de ved godt selv det er noget skrammel de leverer.
Vi har ny router, kabelføring, stik osv osv. men alligevel virker det ikke - eller er subsidiært ustabilt som bare fanden.
Et par af de konsulenter der har været ude har fortalt mig at de målinger de har lavet viser at der er nogle problemer med strømforsyningen i de bokse de har rundt i lokalområdet - de kan ikke klare presset og er for små.
Med min lille tekniske viden ved jeg ikke om det er dét der er problemet reelt - men jeg må da spørge mig selv: Hvorfor fanden har de ikke skiftet de strømforsyninger så?!

Anyway, jeg er træt til Døden af STOFA's produkter. Så nu står den på fiberkabel og BBN både i sommerhus og privaten.

Jeg lover dig du vil se en kæmpe forbedring (jeg tror du bor i mit Hood, så du har sikkert de samme STOFA issues som jeg).
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. aug 2015, 10:06

Tak allesammen,
Bredbånd nord bliver det!
Janteloven eksisterer IKKE!

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Indlæg af BoomZ0R » 16. aug 2015, 02:15

Bare lige en indskydelse, den generelle opfattelse af Stofa rundt omkring er at det er noget lort.

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af AMadsen » 16. aug 2015, 09:34

Ler, ja du læste rigtigt! søger ca 200kg ler gerne blåler til en hjemmebygget pizza ovn.

Er der nogen der ved hvor man får det i det nordjyske? Billeder og budget bliver publiceret senere ;)
Guld? igen, igen...!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Eksil » 16. aug 2015, 09:37

AMadsen skrev:Ler, ja du læste rigtigt! søger ca 200kg ler gerne blåler til en hjemmebygget pizza ovn.

Er der nogen der ved hvor man får det i det nordjyske? Billeder og budget bliver publiceret senere ;)
Du må, som alle andre nordjyder, til stranden med en trailer og en skovl. Her finder du fint blåler lige under overfladen, især ved kysterne når for Løkken. Bare husk, at hvis der kommer nogle myndigheder, så bygger du et lerslot :-)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. okt 2015, 15:03

Med Hola kan man uden problemer se eksvis amerikansk netflix på computeren uanset hvor i verden man befinder sig. Men hvorfor virker skidtet ikke til Waoo tv? Hvis Hola får det til at se ud til man er i DK hvorfor kan man så ikke se tv fra Danmark? Nogen der har erfaringer og evt har fået det til at fungere?
Janteloven eksisterer IKKE!

seamann

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af seamann » 22. okt 2015, 15:44

Køllen I Møllen skrev:Med Hola kan man uden problemer se eksvis amerikansk netflix på computeren uanset hvor i verden man befinder sig. Men hvorfor virker skidtet ikke til Waoo tv? Hvis Hola får det til at se ud til man er i DK hvorfor kan man så ikke se tv fra Danmark? Nogen der har erfaringer og evt har fået det til at fungere?
Nogle udbydere blokerer for visse IP-adresser, uanset om de er danske. De ved, at det er en Hola (eller anden), det kommer fra.
Andre udbydere er ligeglade, de har opfyldt deres forpligtigelse ift indholds leverandørerne ved at spærre for ðnlandske Adresser.

Prøv med en anden end Hola, fx openvpn.net eller goldenfrog og se om det virker.

PS.
Jeg har iøvrigt aldrig fået Hola til at virke tilfredsstillende.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Eksil » 22. okt 2015, 21:09

Hola sælger din adgang til bot-netværk. FInd noget andet

http://www.pcworld.com/article/2928340/ ... ttack.html

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. nov 2015, 18:12

Jeg skal til at i gang med at overføre 15 års hjemmevideo fra DVD`er til filer som skal gemmes på ekstern harddisk og MyCloud.

Videoerne er nu i .VOB-format og skal laves om. Men til hvad? MP4? Hvad er mest fornuftigt at lave det om til?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 17. nov 2015, 19:24

Køllen I Møllen skrev:Jeg skal til at i gang med at overføre 15 års hjemmevideo fra DVD`er til filer som skal gemmes på ekstern harddisk og MyCloud.

Videoerne er nu i .VOB-format og skal laves om. Men til hvad? MP4? Hvad er mest fornuftigt at lave det om til?
For selv at skulle se dem, eller for at have dem i et fremtidssikret format?

Hvad har du af teknik at vise dem på?

Mit bud er at lave formatet til det medie du vil vise det på lige nu. Det er forholdsvis trivielt at konvertere til et andet format senere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. nov 2015, 20:22

Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg skal til at i gang med at overføre 15 års hjemmevideo fra DVD`er til filer som skal gemmes på ekstern harddisk og MyCloud.

Videoerne er nu i .VOB-format og skal laves om. Men til hvad? MP4? Hvad er mest fornuftigt at lave det om til?
For selv at skulle se dem, eller for at have dem i et fremtidssikret format?

Hvad har du af teknik at vise dem på?

Mit bud er at lave formatet til det medie du vil vise det på lige nu. Det er forholdsvis trivielt at konvertere til et andet format senere.
Altså i første omgang til at se dem på nu. Og det går jo ganske fint på computeren med MP4.
Jeg har en alm computer og gemmer al video på ekstern harddisk samt på en MyCloud som jeg prøver at få til at tale med vores tv. De taler sammen, men ikke samme sprog. Prøver at finde ud af hvilket format tv`et kan spille fra MyCloud. Jeg troede sgu egentlig at MP4 kunne tales af "alle"....
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
buckster
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 6. jul 2005, 16:03
Geografisk sted: for langt væk

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af buckster » 11. jan 2016, 20:18

Søger en foto "nørd".
Er ved at købe en drone, de fleste jeg har kigget på ligger med et camera på 2MP, så mit spørgsmål går på, hvor stort kan man printe det uden at det bliver træls at se på.
Ved godt der flere ting der spiller ind, men evt en tommelfingerregel eller noget.
Har søgt men syntes ikke at jeg kan finde noget jeg kan bruge.
.Hilsen buckster

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 11. jan 2016, 23:40

buckster skrev:Søger en foto "nørd".
Er ved at købe en drone, de fleste jeg har kigget på ligger med et camera på 2MP, så mit spørgsmål går på, hvor stort kan man printe det uden at det bliver træls at se på.
Ved godt der flere ting der spiller ind, men evt en tommelfingerregel eller noget.
Har søgt men syntes ikke at jeg kan finde noget jeg kan bruge.
.Hilsen buckster
Hvad er dit budget?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
buckster
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 6. jul 2005, 16:03
Geografisk sted: for langt væk

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af buckster » 12. jan 2016, 11:46

Pastorius skrev:
buckster skrev:Søger en foto "nørd".
Er ved at købe en drone, de fleste jeg har kigget på ligger med et camera på 2MP, så mit spørgsmål går på, hvor stort kan man printe det uden at det bliver træls at se på.
Ved godt der flere ting der spiller ind, men evt en tommelfingerregel eller noget.
Har søgt men syntes ikke at jeg kan finde noget jeg kan bruge.
.Hilsen buckster
Hvad er dit budget?
På ? Dronen, har ikke noget som sådan, kigger bare rundt, og tjekker markedet.
Hvad da.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 12. jan 2016, 11:51

buckster skrev:
Pastorius skrev:
buckster skrev:Søger en foto "nørd".
Er ved at købe en drone, de fleste jeg har kigget på ligger med et camera på 2MP, så mit spørgsmål går på, hvor stort kan man printe det uden at det bliver træls at se på.
Ved godt der flere ting der spiller ind, men evt en tommelfingerregel eller noget.
Har søgt men syntes ikke at jeg kan finde noget jeg kan bruge.
.Hilsen buckster
Hvad er dit budget?
På ? Dronen, har ikke noget som sådan, kigger bare rundt, og tjekker markedet.
Hvad da.
Dem jeg har set du til noget, og være til at flyve ligger i 10.000-20.000 klassen. Alt andet er legetøj og bliver ikke rigtig brugt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Pastorius » 12. jan 2016, 11:53

Pastorius skrev:
buckster skrev:
Pastorius skrev:
buckster skrev:Søger en foto "nørd".
Er ved at købe en drone, de fleste jeg har kigget på ligger med et camera på 2MP, så mit spørgsmål går på, hvor stort kan man printe det uden at det bliver træls at se på.
Ved godt der flere ting der spiller ind, men evt en tommelfingerregel eller noget.
Har søgt men syntes ikke at jeg kan finde noget jeg kan bruge.
.Hilsen buckster
Hvad er dit budget?
På ? Dronen, har ikke noget som sådan, kigger bare rundt, og tjekker markedet.
Hvad da.
Dem jeg har set du til noget, og være til at flyve ligger i 10.000-20.000 klassen. Alt andet er legetøj og bliver ikke rigtig brugt.
JEg har ikke personlige erfaringer, men har nogle i bekendskabskredsen som bruger det halv-seriøst til en efterskole. De brugte en del tid på at undersøge markedet og endte med pakken her med kasse og ekstra batteri:

http://store.dronevolt.com/dk/da/272-dj ... cgodxd8MNg
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af MrBangDK » 29. jan 2016, 19:07

Er der mon nogen derude, der har erfaring med at rejse i Syditalien med unger? Er i gang med at planlægge sommerferie, og vi har talt lidt om autocamper, men det er sataneme dyrt i Italien. Nogen som kender nogen fede campingpladser med mobile homes / bungalows? Evt. nogen der har anbefalinger til Sicilien?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Corona » 30. jan 2016, 10:53

Jeg søger et billede af indgangen til Aalborg stadion fra gamle dage. Har set det på nogle stickers. Håber I kan hjælpe.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Brugeravatar
buckster
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 6. jul 2005, 16:03
Geografisk sted: for langt væk

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af buckster » 30. jan 2016, 20:53

Er ved at kigge på noget spille konsol.
Har kig på PlayStation eller x Box.
Plusser og minusser, hvad syntes i.
Hælder lidt til x Box pga. Kinnect og har en Bette pige der kunne synes det var sjovt.
Kom med input :thumbsup: :danmarkfan:

Besvar