Hvorfor hade København?

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 23. aug 2011, 16:14

Lindmark skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
limey skrev:Nu bliver jeg helt i tvivl om du overhovedet har fattet pointen, eller du bare vil kværulere. Det handler IKKE om hvorvidt jeg synes Sting har skuffet siden 99 eller ej. Det handler om hvor stor popularitet han har.
Så de 30 mest populære (målt på salg går jeg ud fra?) ligenu er de 30 største kunstnere? Kvaliteten er ligegyldig?
Svaret er: vil kværulere :o
Overhovedet ikke, jeg kan bare ikke finde nogen som helst kriterier hvormed Sting bliver til en af verdens 30 største kunstnere. Rolling Stones Magazine har en top 500 over de bedste sange nogensinde, ikke en eneste Sting sang så vidt jeg kan se. En top 100 over de største sangere, heller ingen Sting. Man behøver jo ikke være enig, men jeg mener faktisk man skal bladre den liste igennem og lige komme i tanke om hvor fantastisk mange store kunstnere der har været i pop og rock historien, inden man siger at Sting er en af de allerstørste.

seamann

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af seamann » 23. aug 2011, 16:16

At Sting med symfoniorkester ikke bliver dækket er naturligvis rent geografisk begrundet. EB, BT, Information, Politiken mv må gøre præcis som de lyster, men licensbetalte/støttede public service medier - DR og TV2 - har kraftedme bare at møde op. Og det gælder også for Nibe festival der konstant bliver ignoreret.

Om et par københavnere kan lide musikken eller ej er 100% ligegyldigt for vurderingen af væsentligheden af begivenheden. Kunne nogen forestille sig den ikke ville være blevet dækket, hvis det havde foregået i København ?

Fantastisk udsagn ham fra Nibe festivalen kommer med, noget i stil med: Jeg inviteterer dem hvert år, i håb om at trække dem 10 meter længere op ad Valby bakke - så må de jo til sidst kunne kigge ud over den..
Jeg tvivler dog på at de kan kigge helt til Hovedlandet.

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 20. feb 2008, 09:42
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Konsulenten » 23. aug 2011, 16:25

seamann skrev:At Sting med symfoniorkester ikke bliver dækket er naturligvis rent geografisk begrundet. EB, BT, Information, Politiken mv må gøre præcis som de lyster, men licensbetalte/støttede public service medier - DR og TV2 - har kraftedme bare at møde op. Og det gælder også for Nibe festival der konstant bliver ignoreret.

Om et par københavnere kan lide musikken eller ej er 100% ligegyldigt for vurderingen af væsentligheden af begivenheden. Kunne nogen forestille sig den ikke ville være blevet dækket, hvis det havde foregået i København ?

Fantastisk udsagn ham fra Nibe festivalen kommer med, noget i stil med: Jeg inviteterer dem hvert år, i håb om at trække dem 10 meter længere op ad Valby bakke - så må de jo til sidst kunne kigge ud over den..
Jeg tvivler dog på at de kan kigge helt til Hovedlandet.
Apropos væsentlighed så ligger Nibe Festival vist samtidig med Roskilde Festival (correct me if I'm wrong), hvorfor sidstnævnte normalt løber med opmærksomheden. Du kan dog i det mindste trøste dig med, at københavnerne så ikke i den uge vælter sig i farverige rubrikker og urimelig omtale.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af jydenfranord » 23. aug 2011, 16:26

Poker-One-Kenobi skrev:
Lindmark skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
limey skrev:Nu bliver jeg helt i tvivl om du overhovedet har fattet pointen, eller du bare vil kværulere. Det handler IKKE om hvorvidt jeg synes Sting har skuffet siden 99 eller ej. Det handler om hvor stor popularitet han har.
Så de 30 mest populære (målt på salg går jeg ud fra?) ligenu er de 30 største kunstnere? Kvaliteten er ligegyldig?
Svaret er: vil kværulere :o
Overhovedet ikke, jeg kan bare ikke finde nogen som helst kriterier hvormed Sting bliver til en af verdens 30 største kunstnere. Rolling Stones Magazine har en top 500 over de bedste sange nogensinde, ikke en eneste Sting sang så vidt jeg kan se. En top 100 over de største sangere, heller ingen Sting. Man behøver jo ikke være enig, men jeg mener faktisk man skal bladre den liste igennem og lige komme i tanke om hvor fantastisk mange store kunstnere der har været i pop og rock historien, inden man siger at Sting er en af de allerstørste.
Men problemet er jo ikke den ene Sting koncert, men at den "landsdækkende" presse i stor udstrækning ikke dækker kulturen i nordjylland. Det fremhæves så at Sting har givet en koncert, sammen med Aalborg symfoniorkester som en del af hans koncert-turne, hvor den "landsdækkende" presse ikke skrev så meget som et ord om det. Men når der er Roskildefestival, så skrives der side op og side ned, selvom det da om noget er metervarer musik, der er i en komplet ligegyldig indpakning.

Men omvendt, det forklarer da hvorfor man kunne møde Metallica holde "ferie" i nordjylland denne sommer, de ved jo at pressen ikke kan finde herop. Det kan naturligvis også ske at Metallica er et has been navn, de har jo også spillet sammen med et symfoniorkester.....

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af limey » 23. aug 2011, 17:42

Konsulenten skrev:Hvis du læser efter, vil du kunne se, at det gjorde jeg rent faktisk heller ikke. Jeg argumenterede for, at brugen af TANTRA-Sting i en diskussion svarer til brugen af nazireferencer. Nyttesløst og ligegyldigt.

At diverse medier ikke har fundet det nødvendigt at dække TANTRA-Sting i lag med et symfoniorkester har desværre ikke noget med min musiksmag at gøre. Jeg er trods alt ikke Berlusconi.
Ja, men man må sgu da gå ud fra, at dit svar er i kontekst med det link du oprindeligt svarede på, ellers bliver dit udsagn jo endnu mere ligegyldigt, end det var i forvejen. At man ikke må nævne Stings navn uden på forhånd at tabe en diskussion, er jo helt ude i skoven. Måske jeg bare skulle kende dig IRL for at forstå hvor meget af det du skriver, der er gas.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af limey » 23. aug 2011, 17:45

Poker-One-Kenobi skrev:Så de 30 mest populære (målt på salg går jeg ud fra?) ligenu er de 30 største kunstnere? Kvaliteten er ligegyldig?
Nu skal jeg fortælle dig en lille hemmelighed: Der er ingen officiel liste og ej heller noget apparat som måler musikalsk kvalitet.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 23. aug 2011, 18:02

limey skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Så de 30 mest populære (målt på salg går jeg ud fra?) ligenu er de 30 største kunstnere? Kvaliteten er ligegyldig?
Nu skal jeg fortælle dig en lille hemmelighed: Der er ingen officiel liste og ej heller noget apparat som måler musikalsk kvalitet.
Godt, jamen så er Sarah fra X-factor jo den største kunstner i danmark pt...

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af limey » 23. aug 2011, 18:04

Poker-One-Kenobi skrev:
limey skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Så de 30 mest populære (målt på salg går jeg ud fra?) ligenu er de 30 største kunstnere? Kvaliteten er ligegyldig?
Nu skal jeg fortælle dig en lille hemmelighed: Der er ingen officiel liste og ej heller noget apparat som måler musikalsk kvalitet.
Godt, jamen så er Sarah fra X-factor jo den største kunstner i danmark pt...
Så siger vi det. Diskussionen er vist slut nu.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 23. aug 2011, 18:07

limey skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
limey skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Så de 30 mest populære (målt på salg går jeg ud fra?) ligenu er de 30 største kunstnere? Kvaliteten er ligegyldig?
Nu skal jeg fortælle dig en lille hemmelighed: Der er ingen officiel liste og ej heller noget apparat som måler musikalsk kvalitet.
Godt, jamen så er Sarah fra X-factor jo den største kunstner i danmark pt...
Så siger vi det. Diskussionen er vist slut nu.

Du er så kedelig. Men ålrajt.

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af tegner » 23. aug 2011, 18:14

jydenfranord skrev:Men omvendt, det forklarer da hvorfor man kunne møde Metallica holde "ferie" i nordjylland denne sommer, de ved jo at pressen ikke kan finde herop. Det kan naturligvis også ske at Metallica er et has been navn, de har jo også spillet sammen med et symfoniorkester.....
Mon ikke - også - det har noget med den gode Hr. Ulrich`s svigerfamilie at gøre ;-)

Iøvrigt fuldstændig vanvittigt at påstå Sting ikke er et verdensnavn, selvfølgelig er han da det,...ligesom Prince, Elton John, Dolly Parton, Willie Nelson, Rod Stewart, Jethro Tull, Moody Blues og mange mange andre, der har bragt deres position i fare,...ved at optræde i Aalborg Hallen.

Skrevet af en lykkelig metal-fan,...som adskillige gange om året ser verdensnavne - inden for genren - gæste vores vidunderlige by.

Og efteråret/vinteren 2011 bliver bestemt ikke dårligere på den front..!!
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Frygah » 23. aug 2011, 18:44

I øvrigt findes The Police da på Rolling Stones top-500 liste, og mere end 50 millioner solgte albums på verdensplan borger Sting vel for en eller anden form for kvalitet der kunne få en anmelder eller to til at tage flyveren til Aalborg? I og med Sting netop også spillede The Police numre som Roxanna og Every breath you take, der begge faktisk ligger på føromtalte liste, med Every breath you take på en pæn nummer 84 og slår sange som Cash's Ring of Fire...

Jeg bryder mig ikke specielt meget om Sting, men finder det en kende mystisk at man ikke kunne forvilde sig til Aalborg og se en kunstner der med sin gruppe har solgt ca. samme antal albums som R.E.M., Red Hot Chili Peppers, Oasis, Johnny Cash, Coldplay, Black Sabbath.

Jeg kan i hvert fald ikke se hvad der, ud fra pladesalg og dette sammenlignet med andre kunstnere, skulle gøre at manden ikke fortjener en anmeldelse, god eller dårlig. Og der er det så spørgsmålet er om man ikke "gider" gøre sig ulejligheden dukker op.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af jydenfranord » 23. aug 2011, 18:59

tegner skrev:
jydenfranord skrev:Men omvendt, det forklarer da hvorfor man kunne møde Metallica holde "ferie" i nordjylland denne sommer, de ved jo at pressen ikke kan finde herop. Det kan naturligvis også ske at Metallica er et has been navn, de har jo også spillet sammen med et symfoniorkester.....
Mon ikke - også - det har noget med den gode Hr. Ulrich`s svigerfamilie at gøre ;-)

Iøvrigt fuldstændig vanvittigt at påstå Sting ikke er et verdensnavn, selvfølgelig er han da det,...ligesom Prince, Elton John, Dolly Parton, Willie Nelson, Rod Stewart, Jethro Tull, Moody Blues og mange mange andre, der har bragt deres position i fare,...ved at optræde i Aalborg Hallen.

Skrevet af en lykkelig metal-fan,...som adskillige gange om året ser verdensnavne - inden for genren - gæste vores vidunderlige by.

Og efteråret/vinteren 2011 bliver bestemt ikke dårligere på den front..!!

Jo jeg vil også tro at Ulrich's svigerfamilie kan have en indflydelse på det, men det var også mere for at sætte det med symfoniorkesteret på spidsen.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 23. aug 2011, 19:16

Frygah skrev:I øvrigt findes The Police da på Rolling Stones top-500 liste, og mere end 50 millioner solgte albums på verdensplan borger Sting vel for en eller anden form for kvalitet der kunne få en anmelder eller to til at tage flyveren til Aalborg? I og med Sting netop også spillede The Police numre som Roxanna og Every breath you take, der begge faktisk ligger på føromtalte liste, med Every breath you take på en pæn nummer 84 og slår sange som Cash's Ring of Fire...

Jeg bryder mig ikke specielt meget om Sting, men finder det en kende mystisk at man ikke kunne forvilde sig til Aalborg og se en kunstner der med sin gruppe har solgt ca. samme antal albums som R.E.M., Red Hot Chili Peppers, Oasis, Johnny Cash, Coldplay, Black Sabbath.

Jeg kan i hvert fald ikke se hvad der, ud fra pladesalg og dette sammenlignet med andre kunstnere, skulle gøre at manden ikke fortjener en anmeldelse, god eller dårlig. Og der er det så spørgsmålet er om man ikke "gider" gøre sig ulejligheden dukker op.
The Police og Sting er langt fra samme sag. Havde Police spillet i Aalborghallen havde jeg forventet at samtlige anmeldere som kan krybe eller gå havde været tilstede. Det ville de sikkert også. Men mon ikke også det har spillet ind, at "det samme" show allerede havde været i kbh året inden?

At nævne Sting og Johnny Cash i samme indlæg burde for iøvrigt udløse stokkeslag til død.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Frygah » 23. aug 2011, 19:22

Poker-One-Kenobi skrev:
Frygah skrev:I øvrigt findes The Police da på Rolling Stones top-500 liste, og mere end 50 millioner solgte albums på verdensplan borger Sting vel for en eller anden form for kvalitet der kunne få en anmelder eller to til at tage flyveren til Aalborg? I og med Sting netop også spillede The Police numre som Roxanna og Every breath you take, der begge faktisk ligger på føromtalte liste, med Every breath you take på en pæn nummer 84 og slår sange som Cash's Ring of Fire...

Jeg bryder mig ikke specielt meget om Sting, men finder det en kende mystisk at man ikke kunne forvilde sig til Aalborg og se en kunstner der med sin gruppe har solgt ca. samme antal albums som R.E.M., Red Hot Chili Peppers, Oasis, Johnny Cash, Coldplay, Black Sabbath.

Jeg kan i hvert fald ikke se hvad der, ud fra pladesalg og dette sammenlignet med andre kunstnere, skulle gøre at manden ikke fortjener en anmeldelse, god eller dårlig. Og der er det så spørgsmålet er om man ikke "gider" gøre sig ulejligheden dukker op.
The Police og Sting er langt fra samme sag. Havde Police spillet i Aalborghallen havde jeg forventet at samtlige anmeldere som kan krybe eller gå havde været tilstede. Det ville de sikkert også. Men mon ikke også det har spillet ind, at "det samme" show allerede havde været i kbh året inden?

At nævne Sting og Johnny Cash i samme indlæg burde for iøvrigt udløse stokkeslag til død.
Ikke desto mindre har The Police solgt ca. lige så mange albums for Cash (der også i min verden rangerer uendelig meget højere end Sting). Men Sting var jo synonym med The Police, og han spiller endda sangene under sin turne.

Vil det så også sige at Roger Waters og Pink Floyd heller ikke er samme sag, og at Roger Waters' The Wall intet har med Pink Floyd at gøre? I min verden kan de to ting ikke skilles ad, ligesom Sting og The Police heller ikke kan. Slet ikke når begge kunstnere (uden yderligere sammenligning) spiller musik fra tiden i deres respektive bands.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Pastorius » 23. aug 2011, 19:49

Frygah skrev:I øvrigt findes The Police da på Rolling Stones top-500 liste, og mere end 50 millioner solgte albums på verdensplan borger Sting vel for en eller anden form for kvalitet der kunne få en anmelder eller to til at tage flyveren til Aalborg? I og med Sting netop også spillede The Police numre som Roxanna og Every breath you take, der begge faktisk ligger på føromtalte liste, med Every breath you take på en pæn nummer 84 og slår sange som Cash's Ring of Fire...

Jeg bryder mig ikke specielt meget om Sting, men finder det en kende mystisk at man ikke kunne forvilde sig til Aalborg og se en kunstner der med sin gruppe har solgt ca. samme antal albums som R.E.M., Red Hot Chili Peppers, Oasis, Johnny Cash, Coldplay, Black Sabbath.

Jeg kan i hvert fald ikke se hvad der, ud fra pladesalg og dette sammenlignet med andre kunstnere, skulle gøre at manden ikke fortjener en anmeldelse, god eller dårlig. Og der er det så spørgsmålet er om man ikke "gider" gøre sig ulejligheden dukker op.
Kan vi så få lukket den latterlige diskussion om Sting er berømt eller ej. Jeg fandt en autoritativ kilde, der udråber ham som nummer 5 ... all time...
http://www.smosh.com/smosh-pit/lists/20 ... s-all-time" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af limey » 23. aug 2011, 19:51

Pastorius skrev:
Kan vi så få lukket den latterlige diskussion om Sting er berømt eller ej. Jeg fandt en autoritativ kilde, der udråber ham som nummer 5 ... all time...
http://www.smosh.com/smosh-pit/lists/20 ... s-all-time" onclick="window.open(this.href);return false;
Der passerede en stor del af min barndom lige revy i et øjeblik!

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 20. feb 2008, 09:42
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Konsulenten » 23. aug 2011, 20:10

Pastorius skrev:
Frygah skrev:I øvrigt findes The Police da på Rolling Stones top-500 liste, og mere end 50 millioner solgte albums på verdensplan borger Sting vel for en eller anden form for kvalitet der kunne få en anmelder eller to til at tage flyveren til Aalborg? I og med Sting netop også spillede The Police numre som Roxanna og Every breath you take, der begge faktisk ligger på føromtalte liste, med Every breath you take på en pæn nummer 84 og slår sange som Cash's Ring of Fire...

Jeg bryder mig ikke specielt meget om Sting, men finder det en kende mystisk at man ikke kunne forvilde sig til Aalborg og se en kunstner der med sin gruppe har solgt ca. samme antal albums som R.E.M., Red Hot Chili Peppers, Oasis, Johnny Cash, Coldplay, Black Sabbath.

Jeg kan i hvert fald ikke se hvad der, ud fra pladesalg og dette sammenlignet med andre kunstnere, skulle gøre at manden ikke fortjener en anmeldelse, god eller dårlig. Og der er det så spørgsmålet er om man ikke "gider" gøre sig ulejligheden dukker op.
Kan vi så få lukket den latterlige diskussion om Sting er berømt eller ej. Jeg fandt en autoritativ kilde, der udråber ham som nummer 5 ... all time...
http://www.smosh.com/smosh-pit/lists/20 ... s-all-time" onclick="window.open(this.href);return false;
The Undertaker som nummer 12. useriøst.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af jonas386 » 23. aug 2011, 20:11

El Nacho Libre er ikke engang med... Ringe liste.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 23. aug 2011, 20:15

Jaaaah! En wrestlingtråd på debatsiden, jeg vidste der ville komme noget frugtbart ud af den her diskussion!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af limey » 23. aug 2011, 20:16

Konsulenten skrev: The Undertaker som nummer 12. useriøst.
Ja ja. Det er jo bare fordi, du ikke kan li' ham.

Besvar