Hvorfor hade København?

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Alando
Landshold
Landshold
Indlæg: 807
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:27
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Alando » 24. aug 2011, 23:59

Fabbe skrev:
JFL skrev:
tegner skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:WWF i Aalborghallen, MAKE IT HAPPEN!
Det har der faktisk været,...jeg tror det var i 91-92` og D.A.D optrådte under de fleste af kampene...
Jeg har googlet og googlet, og ikke fundet noget om denne event i Aalborg. Passer det? I så fald er det da noget af det største, der er sket i denne by - ever!
Nixen. World Wrestling Federation har IKKE givet et show i Aalborg. Det er en joke. Jeg tvivler på, WWF overhovedet har været i Europa. Måske London, hvis overhovedet.

For øvrigt er det en stor svaghed ved Googling, at det i ringe grad giver data om forhold og begivenheder, som er fra før Googles ankomst. En dyr betalingsdatabase som Infomedia vil hjælpe bedre, men også dén database har svagheder og rækker kun forholdsvis kort tid tilbage.
Hvordan kan The Ultimate Warrior ikke være med på listen? Det pisser mig af. Hov forkert tråd. Nå, men er sikker på at det er Københavns skyld så!

danielnoll
Superliga
Superliga
Indlæg: 715
Tilmeldt: 20. okt 2008, 12:52

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af danielnoll » 23. sep 2011, 09:33

...

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af sulakvelidze » 23. sep 2011, 14:18


Der findes ikke den temperaturskala i verden, der kan måle hvor varmt mit pis lige blev, da jeg læste det der! Hvor er dog irriterende at tænke på alle de gange de selvfede, arrogante københavner-tosser har følt sig udsat for janteloven, når andre ikke har kunnet se det geniale i alt, hvad de finder på. Og hvor er det dog pinligt usympatisk at rakke ned på konkurrenterne (som Don Ø, Holmstrøm og andre i kbh-slænget så tit har gjort det), når man samtidig snyder på vægten, hvor man kan komme til det.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 23. sep 2011, 14:28

sulakvelidze skrev:

Der findes ikke den temperaturskala i verden, der kan måle hvor varmt mit pis lige blev, da jeg læste det der! Hvor er dog irriterende at tænke på alle de gange de selvfede, arrogante københavner-tosser har følt sig udsat for janteloven, når andre ikke har kunnet se det geniale i alt, hvad de finder på. Og hvor er det dog pinligt usympatisk at rakke ned på konkurrenterne (som Don Ø, Holmstrøm og andre i kbh-slænget så tit har gjort det), når man samtidig snyder på vægten, hvor man kan komme til det.
Det kan man kun være enig i. Det var et træls foretagende i forvejen, men når det viser sig at det eneste man kunne misunde dem, successen, i virkeligheden er en kombination af børsmanipulation og snyd overfor sponsorer, så er der jo ikke andet tilbage end en meget meget klam lugt af opportunisme.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Fabbe » 28. sep 2011, 11:02

Så er der gået ild i lortet. Mere ild, tak!

Billede
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af le Cid » 28. sep 2011, 11:23

Fabbe skrev:Så er der gået ild i lortet. Mere ild, tak!

Billede
...måske bare ikke liiiiige KB Hallen! Der var sq så meget andet pis, de kunne have futtet af i stedet!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Fabbe » 28. sep 2011, 11:44

En lille bitte idrætshal med plads til 3000 tilskuere. Som også har været brugt til koncerter i mangel på bedre. Med helt forfærdelig akustik. Den hal har altså stået for mig som et dansk middelmådighedssymbol. Og på latterlig københavnsk lokalcentrisme. I storbyerne omkring byggede man arenaer som Globen, Spektrum og Scandinavium. I København tågede man rundt i årtier og regnede sin latterligt lille KB-hal for sådan et ypperligt centrum for sport- og showbiz i Danmark, selv om stadionhallen i Randers var større og bedre. Læg dertil alle de ulidelige myter og københavnske besyngelser af dette helt ligegyldige sted. Og KB's pejsesal. Jeg håber, den ryger med i branden sammen med alt historisk KB-memorabilia.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Mogens » 28. sep 2011, 13:27

Tjah, hvis det var sket på christiania, så havde jeg klappet i mine små hænder. Nu gnider jeg mig i stedet lidt i øjnene, da jeg ikke bor så langt derfra.

Oppustet københavnsk storhed, men dog med en snert af historie over sig. Det VAR trods alt DK´s ældste og mest vindende klub, der hørte til på Peter Bangs Vej, inden de blev overtaget af en flok overklasse-pirater.

I øvrigt synes jeg faktisk, at der har været ganske god lyd de gange, jeg har været til musik derinde, men sådan er man jo så forskellig i opfattelsen. Derudover er der selvfølgelig også forskel på, hvordan lydmænd udøver deres hverv.

Hvis resten af København skal futtes af, så vil jeg gerne lige informeres først... Derudover har jeg ikke noget problem med det.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Fabbe » 28. sep 2011, 13:34

Mogens skrev:Det VAR trods alt DK´s ældste og mest vindende klub, der hørte til på Peter Bangs Vej, inden de blev overtaget af en flok overklasse-pirater.
Man kan slet ikke bruge det som formildende omstændighed, at klubben ragede lortet til sig. Der var i hvert fald ingen der klappede, da KB vandt mesterskabet på Aalborg Stadion i 1968.

Jeg er også træt af alle de besyngelser af KB og opfundne myter om klubbens folkelige storklub. I slutningen af 80erne, da de spillede hjemmekampe på Frederiksberg Stadion, kom der typisk mellem 500 og 1500 tilskuere. Blandt andet i den bedste række.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af BoT » 28. sep 2011, 15:00

I øvrigt en skandale, at både radio og adskillige avisers hjemmeside rydder fladen for at fortælle om denne "katastrofale" brand. Ville de måske skrive et eneste ord, hvis der gik ild på Mellervanghallen hva hva HVA???!!! Forpulede københavner-presse!!!!!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 28. sep 2011, 16:50

Fabbe skrev:En lille bitte idrætshal med plads til 3000 tilskuere. Som også har været brugt til koncerter i mangel på bedre. Med helt forfærdelig akustik. Den hal har altså stået for mig som et dansk middelmådighedssymbol. Og på latterlig københavnsk lokalcentrisme. I storbyerne omkring byggede man arenaer som Globen, Spektrum og Scandinavium. I København tågede man rundt i årtier og regnede sin latterligt lille KB-hal for sådan et ypperligt centrum for sport- og showbiz i Danmark, selv om stadionhallen i Randers var større og bedre. Læg dertil alle de ulidelige myter og københavnske besyngelser af dette helt ligegyldige sted. Og KB's pejsesal. Jeg håber, den ryger med i branden sammen med alt historisk KB-memorabilia.
En omgang vrøvl fra start til slut, bortset fra at akustikken ikke var for god. Det kan man så rette op på nu, men kvaliteten på et spillested har aldrig været afgjort af størrelsen, vil da langt hellere hvilket som helst band i en hal med 3000 tilskuere end i en Globen eller andre kæmpe arenaer.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af MrBangDK » 28. sep 2011, 17:33

"Imod moderne koncerter"... ;)
Ska' vi hak'?

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af sulakvelidze » 28. sep 2011, 18:46

Fabbe skrev:
Mogens skrev:Det VAR trods alt DK´s ældste og mest vindende klub, der hørte til på Peter Bangs Vej, inden de blev overtaget af en flok overklasse-pirater.
Man kan slet ikke bruge det som formildende omstændighed, at klubben ragede lortet til sig. Der var i hvert fald ingen der klappede, da KB vandt mesterskabet på Aalborg Stadion i 1968.

Jeg er også træt af alle de besyngelser af KB og opfundne myter om klubbens folkelige storklub. I slutningen af 80erne, da de spillede hjemmekampe på Frederiksberg Stadion, kom der typisk mellem 500 og 1500 tilskuere. Blandt andet i den bedste række.

Fuldstændig enig - bare med den tilføjelse, at KB ifølge min hukommelse havde hjemmebane i Københavns Idrætspark. Jeg synes i hvert fald at mindes et eller andet DR-indslag fra midt-80'erne om en 1. divisionskamp i en gabende tom landsholdsarena, hvor under 1000 mennesker så en kamp med KB. Men det har måske været en undtagelse.

@ Mogens: Og så blev KB altså ikke overtaget af en flok overklasse-pirater. De lod sig prostituere af nogle sådan ganske frivilligt. Det var de nemlig nødt til for at overleve, for ingen holdt med dem. Heller ikke københavnerne. De FCK'ere, der i dag påstår altid at have været KB'ere, holdt for en meget stor dels vedkommende med Brøndby i 80'erne og græd deres blå-gule tårer, da Rudi Völler sendte deres hold ud af UEFA-semifinalen i 1991. Først to år efter blev det opportunt for dem at holde med FCK og fantasere sig til et livslangt forhold til KB, som indtil da ikke ellers ikke havde sagt dem det mindste.

At KB-hallen er brændt ned siger mig i øvrigt ingenting.

RufusTheDog

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af RufusTheDog » 28. sep 2011, 19:09

sulakvelidze skrev:
Fabbe skrev:
Mogens skrev:Det VAR trods alt DK´s ældste og mest vindende klub, der hørte til på Peter Bangs Vej, inden de blev overtaget af en flok overklasse-pirater.
Man kan slet ikke bruge det som formildende omstændighed, at klubben ragede lortet til sig. Der var i hvert fald ingen der klappede, da KB vandt mesterskabet på Aalborg Stadion i 1968.

Jeg er også træt af alle de besyngelser af KB og opfundne myter om klubbens folkelige storklub. I slutningen af 80erne, da de spillede hjemmekampe på Frederiksberg Stadion, kom der typisk mellem 500 og 1500 tilskuere. Blandt andet i den bedste række.

Fuldstændig enig - bare med den tilføjelse, at KB ifølge min hukommelse havde hjemmebane i Københavns Idrætspark. Jeg synes i hvert fald at mindes et eller andet DR-indslag fra midt-80'erne om en 1. divisionskamp i en gabende tom landsholdsarena, hvor under 1000 mennesker så en kamp med KB. Men det har måske været en undtagelse.

@ Mogens: Og så blev KB altså ikke overtaget af en flok overklasse-pirater. De lod sig prostituere af nogle sådan ganske frivilligt. Det var de nemlig nødt til for at overleve, for ingen holdt med dem. Heller ikke københavnerne. De FCK'ere, der i dag påstår altid at have været KB'ere, holdt for en meget stor dels vedkommende med Brøndby i 80'erne og græd deres blå-gule tårer, da Rudi Völler sendte deres hold ud af UEFA-semifinalen i 1991. Først to år efter blev det opportunt for dem at holde med FCK og fantasere sig til et livslangt forhold til KB, som indtil da ikke ellers ikke havde sagt dem det mindste.

At KB-hallen er brændt ned siger mig i øvrigt ingenting.



Når man læser det der, hvorfor kommer man så til at tænke på ham her;
Billede
?!

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Fabbe » 28. sep 2011, 20:52

Historien melder om, at klovnen Michael Carøe, som senere indspillede en fck-sang, var med i bussen, da brøndby spillede på udebane i semifinalen mod Roma.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

RufusTheDog

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af RufusTheDog » 28. sep 2011, 20:57

Fabbe skrev:Historien melder om, at klovnen Michael Carøe, som senere indspillede en fck-sang, var med i bussen, da brøndby spillede på udebane i semifinalen mod Roma.
Hmm, er du sikker på at det var Carøe og ikke Rachlin (som var med i bussen)? Magter ikke at skulle læse alt dét læsestof igennem for at finde svar.

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af tegner » 28. sep 2011, 21:10

Har som ung Heavy metal-fan gæstet KB-hallen mange mange gange i 80erne og start 90erne. Dengang var der også røg og ild overalt,...men det lugtede helt sikkert bedre, end under branden i dag.
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Fabbe » 28. sep 2011, 21:44

RufusTheDog skrev:
Fabbe skrev:Historien melder om, at klovnen Michael Carøe, som senere indspillede en fck-sang, var med i bussen, da brøndby spillede på udebane i semifinalen mod Roma.
Hmm, er du sikker på at det var Carøe og ikke Rachlin (som var med i bussen)? Magter ikke at skulle læse alt dét læsestof igennem for at finde svar.
Jeg skal ikke udelukke at også Rachlin har konverteret. Carøe har i hvert fald.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af Bech » 25. nov 2011, 10:54


jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10594
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af jonas386 » 25. nov 2011, 11:22

Nej, nej, nej... Bare nej... Det var dog alligevel noget af det mest kvalmende jeg nogensinde har set...
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar