De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP!

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af Pastorius » 25. jun 2014, 14:15

alithebeast skrev:
Pastorius skrev:
alithebeast skrev:4.739 timer sparet transporttid dagligt, mindre trafik i midtbyen, reduktion i biltrafikkens samlede emissioner, færre trafikuheld og fald i den samlede støjbelastning i Aalborg. Ja det er så sandelig noget at græde over.

Hvis folk vil have natur tæt på deres bopæl, så må de flytte på landet.
Jeg tror ikke en sekund på den beregning. Er de 4739 timer (og resten) regnet i forhold til at gøre den nuværende forbindelse brugbar?

Uanset svaret, så har jeg set mange af den slags undersøgelser, og fælles for dem er at usikkerhederne er så store at det ville være mere korrekt at kalde det for gætterier. Som naturvidenskabsmand, skærer det i mit hjerte at se en basparelse i transporttid opgivet helt ned på timer. I min gymnasietid blev vi slagtet for at ikke at have styr over hvor mange betydende cifre vi brugte.
Hvis tal er dårlige for en vidensskabsmand, så kan jeg også bare nøjedes med at pointere, at kapaciteten og aflastningen af influensvejnettet ved en vestforbindelse er større end det ville være tilfældet med en østforbindelse. Rejsetiden vil blive mindre. Den samlede støjbelastning bliver mindre og der bliver færre støjbelastede ejendomme. Desuden må der formodes at ske fald i antallet af trafikulykker. Det vil jeg som gerne ofre nogle baghaver og lidt natur for.

De folk der laver VVM-redegørelser er trods alt folk, der ikke arbejder med andet end trafik, de må formodes at have bare en smule mere styr på det end læger, jurister, piloter og ejendomsmæglere fra Hasseris, og de må i særdeleshed have mere styr på det end en tidligere bestyrer fra 1000fryd.
Jeg forstår så ikke hvordan der kan blive færre støjbelastede områder - man lukker vel ikke den gamle motorvej?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af Provst i Brovst » 25. jun 2014, 14:23

Bureaukrater og teknokrater har altid ret. De arbejder helt upartisk og upåvirket af interesser eller et forudindtaget syn på verden. De finder helt maskinelt den bedste løsning hvergang, amen. Mere magt til dem og deres regneark.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af alithebeast » 25. jun 2014, 14:25

Pastorius skrev:
alithebeast skrev:
Pastorius skrev:
alithebeast skrev:4.739 timer sparet transporttid dagligt, mindre trafik i midtbyen, reduktion i biltrafikkens samlede emissioner, færre trafikuheld og fald i den samlede støjbelastning i Aalborg. Ja det er så sandelig noget at græde over.

Hvis folk vil have natur tæt på deres bopæl, så må de flytte på landet.
Jeg tror ikke en sekund på den beregning. Er de 4739 timer (og resten) regnet i forhold til at gøre den nuværende forbindelse brugbar?

Uanset svaret, så har jeg set mange af den slags undersøgelser, og fælles for dem er at usikkerhederne er så store at det ville være mere korrekt at kalde det for gætterier. Som naturvidenskabsmand, skærer det i mit hjerte at se en basparelse i transporttid opgivet helt ned på timer. I min gymnasietid blev vi slagtet for at ikke at have styr over hvor mange betydende cifre vi brugte.
Hvis tal er dårlige for en vidensskabsmand, så kan jeg også bare nøjedes med at pointere, at kapaciteten og aflastningen af influensvejnettet ved en vestforbindelse er større end det ville være tilfældet med en østforbindelse. Rejsetiden vil blive mindre. Den samlede støjbelastning bliver mindre og der bliver færre støjbelastede ejendomme. Desuden må der formodes at ske fald i antallet af trafikulykker. Det vil jeg som gerne ofre nogle baghaver og lidt natur for.

De folk der laver VVM-redegørelser er trods alt folk, der ikke arbejder med andet end trafik, de må formodes at have bare en smule mere styr på det end læger, jurister, piloter og ejendomsmæglere fra Hasseris, og de må i særdeleshed have mere styr på det end en tidligere bestyrer fra 1000fryd.
Jeg forstår så ikke hvordan der kan blive færre støjbelastede områder - man lukker vel ikke den gamle motorvej?
Man skal over et vist dB-niveu før et område klassificeres som støjbelastet, hvis man omfordeler trafikken vil støjbelastningen blive mindre. Desuden vil der udføres en række støjreducerende tiltag. Se evt. s. 72-83 i VVM-redegørelsen for mere uddybende forklaring.
Hader København!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af alithebeast » 25. jun 2014, 14:27

Provst i Brovst skrev:Bureaukrater og teknokrater har altid ret. De arbejder helt upartisk og upåvirket af interesser eller et forudindtaget syn på verden. De finder helt maskinelt den bedste løsning hvergang, amen. Mere magt til dem og deres regneark.
Og brug af kulhydrat er yderst skadelig for dig og dine omgivelser. ;)
Hader København!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af Pastorius » 25. jun 2014, 14:48

alithebeast skrev:
Pastorius skrev:
alithebeast skrev:
Pastorius skrev:
alithebeast skrev:4.739 timer sparet transporttid dagligt, mindre trafik i midtbyen, reduktion i biltrafikkens samlede emissioner, færre trafikuheld og fald i den samlede støjbelastning i Aalborg. Ja det er så sandelig noget at græde over.

Hvis folk vil have natur tæt på deres bopæl, så må de flytte på landet.
Jeg tror ikke en sekund på den beregning. Er de 4739 timer (og resten) regnet i forhold til at gøre den nuværende forbindelse brugbar?

Uanset svaret, så har jeg set mange af den slags undersøgelser, og fælles for dem er at usikkerhederne er så store at det ville være mere korrekt at kalde det for gætterier. Som naturvidenskabsmand, skærer det i mit hjerte at se en basparelse i transporttid opgivet helt ned på timer. I min gymnasietid blev vi slagtet for at ikke at have styr over hvor mange betydende cifre vi brugte.
Hvis tal er dårlige for en vidensskabsmand, så kan jeg også bare nøjedes med at pointere, at kapaciteten og aflastningen af influensvejnettet ved en vestforbindelse er større end det ville være tilfældet med en østforbindelse. Rejsetiden vil blive mindre. Den samlede støjbelastning bliver mindre og der bliver færre støjbelastede ejendomme. Desuden må der formodes at ske fald i antallet af trafikulykker. Det vil jeg som gerne ofre nogle baghaver og lidt natur for.

De folk der laver VVM-redegørelser er trods alt folk, der ikke arbejder med andet end trafik, de må formodes at have bare en smule mere styr på det end læger, jurister, piloter og ejendomsmæglere fra Hasseris, og de må i særdeleshed have mere styr på det end en tidligere bestyrer fra 1000fryd.
Jeg forstår så ikke hvordan der kan blive færre støjbelastede områder - man lukker vel ikke den gamle motorvej?
Man skal over et vist dB-niveu før et område klassificeres som støjbelastet, hvis man omfordeler trafikken vil støjbelastningen blive mindre. Desuden vil der udføres en række støjreducerende tiltag. Se evt. s. 72-83 i VVM-redegørelsen for mere uddybende forklaring.
Nu kommer jeg ca. til Aalborg en gang hvert tiende år, så for min skyld kan de asfaltere hele Hasseris, Egholm og Vendsyssel, men jeg har godt nok svært ved at få det til at give mening i mit hovede.

Ift. hvor dygtige folk er til at forudsige trafikudvikling, så kan man jo kaste et hurtigt blik på trafikudviklingen over Storebælt (som blev groft undervurderet) og over Øresund (som blev groft overvurderet). Jeg går ud fra det er en nogenlunde væsentlig parameter i de beregninger.

Hvorom alting er, er jeg godt tilfreds med mine nordjyske rødder, men endnu bedre tilfreds med at de kunne flyttes.
Med venlig Hilsen
--
Robert

huzaza
2. div
2. div
Indlæg: 124
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:15
Favoritspiller: Erik Bo´naldo
Geografisk sted: 9000

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af huzaza » 25. jun 2014, 15:25

Fordi at man har været bestyrer på 1000fryd så er man per automatik uintelligent eller hvad? Synes Anders har nogle gode pointer og om man er enig eller ej så må man stadig give ham respekt for det materiale han har udarbejdet.

Det virker som om at fordi man har en folder hvor byrådsmedlemmer, borgmestre og direktører roser vestlinjen så er det nok en god ide. Det såkaldte magasin de har lavet er noget tyndt. Hvis man læser VVM rapporten så er den da også tydelig ift. at den vestlige forbindelse påvirker landskabet mest.
De eneste gode argument for en vestlinje er de skønnede 7500 bilers aflastning af broen kontra de 1000 ved en udvidelse af østlinjen. Hvis man nu sørgede for at tilgangen til motorvejen var bedre, i form af bedre til/fra kørsel ved Skalborg og i City Syd så ville det tal vel også kunne øges.

Jeg er hverken for det ene eller det andet, men frygter man har taget en beslutning bare for at tage en. Og jo så er det en skam at klistre Egholm til med en motorvej og det er jeg sikker på mange vil synes når det engang står færdigt. Et område som selv i VVM rapporten er nævnt som særligt værdifuldt.
Der skal være en balance i tingene og det er der ikke helt i mine øjne.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2149
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af Fabbe » 10. jul 2014, 00:05

Man skulle tage og binde Aalborg og Nørresundby bedre sammen ved at satse på bybroer, men når det aldrig vil ske, så er det fordi, at staten kun vil betale for en styrkelse af det interregionale motorvejsnet. En bro fra Karolinelundsvej til Stigsborg eller en bro fra Dannebrogsgade til krydset Thistedvej/Vestergade/Stationsvej vil kunne sprede midtbytrafikken og skabe forbindelse til hovedfærdselsårer. Især en Dannebrogsgade-Stationsvej-linjeføring vil være oplagt at koble til det letbanenet, som i forvejen kommer til midtbyen. Man kan føre letbanen til lufthavnen og opgive den dumme stikbane på jernbanenettet, som man har tænkt sig at anlægge fra Lindholm Station.

Det er kun dumme kasseprincipper, der sætter disse linjeføringer helt ude af spil, og motorveje er kun i spil, fordi man kan få resten af landet til at betale. Vi har vel nærmest en struktur omkring det trafikpolitiske, som ligefrem fremelsker en udbygning af motorvejsnettet i sig selv, selv om andre løsninger kunne være bedre.

Limfjordsbroen er stærkt trafikeret, fordi det er midtbyens eneste tynde tråd til at holde sammen på to store bydele. Så ringe en betjening ser man ikke i flodbyerne rundt om i Europa.

Til gengæld er det fuldkommen hen i vejret, at der skulle være bydende behov for endnu en motorvejslinjeføring, når man kan se, hvor enkelt det fungerer i Hamborg. Der har de Elbtunnellen på motorvej E45, som er blevet udvidet med tiden - præcis som man kan gøre det med Limfjordstunnellen. Dernæst har de E22, som er mere perifært beliggende. Hamborg har 2 motorveje, der krydser Elben. Ja, 2 og ikke 22. En by, som ikke ligefrem blot er dobbelt så stor som Aalborg...
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af Elscorpio » 10. jul 2014, 07:29

Naturen taber på det her. En skam at østrøret ikke bliver udvidet da man alligevel ikke vinder mange minutter på at tage broen hvis man f.eks. skal op i Fårup

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af AMadsen » 10. jul 2014, 11:51

Fabbe skrev:Man skulle tage og binde Aalborg og Nørresundby bedre sammen ved at satse på bybroer, men når det aldrig vil ske, så er det fordi, at staten kun vil betale for en styrkelse af det interregionale motorvejsnet. En bro fra Karolinelundsvej til Stigsborg eller en bro fra Dannebrogsgade til krydset Thistedvej/Vestergade/Stationsvej vil kunne sprede midtbytrafikken og skabe forbindelse til hovedfærdselsårer. Især en Dannebrogsgade-Stationsvej-linjeføring vil være oplagt at koble til det letbanenet, som i forvejen kommer til midtbyen. Man kan føre letbanen til lufthavnen og opgive den dumme stikbane på jernbanenettet, som man har tænkt sig at anlægge fra Lindholm Station.

Det er kun dumme kasseprincipper, der sætter disse linjeføringer helt ude af spil, og motorveje er kun i spil, fordi man kan få resten af landet til at betale. Vi har vel nærmest en struktur omkring det trafikpolitiske, som ligefrem fremelsker en udbygning af motorvejsnettet i sig selv, selv om andre løsninger kunne være bedre.

Limfjordsbroen er stærkt trafikeret, fordi det er midtbyens eneste tynde tråd til at holde sammen på to store bydele. Så ringe en betjening ser man ikke i flodbyerne rundt om i Europa.

Til gengæld er det fuldkommen hen i vejret, at der skulle være bydende behov for endnu en motorvejslinjeføring, når man kan se, hvor enkelt det fungerer i Hamborg. Der har de Elbtunnellen på motorvej E45, som er blevet udvidet med tiden - præcis som man kan gøre det med Limfjordstunnellen. Dernæst har de E22, som er mere perifært beliggende. Hamborg har 2 motorveje, der krydser Elben. Ja, 2 og ikke 22. En by, som ikke ligefrem blot er dobbelt så stor som Aalborg...
faktisk en glimrende idé, hvis man f.x. som i Oslo via "rør", kunne komme omkring/under byen og over f.x. limfjordsbroen II, ville det være en oplagt, omend dyr mulighed. Det ville også, formentligt, give en merværdi til Aalborg.
Guld? igen, igen...!

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2149
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af Fabbe » 11. jul 2014, 20:02

AMadsen skrev:faktisk en glimrende idé, hvis man f.x. som i Oslo via "rør", kunne komme omkring/under byen og over f.x. limfjordsbroen II, ville det være en oplagt, omend dyr mulighed. Det ville også, formentligt, give en merværdi til Aalborg.
Men vel ikke så dyrt, som det er at lave flere km motorvej til en ny bro. Med en bybro forbinder man med et vejnet, som allerede eksisterer.

Men dyrt for Aalborg Kommune er det i hvert fald.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 264
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af DonSilicone » 16. sep 2014, 07:39

Opfordring fra et nystiftet fællesinitiativ for et alternativ til Egholm-motorvejen, Fremtidens Aalborg:

Se http://www.fremtidensaalborg.dk/?p=277
Tirsdag den 16. september kl. 19-22 indbyder Fremtidens Aalborg til stormøde på Studenterhuset i Aalborg.

På mødet vil vi fortælle om sagens hidtidige forløb, præsentere den nye forening og indbyde alle til en diskussion om hvordan vi hver især og sammen bedst kan bidrage til det videre arbejde mod Egholm-motorvejen.

Vi kan stadig forhindre motorvejen, hvis vi står sammen!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2014, 07:16

Så er det blevet landspolitik for de borgerlige partier:

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2014/1 ... m?rss=true" onclick="window.open(this.href);return false;

"Den tredje limfjordsforbindelse, udvidelsen af den fynske motorvej og Viborg-Aarhus-motorvejen plus forlængelse af Hillerødmotorvejen er andre vejprojekter, de borgerlige vil sætte fart på."

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 264
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP!

Indlæg af DonSilicone » 4. apr 2015, 08:21

Der presses på for at få vedtaget anlægslov for Egholmmotorvejen.

Der er startet en underskriftsindsamling på nettet mod dette:
http://www.fremtidensaalborg.dk/?p=508

Støt med din underskrift, hvis du er imod dette vanvittige projekt, der vil ødelægge et af de få resterende bynære rekreative områder i Aalborg ikke bare Egholm, men også det vestlige Aalborg.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP!

Indlæg af jonas386 » 17. jun 2015, 02:46

http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 264
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af DonSilicone » 17. jun 2015, 06:47

Stemmeseddel med tydelig markering af hvem der skal stemmes på hvis der skal undgås en 3. Limfjordsforbindelse gennem Aalborg vest og over Egholm http://bricksite.com/limfjordsforbindel ... svalg-2015
Husk at der IKKE er vedtaget en anlægslov og IKKE bevilget penge.

Besvar