Kostpyramiden er ligesom en pizza

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. feb 2014, 13:11

Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev: Præcis. Men så bør de lade være med at sige at de ikke har tid. De gider ikke løbe fordi de hellere vil lave noget andet.
Nåe, det bare dit sædvanlige ordkløveri :-)

Når man siger man ikke har tid til noget, så er det selvfølgelig fordi det er faldet nedenud i prioriteringen.
Kald det bare ordkløveri. Jeg synes bare det ville klæde mange folk at indrømme (overfor sig selv først og fremmest) at grunden til manglende motion og for megen vægt er et spørgsmål om prioriteringer istedetfor at bilde sig selv ind at man ikke har tid.
Jeg kender mange (tykke) mennesker som ser alt for meget tv og siger at de ikke har tid til at motionere. Det er en rædderlig holdning at have...

Når man først får flytter om på prioriteterne og vælger løbeturen fremfor tv'et vænner man sig til det og bliver glad for det. Og alle skylder iøvrigt sig selv en løbetur kl 4 om morgenen. At løbe rundt nede i Østerådalen med en pandelampe kl 5 en forårsmorgen mens solen står er livskvalitet når det er på sit allerhøjeste! :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Pastorius » 6. feb 2014, 13:18

Køllen I Møllen skrev:Kald det bare ordkløveri. Jeg synes bare det ville klæde mange folk at indrømme (overfor sig selv først og fremmest) at grunden til manglende motion og for megen vægt er et spørgsmål om prioriteringer istedetfor at bilde sig selv ind at man ikke har tid.
Jeg kender mange (tykke) mennesker som ser alt for meget tv og siger at de ikke har tid til at motionere. Det er en rædderlig holdning at have...

Når man først får flytter om på prioriteterne og vælger løbeturen fremfor tv'et vænner man sig til det og bliver glad for det. Og alle skylder iøvrigt sig selv en løbetur kl 4 om morgenen. At løbe rundt nede i Østerådalen med en pandelampe kl 5 en forårsmorgen mens solen står er livskvalitet når det er på sit allerhøjeste! :)
Det er det også at gå på golfbanen, en halv time senere, når pandelampen ikke længere er nødvendig.

Det er jo fint nok at du har det sådan at løbet er det vigtigste, men det behøver vi vel ikke allesammen.

Jeg er helt enig med dig i at jeg ikke gider høre på folk, der mener det er noget udenfor dem selv, der er skyld i at de har det dårligt, eller er for tykke eller hvad det nu kan være. Det kan sådan set godt være rigtigt nok, men der kommer ikke noget udefra (eller fra en eller anden coach eller alternativ healerdims) og redder dig ud af suppedasen. Det kommer man kun hvis man selv gøre en indsats for at lave tingene om.

Jeg har nu heller aldrig været typen der piver over jeg er for tyk. Når det bliver et problem, så gør jeg noget ved det, og når det ikke længere er et problem glider det i baggrunden og andre ting bliver vigtige. Nu har jeg så gjort op med mig selv at jeg også mener det er et problem, at jeg kører op og ned i vægt i perioder, og hvis jeg kender mig selv ret, så er det den erkendelse der gør forskellen denne gang, fremfor de andre, så jeg ikke giver slip når de første mål er overstået.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. feb 2014, 13:31

Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:Kald det bare ordkløveri. Jeg synes bare det ville klæde mange folk at indrømme (overfor sig selv først og fremmest) at grunden til manglende motion og for megen vægt er et spørgsmål om prioriteringer istedetfor at bilde sig selv ind at man ikke har tid.
Jeg kender mange (tykke) mennesker som ser alt for meget tv og siger at de ikke har tid til at motionere. Det er en rædderlig holdning at have...

Når man først får flytter om på prioriteterne og vælger løbeturen fremfor tv'et vænner man sig til det og bliver glad for det. Og alle skylder iøvrigt sig selv en løbetur kl 4 om morgenen. At løbe rundt nede i Østerådalen med en pandelampe kl 5 en forårsmorgen mens solen står er livskvalitet når det er på sit allerhøjeste! :)
Det er det også at gå på golfbanen, en halv time senere, når pandelampen ikke længere er nødvendig.

Det er jo fint nok at du har det sådan at løbet er det vigtigste, men det behøver vi vel ikke allesammen.

Jeg er helt enig med dig i at jeg ikke gider høre på folk, der mener det er noget udenfor dem selv, der er skyld i at de har det dårligt, eller er for tykke eller hvad det nu kan være. Det kan sådan set godt være rigtigt nok, men der kommer ikke noget udefra (eller fra en eller anden coach eller alternativ healerdims) og redder dig ud af suppedasen. Det kommer man kun hvis man selv gøre en indsats for at lave tingene om.

Jeg har nu heller aldrig været typen der piver over jeg er for tyk. Når det bliver et problem, så gør jeg noget ved det, og når det ikke længere er et problem glider det i baggrunden og andre ting bliver vigtige. Nu har jeg så gjort op med mig selv at jeg også mener det er et problem, at jeg kører op og ned i vægt i perioder, og hvis jeg kender mig selv ret, så er det den erkendelse der gør forskellen denne gang, fremfor de andre, så jeg ikke giver slip når de første mål er overstået.
Bare lige for at der ikke skal være nogen tvivl : Det er hverken dig eller andre i denne tråd jeg var efter.
Og ja, det er ikke alle der prioriterer som mig og der er naturligvis op til folk selv hvordan de vil prioritere. Det er udelukkende "undskyldningerne" jeg angriber. Hvis folk har det bedst med at se tv og ikke gider at løbe er det den rette vej for dem :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. feb 2014, 13:35

Bare lige for at der ikke skal være nogen tvivl : Det er hverken dig eller andre i denne tråd jeg var efter.
Og ja, det er ikke alle der prioriterer som mig og der er naturligvis op til folk selv hvordan de vil prioritere. Det er udelukkende "undskyldningerne" jeg angriber. Hvis folk har det bedst med at se tv og ikke gider at løbe er det jo det rigtige at gøre for dem :)

Tilbage til jeres kost-snak. Beklager OT :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. feb 2014, 13:36

Bare lige for at der ikke skal være nogen tvivl : Det er hverken dig eller andre i denne tråd jeg var efter.
Og ja, det er ikke alle der prioriterer som mig og der er naturligvis op til folk selv hvordan de vil prioritere. Det er udelukkende "undskyldningerne" jeg angriber. Hvis folk har det bedst med at se tv og ikke gider at løbe er det jo det rigtige at gøre for dem :)

Tilbage til jeres kost-snak. Beklager OT :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af astonvilla » 6. feb 2014, 13:43

Mere fra ordkløveriskuffen: Det handler udelukkende om motivation. Man skal "bare" finde motivationen - så kommer det hele af sig selv.

Jeg har selv hus, have, sommerhus og børn, samt et arbejde der ligger beslag på ca. 50-60 timer af min tid om ugen, alt inklusive. Dertil kommer at jeg rejser virkelig meget.

Børn: Ikke nogen hindring (Zee - bare kom i gang. Unger er det mest fantastiske i Verden). De sover om aftenen når jeg motionerer. Og så har vi om sommeren også praktiseret at min pige hun cykler ved siden af mens jeg løber, og hun råber og skriger af farmand - det har vi haft masser af sjov ud af.

Hus og Have: Ja, der skal da slås græs og klippes hæk osv - men det er jo bare gratis motion, som gør du kan springe et løbepas over, hvis det er dét.

Rejser: Jeg har altid løbetøj og -sko med i kufferten. Jeg har til dato aldrig boet på et business hotel hvor der ikke var et beskedent fitness center med et par løbebånd - ellers er det jo en fantastisk mulighed for at løbe en lille tur i nye omgivelser udenfor, såfremt man er et sikkert sted. Jeg har løbet på 4 forskellig kontinenter, hvilket jeg selv synes er ret cool.

Arbejde: Jeg har nogle peaks hvor jeg sidder rigtig længe på jobbet - vi taler hen til midnat - i perioder. Så har jeg løbetøj med på arbejdet og løber mig en lille tur på en ½ time (vi har udmærkede badeforhold her på kontoret, hvilket bliver mere og mere almindeligt tror jeg), og man er bare langt mere frisk når man lige har brugt en lille time på dette.

Sommerhus: De allerbedste løbeture i naturskønne omgivelser.

Der er sådan sit ikke nogen hindringer. Ikke nogen "gyldige" i hvert fald. Man skal "bare lige" finde den dér motivation....men det kan sku også være svært nok.

Jeg lå selv for godt 2 år siden på sofaen og vejede 120 kg. så jeg ved hvad jeg taler om. Heldigvis fandt jeg lige pludseligt motivationen og så gik det hele bare super let og smed 30 kg på et ½ år (lige med det lille rygestop bump sidste år). Jeg har holdt ved og aldrig haft så megen energi - og aldrig set så lidt TV som nu. Der er jo aldrig noget at glo på alligevel. Ikke det stor tab.

Nøglen er bare at finde den der fandens motivation og holde ved den. Og i de perioder hvor motivationen ikke er så stor (for det går op og ned) skal man "begrænse skaderne" og bare holde vægten og formen sådan nogenlunde ved lige.
Bienvenu Bassogog!

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af BoomZ0R » 6. feb 2014, 16:51

Køllen - så er der jo aldrig nogen undskyldning for ikke at have tid til noget. Så kan man jo altid sige det bare handler om at gide det nok. Man kan jo bare droppe arbejdet, lade være med at tage med at tage til familie tam tam og lign. Så den synes jeg ikk helt holdet.
Men igen, ja, der er alt for mange der bruger undskyldningen på for tyndt grundlag.

Astonvilla - respekt for at du kan få tid til det. Alene tanken om også at skulle have tid til at have unger, det kan jeg slet ikke overskue og se hvordan det skulle passe sammen.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af MrBangDK » 6. feb 2014, 17:11

Køllen I Møllen skrev:Bare lige for at der ikke skal være nogen tvivl : Det er hverken dig eller andre i denne tråd jeg var efter.
Og ja, det er ikke alle der prioriterer som mig og der er naturligvis op til folk selv hvordan de vil prioritere. Det er udelukkende "undskyldningerne" jeg angriber. Hvis folk har det bedst med at se tv og ikke gider at løbe er det jo det rigtige at gøre for dem :)

Tilbage til jeres kost-snak. Beklager OT :)
Lige præcis - min overvægt er i mange år blevet begrundet med manglende energi... Men fuck en masse lorte tv jeg fik set. Nu er der kommet andre boller på suppen. Det kører lidt op og ned, og jeg gør det i mit eget tempo, men livskvaliteten og selvindsigten har fundamentalt ændret sig. Og så gør det ikke noget af jeg er gået fra at en str. 38 sad stramt til at jeg nu ligger på en str. 35..

I sidste uge orkede jeg ikke rigtigt at komme afsted i Fitness World, men gjorde det dog alligevel. For et år siden havde sofaen vundet. For første gang nogensinde løb jeg så 3km straight - aldrig sket før! Det har så også kostet nogle ømme lår, men den bider jeg gerne i mig :)
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af alithebeast » 6. feb 2014, 17:46

MrBangDK skrev: Og så gør det ikke noget af jeg er gået fra at en str. 38 sad stramt til at jeg nu ligger på en str. 35..
Jeg troede sgu bare, at du var sjællænder, men det er jo slet ikke det, der er galt. Det er simpelthen bare et spørgsmål om for små sko.. ;)
Hader København!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af MrBangDK » 6. feb 2014, 18:00

alithebeast skrev:
MrBangDK skrev: Og så gør det ikke noget af jeg er gået fra at en str. 38 sad stramt til at jeg nu ligger på en str. 35..
Jeg troede sgu bare, at du var sjællænder, men det er jo slet ikke det, der er galt. Det er simpelthen bare et spørgsmål om for små sko.. ;)
Godt ord igen ;)
Ska' vi hak'?

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af BoomZ0R » 6. feb 2014, 18:11

Haha! Det er egentlig lidt skræmmende så dominerende sjællænderne er i denne diskussion. Er selv fra Sjælland btw.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Pastorius » 6. feb 2014, 18:19

Zee skrev:Haha! Det er egentlig lidt skræmmende så dominerende sjællænderne er i denne diskussion. Er selv fra Sjælland btw.
Der skal jo råbes lidt op, for at få ligevægt (no pun intended) når Køllen er med i diskussionen!
Med venlig Hilsen
--
Robert

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af BoomZ0R » 6. feb 2014, 18:22

Haha!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Pastorius » 6. feb 2014, 18:32

Zee skrev: Astonvilla - respekt for at du kan få tid til det. Alene tanken om også at skulle have tid til at have unger, det kan jeg slet ikke overskue og se hvordan det skulle passe sammen.
Der skal slet ikke tænkes for meget, når det gælder unger - bare kom igang. Tro mig det kan overkommes!

Uden sammenligning iøvrigt, kunne jeg ikke slet ikke overskue hvordan jeg skulle hive 10-12 timer ud af kalenderen ugentligt for at spille golf - men du kan tro jeg kan finde tiden. Det er lidt lige som at lægge budget. når man ser på tallene hænger skidtet aldrig sammen, men på en eller anden måde får man alligevel betalt de fleste regninger til tiden.

Jeg står med glæde op kl 4-5:00 i weekenden i sæsonen for at få spillet inden runde, og nå hjem inden familien helt har opdaget jeg har været væk. En gang om ugen sørger jeg for at at tage tidligt hjem fra arbejde og spille en eftermiddagsrunde (så napper jeg de manglende timer på jobbet om aftenen hjemmefra). Jeg er også blevet langt mere effektiv på job, hvor jeg tidligere tænkte at jeg måske kunne få samlet trådene senere når andre var gået hjem, ved jeg nu, at hvis jeg skal have spillet golf, eller trænet, så er jeg nødt til at få bundet sløjfe på opgaverne med det samme (eller givet aben videre).

Jeg har skåret TV-forbrug langt ned, og går (i hvert fald i perioder) tidligere i seng end før, så jeg ikke bliver alt for smadret af at stå en time eller to tidligere op, og så lider nogle andre småting, som mit hus og mine have måske også en smule under det - det ser ikke så tjekket ud som tidligere. Men faktum er at jeg for 2-3 år siden havde et travlt liv, med et krævende job, børn hus og have og diverse fritidsinteresser, og havde tiden fyldt så rigeligt ud. Nu har jeg det samme, men bruger oveni (i sæsonen) 10-12 ugenligt på golf - uden det for alvor går ud over noget af det vigtige - jeg når stadig knægtens fodboldkampe eller en tur på stadion og se AaB når de spiller i nærheden, og udenfor vintersæsonen er vi en del i svømmehallen sammen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. feb 2014, 21:13

Pastorius skrev:
Zee skrev:Haha! Det er egentlig lidt skræmmende så dominerende sjællænderne er i denne diskussion. Er selv fra Sjælland btw.
Der skal jo råbes lidt op, for at få ligevægt (no pun intended) når Køllen er med i diskussionen!
Ha ha :)

Mht til det at få tid til både børn og motion så kan det altså også sagtens lade sig gøre. Jeg har en løbevogn som alle mine børn har tilbragt rigtig, rigtig mange km i. Alle har "gennemført" omkring 3-5 halvmarathon sovende i den.
Og så er det jo også et spørgsmål om at lære sine børn at motion er sjovt. Mine børn er fra starten blevet vant til at løb er sjov. De to ældste som nu er 6 og 7 år har løbet henholdsvist 8 og 10 km her til skolernes motionsdag. Det er sgu da ret cool når man går i børnehaveklasse og 1.klasse :)
Når jeg er alene med børnene løber vi ofte en tur sammen. Yngstemanden på 3 år kan sætte sig i løbevognen når han er træt og ellers løber vi bare et sted hvor vi kan løbe runder i det tempo der passer den enkelte. De synes det er dejligt og det er sgu en fantastisk gave at give sine børn.

Så også herfra til Zee : få nu bare lavet de unger :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af alithebeast » 6. feb 2014, 22:09

Køllen I Møllen skrev:
Pastorius skrev:
Zee skrev:Haha! Det er egentlig lidt skræmmende så dominerende sjællænderne er i denne diskussion. Er selv fra Sjælland btw.
Der skal jo råbes lidt op, for at få ligevægt (no pun intended) når Køllen er med i diskussionen!
Så også herfra til Zee : få nu bare lavet de unger :)
Om ikke andet, så får han da motioneret lidt, mens man laver ungerne.. :cheers:
Hader København!

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af BoomZ0R » 6. feb 2014, 22:45

Haha shit man! Hvor meget har min kæreste dog betalt jer for at sige det?

Jeg har mellem 2-3 timer om dagen, hvor jeg ikk tænker arbejde eller træner, så synes jeg ikk rigtig der er tid til den slags. Jeg tror også det er noget sjovere at øve sig på at lave dem ;-)

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af astonvilla » 7. feb 2014, 11:02

Pastorius nævnte tidligere i tråden app'en MyFitnessPal.
Den har jeg downloaded nu - og det er da et rigtig sjovt legetøj.
Som nævnt utallige gange er jeg en teknisk retard, og når jeg bare kan scanne en vare ind og så se alt om denne og tilføje til frokosten eller lign. bliver jeg jo dybt imponeret.
Sjovt tool, som jeg vil arbejde lidt med. Tak for tippet.
Bienvenu Bassogog!

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kostpyramiden er ligesom en pizza

Indlæg af Reto » 7. feb 2014, 16:37

astonvilla skrev:Mere fra ordkløveriskuffen: Det handler udelukkende om motivation. Man skal "bare" finde motivationen - så kommer det hele af sig selv.

Jeg har selv hus, have, sommerhus og børn, samt et arbejde der ligger beslag på ca. 50-60 timer af min tid om ugen, alt inklusive. Dertil kommer at jeg rejser virkelig meget.

Børn: Ikke nogen hindring (Zee - bare kom i gang. Unger er det mest fantastiske i Verden). De sover om aftenen når jeg motionerer. Og så har vi om sommeren også praktiseret at min pige hun cykler ved siden af mens jeg løber, og hun råber og skriger af farmand - det har vi haft masser af sjov ud af.

Hus og Have: Ja, der skal da slås græs og klippes hæk osv - men det er jo bare gratis motion, som gør du kan springe et løbepas over, hvis det er dét.

Rejser: Jeg har altid løbetøj og -sko med i kufferten. Jeg har til dato aldrig boet på et business hotel hvor der ikke var et beskedent fitness center med et par løbebånd - ellers er det jo en fantastisk mulighed for at løbe en lille tur i nye omgivelser udenfor, såfremt man er et sikkert sted. Jeg har løbet på 4 forskellig kontinenter, hvilket jeg selv synes er ret cool.

Arbejde: Jeg har nogle peaks hvor jeg sidder rigtig længe på jobbet - vi taler hen til midnat - i perioder. Så har jeg løbetøj med på arbejdet og løber mig en lille tur på en ½ time (vi har udmærkede badeforhold her på kontoret, hvilket bliver mere og mere almindeligt tror jeg), og man er bare langt mere frisk når man lige har brugt en lille time på dette.

Sommerhus: De allerbedste løbeture i naturskønne omgivelser.

Der er sådan sit ikke nogen hindringer. Ikke nogen "gyldige" i hvert fald. Man skal "bare lige" finde den dér motivation....men det kan sku også være svært nok.

Jeg lå selv for godt 2 år siden på sofaen og vejede 120 kg. så jeg ved hvad jeg taler om. Heldigvis fandt jeg lige pludseligt motivationen og så gik det hele bare super let og smed 30 kg på et ½ år (lige med det lille rygestop bump sidste år). Jeg har holdt ved og aldrig haft så megen energi - og aldrig set så lidt TV som nu. Der er jo aldrig noget at glo på alligevel. Ikke det stor tab.

Nøglen er bare at finde den der fandens motivation og holde ved den. Og i de perioder hvor motivationen ikke er så stor (for det går op og ned) skal man "begrænse skaderne" og bare holde vægten og formen sådan nogenlunde ved lige.

Jeg bliver sgu helt inspireret af dit indlæg.

Jeg har det svært med at komme ud at løbe i vinterhalvåret, når det er mørkt, før man er hjemme fra job og møgkoldt. Så lokker den lune stue og tv'et altså mere end godt er. Jeg er selv godt i stand, men har skåret ned for kulhydraterne og har altid løbet (især i sommer halvåret), siden jeg var en bette knægt. Det med en (moderat) kostomlægning har hjulpet lidt på vægten.
Tror jeg skal printe dit indlæg og så have det liggende til inspiration, når jeg lige mangler lidt vilje og motivation.
Det er jo sådan det skal gøres og tjener jo som eksempel til efterfølgelse !

Besvar