R.I.P Jens Jørgen Brinch

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

R.I.P Jens Jørgen Brinch

Indlæg af doukas » 22. jun 2013, 10:39

En af Danmarks mest kompetente sportsjournalister gennem tiderne, Jens Jørgen Brinch, har desværre tabt kampen til kræften :'(

Billede
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: R.I.P Jens Jørgen Brinch

Indlæg af 634 » 22. jun 2013, 10:47

doukas skrev:En af Danmarks mest kompetente sportsjournalister gennem tiderne, Jens Jørgen Brinch, har desværre tabt kampen til kræften :'(

Billede
Trist og alt for tidligt at dø. Han var inspirerende med sit ligefremme mening
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: R.I.P Jens Jørgen Brinch

Indlæg af sulakvelidze » 22. jun 2013, 11:04

Ja, trist og alt for tidligt. Han var en dygtig journalist og et sympatisk menneske. Han var god på både radio og tv, og han forstod kunsten at være skarp og kontant uden at gå over den streg, hvor journalisten fylder mere end historien.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: R.I.P Jens Jørgen Brinch

Indlæg af Buzz Killington » 22. jun 2013, 11:13

Ja, det er sgu trist. Han var en af dem i offentligheden der kom lidt tættere på. Hvis nogle herinde kendte ham personligt vil jeg gerne kondolere.

Syntes dog stadig han var belastende som kommentator, omend en smule mindre end de fleste andre.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: R.I.P Jens Jørgen Brinch

Indlæg af sulakvelidze » 22. jun 2013, 11:24

Hvis man har lyst til at genhøre den måske største kamp med Jens Jørgen Brinch ved mikrofonen, er chancen på linket herunder. Jens Jørgen Brinch sad ved mikrofonen sammen med Carsten Werge for at transmittere EM-finalen i 1992 hjem til lytterne.

http://www.dr.dk/bonanza/search.htm?nee ... &limit=120" onclick="window.open(this.href);return false;

De danske mål bliver begge kommenteret af JJB og falder 35:45 og 107:55 inde i transmissionen. Og Danmark bliver europamestre efter 121 minutter.

"I himlen, hvor er det skønt!"
(Jens Jørgen Brinch, 26. juni 1992)

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: R.I.P Jens Jørgen Brinch

Indlæg af Mr. Larsen » 22. jun 2013, 11:40

RIP

Dk´s kommentatorer niveau er lige faldet kraftigt i niveau :(
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: R.I.P Jens Jørgen Brinch

Indlæg af Funky » 22. jun 2013, 11:57

Jens Jørgen Brinchs alt for tidlige død er en af den slags situationer, hvor man godt kan sætte sig ned og tænke efter. De færreste af os har nok mødt manden personligt, men han er kravlet ind gennem tv-skærmen med sin passionerede og sympatiske personlighed, og er på den måde blevet en del af mange fodbold-interesseredes hverdag. Han slæbte sig som noget af det sidste afsted til Lynges afskedsreception. Det blev på en måde også hans. En trist nyhed. Ham vil jeg savne.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: R.I.P Jens Jørgen Brinch

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. jun 2013, 12:04

Jens Jørgen Brinch var så gennemsympatisk, både som kommentator og som privatmenneske.
Husker at han engang var oppe i Support Clubbens lokaler i Algade til et arrangement hvor han gav sig tid til at snakke med os i baren bagefter. Og han var også en af de få kommentatorer herhjemme der har indrømmet at de danske medier ønsker Brøndby og FCK i toppen og ikke aner hvordan de skal agere når det ikke lige går sådan.

Som kommentator kommer jeg til at savne ham. Som privatmenneske havde jeg desværre ikke æren at kende ham.

RIP
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: R.I.P Jens Jørgen Brinch

Indlæg af Hanga » 22. jun 2013, 12:10

Et stort tab for den danske fodbolddækning, han er en af de nationaltdækkende sportsjournalister i dette land, der har haft det højeste faglige niveau og den største viden om klubberne udenfor København. Tilmeld virkede han også som et sympatisk menneske. Hvil i fred!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: R.I.P Jens Jørgen Brinch

Indlæg af Gentleman Finn » 22. jun 2013, 16:54

Det siger noget om hans karakter, at han troppede op dødssyg d. 20 Maj til Lynges afskedssalut. Et sympatisk menneske som vil blive savnet i fodboldverdenen.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: R.I.P Jens Jørgen Brinch

Indlæg af Kilde » 23. jun 2013, 00:21

En af de få kommentatorer, som jeg kunne tolerere. Sørgeligt tab.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: R.I.P Jens Jørgen Brinch

Indlæg af Fabbe » 23. jun 2013, 01:09

Det er nok en overdrivelse at sige, at jeg kendte ham personligt, men jeg har truffet ham adskillige gange ude i virkeligheden omkring fodbolden og AaB. Det faldt ham helt naturligt ind at blande sig med fodboldsupportere, for sådan tror jeg også, at han betragtede sig selv: først og fremmest som passioneret fodboldfan. Jens Jørgen Brinch havde en grundliggende forståelse og respekt for fankultur og fodbolddyrkelse, som de færreste sportsreportere i Danmark har.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Besvar