Nephew

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Nephew

Indlæg af Simon » 22. jun 2013, 14:57

Hvad er Jeres bud på de største/bedste Nephew sange gennem tiden?

Lige fra albummet swimming time i år 2000 til deres seneste album hjertestarter i år.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Nephew

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. jun 2013, 15:15

Nu kan I bare komme med al jeres "du kan bare holde dig væk hvis emnet ikke interesserer dig". Men emnet interesserer mig og det er et åbent forum så her kommer min mening : Nephew er det mest intetsigende, ligegyldige og overfladiske lort den danske musikscene til dato har skidt ud. Det er Kejserens nye klæder om igen. Særligt den der pinlige Superliga-sang får mig virkelig til at krumme tæer.
Fy for den lede siger jeg bare.

Og skyd mig så ned, det er et åbent forum :) Nu fik jeg i det mindste luftet mine frustrationer.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nephew

Indlæg af Buzz Killington » 22. jun 2013, 15:30

Køllen I Møllen skrev:Nu kan I bare komme med al jeres "du kan bare holde dig væk hvis emnet ikke interesserer dig".
Og herfra vidste man det ville blive godt! :P
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Nephew

Indlæg af alithebeast » 22. jun 2013, 15:34

Køllen I Møllen skrev:Nu kan I bare komme med al jeres "du kan bare holde dig væk hvis emnet ikke interesserer dig". Men emnet interesserer mig og det er et åbent forum så her kommer min mening : Nephew er det mest intetsigende, ligegyldige og overfladiske lort den danske musikscene til dato har skidt ud. Det er Kejserens nye klæder om igen. Særligt den der pinlige Superliga-sang får mig virkelig til at krumme tæer.
Fy for den lede siger jeg bare.

Og skyd mig så ned, det er et åbent forum :) Nu fik jeg i det mindste luftet mine frustrationer.

Jeg er nu meget enig, Nephew fungerer bedst som baggrundsstøj(selvom Don Ø er klam og Brian Steen er dum), omend jeg synes Simon er en rimelig satiriker.
Hader København!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14818
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nephew

Indlæg af Hanga » 22. jun 2013, 16:01

Køllen I Møllen skrev:Nu kan I bare komme med al jeres "du kan bare holde dig væk hvis emnet ikke interesserer dig". Men emnet interesserer mig og det er et åbent forum så her kommer min mening : Nephew er det mest intetsigende, ligegyldige og overfladiske lort den danske musikscene til dato har skidt ud. Det er Kejserens nye klæder om igen. Særligt den der pinlige Superliga-sang får mig virkelig til at krumme tæer.
Fy for den lede siger jeg bare.

Og skyd mig så ned, det er et åbent forum :) Nu fik jeg i det mindste luftet mine frustrationer.
Enig, Nephew har aldrig sagt mig en skid.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nephew

Indlæg af jonas386 » 22. jun 2013, 16:12

Nephew lever på at have nogle catchy riffs eller hvad man skal kalde det. Selve melodien og effekterne gør jeg meget godt kan li deres sange, men teksterne er desværre det rene lort.
"De eneste 2" er derimod helt forrygende. Peter Sommers tekster og Simon Kvamms evne til at lege med effekter osv.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13703
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nephew

Indlæg af Funky » 22. jun 2013, 17:55

jonas386 skrev:Nephew lever på at have nogle catchy riffs eller hvad man skal kalde det. Selve melodien og effekterne gør jeg meget godt kan li deres sange, men teksterne er desværre det rene lort.
"De eneste 2" er derimod helt forrygende. Peter Sommers tekster og Simon Kvamms evne til at lege med effekter osv.
Peter Sommer?!? Så taler vi da for alvor blændværk og katastrofalt sang-talent! Faktisk ligesom Nephew - uden de ting, som trods alt kan gøre et Nephew-nummer tåleligt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nephew

Indlæg af Dissing » 22. jun 2013, 18:18

Den her tråd har udviklet sig fra at handle om the best of Nephew 2000-2013
til at være meninger og mishagsytringer om Nephew.

Og overraskende er der i tråden en del, der når de hører musik, mest af alt går efter om teksterne er gode.
Og det er da rigtigt at det er dårlige poptekster, der minder om den kvalitet der i f.eks. Thomas Helmigs tekster.

Musikken er inspireret af 80'ernes new wave musik - og så er mange af sangene domineret af melodiske omkvæd - og den metode har Nephew tyvstjålet fra Dizzy Mizz Lizzy, der havde en hård lyd, men blev populære fordi de lavede melodiske omkvæd.

Og apropos Dizzy Mizz Lizzy så er deres forsanger Tim Christensen 3-4 gange rædsommere end Nephew.
Og hvis der skal kastes med lort, som Køllen I Møllen lægger op til i sit indlæg i tråden, så vil jeg benytte lejligheden til at smide en skovlfuld i hovedet på frygtelige danske navne som Dodo & the Dodos, Alphabeat, Sanne Salomonsen og "navnene" fra X-faktor.

ON TOPIC (Nephew-numre man ville downloade hvis man strandede på en øde ø):
- "Stay Inside" (en af de bedre fra debuten i 2000)
- "En Wannabe Darth Vader" (2004)
- "Hvidt på sort" (2006)
- Liveudgaven af "Movie Klip" (fra deres album med optagelser fra Roskilde festival 2007)
- "Descendants of King Canute" (om vores stolthed over at nedstamme fra Knud den Store - fra danskeralbummet i 2009)
- "Hjertestarter" (2013)

I øvrigt har Simon Kvamm en del point i min bog, for han hader osse FC Muh. Han har udtalt sig negativt om Ikast og så spillede Simon i gamle dage en figur der hed Baune, en fyr der var totalt FCM supporter (og ret hjernedum).
Hvad kom først, hønen eller ægget ?? - Det gjorde hanen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Nephew

Indlæg af Provst i Brovst » 22. jun 2013, 19:38

Det er ok musik og teksterne er fine om end meget pc men det siger jo sig selv. Gå med dig er meget god.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4472
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Nephew

Indlæg af le Cid » 22. jun 2013, 20:13

Med de ting Nephew anklages for, er der vel næppe ret meget musik, man kan høre med god samvittighed?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Nephew

Indlæg af tegner » 24. jun 2013, 21:12

Fantastisk tråd,...er ikke begejstret for Nephew, til gengæld hader jeg simpelthen TV2.
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Nephew

Indlæg af Provst i Brovst » 24. jun 2013, 21:23

tegner skrev:Fantastisk tråd,...er ikke begejstret for Nephew, til gengæld hader jeg simpelthen TV2.
Nephew må være inspireret af TV2, jeg synes begge bands er gode.


Jeg holder også meget af den her fordi den minder mig om en en tid i Danmark som heldigvis aldrig nogensinde kommer igen.

Alle tre bands er vel i samme genre og horribelt PC for hver deres tidsalder.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nephew

Indlæg af jonas386 » 24. jun 2013, 23:46

TV2 er lort. Jeg har en teori om at Steffen Brandt er lidt for glad for børn. Hvorfor skulle en mand på 50 - 60 år ellers blive ved med at lave sange der referer til folkeskole, og den slags. Det er ulækkert, sygt og forkert.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Nephew

Indlæg af Kunji » 25. jun 2013, 00:06

jonas386 skrev:TV2 er lort. Jeg har en teori om at Steffen Brandt er lidt for glad for børn. Hvorfor skulle en mand på 50 - 60 år ellers blive ved med at lave sange der referer til folkeskole, og den slags. Det er ulækkert, sygt og forkert.
Det er tæt på at være det dummeste, du nogensinde har skrevet herinde. Og det siger ikke så lidt.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Nephew

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 25. jun 2013, 00:13

Nephew er et P3 fænomen, de havde aldrig lavet det samme nummer så mange gange og sluppet afsted med det, havde det ikke været for den ulækre måde hvorpå P3 har kørt dem frem. Jeg hader næsten københavn når jeg tænker på det, fordi DR har hovedsæde her, men kommer så i tanke om at de fleste af spasserne, både på p3 og i Nephew, kommer fra Århus og omegn. Og så giver det hele ligesom endnu mere mening. At være AaB fan er at hade Århus.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nephew

Indlæg af jonas386 » 25. jun 2013, 02:21

Kunji skrev:
jonas386 skrev:TV2 er lort. Jeg har en teori om at Steffen Brandt er lidt for glad for børn. Hvorfor skulle en mand på 50 - 60 år ellers blive ved med at lave sange der referer til folkeskole, og den slags. Det er ulækkert, sygt og forkert.
Det er tæt på at være det dummeste, du nogensinde har skrevet herinde. Og det siger ikke så lidt.
Du ved, ikke alt der skrives på nettet er noget man mener. Det var en dårlig joke, ikke andet.

"Sådan noget er ikke sjovt". Hold op, det er da sjovt/underligt/whatever at de fleste af TV-2s (hvertfald de nye) sange handler om folk der ikke er ældre end 15-16 år.
Derudover er det vel begrænset hvad jeg har skrevet af dumme ting, synes da nok jeg bidrager på samme nivaue som så mange andre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:16
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: Nephew

Indlæg af Martin » 25. jun 2013, 07:29

Dissing skrev:Musikken er inspireret af 80'ernes new wave musik - og så er mange af sangene domineret af melodiske omkvæd - og den metode har Nephew tyvstjålet fra Dizzy Mizz Lizzy, der havde en hård lyd, men blev populære fordi de lavede melodiske omkvæd
ja, man glemmer helt at Dizzy mizz lizzy opfandt DET MELODISKE OMKVÆD!
Dissing skrev:ON TOPIC (Nephew-numre man ville downloade hvis man strandede på en øde ø)
strandet på en øde ø med netforbindelse ville jeg bruge nedadgang til at komme væk - ikke på at høre nephew. Dog måske ville jeg høre Alphabeat, som er musikalsk og lyrisk kilometer over andre danske bands.
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3176
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Nephew

Indlæg af Gnu » 25. jun 2013, 08:42

jonas386 skrev:
Kunji skrev:
jonas386 skrev:TV2 er lort. Jeg har en teori om at Steffen Brandt er lidt for glad for børn. Hvorfor skulle en mand på 50 - 60 år ellers blive ved med at lave sange der referer til folkeskole, og den slags. Det er ulækkert, sygt og forkert.
Det er tæt på at være det dummeste, du nogensinde har skrevet herinde. Og det siger ikke så lidt.
Du ved, ikke alt der skrives på nettet er noget man mener. Det var en dårlig joke, ikke andet.

"Sådan noget er ikke sjovt". Hold op, det er da sjovt/underligt/whatever at de fleste af TV-2s (hvertfald de nye) sange handler om folk der ikke er ældre end 15-16 år.
Derudover er det vel begrænset hvad jeg har skrevet af dumme ting, synes da nok jeg bidrager på samme nivaue som så mange andre.
Hvis man bruger tosserierne i FCM-tråden som målestok, er du da på niveau. Hvis det er værd at stræbe efter.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Nephew

Indlæg af Corona » 25. jun 2013, 14:50

jonas386 skrev:TV2 er lort. Jeg har en teori om at Steffen Brandt er lidt for glad for børn. Hvorfor skulle en mand på 50 - 60 år ellers blive ved med at lave sange der referer til folkeskole, og den slags. Det er ulækkert, sygt og forkert.
Jesus...
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Nephew

Indlæg af BoT » 27. jun 2013, 09:54

..Og kun på debatside.dk kan en tråd, der egentlig handler om noget ganske uskyldigt og positivt, udvikle sig til hadske ytringer mod både andre debatører, bands, der slet ikke har noget med tråden at gøre, samt pædofilianklager mod navngivne sangere. Gotta love it!

Jeg elsker i øvrigt København. Og negermusik. Så er det ude af posen.

Besvar