Tour de France

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
hundekiks
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 92
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:34

Tour de France

Indlæg af hundekiks » 26. jun 2013, 12:35

Det bliver spændende at se Tour de France - her i perioden uden fodbold. Håber Jacob Fuglsang kan blande sig i toppen i år - lidt træls, at Bjarne ikke har udtaget nogle danskere på holdet. Tour de France skal altid ses - en god måde at stresse af på.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4474
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Tour de France

Indlæg af le Cid » 26. jun 2013, 12:41

Inden tråden her bliver hi-jacked til doping-snak, vil jeg lige indskyde et lille hurra over, at jeg har ferie i de to første uger af touren. Mon ikke der kan nydes en kold øl på en bornholmsk campingplads, men Jørgen Leths anekdoter flyder ud af tv-et? :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Jean Claude index

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2249
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Tour de France

Indlæg af alithebeast » 26. jun 2013, 16:36

Jeg glæder mig helt sindsygt! Der er massere spørgsmål, der skal besvares:

- Froome vs. Contador, hvem er verdens pt. bedste etapeløbsrytter? Det bliver næsten helt sikkert den helt store duel i år, med forbehold for uheld og sygdom. Froome og Sky har set skræmmende stærke ud i optaktsløbene, mens Contador og Saxo har set svage ud, men mon ikke Contador har styr på formen og ender med at være i kanon form, når Touren går ind i sin 3. uge?

- Så er der Evans, der viste sin snilde, teknik og erfaring frem i Italien, han var ikke i sit livs form, og han kommer sandsynligvis til Touren stærkere end han var i Giroen. Han er med sin fortid på mountain bike desuden den blandt top 10 favoritterne, der ville have mest ud af et par bjergetaper med lorte vejr, og med det vejr vi har haft i Europa indtil nu er det bestemt en mulighed. Jeg tror også, at han vil befinde sig godt med, at han vel som udgangspunkt skal hjælpe Tejay Van Garderen, som jeg dog ikke har så meget fidus til helt i toppen. Vil han kunne blande sig i topstriden?

- Fuglsang får for første gang chancen for at være kaptajn, men kan han skære hans sædvanlige 1-2 etaper, hvor han går ned væk? Han siger selv at målet er top 10, men jeg mener, at han bør kunne gå i top 5, såfremt han kan skære sine udfald væk og køre op til sit bedste på enkeltstarterne, desværre er jeg ikke sikker på han holder alle 3 uger.

- Andy Schleck. Talentet er der helt sikkert, omend han bestemt ikke har fået nok ud af det de sidste par år. Historierne har gået om dårlig træningsmoral, depression og generelt en karriere der er gået i stå efter han forlod Riis. Han kørte dog stærkt i Californien, og jeg tror faktisk han kan overraske positivt i år, hvor ruten passer ham perfekt med mange hårde bjerge.

- Joaquim Rodriguez. Måske den største outsider til den gule trøje. Podieplaceringer i både Vueltaen og Giroen sidste år vidner om kvalitet, og han bør kunne følge alle i feltet i bjergene og bør også kunne tage et par sekunder hver dag på de øvrige favoritter med sine fantastiske afslutninger. Spørgsmålet er om han og holdet kan følge med på enkeltstarterne og holdenkeltstarten?

- Så er der alle sprinterne, men her er svaret vel næsten givet? Cavendish smadrer med 99,9% sikkerhed resten af sprinterne, og han misser sikkert kun en enkelt massespurt. Desuden er han favorit til at snuppe den gule trøje på første etape og alt efter hvordan der bliver kørt på 2. og 3. etape kan jeg faktisk godt se ham enten beholde trøjen eller tage den tilbage på en flad og meget lidt teknisk holdtidskørsel med sin tyske diesel Tony Martin i spidsen. Herefter kan han så beholde den indtil første store bjerg Col de Pailhères venter på 8. etape.

Mit bud på podiet er 1. Contador 2. Froome 3. Rodriguez og så Schleck, Evans, Fuglsang som boblere. I top 10 tror jeg desuden godt man kunne finde Richie Porte der er begyndt at køre sindsygt stærkt efter skiftet til SKY(mon det alene skyldes mere effektiv træning?), Tony Martin, Alejandro Valverde og måske en Tejay Van Garderen.

Kan desuden anbefale årets tour-magasin, ikke så meget for artiklerne(dem har jeg nemlig ikke haft tid til at læse endnu), men for den meget detaljerede rutebeskrivelse, hvor den kære Rolf har skrevet kommentarer til hver enkelt etape.
Hader København!

Besvar