Latterlige diskussioner

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Latterlige diskussioner

Indlæg af Buzz Killington » 24. jan 2014, 11:04

Naa, efter negerdebatten - som jeg forresten ikke har den store hassan i - blev lukket, taenkte jeg det maaske var paa tide at oprette en selvstaendig traad til andre lommefilosofiske diskussioner.

Foerste punkt paa dagsordenen: 'halvleg'.

Ja, jeg kunne vel bare google det, men er der nogen der kan fortaelle mig hvorfor folk kalder pausen mellem halvlegene for halvleg? Er halvlegen ikke henholdsvis de foerste og de sidste 45 min?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Latterlige diskussioner

Indlæg af Fabbe » 24. jan 2014, 11:17

Jo, og man siger jo også "tid" om sluttidspunktet. "Vi scorede to minutter før tid." Men tiden er for fanden den periode, man spiller i, og ikke når kampen er slut.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

dick@darlington
Drenge
Drenge
Indlæg: 31
Tilmeldt: 13. aug 2007, 16:05
Favoritspiller: Ahlmann
Geografisk sted: 9220

Re: Latterlige diskussioner

Indlæg af dick@darlington » 24. jan 2014, 11:21

MHJ skrev:Naa, efter negerdebatten - som jeg forresten ikke har den store hassan i - blev lukket, taenkte jeg det maaske var paa tide at oprette en selvstaendig traad til andre lommefilosofiske diskussioner.

Foerste punkt paa dagsordenen: 'halvleg'.

Ja, jeg kunne vel bare google det, men er der nogen der kan fortaelle mig hvorfor folk kalder pausen mellem halvlegene for halvleg? Er halvlegen ikke henholdsvis de foerste og de sidste 45 min?
Som jeg har forstået det af at have hørt på klichefyldte fodboldkommentatorer de sidste 30 år, så har du 1. halvleg efterfulgt af halvleg og så 2. halvleg til sidst.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Latterlige diskussioner

Indlæg af Lindmark » 24. jan 2014, 11:23

dick@darlington skrev:
MHJ skrev:Naa, efter negerdebatten - som jeg forresten ikke har den store hassan i - blev lukket, taenkte jeg det maaske var paa tide at oprette en selvstaendig traad til andre lommefilosofiske diskussioner.

Foerste punkt paa dagsordenen: 'halvleg'.

Ja, jeg kunne vel bare google det, men er der nogen der kan fortaelle mig hvorfor folk kalder pausen mellem halvlegene for halvleg? Er halvlegen ikke henholdsvis de foerste og de sidste 45 min?
Som jeg har forstået det af at have hørt på klichefyldte fodboldkommentatorer de sidste 30 år, så har du 1. halvleg efterfulgt af halvleg og så 2. halvleg til sidst.
Jeg kalder de midterste 15 minutter for pause. Og de efterfølgende timer for 3. halvleg.
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Latterlige diskussioner

Indlæg af Køllen I Møllen » 24. jan 2014, 11:26

Lindmark skrev:
dick@darlington skrev:
MHJ skrev:Naa, efter negerdebatten - som jeg forresten ikke har den store hassan i - blev lukket, taenkte jeg det maaske var paa tide at oprette en selvstaendig traad til andre lommefilosofiske diskussioner.

Foerste punkt paa dagsordenen: 'halvleg'.

Ja, jeg kunne vel bare google det, men er der nogen der kan fortaelle mig hvorfor folk kalder pausen mellem halvlegene for halvleg? Er halvlegen ikke henholdsvis de foerste og de sidste 45 min?
Som jeg har forstået det af at have hørt på klichefyldte fodboldkommentatorer de sidste 30 år, så har du 1. halvleg efterfulgt af halvleg og så 2. halvleg til sidst.
Jeg kalder de midterste 15 minutter for pause. Og de efterfølgende timer for 3. halvleg.
Tommy Troelsen brugte nogle gange udtrykket "Halvlegspause" som fandeme lyder fesent.

God tråd, forøvrigt!
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar