Fodbold-biografier

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Fodbold-biografier

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. sep 2014, 07:37

Jeg er ved at være færdig med Thomas Gravgaards "Våbenbrødre". Meget sjov bog men hold nu kæft en nul-bon han er. Han holder med 7-8 hold i Europa og mener han er fanatisk. Og keglen er fra Århus men skiftede så lige fra AGF til Brøndby fra den ene dag til den anden pga Brøndbys "fantastiske" fans. Han har intet hjerte den mand.
Men læs bare bogen... :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Fodbold-biografier

Indlæg af Pastorius » 17. sep 2014, 07:52

jernskjorten skrev:- Der har også været hype omkring en bog, men det har jeg sagt nej til. Jeg har ikke brug for sådan et eftermæle, siger Jakobsen til Ekstra Bladet.
Men mon ikke han kan lokkes på et tidspunkt til et eller andet.
Mon ikke der er flere penge i foredragene (og sjovere er de sikkert også).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Winnie/BR
2. div
2. div
Indlæg: 189
Tilmeldt: 8. jul 2005, 20:19
Favoritspiller: KEP
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Fodbold-biografier

Indlæg af Winnie/BR » 17. sep 2014, 11:13

Køllen I Møllen skrev:Jeg er ved at være færdig med Thomas Gravgaards "Våbenbrødre". Meget sjov bog men hold nu kæft en nul-bon han er. Han holder med 7-8 hold i Europa og mener han er fanatisk. Og keglen er fra Århus men skiftede så lige fra AGF til Brøndby fra den ene dag til den anden pga Brøndbys "fantastiske" fans. Han har intet hjerte den mand.
Men læs bare bogen... :)
Kom selv igennem den på Cypern og må erklære mig 100% enig. Nuvel, jeg kan måske godt genkende hans tiltrækning til det fanatiske miljø, men som klubmand står man hovedrystende tilbage. Han vælger ligefrem sit (sine!!!!) hold ud fra hvordan deres fans agerer, følger dem nogle år og rykker videre. En vendekåbe og runde-trunte af rang...
Vangens Fineste...

RufusTheDog

Re: Fodbold-biografier

Indlæg af RufusTheDog » 17. sep 2014, 12:17

Han var også manden bag Brøndby Supports kontakt med Frente Atletico. Det røg dog i vasken da BIF spillede mod Tenerife på udebane, fordi det var en del Real flag blandt de gule.
Men en klaphat har han alle dage været.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Fodbold-biografier

Indlæg af 634 » 17. sep 2014, 12:36

Han har også kastet romerlys ind på Stadion som GF fan, det har han selv udtalt.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Fodbold-biografier

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. sep 2014, 14:45

Winnie/BR skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg er ved at være færdig med Thomas Gravgaards "Våbenbrødre". Meget sjov bog men hold nu kæft en nul-bon han er. Han holder med 7-8 hold i Europa og mener han er fanatisk. Og keglen er fra Århus men skiftede så lige fra AGF til Brøndby fra den ene dag til den anden pga Brøndbys "fantastiske" fans. Han har intet hjerte den mand.
Men læs bare bogen... :)
Kom selv igennem den på Cypern og må erklære mig 100% enig. Nuvel, jeg kan måske godt genkende hans tiltrækning til det fanatiske miljø, men som klubmand står man hovedrystende tilbage. Han vælger ligefrem sit (sine!!!!) hold ud fra hvordan deres fans agerer, følger dem nogle år og rykker videre. En vendekåbe og runde-trunte af rang...
Helt enig. Kvalmende at han siger "vi" om både Brøndby, AGF, Celtic, Cardiff og Atletico. Og han holder ikke med nogle af dem mere end et par år, så skifter han til det næste hold. Det kan man sgu da ikke!?!

Og så mener han at det var ham der startede lavinen i DK, altså fik den indført til Brøndby da det gik galt i Vejle. På det tidspunkt havde vi sgu lavet den i Aalborg i flere år. Klovn.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Fodbold-biografier

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. okt 2014, 11:15

Amerikansk bog om Jimmy Nielsen :

http://www.amazon.com/Welcome-Blue-Heav ... 0985631481" onclick="window.open(this.href);return false;
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Fodbold-biografier

Indlæg af astonvilla » 9. okt 2014, 11:50

Køllen I Møllen skrev:Amerikansk bog om Jimmy Nielsen :

http://www.amazon.com/Welcome-Blue-Heav ... 0985631481" onclick="window.open(this.href);return false;
Off-topic: Køllen, husk at Justin Cronin afslutter triologien med The City of Mirrors i denne måned - udgivelse den 23 oktober.
Jeg glæder mig virkelig meget.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Fodbold-biografier

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. okt 2014, 11:55

astonvilla skrev:
Køllen I Møllen skrev:Amerikansk bog om Jimmy Nielsen :

http://www.amazon.com/Welcome-Blue-Heav ... 0985631481" onclick="window.open(this.href);return false;
Off-topic: Køllen, husk at Justin Cronin afslutter triologien med The City of Mirrors i denne måned - udgivelse den 23 oktober.
Jeg glæder mig virkelig meget.
What? Jeg havde hørt at den var udskudt til 2015. Men det er da glædeligt at den kommer allerede nu. Tak for tippet.
Igang med 3. del af Kenn Folletts nye trilogi. Det er du garanteret også? :)

Update : Google fortæller mig releasedate 22/10. Men i 2015.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Fodbold-biografier

Indlæg af astonvilla » 9. okt 2014, 15:59

Køllen I Møllen skrev:
astonvilla skrev:
Køllen I Møllen skrev:Amerikansk bog om Jimmy Nielsen :

http://www.amazon.com/Welcome-Blue-Heav ... 0985631481" onclick="window.open(this.href);return false;
Off-topic: Køllen, husk at Justin Cronin afslutter triologien med The City of Mirrors i denne måned - udgivelse den 23 oktober.
Jeg glæder mig virkelig meget.
What? Jeg havde hørt at den var udskudt til 2015. Men det er da glædeligt at den kommer allerede nu. Tak for tippet.
Igang med 3. del af Kenn Folletts nye trilogi. Det er du garanteret også? :)
Jamen for Helvede du har jo ret! Det er den 23. Oktober..... 2015!!!
Argh mand.
Magen til nedtur.
Nå, men jeg har lagt pre-order ind på Amazon i den tro jeg ville have den om et par uger!
Bienvenu Bassogog!

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Fodbold-biografier

Indlæg af Fabbe » 29. okt 2014, 17:59

Full Time - The Secret Life of Tony Cascarino fra 2000 er en selvbiografi, jeg ikke har læst, men det er muligvis den fodboldbiografi, der har fået størst opmærksomhed i Storbritannien for sine udleveringer. Om det er bekendelserne i sig selv eller bogens samlede litterære kvalitet, der gør det, ved jeg ikke. Men anmelderne var begejstrede. Mest opsigt vakte det, at den tidligere, irske landsholdsspiller, som var født og levede i England, slet ikke havde de biologiske aner i Irland, som han behøvede for at spille sine 88 landskampe for de grønne. Han afslørede i bogen, at han selv opnåede den viden efter at have spillet tre landskampe, hvorefter han valgte at holde bøtte og spille 85 kampe mere. Til gengæld kunne han have spillet for Skotland.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Besvar