Der skal flyttes 3-4.000 arbejdspladser over en to-årig periode. Det er altså ikke noget, der kan mærkes på trafikken i København. I samme periode vil Københavnsområdet have haft en befolkningstilvækst på måske 25.000 mennesker.634 skrev:Nu er det blevet besluttet at der skal flyttes statslige arbejdspladser fra KBH til provinsen, som må løsne noget af behovet for trafikal infra-struktur i KBH, og i stedet for flytte noget af den trafikale infra struktur til provinsen.
Debat om Aalborg
Re: Debat om Aalborg
-
- Allstar
- Indlæg: 6047
- Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
- Favoritspiller: messi
Re: Debat om Aalborg
Skulle det ende med at det lykkes via lobbyarbejde at sikre statslig medfinansiering til sporvognsprojektet så må man håbe at politikerne har lært af fortiden. I Göteborg er sporvognene plaget af rustproblemer. Leverandøren er det ikke ukendte firma AnsaldoBreda, hvis jeg ikke husker forkert så er det italienske firma også valgt som leverandør af sporvognene i Århus.
Re: Debat om Aalborg
De har også lavet nogle fremragende metrovogne i København, så de kan åbenbart godt. Dog håber jeg da, at de køber af samme mærke som de gamle IC3 tog (AaB?), da de virker godt bygget.frederikshavneren skrev:Skulle det ende med at det lykkes via lobbyarbejde at sikre statslig medfinansiering til sporvognsprojektet så må man håbe at politikerne har lært af fortiden. I Göteborg er sporvognene plaget af rustproblemer. Leverandøren er det ikke ukendte firma AnsaldoBreda, hvis jeg ikke husker forkert så er det italienske firma også valgt som leverandør af sporvognene i Århus.
Re: Debat om Aalborg
Når vi taler AnsaldoBreda, så er det jo ellers IC4, der er deres proudest moment! :-)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Jean Claude index
Re: Debat om Aalborg
Hvordan fremragende? Kilde?Eksil skrev:De har også lavet nogle fremragende metrovogne i København, så de kan åbenbart godt. Dog håber jeg da, at de køber af samme mærke som de gamle IC3 tog (AaB?), da de virker godt bygget.frederikshavneren skrev:Skulle det ende med at det lykkes via lobbyarbejde at sikre statslig medfinansiering til sporvognsprojektet så må man håbe at politikerne har lært af fortiden. I Göteborg er sporvognene plaget af rustproblemer. Leverandøren er det ikke ukendte firma AnsaldoBreda, hvis jeg ikke husker forkert så er det italienske firma også valgt som leverandør af sporvognene i Århus.
Re: Debat om Aalborg
De kører ordenligt, de går ikke i stykker, de er ikke grimme og de er resistente over for graffiti.seamann skrev:Hvordan fremragende? Kilde?Eksil skrev:De har også lavet nogle fremragende metrovogne i København, så de kan åbenbart godt. Dog håber jeg da, at de køber af samme mærke som de gamle IC3 tog (AaB?), da de virker godt bygget.frederikshavneren skrev:Skulle det ende med at det lykkes via lobbyarbejde at sikre statslig medfinansiering til sporvognsprojektet så må man håbe at politikerne har lært af fortiden. I Göteborg er sporvognene plaget af rustproblemer. Leverandøren er det ikke ukendte firma AnsaldoBreda, hvis jeg ikke husker forkert så er det italienske firma også valgt som leverandør af sporvognene i Århus.
Det er muligvis subjektivt, men har aldrig hørt nogle brokke sig over dem, og danskerne virker nok til at kunne brokke sig over offentlig transport.
Lidt "kritik" fra yelp.com - http://www.yelp.dk/biz/k%C3%B8benhavns- ... 8benhavn-s
I min optik er det største plus ved metro/sporvogn at du har en fast rejsetid. Busserne mellem Aalborg universitet og lufthavn kører fint, men det er et kæmpe problem, at man ikke ved om turen tager en halv time eller over en time.
Re: Debat om Aalborg
Med dagens finanslov er letbanen død og færdig. I stedet blev der til større biler. De skal nok nytte når Aalborg er plastret til i biler.
- Provst i Brovst
- Allstar
- Indlæg: 4377
- Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Re: Debat om Aalborg
Problemet med IC4 er ikke at AnsaldoBreda er verdens værste firma, problemet er at løsningen til lille danmark skulle bygges fra bunden af da Danmark er det eneste land der ikke har elektriciferet deres jernbane net. Derfor skulle AnsaldoBreda opfinde et diesellokomotiv eksklusivt til Danmark, i stedet for en hyldevare.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Re: Debat om Aalborg
Ja, hip, hip, hurra.Eksil skrev:Med dagens finanslov er letbanen død og færdig. I stedet blev der til større biler. De skal nok nytte når Aalborg er plastret til i biler.
Og Aalborg er ikke plastret til i biler - der er nærmest alt for god plads - bortset fra kl. 07.45 - 08.00. Så hvis vi flytter halvdelen af skolernes start, er den ged barberet.
Re: Debat om Aalborg
Har godt hørt det argument før - men altså, en Dieselmotor er ikke verdenen mest avancerede stykke teknik, og alt det der ikke virker er computerstyring af alt muligt andet. I blame EU og deres udbudsregler, hvis de tog var blevet bygget i Randers var det gået fint.Provst i Brovst skrev:Problemet med IC4 er ikke at AnsaldoBreda er verdens værste firma, problemet er at løsningen til lille danmark skulle bygges fra bunden af da Danmark er det eneste land der ikke har elektriciferet deres jernbane net. Derfor skulle AnsaldoBreda opfinde et diesellokomotiv eksklusivt til Danmark, i stedet for en hyldevare.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Re: Debat om Aalborg
I kan jo godt begge to have ret. AnsalsoBreda underbød på at bygge nogle tog de ikke magtede og DSB magtede ikke at gennemskue det (Rigsrevisionens konklusion) og derfor blev de ikke bygget ordenligt i Randers (hvilket forresten havde sparet en helvedes masse penge, da en del lønninger så kommer tilbage som skat og ikke betalte overførsler)Pastorius skrev:Har godt hørt det argument før - men altså, en Dieselmotor er ikke verdenen mest avancerede stykke teknik, og alt det der ikke virker er computerstyring af alt muligt andet. I blame EU og deres udbudsregler, hvis de tog var blevet bygget i Randers var det gået fint.Provst i Brovst skrev:Problemet med IC4 er ikke at AnsaldoBreda er verdens værste firma, problemet er at løsningen til lille danmark skulle bygges fra bunden af da Danmark er det eneste land der ikke har elektriciferet deres jernbane net. Derfor skulle AnsaldoBreda opfinde et diesellokomotiv eksklusivt til Danmark, i stedet for en hyldevare.
Re: Debat om Aalborg
Ærgeligt med letbanen. Jeg kan dog ikke helt finde ud af om planen nu er død og begravet, eller om man satser på at kunne få letbanen på finansloven næste år, og dermed bare udskyder den et år, eller om man istedet kigger på alternative løsninger.
Dog synes jeg det her virker rimelig positivt.
http://aalborghavn.dk/nyheder-(1)/royal ... ftale.aspx
Det skader næppe at have forbindelser til europas største(?) industrihavn. Hverken for grønlandsk import/eksport, eller for Aalborg havns videre muligheder.
EDIT: Sekundet efter jeg skrev mit indlæg faldt jeg over den her: http://nordjyske.dk/nyheder/borgmester- ... 6/112/1513
Dog synes jeg det her virker rimelig positivt.
http://aalborghavn.dk/nyheder-(1)/royal ... ftale.aspx
Det skader næppe at have forbindelser til europas største(?) industrihavn. Hverken for grønlandsk import/eksport, eller for Aalborg havns videre muligheder.
EDIT: Sekundet efter jeg skrev mit indlæg faldt jeg over den her: http://nordjyske.dk/nyheder/borgmester- ... 6/112/1513
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
- Allstar
- Indlæg: 6047
- Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
- Favoritspiller: messi
Re: Debat om Aalborg
God nyhed at regeringen har droppet letbanen. Aalborg er for lille til en letbane, jeg læste for et stykke tid siden i en artikel at der som grov rettesnor skal være et befolkningsgrundlag på minimum 175.000 til en letbane. Det har Aalborg ikke og vil heller ikke få det i de næste mange år.jonas386 skrev:Ærgeligt med letbanen. Jeg kan dog ikke helt finde ud af om planen nu er død og begravet, eller om man satser på at kunne få letbanen på finansloven næste år, og dermed bare udskyder den et år, eller om man istedet kigger på alternative løsninger.
Dog synes jeg det her virker rimelig positivt.
http://aalborghavn.dk/nyheder-(1)/royal ... ftale.aspx
Det skader næppe at have forbindelser til europas største(?) industrihavn. Hverken for grønlandsk import/eksport, eller for Aalborg havns videre muligheder.
EDIT: Sekundet efter jeg skrev mit indlæg faldt jeg over den her: http://nordjyske.dk/nyheder/borgmester- ... 6/112/1513
Aalborgs borgere kan også være glade for at de nu slipper for en regning på 350 millioner kroner, som skulle bruges på ledningsomlægninger ifm. letbanen. Det er immervæk også en sjat penge.
Byrådet bør glemme alt om letbanen nu. Køb nogle ledbusser der kan indsættes i myldretiden, det kan dække efterspørgslen.