Borgmesterfinten

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Borgmesterfinten

Indlæg af Klaus » 26. okt 2015, 18:05

I aften viser DR en dokumentar om, hvordan kommunalbestyrelser kanaliserer penge over i profesionelle sportsklubber. Jeg har set trailere, hvor Vejle og Silkeborg er nævnt. Lad os nu ikke håbe, at vi også er med der. Er der nogen, der ved hvordan AaBs økonomiske forhold til kommunen er?

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Borgmesterfinten

Indlæg af thomasjn » 27. okt 2015, 00:22

Klaus skrev:I aften viser DR en dokumentar om, hvordan kommunalbestyrelser kanaliserer penge over i profesionelle sportsklubber. Jeg har set trailere, hvor Vejle og Silkeborg er nævnt. Lad os nu ikke håbe, at vi også er med der. Er der nogen, der ved hvordan AaBs økonomiske forhold til kommunen er?
Tidligere er vi vidst ikke blevet specielt favoriseret. Kan bl.a. huske da Farum-sagen kørte, at det blev kuglegravet, hvor meget klubberne rundt omkring betaler i stadion-leje til kommunerne. Der betalte AaB mere end gennemsnittet og vidst også for meget. Det eneste jeg lige kan huske med AaB og kommunne i nyere tid var, hvis at der blev frigivet nogle penge AaB havde forudbetalt før tid for stadionleje da vi var på røven. Tilgengæld dækkede AaB kommunens tabte renteindtægter så det lyder som en fair deal da man samtidig forlængede stadion-lejen og vel har betalt stadionlejen på et senere tidsppunkt. http://aabfan.dk/2011/08/AaB-far-seks-m ... r-tilbage/

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Borgmesterfinten

Indlæg af frederikshavneren » 29. okt 2015, 13:18

Klaus skrev:I aften viser DR en dokumentar om, hvordan kommunalbestyrelser kanaliserer penge over i profesionelle sportsklubber. Jeg har set trailere, hvor Vejle og Silkeborg er nævnt. Lad os nu ikke håbe, at vi også er med der. Er der nogen, der ved hvordan AaBs økonomiske forhold til kommunen er?
Kommunen har flere gange indirekte postet penge i Aalborg Håndbold og Aalborg Ishockey via sponsorater fra forsyningsselskaber. Jeg kan ikke huske om det var i foråret at der var en del palaver om et sponsorat af Aalborg Ishockey som en forsyningsvirksomhed stod bag, her kunne man måske godt få den tanke at sponsoratet blev tegnet for at sikre elite ishockey i Gigantium.

Besvar