Alternativer til dyre tv-pakker ift. sport?

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Alternativer til dyre tv-pakker ift. sport?

Indlæg af jernskjorten » 30. mar 2017, 08:45

Jeg er ved at have fået nok af at betale 500 kr. om måneden for at se 5 fodboldkampe, et par F1-løb og en badmintonkamp. Men er der billigere alternativer til de store tv-pakker? Ja, jeg kan selvfølgelig pløje nettet tyndt for at finde et tvivlsomt stream, men synes altid, at det er noget klamp.

Superligaen: kan vel nærmest kun ses via enten Viasats Viaplay (269,-/md) eller SBS' Dplay (159,-/md).

Premier League: Viaplay og Dplay

Champions League: Viaplay (ZDF viser vist kampe med de tyske hold)

Formel 1: RTL viser alle kvalifikationer og løb, men ellers er det Viaplay.

Bet365 har vist en del livestream, men så vidt jeg har fundet ud af, er det kun La Liga og Ligue 1 af større europæiske ligaer, og så bliver det lidt uinteressant for mit vedkommende.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Alternativer til dyre tv-pakker ift. sport?

Indlæg af Pastorius » 30. mar 2017, 09:24

jernskjorten skrev:Jeg er ved at have fået nok af at betale 500 kr. om måneden for at se 5 fodboldkampe, et par F1-løb og en badmintonkamp. Men er der billigere alternativer til de store tv-pakker? Ja, jeg kan selvfølgelig pløje nettet tyndt for at finde et tvivlsomt stream, men synes altid, at det er noget klamp.

Superligaen: kan vel nærmest kun ses via enten Viasats Viaplay (269,-/md) eller SBS' Dplay (159,-/md).
Er det ikke både og?

Jeg har forsøgt mig med streaming et stykke tid, men det er altså for træls til det er et rigtig godt alternativ endnu. Problemerne:

Kvalitet:
- Feeds er forsinket, og det er voldsomt irriterende at blive oplyst om en scoring inden det sker i den kamp man ser.
- Bitrate: Har brugt TV2Play en del (NBA Basketball) og der er bitraten altså ikke god nok til sport. Der skal også jævnligt genstartes for at få liv i et dødt feed. TV2Play er også blandt de ringeste, men kvaliteten er altså ikke lige så god som kabel TV.
Brugervenlighed:
- Man har nogle funktioner som man ikke ellers vil have. Formel 1 på Viaplay giver fx en del ekstra muligheder. Og det er fint at kunne se en fuld udsendelse, man ellers ikke nåede til starttidspunktet, men det sker på bekostning af brugervenligheden. Når kone og børn skal rode rundt med forskellige apps, logins eller fjernbetjeninger, ender det hurtigt med at man - udover at være IT supporter for hele familien - også skal være TV-supporter. Det er ikke simpelt nok at bruge endnu, selv det hjælper lidt med fx et AppleTV. Måske kunne man sætte nogle smarte actions op med en (dyr) logitech-fjernbetjening.

Det var nogle at de ting jeg lige kunne komme i tanke om. For mig er streaming ikke modent til at være hovedkilden til TV, og slet ikke når der ikke er mere at spare.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Alternativer til dyre tv-pakker ift. sport?

Indlæg af jernskjorten » 30. mar 2017, 10:47

Pastorius skrev:
jernskjorten skrev:Jeg er ved at have fået nok af at betale 500 kr. om måneden for at se 5 fodboldkampe, et par F1-løb og en badmintonkamp. Men er der billigere alternativer til de store tv-pakker? Ja, jeg kan selvfølgelig pløje nettet tyndt for at finde et tvivlsomt stream, men synes altid, at det er noget klamp.

Superligaen: kan vel nærmest kun ses via enten Viasats Viaplay (269,-/md) eller SBS' Dplay (159,-/md).
Er det ikke både og?
Jo, det er selvfølgelig ikke et valg mellem Viaplay og Dplay, hvis jeg skal være dækket helt ind, hvilket i øvrigt er vanvittigt, for man skal jo have adgang til 4-5 forskellige kanaler for at være sikker på at kunne følge et enkelt hold (med mindre man holder med BIF). Det kunne f.eks. være et rart alternativ, hvis man kunne købe adgang til alle kampe for et enkelt hold.
Pastorius skrev: Jeg har forsøgt mig med streaming et stykke tid, men det er altså for træls til det er et rigtig godt alternativ endnu. Problemerne:

Kvalitet:
- Feeds er forsinket, og det er voldsomt irriterende at blive oplyst om en scoring inden det sker i den kamp man ser.
- Bitrate: Har brugt TV2Play en del (NBA Basketball) og der er bitraten altså ikke god nok til sport. Der skal også jævnligt genstartes for at få liv i et dødt feed. TV2Play er også blandt de ringeste, men kvaliteten er altså ikke lige så god som kabel TV.
Brugervenlighed:
- Man har nogle funktioner som man ikke ellers vil have. Formel 1 på Viaplay giver fx en del ekstra muligheder. Og det er fint at kunne se en fuld udsendelse, man ellers ikke nåede til starttidspunktet, men det sker på bekostning af brugervenligheden. Når kone og børn skal rode rundt med forskellige apps, logins eller fjernbetjeninger, ender det hurtigt med at man - udover at være IT supporter for hele familien - også skal være TV-supporter. Det er ikke simpelt nok at bruge endnu, selv det hjælper lidt med fx et AppleTV. Måske kunne man sætte nogle smarte actions op med en (dyr) logitech-fjernbetjening.

Det var nogle at de ting jeg lige kunne komme i tanke om. For mig er streaming ikke modent til at være hovedkilden til TV, og slet ikke når der ikke er mere at spare.
Jeg har bevidst slået andre liveopdateringer, radio og debatsiden fra, når jeg streamer f.eks. AaBs kampe af hensyn til risikoen for at få opdateringerne, før jeg reelt ser målet. :-)

Jeg har streamet "gamle programmer" via chromecast fra TV2Play og DR via dbbtv og synes egentlig at det kører stabilt, men der er problematikken med forsinkelse ctr. kabel-tv jo heller ikke til stede.

Men jeg kan da godt frygte, hvor trættende det vil være at skulle bladre igennem tv-udbuddet via diverse telefon-apps osv. i stedet for bare at høvle igennem kanalerne 1-20 på tv'et. Men jeg er bare træt af at betale så meget, og at rettighedshavere og udbydere føler, at de kan trække en rundt i klunkerne - man skal nok betale ved kasse 1.

Men min forestilling om streaming af tv og især live-sport er måske lidt naiv, vurderet ud fra dine oplevelser.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Alternativer til dyre tv-pakker ift. sport?

Indlæg af 9520AaB » 30. mar 2017, 10:56

Jeg har boxer flex 8, og kun valgt sportskanalerne, så er du dækket.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Alternativer til dyre tv-pakker ift. sport?

Indlæg af jernskjorten » 30. mar 2017, 12:25

9520AaB skrev:Jeg har boxer flex 8, og kun valgt sportskanalerne, så er du dækket.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu bliver jeg så også vanskelig, men Boxer har jo så ikke helt samme kvalitet som kabel-tv, og det synes jeg især er mærkbart ved sportsudsendelser.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Alternativer til dyre tv-pakker ift. sport?

Indlæg af 9520AaB » 30. mar 2017, 13:13

jernskjorten skrev:
9520AaB skrev:Jeg har boxer flex 8, og kun valgt sportskanalerne, så er du dækket.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu bliver jeg så også vanskelig, men Boxer har jo så ikke helt samme kvalitet som kabel-tv, og det synes jeg især er mærkbart ved sportsudsendelser.
Men bedre end parabol, som er de to muligheder jeg harBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Alternativer til dyre tv-pakker ift. sport?

Indlæg af abbifar » 30. mar 2017, 14:03

Jeg er generelt rigtig glad for streaming - har ikke haft TV-signal i 3 år nu.

However:
- Lagget på Viaplay er jeg også træt af. Det er first world problems, men jeg har flere gange fået en besked fra kammerater omkring scoringer, for så derefter at se den.
- Dplay er fucked up mht. sport-casting. Skal det chromecastes kan dette ikke gøres fra App'en, men derimod skal man åbne web-udgaven af Dplay og caste fra den.
- TV2play er den ringeste kvalitetsmæssigt - til gengæld sender de ikke ret meget jeg gider se :-)
- DR er sgu egentlig OK
- Netflix er superfede med brugerflade og kvalitet. Ikke mindst den nye funktion, hvor serie-intro'en kun vises på første afsnit, når du ser flere afsnit i træk er lækker.
- HBO ditto - også rigtig OK.

MEN alt i alt er jeg glad - velvidende at vi har forskellige krav til billedkvaliteten :-)

(P.s: I øvrigt er ovenstående ikke den store besparelse i forhold til TV-pakken. Viaplay 269, Dplay 159, TV2play 79, DR gratis - i alt 507/måned (+ 30 mere, hvis du skal se Viaplay film også.) Netflix og HBO ville jeg under alle omstændigheder have ved siden af TV-pakken, men det koster jo også.)
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Alternativer til dyre tv-pakker ift. sport?

Indlæg af Pastorius » 30. mar 2017, 14:03

9520AaB skrev:
jernskjorten skrev:
9520AaB skrev:Jeg har boxer flex 8, og kun valgt sportskanalerne, så er du dækket.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu bliver jeg så også vanskelig, men Boxer har jo så ikke helt samme kvalitet som kabel-tv, og det synes jeg især er mærkbart ved sportsudsendelser.
Men bedre end parabol, som er de to muligheder jeg harBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er vel også bedre end Streaming?
Med venlig Hilsen
--
Robert

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Alternativer til dyre tv-pakker ift. sport?

Indlæg af 9520AaB » 30. mar 2017, 19:21

Pastorius skrev:
9520AaB skrev:
jernskjorten skrev:
9520AaB skrev:Jeg har boxer flex 8, og kun valgt sportskanalerne, så er du dækket.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu bliver jeg så også vanskelig, men Boxer har jo så ikke helt samme kvalitet som kabel-tv, og det synes jeg især er mærkbart ved sportsudsendelser.
Men bedre end parabol, som er de to muligheder jeg harBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er vel også bedre end Streaming?
Meget bedre, og jeg har alle danske, Premier league, Bundesliga, la liga, serie a samt megen anden sport med den løsning.
Derudover har jeg både Netflix og HBO.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Alternativer til dyre tv-pakker ift. sport?

Indlæg af jernskjorten » 31. mar 2017, 07:31

9520AaB skrev:
Pastorius skrev:
9520AaB skrev:
jernskjorten skrev:
9520AaB skrev:Jeg har boxer flex 8, og kun valgt sportskanalerne, så er du dækket.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu bliver jeg så også vanskelig, men Boxer har jo så ikke helt samme kvalitet som kabel-tv, og det synes jeg især er mærkbart ved sportsudsendelser.
Men bedre end parabol, som er de to muligheder jeg harBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er vel også bedre end Streaming?
Meget bedre, og jeg har alle danske, Premier league, Bundesliga, la liga, serie a samt megen anden sport med den løsning.
Derudover har jeg både Netflix og HBO.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ok, det overrasker mig lidt med kvaliteten. Troede faktisk, at det kunne gøres bedre med streaming.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Alternativer til dyre tv-pakker ift. sport?

Indlæg af Pastorius » 31. mar 2017, 08:17

jernskjorten skrev:
9520AaB skrev:
Pastorius skrev:
9520AaB skrev:
jernskjorten skrev:
9520AaB skrev:Jeg har boxer flex 8, og kun valgt sportskanalerne, så er du dækket.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu bliver jeg så også vanskelig, men Boxer har jo så ikke helt samme kvalitet som kabel-tv, og det synes jeg især er mærkbart ved sportsudsendelser.
Men bedre end parabol, som er de to muligheder jeg harBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er vel også bedre end Streaming?
Meget bedre, og jeg har alle danske, Premier league, Bundesliga, la liga, serie a samt megen anden sport med den løsning.
Derudover har jeg både Netflix og HBO.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ok, det overrasker mig lidt med kvaliteten. Troede faktisk, at det kunne gøres bedre med streaming.
Der er stor forskel. Alle oplever perioder hvor det hakker. TV2Play er den absolut ringeste steamingtjeneste kvalitetsmæssigt, og det er den jeg har flet erfaringer med. Selv på mig 42" fjernsyn er det en gru. Netflix/HBO etc. gør det godt. Jeg har ikke relevante erfaringer med Viaplay.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Alternativer til dyre tv-pakker ift. sport?

Indlæg af Flower » 3. apr 2017, 11:32

9520AaB skrev:
Pastorius skrev:
9520AaB skrev:
jernskjorten skrev:
9520AaB skrev:Jeg har boxer flex 8, og kun valgt sportskanalerne, så er du dækket.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu bliver jeg så også vanskelig, men Boxer har jo så ikke helt samme kvalitet som kabel-tv, og det synes jeg især er mærkbart ved sportsudsendelser.
Men bedre end parabol, som er de to muligheder jeg harBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er vel også bedre end Streaming?
Meget bedre, og jeg har alle danske, Premier league, Bundesliga, la liga, serie a samt megen anden sport med den løsning.
Derudover har jeg både Netflix og HBO.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvad betaler du om måneden for de 8 kanaler?
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Alternativer til dyre tv-pakker ift. sport?

Indlæg af jernskjorten » 4. apr 2017, 07:38

Flower skrev:
9520AaB skrev:Meget bedre, og jeg har alle danske, Premier league, Bundesliga, la liga, serie a samt megen anden sport med den løsning.
Derudover har jeg både Netflix og HBO.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvad betaler du om måneden for de 8 kanaler?
Mener pakken pt. koster 360 kr.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Alternativer til dyre tv-pakker ift. sport?

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. apr 2017, 22:19

jernskjorten skrev:
Flower skrev:
9520AaB skrev:Meget bedre, og jeg har alle danske, Premier league, Bundesliga, la liga, serie a samt megen anden sport med den løsning.
Derudover har jeg både Netflix og HBO.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvad betaler du om måneden for de 8 kanaler?
Mener pakken pt. koster 360 kr.
Boxer må klart være den billigste løsning, hvis man vil være helt dækket ind. Man kan desuden se alle sine kanaler på to samtidige enheder på boxer play, inkluderet i abbonementprisen.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Alternativer til dyre tv-pakker ift. sport?

Indlæg af Califfen » 21. apr 2017, 13:08

Jeg kan anbefale Telias mellempakke til 250 kr. om måneden.
Her får man 6'eren, Kanal 5, 9'eren, TV2 Sport, TV3 Sport 1 og Eurosport 1. Ja ja, så mangler man da 3+, Eurosport 2 og TV3 Sport 2. Men behøves man virkelig at kunne se det hele? Man kan blive skør af så meget fjernsyn. Så hvis der kommer en vigtig kamp man virkelig bare SKAL se, så må man tage over til en ven eller tage på bar.

Det er i hvert fald en fin SU-løsning ;)

seamann

Re: Alternativer til dyre tv-pakker ift. sport?

Indlæg af seamann » 21. apr 2017, 16:33

Califfen skrev:Jeg kan anbefale Telias mellempakke til 250 kr. om måneden.
Her får man 6'eren, Kanal 5, 9'eren, TV2 Sport, TV3 Sport 1 og Eurosport 1. Ja ja, så mangler man da 3+, Eurosport 2 og TV3 Sport 2. Men behøves man virkelig at kunne se det hele? Man kan blive skør af så meget fjernsyn. Så hvis der kommer en vigtig kamp man virkelig bare SKAL se, så må man tage over til en ven eller tage på bar.

Det er i hvert fald en fin SU-løsning ;)
Jeg kan se at Telia også har stor pakke som ren stream for 329,-. Det er noget billigere end de fleste TV pakker via coax eller fiber der typisk ligger omkring 500.
Er der nogen, der har prøvet den ?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Alternativer til dyre tv-pakker ift. sport?

Indlæg af Pastorius » 21. apr 2017, 19:04

seamann skrev:
Califfen skrev:Jeg kan anbefale Telias mellempakke til 250 kr. om måneden.
Her får man 6'eren, Kanal 5, 9'eren, TV2 Sport, TV3 Sport 1 og Eurosport 1. Ja ja, så mangler man da 3+, Eurosport 2 og TV3 Sport 2. Men behøves man virkelig at kunne se det hele? Man kan blive skør af så meget fjernsyn. Så hvis der kommer en vigtig kamp man virkelig bare SKAL se, så må man tage over til en ven eller tage på bar.

Det er i hvert fald en fin SU-løsning ;)
Jeg kan se at Telia også har stor pakke som ren stream for 329,-. Det er noget billigere end de fleste TV pakker via coax eller fiber der typisk ligger omkring 500.
Er der nogen, der har prøvet den ?
Mine forældre bruger det som eneste TV-signal. De er fint tilfredse.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Alternativer til dyre tv-pakker ift. sport?

Indlæg af jernskjorten » 24. apr 2017, 14:11

Pastorius skrev:
seamann skrev:
Califfen skrev:Jeg kan anbefale Telias mellempakke til 250 kr. om måneden.
Her får man 6'eren, Kanal 5, 9'eren, TV2 Sport, TV3 Sport 1 og Eurosport 1. Ja ja, så mangler man da 3+, Eurosport 2 og TV3 Sport 2. Men behøves man virkelig at kunne se det hele? Man kan blive skør af så meget fjernsyn. Så hvis der kommer en vigtig kamp man virkelig bare SKAL se, så må man tage over til en ven eller tage på bar.

Det er i hvert fald en fin SU-løsning ;)
Jeg kan se at Telia også har stor pakke som ren stream for 329,-. Det er noget billigere end de fleste TV pakker via coax eller fiber der typisk ligger omkring 500.
Er der nogen, der har prøvet den ?
Mine forældre bruger det som eneste TV-signal. De er fint tilfredse.
Men de ulemper du listede op tidligere ift. kvalitet og brugervenlighed må være de samme med Telia TV?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Alternativer til dyre tv-pakker ift. sport?

Indlæg af Klaus » 19. maj 2017, 22:55

Vi har også boxer. Her i huset er vi nødt til at have den store pakke, da fruen ser nogle underlige kanaler med noget reality-halløj. Handlede det kun om sport er man som skrevet dækket rigeligt ind med flex8. Man får vel stort set alt den sport man kan ønske sig. På hvert abonnement kan man få 4 kort, så man kan se programmer uafhængigt af hinanden på 4 fjernsyn, som i øvrigt ikke behøver være på samme matrikel. Tager mor og far på campingferie kan boxerkortet bruges der, samtidig med at ungerne kan se fjernsyn der hjemme. Og jo, man kan også udlåne det til naboen, hvis man vil. Der ud over får man Boxer-play hvor man på en computer kan streame alle de kanaler man har på fjernsynet plus noget nabolandshalløj.
Eneste bøvl er, at man jo skal have en antenne op :cool:

Sjatten
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12. feb 2018, 09:50
Favoritspiller: Kusk

Re: Alternativer til dyre tv-pakker ift. sport?

Indlæg af Sjatten » 12. feb 2018, 09:55

Jegh har testet det der hedder ntv.mx - det fungerer ret fint selv om signalet ikke er HD. Adgang til alle de nordiske kanaler for omkring 100 kr/pr md.

/A

Besvar