Superligastrukturen og os som modtagere

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
FodboldX
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 7. jun 2017, 10:27

Superligastrukturen og os som modtagere

Indlæg af FodboldX » 7. jun 2017, 10:34

Jeg har været i gang med- og er forsat i gang med en undersøgelse omkring den nuværende struktur, som vi i denne sæson for første gang stiftede bekendtskab med..
Dertil kunne jeg godt tænke mig at spørge jer:

Hvad har den betydet for jer (os), som modtagere af slutproduktet?
Mener i det har bidraget til mere spændning, højere kvalitet? Eller er 12-14 hold ganske enkelt for meget, med for få relevante kampe?

:aabfan: :aabfan:

Link til undersøgelsen:
https://fodbold.myshopify.com/blogs/new ... ste-saeson

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Superligastrukturen og os som modtagere

Indlæg af jonas386 » 7. jun 2017, 13:11

Du formår hvertfald at få almindeligheder til at virke som dybe indsigter og refleksioner. Du skriver eksempelvis: "Jeg skal mange år tilbage i tiden, før jeg kan finde en superligasæson, som har været så smækfyldt med spænding, som den netop overståede", men kommer ikke nærmere ind på hvad du konkret mener. Det er da rigtigt nok en pointe der har været fremført af fortalerne for strukturen, men der er jo ikke noget der tyder på, at folk køber den der påduttede spænding. Især i nedrykningsspillet, som må være det du hentyder til når du snakker om spænding, er folk jo løbet skrigende bort.

Så påstår du i forlængelse at det har: "Gjort kampene sværere at spille, mere betydningsfulde", igen dog uden at bakke det op med konkrete eksempler. Hvordan vurderer du egentlig at kampene er blevet sværere? Er der scoret færre mål? Produceres der færre chancer pr. kamp? Eller hvad er kriterinerne?

Ift
Nu har alle til gengæld haft mulighed for at mærke hvordan strukturen har skabt spændning til det sidste, i en liga hvor guld og sølv, nærmest var afgjort 10 runder før tid.
Men igen, er det virkelig rigtigt? Nedrykningslutspillet havde en(!) runde hvor der virkelig kunne opleves en større interesse end bundkampe normalt ville opleve, og det var i sidste runde i vores (AaBs) gruppe. I kampen mod AGF og Viborg. Det var, såvidt jeg lige kan se, den eneste kamp i nedrykningsspillet, der ikke trak tilskuersnittet ned. I den anden gruppe, med OB og Randers, var gruppen allerede afgjort på det tidspunkt.
De to play-off runder var ligegledes hamrende uinteressante indtil selve finalen, hvor der rigtigt nok var noget af den intensitet der blev reklameret med. Men er det virkelig det værd?
Jeg ser en række fordele ved den nye struktur, der har bidraget til øget opmærksomhed omkring superligaen, hvilket også har påvirket underholdningsværdien positivt, og samtidig vil gøre det i fremtiden.
Her skriver du at (sådan forstår jeg det hvertfald) at superligaen har oplevet større opmærksomhed, men hvad bakker du det op med? Samtlige klubber, foruden AGF, har styrtblødt tilskuere hele sæsonen igennem. Både på stadion, men også foran TV'et, går tallene kun en vej og det er ikke op.
Stukturens opdeling har for mig at se, ligeledes bidraget til at vi har stiftet bekendskab med flere unge spillere
Det her kan du sagtens have ret i. Jeg ved det ikke. Men igen, kan det ikke bakkes op med et eller andet? Jeg synes det er et generelt problem for din "analyse", at du egentlig bare lirer en masse løse påstande af, uden egentlig at bakke det op med hverken tal eller eksempler.

Du skriver også lidt om AaB og strategien for klubben.
En lavere "chance" for nedrykning, bidrager til at et hold som AaB med større sikkerhed, har kunne satse på ungdommen, og herved (forhåbentligt) tænke i en mere langsigtet strategi
Hvordan vurderer du at chancen er lavere for nedrykning? Min påstand er at chancen egentlig er større for at rykke ned nu, da du ikke nødvendigvis kan sige at være i sikkerhed, selvom du skulle være 10-15 point fra "stregen". Efter 36 runder er der stadig 4 klubber der er i reel fare for at rykke ned. Det virker ikke særlig "sikkert" for mig
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar