Skal man holde med piraterne?
- Lindmark
- Allstar
- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
Re: Skal man holde med piraterne?
Selvfølgelig skal 'man' holde med Aalborg, også i hockey. Medmindre 'man' er frederikshavner...
Som den medløber jeg er har jeg ikke set en hockeykamp siden A-VM i '16, bortset fra syvende semifinale og de hidtil to finaler i Gigantium. Godt og hurtigt spil (husker tydeligt at der konstant var icing og offside tilbage i Samsøgade), og finfin stemning; ikke Sampdoria-style, men ganske fin. Ville være herligt med guld for første gang siden '81, også selvom hele pirat-indpakningen er noget poppet.
Som den medløber jeg er har jeg ikke set en hockeykamp siden A-VM i '16, bortset fra syvende semifinale og de hidtil to finaler i Gigantium. Godt og hurtigt spil (husker tydeligt at der konstant var icing og offside tilbage i Samsøgade), og finfin stemning; ikke Sampdoria-style, men ganske fin. Ville være herligt med guld for første gang siden '81, også selvom hele pirat-indpakningen er noget poppet.
Lindmark / Vendelbokartellet
-
- Junior
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg følger da lidt med i alle Aalborg´s sportshold, altså i de store sportsgrene som fodbold, ishockey og håndbold. Futsal også en smule. Basket, badminton og volleyball følger jeg dog ikke rigtigt med i. Bortset fra at jeg da tjekker resultaterne indimellem.
Pirates ser jeg en sjælden gang ude i Gigantium. Jeg synes egentlig at stemningen til ishockey er fed nok og minder lidt om stemningen til fodbold. Men det er ikke noget, jeg går MEGET op i. Men jeg håber da, at Pirates vinder, når jeg ser dem. Taber de, så er det ikke noget der ødelægger mit humør.
Aalborg Håndbold har gjort det fantastisk i flere år og jeg burde vel støtte dem. Men jeg må erkende, at jeg aldrig har været ude og se dem. Jeg bryder mig ikke så meget om stemningen - eller manglen på samme - til håndboldkampe. Jeg får spat af de der klappepølser og jeg synes det er irriterende, at en DJ skal sidde og spille FOR EVIIIIIIIIIIIIIIIIIIIGT, MÅSKE FOR EVIIIIIIIIIIIIIIIIGT hver gang, der scores (eller lignende melodier). Hvorfor ikke bare lade fansene køre stemningen, ligesom man gør til fodbold? DOG ser jeg af og til Aalborg Håndbold på tv. Men kun de store og afgørende kampe. Gider sjældent se de indledende kampe og almindelige ligakampe. Men jeg fulgte da med interesse deres to spændende kampe i Final Four i Champions League i sidste weekend. Flotte præstationer og flot sølvmedalje, må jeg sige.
Jeg er dog dybest set mest fodboldmand og har altid været det. Men ishockey ser jeg fra tid til anden. Håndbold ser jeg lidt på tv, men har altså endnu til gode at se en kamp ude i Gigantium. Egentlig ville jeg godt give det en chance med håndbold, men det er jo heller ikke til at få billet. Så er det aldrig blevet til noget.
I øvrigt er jeg enig med jer, der ikke er vilde med Gigantium. Jeg synes det er sådan et lidt stort og koldt sted. Der virker bare så øde og stemningsforladt derude. Jeg kan svagt huske ishockeykampe i Øgaden. Det virkede på en eller anden måde mere intenst og vedkommende dengang. Dog kan jeg godt lide at se ishockey, så derfor sker det som sagt alligevel, at jeg tager ud i Gigantium. Arenaen derude er nu også imponerende nok. Bare som sagt lidt kold - altså hele Set Up´et ude i Gigantium synes jeg er lidt sjæleløst. En kæmpestor multihal placeret midt i ingenting mellem nogle marker langt ude mod Aalborg Øst.
Futsal kan jeg godt finde på at se engang imellem, ligesom ishockey. Jeg går ikke super meget op i det, men synes egentlig at det er underholdende nok. Så jeg regner da også med at skulle se Aalborg Futsal et par gange i den kommende sæson.
Sidst men ikke mindst ser jeg også af og til seriebold. Det kan være hyggeligt nok at tage ud og se Aalborg Freja, Vejgaard, Nørresundby FB o.s.v. Jeg hepper faktisk lidt på alle klubber i Aalborg. Fordi jeg jo gerne vil have de aalborggensiske hold så højt op i rækkerne som muligt. Ærgerligt at Vejgaard rykkede ned igen. Men til gengæld har både Freja, Chang og KFUM stadig muligheder for oprykning. Noget der bliver afgjort de næste par uger. Så håber jeg naturligvis også, at AaB´s andethold redder livet i Danmarksserien. Det bliver tæt.
Pirates ser jeg en sjælden gang ude i Gigantium. Jeg synes egentlig at stemningen til ishockey er fed nok og minder lidt om stemningen til fodbold. Men det er ikke noget, jeg går MEGET op i. Men jeg håber da, at Pirates vinder, når jeg ser dem. Taber de, så er det ikke noget der ødelægger mit humør.
Aalborg Håndbold har gjort det fantastisk i flere år og jeg burde vel støtte dem. Men jeg må erkende, at jeg aldrig har været ude og se dem. Jeg bryder mig ikke så meget om stemningen - eller manglen på samme - til håndboldkampe. Jeg får spat af de der klappepølser og jeg synes det er irriterende, at en DJ skal sidde og spille FOR EVIIIIIIIIIIIIIIIIIIIGT, MÅSKE FOR EVIIIIIIIIIIIIIIIIGT hver gang, der scores (eller lignende melodier). Hvorfor ikke bare lade fansene køre stemningen, ligesom man gør til fodbold? DOG ser jeg af og til Aalborg Håndbold på tv. Men kun de store og afgørende kampe. Gider sjældent se de indledende kampe og almindelige ligakampe. Men jeg fulgte da med interesse deres to spændende kampe i Final Four i Champions League i sidste weekend. Flotte præstationer og flot sølvmedalje, må jeg sige.
Jeg er dog dybest set mest fodboldmand og har altid været det. Men ishockey ser jeg fra tid til anden. Håndbold ser jeg lidt på tv, men har altså endnu til gode at se en kamp ude i Gigantium. Egentlig ville jeg godt give det en chance med håndbold, men det er jo heller ikke til at få billet. Så er det aldrig blevet til noget.
I øvrigt er jeg enig med jer, der ikke er vilde med Gigantium. Jeg synes det er sådan et lidt stort og koldt sted. Der virker bare så øde og stemningsforladt derude. Jeg kan svagt huske ishockeykampe i Øgaden. Det virkede på en eller anden måde mere intenst og vedkommende dengang. Dog kan jeg godt lide at se ishockey, så derfor sker det som sagt alligevel, at jeg tager ud i Gigantium. Arenaen derude er nu også imponerende nok. Bare som sagt lidt kold - altså hele Set Up´et ude i Gigantium synes jeg er lidt sjæleløst. En kæmpestor multihal placeret midt i ingenting mellem nogle marker langt ude mod Aalborg Øst.
Futsal kan jeg godt finde på at se engang imellem, ligesom ishockey. Jeg går ikke super meget op i det, men synes egentlig at det er underholdende nok. Så jeg regner da også med at skulle se Aalborg Futsal et par gange i den kommende sæson.
Sidst men ikke mindst ser jeg også af og til seriebold. Det kan være hyggeligt nok at tage ud og se Aalborg Freja, Vejgaard, Nørresundby FB o.s.v. Jeg hepper faktisk lidt på alle klubber i Aalborg. Fordi jeg jo gerne vil have de aalborggensiske hold så højt op i rækkerne som muligt. Ærgerligt at Vejgaard rykkede ned igen. Men til gengæld har både Freja, Chang og KFUM stadig muligheder for oprykning. Noget der bliver afgjort de næste par uger. Så håber jeg naturligvis også, at AaB´s andethold redder livet i Danmarksserien. Det bliver tæt.
Skal vi ikke vente med at begrave VB?calciomania skrev: ↑12. jun 2024, 14:53...en masse om noget sport, som i bedste fald er ligegyldigt - og i værste fald er noget som hiver potentielle sponsorkroner fra AaB!
Men også:
Nuvel, de skal hente 3 point og 5 mål på Young Boys på lørdag, men jeg har set mærkeligere ting ske. De skal spille mod Holstebro, som har 2 vigtige spillere ude med karantæne - og de er allerede sikrede en ny sæson i rækken. Det er nok værre med Young Boys, som spiller hjemme i Silkeborg mod bundproppen fra Vanløse. Man kan bare håbe på, at miraklernes tid ikke er forbi
Ja, jeg er født og opvokset i Holstebro (og flyttet hjem igen), så HB ville jeg ligefrem holde med i en kamp mod AaB - men det er til gengæld heldigt, at man næsten ikke kan høre forskel på, om man skråler Hhhhhhhhhh-B eller Aaaaaaaaa-B
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Jean Claude index
-
- Junior
Jo, der er vist en teoretisk chance. Men jeg tror det er meget usandsynligt, at Vejgaard klarer frisag. Især fordi jeg er ret overbevist om, at Young Boys ikke taber hjemme i Silkeborg mod Vanløse, som jo ER rykket ned og ikke rigtigt har andet end æren at spille for. For VB kan da godt slå Holstebro hjemme på en god dag (sidst tabte de dog vist 0-5 til dem hjemme og 1-3 ude, så det bliver vist svært!).le Cid skrev: ↑12. jun 2024, 18:03Skal vi ikke vente med at begrave VB?calciomania skrev: ↑12. jun 2024, 14:53...en masse om noget sport, som i bedste fald er ligegyldigt - og i værste fald er noget som hiver potentielle sponsorkroner fra AaB!
Men også:
Nuvel, de skal hente 3 point og 5 mål på Young Boys på lørdag, men jeg har set mærkeligere ting ske. De skal spille mod Holstebro, som har 2 vigtige spillere ude med karantæne - og de er allerede sikrede en ny sæson i rækken. Det er nok værre med Young Boys, som spiller hjemme i Silkeborg mod bundproppen fra Vanløse. Man kan bare håbe på, at miraklernes tid ikke er forbi
Ja, jeg er født og opvokset i Holstebro (og flyttet hjem igen), så HB ville jeg ligefrem holde med i en kamp mod AaB - men det er til gengæld heldigt, at man næsten ikke kan høre forskel på, om man skråler Hhhhhhhhhh-B eller Aaaaaaaaa-B
Jeg synes egentlig, at Aalborg BURDE have to divisionsklubber, for det havde de jo i gamle dage (AaB og Chang og i en årrække også NB, så der endda var TRE divisionsklubber i byen). Det er bare ikke sikkert, at nr. 2 SKAL være Vejgaard. På sigt tror jeg, at det godt kan blive Nørresundby FB, som i øvrigt også har spillet godt i år og også ligger i den gode ende af oprykningsspillet i Danmarksserien. Hvis Vejgaard rykker ned (jeg anser dem som nævnt stort set allerede som rykket ned), tror jeg godt vi kan få en spændende duel om oprykningen næste år mellem dem og NFB - plus måske et par andre klubber.
-
- Junior
Piraterne kunne godt bruge nogle af de hardcore folk fra Vesttribunen. Jeg synes efterhånden, at stemningen ude i Gigantium Isarena er blevet lidt sløv. Senest blev piratfansene nærmest ydmyget på hjemmebane af 400 polakker fra Katowice, som gjorde de lokale pirater helt tavse. Groft sagt er der 20 mand, der synger med, når piratfansene står og synger nede i det ene sving.
Gigantium ødelagde alt charmen ved at stå på tribunen og pirates cirkusset ødelagde den rå arbejder del. I samsøgade stod der 100-150 og sang og skabte en stemning der var uhørt i Danmark til ishockey. Når der var fyldt dernede frygtede hele Danmark det røde slips. Det var magisk at stå i hallen og høre 1000-1500 synge med på Så længe jeg lever. Nu stå hr og fru svenstrup bag mål og glæder sig til pausen så de kan komme i VIP og hente flere gratis drikkevarer. De gamle rockere, tyveknægte osv er forsvundet og stemningen forsvandt sammen med dem..calciomania skrev: ↑20. nov 2024, 11:42Piraterne kunne godt bruge nogle af de hardcore folk fra Vesttribunen. Jeg synes efterhånden, at stemningen ude i Gigantium Isarena er blevet lidt sløv. Senest blev piratfansene nærmest ydmyget på hjemmebane af 400 polakker fra Katowice, som gjorde de lokale pirater helt tavse. Groft sagt er der 20 mand, der synger med, når piratfansene står og synger nede i det ene sving.
-
- 2. div
- Favoritspiller: Jan Pedersen
Uden at pege fingre af nogen, eller kende klientellet til hockeykampe på Samsøgade giver jeg dig 100 % ret.RicoBR02 skrev:Gigantium ødelagde alt charmen ved at stå på tribunen og pirates cirkusset ødelagde den rå arbejder del. I samsøgade stod der 100-150 og sang og skabte en stemning der var uhørt i Danmark til ishockey. Når der var fyldt dernede frygtede hele Danmark det røde slips. Det var magisk at stå i hallen og høre 1000-1500 synge med på Så længe jeg lever. Nu stå hr og fru svenstrup bag mål og glæder sig til pausen så de kan komme i VIP og hente flere gratis drikkevarer. De gamle rockere, tyveknægte osv er forsvundet og stemningen forsvandt sammen med dem..calciomania skrev: ↑20. nov 2024, 11:42Piraterne kunne godt bruge nogle af de hardcore folk fra Vesttribunen. Jeg synes efterhånden, at stemningen ude i Gigantium Isarena er blevet lidt sløv. Senest blev piratfansene nærmest ydmyget på hjemmebane af 400 polakker fra Katowice, som gjorde de lokale pirater helt tavse. Groft sagt er der 20 mand, der synger med, når piratfansene står og synger nede i det ene sving.
Jeg kom selv fast i den gamle skøjtehal, men har kun været til 2 kampe i Gigantium. Det virker alt for iscenesat der, de prøver at købe tilskuere til at komme, og al for meget fokus på al pirathalløj.
Er der nogensinde nogen, der har stoppet op i 2 sekunder, og spurgt sig selv, hvad pirater har med Aalborg at gøre?? Eller skabte man et brand, og så skulle al passes ind under det??
At man så også er i tvivl om navnet, når der på klingende nordjysk bliver råbt noget der minder om Aalborg Pilotes, så mister man i hvert fald mig
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Junior
Ja, for mig at se prøver piraterne også at købe folk ved at give gratis fadøl o.s.v. Men nu bliver der så strammet op i økonomien og borte er tiden med de ekstremt billige billetter. Nu må folk også ty til lommen for at gå til ischockey i Aalborg. Og det kan måske skræmme nogle af de kedeligste medløberfans, som kun kommer der for fadøllene og alt hurlumhej´et udenfor isen.
Jeg kan egentlig godt lide ishockey og kommer da til Piraternes kampe få gange om året. Men jeg synes også, at stemningen kunne blive bedre derude. Der er kun 50, der synger med. Ok, det er dog flere end til håndbold, hvor ingen synger og hvor alle bare sidder og klapper bevidstløst i klappepølser, mens de ser helt hypnotiserede og udtryksløse ud i ansigtet.
Hvad har pirater med Aalborg at gøre? Ja, det er et godt spørgsmål. Aalborg Vikings havde passet bedre, men det navn var vel optaget af basketballholdet, som så gik konkurs og vist bare hedder Aalborg Basketballklub i dag. Eller hedder de stadig Vikings? Det er jeg faktisk ikke helt klar over, for man hører aldrig noget om dem mere. Men jeg kan forstå, at basketballholdet i dag pr. 2024 frister en anonym tilværelse i den tunge ende af den næstbedste række. Dog VAR vikingerne vel også en slags pirater, var de ikke? Så med lidt god vilje kan man måske finde en forbindelse mellem vikinger og pirater.
Jeg kan egentlig godt lide ishockey og kommer da til Piraternes kampe få gange om året. Men jeg synes også, at stemningen kunne blive bedre derude. Der er kun 50, der synger med. Ok, det er dog flere end til håndbold, hvor ingen synger og hvor alle bare sidder og klapper bevidstløst i klappepølser, mens de ser helt hypnotiserede og udtryksløse ud i ansigtet.
Hvad har pirater med Aalborg at gøre? Ja, det er et godt spørgsmål. Aalborg Vikings havde passet bedre, men det navn var vel optaget af basketballholdet, som så gik konkurs og vist bare hedder Aalborg Basketballklub i dag. Eller hedder de stadig Vikings? Det er jeg faktisk ikke helt klar over, for man hører aldrig noget om dem mere. Men jeg kan forstå, at basketballholdet i dag pr. 2024 frister en anonym tilværelse i den tunge ende af den næstbedste række. Dog VAR vikingerne vel også en slags pirater, var de ikke? Så med lidt god vilje kan man måske finde en forbindelse mellem vikinger og pirater.