Skal man holde med piraterne?

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Skal man holde med piraterne?

Indlæg af sulakvelidze » 3. apr 2018, 16:25

I gamle dage var jeg ishockeyfan. Jeg holdt med AaB Ishockey, også da de kom til at hedde AIK, og i mange år drømte jeg om endelig at se ishockeyguldet komme til Aalborg igen. Jeg var på ingen måde en glødende fan, men tilhørsforholdet var der, og det var egentlig et fedt supplement til det meget vigtigere fodboldhold.

Men jeg ved ikke rigtigt med Aalborg Pirates. Jeg har aldrig set en af deres kampe, for Gigantium lokker ikke rigtigt, med mindre den en fyldt. Og jeg ved slet ikke rigtigt med klubben, som nogle siger er blevet alt for meget gøjl og alt for lidt sjæl. Alene navnet “Pirates” skubber mig også væk, for hvorfor er det så vigtigt med den slags poppede navne? Hvorfor ikke bare Aalborg Ishockey?

På den anden side: De må egentlig gerne vinde guldet. Jeg har ikke nogen decideret modvilje imod dem, er nok mest bare ligeglad. Og det vil jeg egentlig helst ikke være, så derfor denne tråd i håb om, at nogen kan overbevise mig om, at Pirates gerne må vinde - eller forklare mig, hvorfor det er bedre at håbe på deres fiasko og drømme om genopståen af en ishockeyklub i Aalborg med appel som i de gode gamle dage i Samsøgade.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Skal man holde med piraterne?

Indlæg af Jakobsen » 3. apr 2018, 20:07

Har det faktisk meget på samme måde med Pirates. Jeg er godt nok oprindeligt Frederikshavner, men jeg blev aldrig bidt af hockeyen deroppe fordi jeg er ud af en fodboldfamilie og da jeg blev dedikeret AaB'er kom hockey ind i AaB igen et par år efter og så holdte jeg med AaB ishockey. Men det der mystiske poppede Pirates brand det kan jeg ikke rigtig identificere mig med. Jeg så faktisk en del Pirates kampe i starten fordi jeg kender en der fik fribilietter, men jeg må indrømme jeg er lidt ligeglad. Nu er jeg ikke typen der kan snakke med om de gamle dage i Samsøgade da jeg kun nåede en kamp i den hal, men jeg kan tilslutte mig at hockeyen i Aalborg mangler sjæl.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Skal man holde med piraterne?

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. apr 2018, 20:26

Har det på akkurat samme måde, Sula. Jeg havde sæsonkort i Samsøgade flere år i træk og var også med på en del udeture i starten af 0’erne. Nu er jeg allerhøjest ligeglad. For mig døde hockeyen da de byggede Gigantium og det rager mig langsomt om pirates vinder. Egentlig er navnet pirates og alt det tilhørende gøjl nok næsten med til at jeg håber de ikke vinder.
Janteloven eksisterer IKKE!

Gamen

Re: Skal man holde med piraterne?

Indlæg af Gamen » 5. apr 2018, 12:57

Køllen I Møllen skrev:Har det på akkurat samme måde, Sula. Jeg havde sæsonkort i Samsøgade flere år i træk og var også med på en del udeture i starten af 0’erne. Nu er jeg allerhøjest ligeglad. For mig døde hockeyen da de byggede Gigantium og det rager mig langsomt om pirates vinder. Egentlig er navnet pirates og alt det tilhørende gøjl nok næsten med til at jeg håber de ikke vinder.
Amen.

Ej at forglemme, at deres direktør er glødende Brøndby-fan.

Samsøgade var fantastisk, og den fortættede stemning der var i hallen kunne til tider være grotesk ond. Fantastisk sted. Gigantium er blottet for sjæl, og det er Pirates også.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Skal man holde med piraterne?

Indlæg af sulakvelidze » 6. apr 2018, 20:49

Gamen skrev:
Køllen I Møllen skrev:Har det på akkurat samme måde, Sula. Jeg havde sæsonkort i Samsøgade flere år i træk og var også med på en del udeture i starten af 0’erne. Nu er jeg allerhøjest ligeglad. For mig døde hockeyen da de byggede Gigantium og det rager mig langsomt om pirates vinder. Egentlig er navnet pirates og alt det tilhørende gøjl nok næsten med til at jeg håber de ikke vinder.
Amen.

Ej at forglemme, at deres direktør er glødende Brøndby-fan.

Samsøgade var fantastisk, og den fortættede stemning der var i hallen kunne til tider være grotesk ond. Fantastisk sted. Gigantium er blottet for sjæl, og det er Pirates også.
Det med Brøndby-fan, er det bekræftet eller et rygte? Hvis det holder, behøver jeg ikke flere argumenter for at ønske fiasko for piraterne.

Gamen

Re: Skal man holde med piraterne?

Indlæg af Gamen » 9. apr 2018, 12:24

sulakvelidze skrev: Det med Brøndby-fan, er det bekræftet eller et rygte? Hvis det holder, behøver jeg ikke flere argumenter for at ønske fiasko for piraterne.
Det har været kendt i en del år efterhånden.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Skal man holde med piraterne?

Indlæg af sulakvelidze » 9. apr 2018, 20:58

Gamen skrev:
sulakvelidze skrev: Det med Brøndby-fan, er det bekræftet eller et rygte? Hvis det holder, behøver jeg ikke flere argumenter for at ønske fiasko for piraterne.
Det har været kendt i en del år efterhånden.
I så fald er valget jo ikke så svært. Sørgeligt at en kultur så stærk er blevet nedbrudt på den måde.

Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: Skal man holde med piraterne?

Indlæg af Mascis » 10. apr 2018, 23:36

Tja man kan sige hvad man vil om den ny kultur, men kampene er velbesøgte. Pirates har det højeste tilskuersnit i ligaen hvilket jeg synes er ret imponerende.

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skal man holde med piraterne?

Indlæg af Yngvesson » 11. apr 2018, 09:30

Er man til ishockey og fra Aalborg og omegn, så kan jeg ikke se hvorfor man ikke skulle holde med piraterne, uagtet om deres direktør er fan af et andet fodboldhold end AaB.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Skal man holde med piraterne?

Indlæg af Pastorius » 11. apr 2018, 09:50

Yngvesson skrev:Er man til ishockey og fra Aalborg og omegn, så kan jeg ikke se hvorfor man ikke skulle holde med piraterne, uagtet om deres direktør er fan af et andet fodboldhold end AaB.
Nej, heller ikke jeg. Men hvis det nu er de gamle dage i Samsøgade man savner, så er det ikke det man får tilbage, ved at følge Piraterne nu.

De spiller ret flot hockey for tiden, hvis det nu er det man er til. Ikke nogen overdreven fokus på defensiven, og hurtigt flydende angrebsspil.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Skal man holde med piraterne?

Indlæg af le Cid » 11. apr 2018, 10:16

Mascis skrev:Tja man kan sige hvad man vil om den ny kultur, men kampene er velbesøgte. Pirates har det højeste tilskuersnit i ligaen hvilket jeg synes er ret imponerende.
Det hænger vist mest af alt sammen med, at de har dumpet priserne på billetter.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Skal man holde med piraterne?

Indlæg af Halil » 11. apr 2018, 10:18

le Cid skrev:
Mascis skrev:Tja man kan sige hvad man vil om den ny kultur, men kampene er velbesøgte. Pirates har det højeste tilskuersnit i ligaen hvilket jeg synes er ret imponerende.
Det hænger vist mest af alt sammen med, at de har dumpet priserne på billetter.
AaB burde gøre det samme i givet fald.
Uden Synd Ingen Frelse

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skal man holde med piraterne?

Indlæg af Yngvesson » 12. apr 2018, 10:45

Pastorius skrev:
Yngvesson skrev:Er man til ishockey og fra Aalborg og omegn, så kan jeg ikke se hvorfor man ikke skulle holde med piraterne, uagtet om deres direktør er fan af et andet fodboldhold end AaB.
Nej, heller ikke jeg. Men hvis det nu er de gamle dage i Samsøgade man savner, så er det ikke det man får tilbage, ved at følge Piraterne nu.

De spiller ret flot hockey for tiden, hvis det nu er det man er til. Ikke nogen overdreven fokus på defensiven, og hurtigt flydende angrebsspil.
Nej, det er korrekt. Men det er vel samme historie med stadion efter renoveringen tænker jeg.

Ja, de spiller god hockey for tiden. Det var fedt at esbjerggenserne ikke fik udbytte af deres destruktive tilgang til kampene og Aalborgs offensive tilgang blev belønnet til sidst.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Skal man holde med piraterne?

Indlæg af Danni » 14. apr 2018, 06:58

Fodbold er uden sammenligning min største passion indenfor sport, men jeg er generelt meget sportsinteresseret og jeg bryster mig tit af, hvor gode Aalborg er. Hvis nu Pirates vinder guld i den her sæson, ville man kunne sige noget så fedt, som at Aalborg indenfor de sidste 4 år er blevet danmarksmestre i ishockey, håndbold og fodbold og det kan man godt lette på hatten af. Prøv lige at sammenligne med Aarhus eller en hvilken som helst anden by i Danmark.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Skal man holde med piraterne?

Indlæg af le Cid » 16. apr 2018, 10:59

Danni skrev:Fodbold er uden sammenligning min største passion indenfor sport, men jeg er generelt meget sportsinteresseret og jeg bryster mig tit af, hvor gode Aalborg er. Hvis nu Pirates vinder guld i den her sæson, ville man kunne sige noget så fedt, som at Aalborg indenfor de sidste 4 år er blevet danmarksmestre i ishockey, håndbold og fodbold og det kan man godt lette på hatten af. Prøv lige at sammenligne med Aarhus eller en hvilken som helst anden by i Danmark.
Herning?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skal man holde med piraterne?

Indlæg af Dissing » 16. apr 2018, 11:53

le Cid skrev:
Danni skrev:Fodbold er uden sammenligning min største passion indenfor sport, men jeg er generelt meget sportsinteresseret og jeg bryster mig tit af, hvor gode Aalborg er. Hvis nu Pirates vinder guld i den her sæson, ville man kunne sige noget så fedt, som at Aalborg indenfor de sidste 4 år er blevet danmarksmestre i ishockey, håndbold og fodbold og det kan man godt lette på hatten af. Prøv lige at sammenligne med Aarhus eller en hvilken som helst anden by i Danmark.
Herning?
Det er korrekt at Herning inden for de sidste 4 år har vundet DM i fodbold, ishockey og håndbold.
Dog var håndboldmesterskabet i kvinderækken - men det er også et mesterskab, og når man tænker på
hvor mange penge det håndboldhold har koster ejerne i fcm, så er det fair at det tæller.

Når vi snakker mesterskaber vil nogen nok også mene at de mange
DM-pokaler Bakken Bears i Aarhus har vundet er meget vigtige.
Hvad kom først, hønen eller ægget ?? - Det gjorde hanen.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Skal man holde med piraterne?

Indlæg af Gnu » 16. apr 2018, 12:55

Men håndbold er jo ikke en seriøs sportsgren.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Skal man holde med piraterne?

Indlæg af 9520AaB » 16. apr 2018, 15:47

Dissing skrev:
le Cid skrev:
Danni skrev:Fodbold er uden sammenligning min største passion indenfor sport, men jeg er generelt meget sportsinteresseret og jeg bryster mig tit af, hvor gode Aalborg er. Hvis nu Pirates vinder guld i den her sæson, ville man kunne sige noget så fedt, som at Aalborg indenfor de sidste 4 år er blevet danmarksmestre i ishockey, håndbold og fodbold og det kan man godt lette på hatten af. Prøv lige at sammenligne med Aarhus eller en hvilken som helst anden by i Danmark.
Herning?
Det er korrekt at Herning inden for de sidste 4 år har vundet DM i fodbold, ishockey og håndbold.
Dog var håndboldmesterskabet i kvinderækken - men det er også et mesterskab, og når man tænker på
hvor mange penge det håndboldhold har koster ejerne i fcm, så er det fair at det tæller.

Når vi snakker mesterskaber vil nogen nok også mene at de mange
DM-pokaler Bakken Bears i Aarhus har vundet er meget vigtige.

Øhhh Herning har da ikke vundet DM i ishockey inden for de sidste 4 år. Mener det er over 10 år siden.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Skal man holde med piraterne?

Indlæg af Pastorius » 16. apr 2018, 20:15

Knap. De vandt sidst i 11/12.
Med venlig Hilsen
--
Robert

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Skal man holde med piraterne?

Indlæg af sulakvelidze » 16. apr 2018, 23:20

Danni skrev:Fodbold er uden sammenligning min største passion indenfor sport, men jeg er generelt meget sportsinteresseret og jeg bryster mig tit af, hvor gode Aalborg er. Hvis nu Pirates vinder guld i den her sæson, ville man kunne sige noget så fedt, som at Aalborg indenfor de sidste 4 år er blevet danmarksmestre i ishockey, håndbold og fodbold og det kan man godt lette på hatten af. Prøv lige at sammenligne med Aarhus eller en hvilken som helst anden by i Danmark.
Jeg kan sådan set godt følge dig. Jeg tænker bare, at det på ingen måde hjælper AaB med succes til Aalborg i ishockey og (især) håndbold. De sponsorkroner og tilskuerindtægter så jeg hellere blive brugt på slovakiske fodboldspillere end på håndboldstjerner fra Norge.

Men jeg kan nu også godt glæde mig over succes til Aalborg, og med risiko for at blev tolket som sarkastisk skal vi måske lige have med, at AaB’s damer i floorball spiller superfinale mod Frederikshavn Blackhawks på lørdag. Det kan altså blive til fem store titler inden for fire år - de tre af dem til AaB. :aabfan: :aabfan: Måske flere, hvis floorball har vundet noget tidligere år?

www.superfinale.dk

Besvar