Fanzonen TV fra Ide til virkelighed

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
SGLoco
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 7. okt 2008, 15:38

Fanzonen TV fra Ide til virkelighed

Indlæg af SGLoco » 1. mar 2022, 11:38

Godformiddag alle sammen.

Jeg har under transfertråden efter BT's drengerøvs dækning af transfervinduet kastet en ide ud i æteren, som jeg tænker jeg nu vil afprøve holdingen og opbakning til herinde :)

Jeg savner en fodboldkanal for alle klubber der ikke har journalister, redaktører eller f.eks. en banks marketingchef siddende og debatterer/snakke fodbold. Men hvor fans kan snakke de hold de har passion for og hvad de tænker om det der sker i andre klubber/Danmark/internationalt.

Konceptet er baseret på "The Kickoff" på twitch og youtube fra England. Jeg tænker den kunne hedde "Fanzonen":
- Hver weekend, sidder f.eks. 6 fans/venner der brænder for hver deres klub i Danmark og ser 1 hovedkamp, mens man vender nogle af ugens emner, hovedsageligt i dansk fodbold men også internationalt.
- Gæster skiftes løbende ud alt afhængig af hvilken kamp der er fokus på, men der vil dog være 1 til 2 faste, så der bibeholdes noget kontinuitet.
- Gæster kunne f.eks. være en af drengene fra "stemmer fra Ådalen", "Sort snak", "Copenhagen Sundays", "fodboldidioterne", "Rød Aalborg" osv. Altså også en platform der er med til at styrke de enkelte kanalers brand og styrke fanmiljøet. Vi kunne også være 6 i Aalborg som støtter hvert vores hold og derved kunne starte kanalen op med os som start, hvor der efterhånden kommer andre ind over.
- Kampen vises ikke på kanalen, men blot reaktioner og snakken/hyggen.
- På sidste transferdag skal der være en god sagelig dækning hvor fans rundt i landet, deler den information de har om transferrygter og hvordan man ser på det der sker.
- Platformen kunne være Twitch. Twitch fordi den platform allerede har seerne (kan tage fejl :). Jeg har lavet kanalen men ikke finpudset noget endnu (Specielt logoet kunne være bedre) https://www.twitch.tv/fanzonen
- Studiet, omgivelserne skal være hyggelige og en afslappende atmosfære. Placering tænker jeg skulle være centralt i landet, så alle kan komme til på sigt. Men kunne sagtens starte ud i Aalborg.

Det var blot nogle af ideerne. Jeg er ikke selv ekspert på medier/twitch og brugen og der mangler jeg nogen der kan hjælpe på den del. Derudover ville der også være brug for en der kan styre kamera/lyd.

Lad mig høre hvad i tænker om ideen/konceptet. Hvad kunne ændres gøres bedre? Hvad er urealistisk?

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 603
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Fanzonen TV fra Ide til virkelighed

Indlæg af KongGulerod » 1. mar 2022, 14:19

Super fed idé. Det er ikke noget jeg selv gør brug af, men jeg har et indtryk af, at det er meget populært i udlandet, så mon ikke du/I kan samle en del seere.

Jeg ved, at en del andre superligaklubber har debatfora lignende vores, så det vil nok være en god start at poste derinde, da du trods alt (også) leder efter fans fra andre klubber.
Du kan også høre drengene fra RØD om de kan hjælpe med lokaler, udstyr eller lignende.

Held og lykke med projektet! :cheers:

Besvar