Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Elegia

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Elegia » 1. maj 2009, 12:42

jydenfranord skrev:Det pisser mig af at studerende gang på gang bruger "det er dyrt fordi jeg er studerende". Jeg har selv været på SU gennem flere år, jeg ved at det ikke er mange penge man har, men jeg ved også at der er mulighed for billig bolig, mulighed for arbejde ved siden af studiet, og et hav af studie rabatter.

Det pisser mig også af at alle studere i dag, når man møder en der er ved at uddanne sig som sælger i en tøj butik, ja de omtaler sgu også sig selv som studerende. Folk der går på en ungdomsuddannelse, de studere ifølge dem selv også.....NEEEEEEEJ, I er ved at tage en ungdomsuddannelse!!!

Derudover pisser 1. maj mig også af, værdierne er glemt, og som alt andet drejer det sig om en undskyldning for at drikke øl. Fair nok at drikke øl, men hvorfor ikke bare sige "jep, lad os holde et øl-møde, hvor det drejer sig om at drikke mest muligt, mens vi prøver at overdøve de tåber der bruger en mikrofon til tale til os"
Amen.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. maj 2009, 13:13

Frygah skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Frygah skrev: Har du lyst til at fortælle hvad din månedsløn er pt? Såvidt jeg ved tjener kommercielle piloter en løn som jeg aldrig kommer i nærheden af.

For jeg kan sjovt nok ikke hverken låne eller arbejde mig til 850k, da mine fremtidsudsiger ikke ligger til at jeg uden videre kan tage et sådan lån i min studietid. Og nu ved jeg ikke hvor meget fritid piloter har, men jeg har i hvert fald ikke haft nok fritid til at kunne tjene 850k på 5 år.

Som en sjov sidenotits skal det nævnes at min morbror har været major eller oberst i flyvevåbnet ved flyvestation Aalborg, og åbenbart er semi-kendt inden for flyvevåbnet! Who knew? :P
Jeg tjener mindre end en folkeskolelærer men piver ikke, trods studiegælden på 1 million og den manglende SU...
What? Som civil pilot? Er det inklusiv diæter og andet? Eller taler du bare om grundløn?

Såvidt jeg kan læse ud fra Danish Aviation Forum og artikler tjener en SAS-pilot gennemsnitlig 60.000 kroner om måneder, med variation efter senioritet og anciennitet. Ifølge http://www.business.dk/article/20080703 ... 707030032/ tjener unge piloter 32.000 om måneden. Det er da immervæk noget mere end hvad unge / nyuddannede lærer tjener.
Tja, der er langt fra kaptajnssædet i SAS ned til de "normale" selskaber....
Janteloven eksisterer IKKE!

Lindvang

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Lindvang » 2. maj 2009, 01:53

Frygah skrev:
jydenfranord skrev:Det pisser mig af at studerende gang på gang bruger "det er dyrt fordi jeg er studerende". Jeg har selv været på SU gennem flere år, jeg ved at det ikke er mange penge man har, men jeg ved også at der er mulighed for billig bolig, mulighed for arbejde ved siden af studiet, og et hav af studie rabatter.

Det pisser mig også af at alle studere i dag, når man møder en der er ved at uddanne sig som sælger i en tøj butik, ja de omtaler sgu også sig selv som studerende. Folk der går på en ungdomsuddannelse, de studere ifølge dem selv også.....NEEEEEEEJ, I er ved at tage en ungdomsuddannelse!!!

Derudover pisser 1. maj mig også af, værdierne er glemt, og som alt andet drejer det sig om en undskyldning for at drikke øl. Fair nok at drikke øl, men hvorfor ikke bare sige "jep, lad os holde et øl-møde, hvor det drejer sig om at drikke mest muligt, mens vi prøver at overdøve de tåber der bruger en mikrofon til tale til os"
Det pisser mig af at folk uden problemer kan generalisere alle studerendes situation ud fra deres egen. Der er visse studier der er langt dyrere (eksempelvis medicin) og tidskrævende end andre, hvor studiejobs er meget svært at klare sammen med SU. Desuden er en billig bolig i KBH ikke ligefrem noget der har hængt på træerne. Men okay, der er da sikkert folk der mener at et skummelt kælderværelse med et lille vindue, skimmelsvamp og rotter er en fin bolig.

Da jeg gik på gymnasiet blev der lavet en undersøgelse af hvornår en universitetsuddannet ville have indhentet en faglig uddannet på samme alder. Svaret var omkring de 56 år, og det uden eksempelvis sort arbejde.

Bottom line: Den der "studerende-skal-lukke-røven-fordi-JEG-havde-ingen-problemer-som-studerende" skal lukke røven lige så meget som dem der skriver at "studerende er fattige". Det er forskelligt fra person til person.
Jubiiiii, jeg har læst medicin i tre år!!! Aldrig har jeg drukket så mange bajere, gået så meget i byen, levet så løst og været så ligeglad! Hvorfor? Fordi økonomien ikke var noget problem qua yderst velbetalte studiejobs.

Så dermed bør endnu et eksempel lukke røven. Det er fejlagtigt, ALT hvad du skriver!

Brugeravatar
Vejern
Allstar
Allstar
Indlæg: 1115
Tilmeldt: 27. feb 2007, 20:07
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Vejern » 2. maj 2009, 09:28

Køllen I Møllen skrev:
Frygah skrev:
jydenfranord skrev:Det pisser mig af at studerende gang på gang bruger "det er dyrt fordi jeg er studerende". Jeg har selv været på SU gennem flere år, jeg ved at det ikke er mange penge man har, men jeg ved også at der er mulighed for billig bolig, mulighed for arbejde ved siden af studiet, og et hav af studie rabatter.

Det pisser mig også af at alle studere i dag, når man møder en der er ved at uddanne sig som sælger i en tøj butik, ja de omtaler sgu også sig selv som studerende. Folk der går på en ungdomsuddannelse, de studere ifølge dem selv også.....NEEEEEEEJ, I er ved at tage en ungdomsuddannelse!!!

Derudover pisser 1. maj mig også af, værdierne er glemt, og som alt andet drejer det sig om en undskyldning for at drikke øl. Fair nok at drikke øl, men hvorfor ikke bare sige "jep, lad os holde et øl-møde, hvor det drejer sig om at drikke mest muligt, mens vi prøver at overdøve de tåber der bruger en mikrofon til tale til os"
Det pisser mig af at folk uden problemer kan generalisere alle studerendes situation ud fra deres egen. Der er visse studier der er langt dyrere (eksempelvis medicin) og tidskrævende end andre, hvor studiejobs er meget svært at klare sammen med SU. Desuden er en billig bolig i KBH ikke ligefrem noget der har hængt på træerne. Men okay, der er da sikkert folk der mener at et skummelt kælderværelse med et lille vindue, skimmelsvamp og rotter er en fin bolig.

Da jeg gik på gymnasiet blev der lavet en undersøgelse af hvornår en universitetsuddannet ville have indhentet en faglig uddannet på samme alder. Svaret var omkring de 56 år, og det uden eksempelvis sort arbejde.

Bottom line: Den der "studerende-skal-lukke-røven-fordi-JEG-havde-ingen-problemer-som-studerende" skal lukke røven lige så meget som dem der skriver at "studerende er fattige". Det er forskelligt fra person til person.
Jeg har betalt min uddannelse selv. 850.000kr. Fik ikke SU. Og jeg overlevede uden på noget tidspunkt at klage over at manglende penge og dårlig økonomi. Ergo har jeg retten til at tilsvine studerende der ikke kan få økonomien til at hænge sammen på trods af at de får SU smidt i nakken....

Nu er det "sjove" så bare, at du godt kunne have fået din uddannelse betalt,men du havde åbenbart ikke hvad der skulle til for at komme i gennem nåleøjet for at tage uddannelsen gratis gennem forsvaret eller var det en princip sag...??

Uanset hvad må du da prise dig lykkelig for, at du har haft muligheden for "på trods af dine manglende evner" at betale dig fra, at blive hvad du ville...

Mine evner og dermed også karaktere umuliggøre eks. at jeg nogensinde skulle kunne blive læge.....det kan jeg så heldigvis ikke bare betale mig fra at blive alligevel....(dermed ikke sagt at du er en dårlig pilot )

Er bestemt ikke pro-SU klynk, men nu begynder dit evindelige jeg betalte alting selv martyrium snart at pisse mig af.....
det lugter jo af misundelse....?

Brugeravatar
John Deacon
Allstar
Allstar
Indlæg: 2172
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:04
Geografisk sted: I runde tal 135 km fra Herning - fandme dæjle... :D

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af John Deacon » 2. maj 2009, 17:25

Vejern skrev:
John Deacon skrev:Det pisser mig gevaldigt af, at man lige akkurat skal have det skidt i dag! - Kunne det ikke have ventet til i morgen :-(
så kan du fanme bare lade være med at gå på druk om tirsdagen ;-)go bedring iøvrigt
Det pisser mig af, du tror det var tømmermænd. Havde det bare været så vel. De ville nemlig have kunnet være drukket væk... ;) Ingen problem dér!
Alle dyr er lige. Men nogle dyr er mere lige end andre.
George Orwell

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. maj 2009, 19:40

Vejern skrev:
Nu er det "sjove" så bare, at du godt kunne have fået din uddannelse betalt,men du havde åbenbart ikke hvad der skulle til for at komme i gennem nåleøjet for at tage uddannelsen gratis gennem forsvaret eller var det en princip sag...??

Uanset hvad må du da prise dig lykkelig for, at du har haft muligheden for "på trods af dine manglende evner" at betale dig fra, at blive hvad du ville...

Mine evner og dermed også karaktere umuliggøre eks. at jeg nogensinde skulle kunne blive læge.....det kan jeg så heldigvis ikke bare betale mig fra at blive alligevel....(dermed ikke sagt at du er en dårlig pilot )

Er bestemt ikke pro-SU klynk, men nu begynder dit evindelige jeg betalte alting selv martyrium snart at pisse mig af.....
det lugter jo af misundelse....?

Du udtaler dig om noget du ikke har en skid forstand på. Og det pisser mig af.
Du foreslår at jeg skulle tage en uddannelse som jagerpilot gennem forsvaret? Hvorfor i alverden skulle jeg gøre det når det ikke er jagerpilot jeg vil være? Skulle jeg binde mig i 10år til at lave noget jeg ikke har lyst til?

Jeg har ikke prøvet optagelsesprøven til forsvaret så det er ikke pga manglende evner jeg ikke flyver rundt og leger røvere og soldater...

De sidste par linjer gider jeg slet ikke kommentere....
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Metal'n Roll
Allstar
Allstar
Indlæg: 1220
Tilmeldt: 16. sep 2007, 11:20
Favoritspiller: Patrik Kristensen
Geografisk sted: Aal'eren

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Metal'n Roll » 2. maj 2009, 19:48

-Nuke Kildeparken (helst 1.Maj)
-Lad pladsen lægge hen i 10 års byggerod, før der endelig i 2019 er blevet lavet en stor kold parkeringsplads
-En plads uden så meget som et lille figentræ, og aldrig ALDRIG ville der kunne gro en lille bitte blomst på dette sted igen...

MUUhahaha! Nuke'em!!
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af AaB1978 » 2. maj 2009, 20:18

Det pisser mig af, at man glæder sig helt vildt til Real - Barca, hvorefter lyden fra kommentatorer og tilskuere er 2 sekunder før det, der sker på billedet! :@

Flot Kanal 5!

Brugeravatar
Vejern
Allstar
Allstar
Indlæg: 1115
Tilmeldt: 27. feb 2007, 20:07
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Vejern » 2. maj 2009, 22:53

Køllen I Møllen skrev:
Vejern skrev:
Nu er det "sjove" så bare, at du godt kunne have fået din uddannelse betalt,men du havde åbenbart ikke hvad der skulle til for at komme i gennem nåleøjet for at tage uddannelsen gratis gennem forsvaret eller var det en princip sag...??

Uanset hvad må du da prise dig lykkelig for, at du har haft muligheden for "på trods af dine manglende evner" at betale dig fra, at blive hvad du ville...

Mine evner og dermed også karaktere umuliggøre eks. at jeg nogensinde skulle kunne blive læge.....det kan jeg så heldigvis ikke bare betale mig fra at blive alligevel....(dermed ikke sagt at du er en dårlig pilot )

Er bestemt ikke pro-SU klynk, men nu begynder dit evindelige jeg betalte alting selv martyrium snart at pisse mig af.....
det lugter jo af misundelse....?

Du udtaler dig om noget du ikke har en skid forstand på. Og det pisser mig af.
Du foreslår at jeg skulle tage en uddannelse som jagerpilot gennem forsvaret? Hvorfor i alverden skulle jeg gøre det når det ikke er jagerpilot jeg vil være? Skulle jeg binde mig i 10år til at lave noget jeg ikke har lyst til?

Jeg har ikke prøvet optagelsesprøven til forsvaret så det er ikke pga manglende evner jeg ikke flyver rundt og leger røvere og soldater...

De sidste par linjer gider jeg slet ikke kommentere....
nej det har jeg sikkert ikke mere forstand på, end du har på at være studerende på SU. Det har jo hidtil ikke hindret dig i at generaliserer groft, så det har jeg så også tilladt mig at gøre....

Ja det er måske ikke fair, at man skal binde sig for 10 år, men går da udfra der er en god grund til, at man åbenbart helst vil have piloter den vej fra!?!? Hvordan skal jeg ellers tolke forskellen på: uddannelse til pilot i forsvaret = 0 kontra kommerciel udannelse til pilot 500.000 !?

nå, men mit pointe med al denne her provokation, er bare min irritation over din mangel på nuancering, når det gælder debatten om SU. Ja der er gået " inflation" i at være studerende og gå og hukkel over at være på SU, MEN det er med til at sikre, at stort set alle har muligheden for at få uddannelse.
Alt ære og respekt for at du har klaret dig uden. Det har uden tvivl krævet nogle ressourcer, ikke mindst menneskelige. Ressourcer som ikke alle har.Jeg kender da i hvert en del som ikke ville kunne have gennemført en uddannelse uden SU'en.Det er eks. enlige forældre ,som ikke "bare" kan tage et studiejob,eller forgælde sig mere end de i forvejen er. Det er andre som f.eks bliver nødt til at knokle hårdere og bruge mange flere time, end eksempelvis jeg,for at kunne følge med på et studie. Det måske fordi de ikke har optimale læse eller skrive evner, men ellers har det der skal til for at blive dygtige til deres fremtidige arbejde

Man kunne så argumenterer for, at de skulle have, og så måtte vi andre undvære...tja...måske. Men et eller andet sted skal der også være noget at lokke med, for at få folk til at tage en uddannelse.... Det er afgørende for vort samfund at have veluddannede mennesker...så vil det være et noget dumdristigt signal at sende at; Det er vigtigt du får en uddannelse, men du skal selv betale gildet og knokle ved siden af for at kunne opretholde en bare nogenlunde værdi livestandard!

Eksempelvis er der slet ikke meget fidus for mig i, at jeg tager mig en uddannelse. Jeg tjente stort set det samme som ufaglært, som jeg kommer til at gøre når jeg bliver færdig...hvis jeg så ikke have fået SU, men skulle knokle ved siden af,så tror jeg næppe jeg havde valgt at uddanne mig. Men netop fordi jeg så kunne "slippe nemt", i nogles øjne, tog jeg min uddannelse, og det tror jeg da kommer samfundet til gode, og dermed har jeg forhåbentlig været alle pengene værd...iøvrigt penge som jeg selv har, og kommer til at betale tilbage igennem min skat,som jeg betaler, omend ik med glæde, så i hvert fald uden brok!!!

nå ,men sikkert spild af tid og ord...vi blir nok aldrig enige, og fred være med det....go weekende :cheers:

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. maj 2009, 06:05

Vejern skrev: nej det har jeg sikkert ikke mere forstand på, end du har på at være studerende på SU. Det har jo hidtil ikke hindret dig i at generaliserer groft, så det har jeg så også tilladt mig at gøre....

Ja det er måske ikke fair, at man skal binde sig for 10 år, men går da udfra der er en god grund til, at man åbenbart helst vil have piloter den vej fra!?!? Hvordan skal jeg ellers tolke forskellen på: uddannelse til pilot i forsvaret = 0 kontra kommerciel udannelse til pilot 500.000 !?

nå, men mit pointe med al denne her provokation, er bare min irritation over din mangel på nuancering, når det gælder debatten om SU. Ja der er gået " inflation" i at være studerende og gå og hukkel over at være på SU, MEN det er med til at sikre, at stort set alle har muligheden for at få uddannelse.
Alt ære og respekt for at du har klaret dig uden. Det har uden tvivl krævet nogle ressourcer, ikke mindst menneskelige. Ressourcer som ikke alle har.Jeg kender da i hvert en del som ikke ville kunne have gennemført en uddannelse uden SU'en.Det er eks. enlige forældre ,som ikke "bare" kan tage et studiejob,eller forgælde sig mere end de i forvejen er. Det er andre som f.eks bliver nødt til at knokle hårdere og bruge mange flere time, end eksempelvis jeg,for at kunne følge med på et studie. Det måske fordi de ikke har optimale læse eller skrive evner, men ellers har det der skal til for at blive dygtige til deres fremtidige arbejde

Man kunne så argumenterer for, at de skulle have, og så måtte vi andre undvære...tja...måske. Men et eller andet sted skal der også være noget at lokke med, for at få folk til at tage en uddannelse.... Det er afgørende for vort samfund at have veluddannede mennesker...så vil det være et noget dumdristigt signal at sende at; Det er vigtigt du får en uddannelse, men du skal selv betale gildet og knokle ved siden af for at kunne opretholde en bare nogenlunde værdi livestandard!

Eksempelvis er der slet ikke meget fidus for mig i, at jeg tager mig en uddannelse. Jeg tjente stort set det samme som ufaglært, som jeg kommer til at gøre når jeg bliver færdig...hvis jeg så ikke have fået SU, men skulle knokle ved siden af,så tror jeg næppe jeg havde valgt at uddanne mig. Men netop fordi jeg så kunne "slippe nemt", i nogles øjne, tog jeg min uddannelse, og det tror jeg da kommer samfundet til gode, og dermed har jeg forhåbentlig været alle pengene værd...iøvrigt penge som jeg selv har, og kommer til at betale tilbage igennem min skat,som jeg betaler, omend ik med glæde, så i hvert fald uden brok!!!

nå ,men sikkert spild af tid og ord...vi blir nok aldrig enige, og fred være med det....go weekende :cheers:
Vi skal vist til at videre....
Men jeg kan da oplyse dig om at mht forsvarets vs den civile uddannelse så er der altså tale om 2 vidt forskellige uddannelser. Jeg aner ikke hvad du mener med at "man hellere vil have folk den vej fra". Jeg tror måske du mener at den civile luftfart helst vil have piloter der har været gennem forsvarets uddannelse men det er altså direkte forkert. Der har været mangel på piloter i nogle år og derfor har man kapret dem hos forsvaret. Og det er jo lidt skidt at den danske stat skal finansiere piloter til den civile luftfart gennem forsvaret. Lad det nu ligge.

Mht SU`en så mener jeg da klart at evt svagt stillede bør have mulighed for at søge økonomisk støtte til at tage en uddannelse. Men jeg er af den klare overbevisning at 95% af alle danskere sagtens kan tage en uddannelse selvom det indebærer at man skal have et frtidsjob ved siden af. Er vi ikke også enige om at de studerende (groft sagt) bruge det meste af SU`en på at drikke bajere og gå i byen? Her kunne der ihvertfald lægges penge til side om det var det der var nødvendigt for at få økonomien til at hænge sammen.... Jeg mener at den danske stat som det ser ud nu finansierer de unges drukvaner gennem SU`en. Og så ville jeg ærligt talt foretrække om de penge istedet gik til de ældre som HAR gjort sig fortjent til lidt flere penge gennem et langt arbejdsliv.

God weekend :)
Janteloven eksisterer IKKE!

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af JLB » 3. maj 2009, 13:49

Det pisser mig af, at tømrerlærling bruges som noget nedladende. Selvfølgelig er der da en del tumper, men vi er sgu også nogen der er ganske habile, dygtige, selvstændige, smukke, flotte, lækre og intelligente.
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
Dåse Allan@
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 17. jan 2007, 20:50
Geografisk sted: 9541
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Dåse Allan@ » 3. maj 2009, 14:21

JLB skrev:Det pisser mig af, at tømrerlærling bruges som noget nedladende. Selvfølgelig er der da en del tumper, men vi er sgu også nogen der er ganske habile, dygtige, selvstændige, smukke, flotte, lækre og intelligente.
Luk røven lærling...
SVEND GOLLE SUPPORT

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af JFL » 3. maj 2009, 14:48

Køllen I Møllen skrev:
Vejern skrev: nej det har jeg sikkert ikke mere forstand på, end du har på at være studerende på SU. Det har jo hidtil ikke hindret dig i at generaliserer groft, så det har jeg så også tilladt mig at gøre....

Ja det er måske ikke fair, at man skal binde sig for 10 år, men går da udfra der er en god grund til, at man åbenbart helst vil have piloter den vej fra!?!? Hvordan skal jeg ellers tolke forskellen på: uddannelse til pilot i forsvaret = 0 kontra kommerciel udannelse til pilot 500.000 !?

nå, men mit pointe med al denne her provokation, er bare min irritation over din mangel på nuancering, når det gælder debatten om SU. Ja der er gået " inflation" i at være studerende og gå og hukkel over at være på SU, MEN det er med til at sikre, at stort set alle har muligheden for at få uddannelse.
Alt ære og respekt for at du har klaret dig uden. Det har uden tvivl krævet nogle ressourcer, ikke mindst menneskelige. Ressourcer som ikke alle har.Jeg kender da i hvert en del som ikke ville kunne have gennemført en uddannelse uden SU'en.Det er eks. enlige forældre ,som ikke "bare" kan tage et studiejob,eller forgælde sig mere end de i forvejen er. Det er andre som f.eks bliver nødt til at knokle hårdere og bruge mange flere time, end eksempelvis jeg,for at kunne følge med på et studie. Det måske fordi de ikke har optimale læse eller skrive evner, men ellers har det der skal til for at blive dygtige til deres fremtidige arbejde

Man kunne så argumenterer for, at de skulle have, og så måtte vi andre undvære...tja...måske. Men et eller andet sted skal der også være noget at lokke med, for at få folk til at tage en uddannelse.... Det er afgørende for vort samfund at have veluddannede mennesker...så vil det være et noget dumdristigt signal at sende at; Det er vigtigt du får en uddannelse, men du skal selv betale gildet og knokle ved siden af for at kunne opretholde en bare nogenlunde værdi livestandard!

Eksempelvis er der slet ikke meget fidus for mig i, at jeg tager mig en uddannelse. Jeg tjente stort set det samme som ufaglært, som jeg kommer til at gøre når jeg bliver færdig...hvis jeg så ikke have fået SU, men skulle knokle ved siden af,så tror jeg næppe jeg havde valgt at uddanne mig. Men netop fordi jeg så kunne "slippe nemt", i nogles øjne, tog jeg min uddannelse, og det tror jeg da kommer samfundet til gode, og dermed har jeg forhåbentlig været alle pengene værd...iøvrigt penge som jeg selv har, og kommer til at betale tilbage igennem min skat,som jeg betaler, omend ik med glæde, så i hvert fald uden brok!!!

nå ,men sikkert spild af tid og ord...vi blir nok aldrig enige, og fred være med det....go weekende :cheers:
Vi skal vist til at videre....
Men jeg kan da oplyse dig om at mht forsvarets vs den civile uddannelse så er der altså tale om 2 vidt forskellige uddannelser. Jeg aner ikke hvad du mener med at "man hellere vil have folk den vej fra". Jeg tror måske du mener at den civile luftfart helst vil have piloter der har været gennem forsvarets uddannelse men det er altså direkte forkert. Der har været mangel på piloter i nogle år og derfor har man kapret dem hos forsvaret. Og det er jo lidt skidt at den danske stat skal finansiere piloter til den civile luftfart gennem forsvaret. Lad det nu ligge.

Mht SU`en så mener jeg da klart at evt svagt stillede bør have mulighed for at søge økonomisk støtte til at tage en uddannelse. Men jeg er af den klare overbevisning at 95% af alle danskere sagtens kan tage en uddannelse selvom det indebærer at man skal have et frtidsjob ved siden af. Er vi ikke også enige om at de studerende (groft sagt) bruge det meste af SU`en på at drikke bajere og gå i byen? Her kunne der ihvertfald lægges penge til side om det var det der var nødvendigt for at få økonomien til at hænge sammen.... Jeg mener at den danske stat som det ser ud nu finansierer de unges drukvaner gennem SU`en. Og så ville jeg ærligt talt foretrække om de penge istedet gik til de ældre som HAR gjort sig fortjent til lidt flere penge gennem et langt arbejdsliv.

God weekend :)
Ja det kan man hvis sige var groft sagt.. For ikke at sige decideret forkert for alle studerende der ikke bor hjemme ved deres forældre og dermed selv har en husleje der skal betales hver måned- og dem er der altså en del af...

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. maj 2009, 14:55

JFL skrev: Ja det kan man hvis sige var groft sagt.. For ikke at sige decideret forkert for alle studerende der ikke bor hjemme ved deres forældre og dermed selv har en husleje der skal betales hver måned- og dem er der altså en del af...
Så en stor del af de studerende der ikke bor hjemme ved mor og far bruger ikke penge på cafebesøg, bajere, cigaretter osv?

Det er vist ikke helt rigtigt....
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Kenneth K » 3. maj 2009, 15:11

Køllen I Møllen skrev:
JFL skrev: Ja det kan man hvis sige var groft sagt.. For ikke at sige decideret forkert for alle studerende der ikke bor hjemme ved deres forældre og dermed selv har en husleje der skal betales hver måned- og dem er der altså en del af...
Så en stor del af de studerende der ikke bor hjemme ved mor og far bruger ikke penge på cafebesøg, bajere, cigaretter osv?

Det er vist ikke helt rigtigt....
Nej, men det er jo heller ikke rigtigt, at du skrev, at vi brugte det meste af vores SU på ovenstående. Det er trods alt andre, mere nødvendige udgifter, der tager hovedparten af vores penge.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. maj 2009, 15:44

Kenneth K skrev:
Køllen I Møllen skrev:
JFL skrev: Ja det kan man hvis sige var groft sagt.. For ikke at sige decideret forkert for alle studerende der ikke bor hjemme ved deres forældre og dermed selv har en husleje der skal betales hver måned- og dem er der altså en del af...
Så en stor del af de studerende der ikke bor hjemme ved mor og far bruger ikke penge på cafebesøg, bajere, cigaretter osv?

Det er vist ikke helt rigtigt....
Nej, men det er jo heller ikke rigtigt, at du skrev, at vi brugte det meste af vores SU på ovenstående. Det er trods alt andre, mere nødvendige udgifter, der tager hovedparten af vores penge.
Nu ved jeg ikke hvor mange penge I får smidt i nakken hver måned men mine erfaringer med studerende er at der er minimum en bytur om ugen, snarere 2. Og det koster da...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af JFL » 3. maj 2009, 16:21

Nu ved jeg ikke hvor mange penge I får smidt i nakken hver måned men mine erfaringer med studerende er at der er minimum en bytur om ugen, snarere 2. Og det koster da...[/quote]

Det behøver jo ikke koste flere hundrede kroner hver gang man tager i byen... Øl er rimelige billige hvis de bliver købt i fakta eller lignende.. og så er det gratis at komme ind alle de steder jeg kunne finde på at besøge i Gaden. De folk jeg tager i byen med, inklusiv mig selv, køber heller ikke særligt meget inde på diverse diskoteker da det kan være dyrt. I stedet sidder man samlet et sted inden og drikker de billige fakta øl og tager så ind i Gaden eller et andet sted rimeligt sent på natten..

En anden grund til at studerende måske går i byen lidt oftere end andre folk er nok at der ofte er en dag uden forelæsninger eller lignenede i løbet af en uge, hvilket gør at der er mulighed for at tage i byen på en hverdag - hvilket jo bare er endnu billigere end hvis det var en weekend..

Men hvis denne denne adfærd får os til at fremstå som velhavende unge mennesker, så er det vel bare fedt ;)

Brugeravatar
Dåse Allan@
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 17. jan 2007, 20:50
Geografisk sted: 9541
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Dåse Allan@ » 3. maj 2009, 19:28

Det pisser mig af, at jeg ikke er sur og bitter over de rødes nederlag til fck...
SVEND GOLLE SUPPORT

Kovacs
Superliga
Superliga
Indlæg: 744
Tilmeldt: 8. jul 2005, 13:08
Favoritspiller: Martin P!

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Kovacs » 3. maj 2009, 19:40

Dåse Allan@ skrev:Det pisser mig af, at jeg ikke er sur og bitter over de rødes nederlag til fck...

Brugeravatar
John Deacon
Allstar
Allstar
Indlæg: 2172
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:04
Geografisk sted: I runde tal 135 km fra Herning - fandme dæjle... :D

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af John Deacon » 4. maj 2009, 16:02

JFL skrev:I stedet sidder man samlet et sted inden og drikker de billige fakta øl og tager så ind i Gaden eller et andet sted rimeligt sent på natten..
Præsenteeeeeeer, BRANDERT!!!!!!
Damn, hvor har jeg ofte tænkt, de folk der skal køres i Gaden (fx kl 03 eller senere), burde køres hjem i stedet... Worminator giver mig nok ret....
Alle dyr er lige. Men nogle dyr er mere lige end andre.
George Orwell

Besvar