Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 27. jan 2010, 21:47

I never drink coffee at lunch. I find it keeps me awake for the afternoon.

Ronald Reagan
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Provst i Brovst » 27. jan 2010, 22:21

Køllen I Møllen skrev:I never drink coffee at lunch. I find it keeps me awake for the afternoon.

Ronald Reagan


My fellow Americans, I'm pleased to tell you today that I've signed legislation that will outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes.
Mikrofontest der blev udsendt ved en fejltagelse, (1984-08-11).

"Government is the Problem" længere citat - rigtigt godt og sandt.

- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 28. jan 2010, 20:22

Det danske håndboldlandshold og den lalleglade landsholdsstemning der er hver eneste forpulede gang der er slutrunde. Og det er sgu hele tiden og altid...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14824
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Hanga » 28. jan 2010, 20:48

Køllen I Møllen skrev:Det danske håndboldlandshold og den lalleglade landsholdsstemning der er hver eneste forpulede gang der er slutrunde. Og det er sgu hele tiden og altid...
Du har så ret og jeg har allerede luftet min frustration tidligere. Det værste er at alle omkring en snakker håndbold hele tiden, så derfor håber jeg at Danmark taber i aften, så det lort kan slutte for nu (altså indtil sommer hvor der vel sikkert er en ny turnering).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 28. jan 2010, 21:11

Hanga skrev:
Køllen I Møllen skrev:Det danske håndboldlandshold og den lalleglade landsholdsstemning der er hver eneste forpulede gang der er slutrunde. Og det er sgu hele tiden og altid...
Du har så ret og jeg har allerede luftet min frustration tidligere. Det værste er at alle omkring en snakker håndbold hele tiden, så derfor håber jeg at Danmark taber i aften, så det lort kan slutte for nu (altså indtil sommer hvor der vel sikkert er en ny turnering).
Der er vist VM i næste måned. Og EM igen til Marts. Og så er der kællinge-EM til juni før det går løs med OL til sommer. SUK.

KOM SÅ, KROATIEN!!!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af BoT » 29. jan 2010, 10:29

Det pisser mig af, at folk ikke kan se, at herre(!)håndbold er en langt mere maskulin sportsgren end fodbold og basketball (som er den ultimative tøsesport). De fesne fodboldspillere, der ligger og klynker, så snart de er blevet puffet omkuld, kunne lære ikke så lidt af folk som Michael V. Knudsen, Lars Jørgensen m.fl!!!
At der kan være en vis rigtighed i, at en slutrunde hver eneste år kan udvande prestigen lidt, er en anden sag. Jeg nyder dog hvert år at følge sportskampe, der i hvert fald er 20 gange mere interessante end triste januar-træningskampe i fodbold!!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Elscorpio » 29. jan 2010, 10:37

Det pisser mig af at tøvejret ikke holdt længere og mere sne er på vej :@
Desuden pisser det mig også af at TV2 overeksponerer håndbold, ved at vise en genudsendelse af de stenhårde Jernladies fra 90'erne.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. jan 2010, 14:04

BoT skrev:Det pisser mig af, at folk ikke kan se, at herre(!)håndbold er en langt mere maskulin sportsgren end fodbold og basketball (som er den ultimative tøsesport). De fesne fodboldspillere, der ligger og klynker, så snart de er blevet puffet omkuld, kunne lære ikke så lidt af folk som Michael V. Knudsen, Lars Jørgensen m.fl!!!
At der kan være en vis rigtighed i, at en slutrunde hver eneste år kan udvande prestigen lidt, er en anden sag. Jeg nyder dog hvert år at følge sportskampe, der i hvert fald er 20 gange mere interessante end triste januar-træningskampe i fodbold!!
Håndbold er bestemt ikke en tøsesport, nej. Det er fodbold derimod. Ingen tvivl.
Men derfra og så til at interessere sig for landsholdet er der langt....
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af BoT » 29. jan 2010, 14:18

Køllen I Møllen skrev: Håndbold er bestemt ikke en tøsesport, nej. Det er fodbold derimod. Ingen tvivl.
Men derfra og så til at interessere sig for landsholdet er der langt....
Det pisser mig af (bare lige for at holde dette indlæg on-topic), at du ikke kan forstå, at jeg interesserer mig for herrehåndbold-landsholdet:
1. Selve sportsgrenen er fascinerende i kraft af, hvor hurtigt en kamp kan tippe, og den spænding, som hyppige scoringer bibringer en sport (vel sagtens lidt lige som ishockey - som jeg dog aldrig rigtig har fattet interesse for..). Det fysiske element er desuden fascinerende - vi snakker altså om drenge på 2 meter og på 100 kg., der bogstaveligt talt smider rundt med hinanden.
2. Landsholdsspillernes tilgang til medierne, som er diametralt modsat de forkælede og klichefyldte fodboldspilleres ditto. Er intelligensen simpelthen bare højere hos håndboldspillere?
3. konkurrencen i international herrehåndbold er ret hård - med mange nationer på et højt niveau. Det gør det sjovere at vinde, når modstanden er hård!

Lad mig dog stå fast, at jeg primært er fodbold-mand, men på mine gamle dage er jeg blevet særdeles selektiv med, hvilke fodboldkampe, jeg finder interessante. Og der er generelt rigtig mange ting, som de forkælede og ofte vattede fodboldspillere kunne lære af håndboldspillerne!

Brugeravatar
Nakken
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 20. dec 2005, 20:26
Favoritspiller: Søren Larsen
Geografisk sted: København

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Nakken » 29. jan 2010, 15:55

BoT skrev:
Køllen I Møllen skrev: Håndbold er bestemt ikke en tøsesport, nej. Det er fodbold derimod. Ingen tvivl.
Men derfra og så til at interessere sig for landsholdet er der langt....
Det pisser mig af (bare lige for at holde dette indlæg on-topic), at du ikke kan forstå, at jeg interesserer mig for herrehåndbold-landsholdet:
1. Selve sportsgrenen er fascinerende i kraft af, hvor hurtigt en kamp kan tippe, og den spænding, som hyppige scoringer bibringer en sport (vel sagtens lidt lige som ishockey - som jeg dog aldrig rigtig har fattet interesse for..). Det fysiske element er desuden fascinerende - vi snakker altså om drenge på 2 meter og på 100 kg., der bogstaveligt talt smider rundt med hinanden.
2. Landsholdsspillernes tilgang til medierne, som er diametralt modsat de forkælede og klichefyldte fodboldspilleres ditto. Er intelligensen simpelthen bare højere hos håndboldspillere?
3. konkurrencen i international herrehåndbold er ret hård - med mange nationer på et højt niveau. Det gør det sjovere at vinde, når modstanden er hård!

Lad mig dog stå fast, at jeg primært er fodbold-mand, men på mine gamle dage er jeg blevet særdeles selektiv med, hvilke fodboldkampe, jeg finder interessante. Og der er generelt rigtig mange ting, som de forkælede og ofte vattede fodboldspillere kunne lære af håndboldspillerne!
Ja ja ja ja! Men det er sgu da stadig håndbold! HÅNDBOLD FOR HELVEDE! Åhhhhhh...
Altid AaB!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af limey » 29. jan 2010, 16:07

Troels Bech sagde det engang meget præcist: "Håndbold er for mig en polterabendaktivitet på linje med paintball og faldskærmsudspring. Jeg så et minut af EM-finalen, men fandt aldrig ud af, hvem der skulle giftes. Håndbold er en tarvelig sport, der kun består af dødbolde."

Det kan godt være at håndboldspillere er store og stærke og at de sjældent piver. Det kan dog ikke pille ved at håndbold er drønkedeligt.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. jan 2010, 16:11

BoT skrev:
Køllen I Møllen skrev: Håndbold er bestemt ikke en tøsesport, nej. Det er fodbold derimod. Ingen tvivl.
Men derfra og så til at interessere sig for landsholdet er der langt....
Det pisser mig af (bare lige for at holde dette indlæg on-topic), at du ikke kan forstå, at jeg interesserer mig for herrehåndbold-landsholdet:
1. Selve sportsgrenen er fascinerende i kraft af, hvor hurtigt en kamp kan tippe, og den spænding, som hyppige scoringer bibringer en sport (vel sagtens lidt lige som ishockey - som jeg dog aldrig rigtig har fattet interesse for..). Det fysiske element er desuden fascinerende - vi snakker altså om drenge på 2 meter og på 100 kg., der bogstaveligt talt smider rundt med hinanden.
2. Landsholdsspillernes tilgang til medierne, som er diametralt modsat de forkælede og klichefyldte fodboldspilleres ditto. Er intelligensen simpelthen bare højere hos håndboldspillere?
3. konkurrencen i international herrehåndbold er ret hård - med mange nationer på et højt niveau. Det gør det sjovere at vinde, når modstanden er hård!

Lad mig dog stå fast, at jeg primært er fodbold-mand, men på mine gamle dage er jeg blevet særdeles selektiv med, hvilke fodboldkampe, jeg finder interessante. Og der er generelt rigtig mange ting, som de forkælede og ofte vattede fodboldspillere kunne lære af håndboldspillerne!
Jeg har, som tidligere nævnt, intet problem med sporten. Men der skal sgu mere til end "landsholdsspillernes tilgang til medierne" og "ret hård konkurrence" før jeg gider spilde så meget som et sekund på et landshold. AaB håndbold kan jeg sagtens følge med i, men landsholdet med al de brækfremkaldende sideeffekter der hører dertil? Nej tak!

Man kunne vel forøvrigt sagtens finde andre sportsgrene med mange mål hvor der er "hård konkurrence" og spillerne har en "sympatisk tilgang til medierne"....
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14824
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Hanga » 29. jan 2010, 19:24

Håndbold er en flok store svedige mænd der godt kan li at hoppe ind i hinanden. Der er så meget fysisk nærkontakt i den sport at Carl Mar Møller ville blive forlegen. Det er derfor fuldstændigt korrekt, at sporten er fysisk krævende. Men det er for mig irrelevant, da jeg virkelig ikke bliver fascineret af sporten. Der sker meget og underholdningsværdien er derfor høj, men hvor er den charme og passion, der er hjertet i fodbolden? Der er en grund til at hallerne er fyldt op med folk for hvem stemning betyder "klap klap klap". Det er en sport for familien Danmark. Der er så nogle enkelte der forsøger at tage fodboldstemning med ind i håndboldhallerne, men det er yderst pinligt at høre på. Jeg bryder mig heller ikke om de mange mål, det fjerner det "fantastiske" ved en scoring. Håndbold er alt for hæsblæsende.

Det er fair nok at have den helt modsatte holdning, det vil jeg ikke blande mig i. Men jeg er helt enig med Køllen i, at det er lidt kvalmende at se den stemning og hype omkring landsholdet ved hver slutrunde. Folk der til dagligt er bedøvende ligeglade, går pludselig op i det med liv og sjæl, og så snart slutrunden er slut, vender de tilbage til at være røv ligeglade igen. Det virker en kende "falsk" på mig. Men hva, så har de jo noget at snakke om i frokostpausen. Det er ikke ligesom os hjælpeløse fodboldfans, for hvem weekendens resultat afgører vores humør for hele den kommende uge. Misforstå mig ikke, jeg er selvfølgelig godt klar over, at der er nogen for hvem håndbold virkelig betyder meget, og dem har jeg det sådan set fint med. Nej, mit problem ligger ved alle de danskere, der tager klaphatten på i en lalleglad rus mens slutrunden står på, og tager den af og smider den ind i skabet så snart det er slut, som om intet var hændt. Men nu hvor jeg tænker over det, så er danskerne vist bare sådan generelt, det er jo nøjagtigt det samme der sker når fodboldlandsholdet klarer sig godt. De pisser mig også af.

Må hellere lige indskyde at det første jeg sagde om håndbolden, selvfølgelig bare er for sjov ;)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. jan 2010, 19:47

Hanga skrev:Det er fair nok at have den helt modsatte holdning, det vil jeg ikke blande mig i. Men jeg er helt enig med Køllen i, at det er lidt kvalmende at se den stemning og hype omkring landsholdet ved hver slutrunde. Folk der til dagligt er bedøvende ligeglade, går pludselig op i det med liv og sjæl, og så snart slutrunden er slut, vender de tilbage til at være røv ligeglade igen. Det virker en kende "falsk" på mig. Men hva, så har de jo noget at snakke om i frokostpausen. Det er ikke ligesom os hjælpeløse fodboldfans, for hvem weekendens resultat afgører vores humør for hele den kommende uge. Misforstå mig ikke, jeg er selvfølgelig godt klar over, at der er nogen for hvem håndbold virkelig betyder meget, og dem har jeg det sådan set fint med. Nej, mit problem ligger ved alle de danskere, der tager klaphatten på i en lalleglad rus mens slutrunden står på, og tager den af og smider den ind i skabet så snart det er slut, som om intet var hændt. Men nu hvor jeg tænker over det, så er danskerne vist bare sådan generelt, det er jo nøjagtigt det samme der sker når fodboldlandsholdet klarer sig godt. De pisser mig også af.
Det er så præcist sagt som det kan siges. Det er lige før jeg får lyst til at kopiere dit indlæg og gemme det på skrivebordet. Så kan jeg stikke det i hovedet af folk hver eneste gang jeg bliver spurgt hvorfor jeg hader det danske landshold (fodbold, håndbold, curling, fægtning osv).... :)

Et andet eksempel er hende polak-danskeren der spiller tennis. Nu skal hele familien Danmark til at gå voldsomt op i tennis fordi der er en dansker der er blevet god. For 6 måneder siden var folk komplet ligeglade!!! Hvor ringe er det ikke???

Edit : Jeg mener faktisk at mange folk hadede hende fordi hun har en far der er komplet retarderet. Følger ikke med i tennis så ret mig hvis jeg tager fejl. Hvis jeg har ret understreger det dog kun galskaben.....
Janteloven eksisterer IKKE!

Elegia

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Elegia » 30. jan 2010, 10:52

Billede
Ad diskussionen på siderne 252-255:

Jeg var til en slags foredrag med hr. Plummer i torsdags, hvor han blandt mange andre ting kom ind på netop denne episode.
Plummer talte om de erfaringer, han havde gjort sig med medierne, og sagde så blandt andet, at "jeg har lært, at man ikke skal tage småprovokerende t-shirts på for sjov i en halvbrandert på Roskilde Festival".

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af limey » 30. jan 2010, 11:06

Elegia skrev: Jeg var til en slags foredrag med hr. Plummer i torsdags, hvor han blandt mange andre ting kom ind på netop denne episode.
Plummer talte om de erfaringer, han havde gjort sig med medierne, og sagde så blandt andet, at "jeg har lært, at man ikke skal tage småprovokerende t-shirts på for sjov i en halvbrandert på Roskilde Festival".
Nej nej nej. Det er jo det endegyldige bevis på, at DR er en del af den kommunistiske propagandamaskine.

Elegia

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Elegia » 30. jan 2010, 11:48

limey skrev:
Elegia skrev: Jeg var til en slags foredrag med hr. Plummer i torsdags, hvor han blandt mange andre ting kom ind på netop denne episode.
Plummer talte om de erfaringer, han havde gjort sig med medierne, og sagde så blandt andet, at "jeg har lært, at man ikke skal tage småprovokerende t-shirts på for sjov i en halvbrandert på Roskilde Festival".
Nej nej nej. Det er jo det endegyldige bevis på, at DR er en del af den kommunistiske propagandamaskine.
Sjovt nok sagde de røde lejesvendes generaldirektør også - som en opsang til medierne - at man ikke altid skulle være "sur for en sikkerheds skyld", samt huske på, at "ikke alle direktører, chefer og ledere pr. definition er onde".

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af BoT » 30. jan 2010, 13:09

Fair nok, at I ikke bryder jer om håndbold - det er vel sådan jeg har det med ishockey, som er en af de mest kedelige og tilfældige holdspil, jeg har overværet.

Men at man sviner folkets interesse i landshold er sgu lidt snobbet og arrogant. Selvfølgelig følger folk mere med i sportsgrene, hvor Danmark eller danskere har succes, end i sportsgrene, hvor vi får store stryg.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. jan 2010, 18:07

BoT skrev:Fair nok, at I ikke bryder jer om håndbold - det er vel sådan jeg har det med ishockey, som er en af de mest kedelige og tilfældige holdspil, jeg har overværet.

Men at man sviner folkets interesse i landshold er sgu lidt snobbet og arrogant. Selvfølgelig følger folk mere med i sportsgrene, hvor Danmark eller danskere har succes, end i sportsgrene, hvor vi får store stryg.
Ja, det kaldes rygklapperi.

Hvorfor er det snobbet og arrogant at svine et landshold men ikke at svine en sport (ishockey)?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af BoT » 31. jan 2010, 09:48

Snobbet og arrogant var måske også liiige i overkanten. Jeg synes bare, at der ofte kommer sådan en "vi er ligeglade med landsholdene og holder kun med AaB fodbold. Derfor er vi sejere end pøblen, der har klappepølser og er malede i hovederne"-stemning...

Bottomline - jeg er endog meget godt underholdt, når Dk spiller håndbold-mesterskaber i januar!

Besvar