Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Debatjuntaen » 28. jul 2010, 13:33

Så er der vist også blevet diskuteret nok mode i denne tråd.

/Debatjuntaen

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 28. jul 2010, 13:36

Debatjuntaen skrev:Så er der vist også blevet diskuteret nok mode i denne tråd.

/Debatjuntaen
Nu må I godt nok undskylde mig. Men vi befinder i en tråd på 120 sider der omhandler ALT og denne tråd er i diverse-forummet!!!! Må vi ikke gøre grin med tøj-mode herinde i 3-4 indlæg? ??????????????? Det er da ikke imod hverken retningslinier eller trådens ånd. Det er en ommer, junta!
Janteloven eksisterer IKKE!

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Kilde » 28. jul 2010, 14:10

Køllen I Møllen skrev:
Debatjuntaen skrev:Så er der vist også blevet diskuteret nok mode i denne tråd.

/Debatjuntaen
Nu må I godt nok undskylde mig. Men vi befinder i en tråd på 120 sider der omhandler ALT og denne tråd er i diverse-forummet!!!! Må vi ikke gøre grin med tøj-mode herinde i 3-4 indlæg? ??????????????? Det er da ikke imod hverken retningslinier eller trådens ånd. Det er en ommer, junta!
+1

Elegia

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Elegia » 28. jul 2010, 14:36

Kilde skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Debatjuntaen skrev:Så er der vist også blevet diskuteret nok mode i denne tråd.

/Debatjuntaen
Nu må I godt nok undskylde mig. Men vi befinder i en tråd på 120 sider der omhandler ALT og denne tråd er i diverse-forummet!!!! Må vi ikke gøre grin med tøj-mode herinde i 3-4 indlæg? ??????????????? Det er da ikke imod hverken retningslinier eller trådens ånd. Det er en ommer, junta!
+1
+2

Lindvang

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Lindvang » 28. jul 2010, 15:02

Elegia skrev:
Kilde skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Nu må I godt nok undskylde mig. Men vi befinder i en tråd på 120 sider der omhandler ALT og denne tråd er i diverse-forummet!!!! Må vi ikke gøre grin med tøj-mode herinde i 3-4 indlæg? ??????????????? Det er da ikke imod hverken retningslinier eller trådens ånd. Det er en ommer, junta!
+1
+2
+3

Og nu må dette antal så betyde, at juntaen sletter sit eget indlæg.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Klaus » 28. jul 2010, 17:41

Lindvang skrev:
Elegia skrev:
Kilde skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Nu må I godt nok undskylde mig. Men vi befinder i en tråd på 120 sider der omhandler ALT og denne tråd er i diverse-forummet!!!! Må vi ikke gøre grin med tøj-mode herinde i 3-4 indlæg? ??????????????? Det er da ikke imod hverken retningslinier eller trådens ånd. Det er en ommer, junta!
+1
+2
+3

Og nu må dette antal så betyde, at juntaen sletter sit eget indlæg.
+4

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af MrBangDK » 28. jul 2010, 18:17

.... at jeg netop er blevet ringet op af banken. Mit Mastercard er blevet misbrugt på nettet, og er nu spærret pga. køb for over 12.000kr!!! FUUUUUUCK!!!
Kommer ikke til at bøde for noget af det, men fuck hvor jeg hader sådan nogle idioter der får deres tid til at gå med sådan noget lort...
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Klaus » 28. jul 2010, 20:22

MrBangDK skrev:.... at jeg netop er blevet ringet op af banken. Mit Mastercard er blevet misbrugt på nettet, og er nu spærret pga. køb for over 12.000kr!!! FUUUUUUCK!!!
Kommer ikke til at bøde for noget af det, men fuck hvor jeg hader sådan nogle idioter der får deres tid til at gå med sådan noget lort...
Hvordan foregår sådan noget egentlig. Er du blevet snydt på nettet, eller er kortet stjålet, kopieret eller hvad.... Ikke fordi jeg overvejer at melde mig ind i Bjørnebanden, men jeg har selv lige fået Mastercard, og vil gerne vide lidt om, hvad man ikke skal gøre ;-)

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af MrBangDK » 28. jul 2010, 21:25

Klaus skrev:
MrBangDK skrev:.... at jeg netop er blevet ringet op af banken. Mit Mastercard er blevet misbrugt på nettet, og er nu spærret pga. køb for over 12.000kr!!! FUUUUUUCK!!!
Kommer ikke til at bøde for noget af det, men fuck hvor jeg hader sådan nogle idioter der får deres tid til at gå med sådan noget lort...
Hvordan foregår sådan noget egentlig. Er du blevet snydt på nettet, eller er kortet stjålet, kopieret eller hvad.... Ikke fordi jeg overvejer at melde mig ind i Bjørnebanden, men jeg har selv lige fået Mastercard, og vil gerne vide lidt om, hvad man ikke skal gøre ;-)
Jeg har ingen anelse!! Kortnummeret blev spærret efter heftigt brug fra forskellige computere med base i USA. Det var det som var det mistænkelige, da mit dankort samtidigt blev brugt i DK (af mig!). Jeg bruger kun kortet på sikre sider - i hvert fald hvad jeg ved af, og jeg har ikke lige været i USA siden april sidste år, så lige meget hvor meget jeg tænker over det, er der ikke noget der dæmrer.. Men det er satme et ufedt opkald at få!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14830
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Hanga » 28. jul 2010, 22:14

MrBangDK skrev:.... at jeg netop er blevet ringet op af banken. Mit Mastercard er blevet misbrugt på nettet, og er nu spærret pga. køb for over 12.000kr!!! FUUUUUUCK!!!
Kommer ikke til at bøde for noget af det, men fuck hvor jeg hader sådan nogle idioter der får deres tid til at gå med sådan noget lort...
Well, med mindre reglerne for mastercard er anderledes end ved f.eks. et dankort, så har du en selvrisiko på 1.200 kr. Så lidt kommer du til selv at betale.

Med mindre PBS har held til at inddrive det tabte hos svindlerne, hvilket må siges at være stærkt tvivlsomt, er det i øvrigt din bank der dækker dit tab. Det er en del af bankens risiko ved at udstede kort.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5096
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Kunji » 29. jul 2010, 00:41

MrBangDK skrev:Jeg har ingen anelse!! Kortnummeret blev spærret efter heftigt brug fra forskellige computere med base i USA. Det var det som var det mistænkelige, da mit dankort samtidigt blev brugt i DK (af mig!). Jeg bruger kun kortet på sikre sider - i hvert fald hvad jeg ved af, og jeg har ikke lige været i USA siden april sidste år, så lige meget hvor meget jeg tænker over det, er der ikke noget der dæmrer.. Men det er satme et ufedt opkald at få!
Har du brugt kortet i Spanien inden for det sidste år?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Thorhauge
2. div
2. div
Indlæg: 176
Tilmeldt: 25. maj 2008, 22:43
Geografisk sted: Færøerne

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Thorhauge » 29. jul 2010, 01:24

kender en der gjorde i at stjæle creditkort oplysninger fra hjemmesider.
Han blev taget for det. Er ret sikker på han snakkede om at man skulle betale de 1200-1500 kr af egen lomme og banken/visa hang på resten.
Han blev nuppet med lister med over 10.000 personers info på fra diverse sider.. Det skulle være alt for nemt at få ud af databaserne.
De sælger ofte disse oplysninger vidre. At den siger den er blevet brugt i USA er ikke til at stole på. De bruger proxyer til at skjule deres ip.

Dette er 3. gang!! han bliver taget. Dansk lovgivning er så langt bagud på det punkt. De får ikke en skid i straf for det. :S
Det er skræmmende. :@

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af MrBangDK » 29. jul 2010, 06:47

Hanga skrev:
MrBangDK skrev:.... at jeg netop er blevet ringet op af banken. Mit Mastercard er blevet misbrugt på nettet, og er nu spærret pga. køb for over 12.000kr!!! FUUUUUUCK!!!
Kommer ikke til at bøde for noget af det, men fuck hvor jeg hader sådan nogle idioter der får deres tid til at gå med sådan noget lort...
Well, med mindre reglerne for mastercard er anderledes end ved f.eks. et dankort, så har du en selvrisiko på 1.200 kr. Så lidt kommer du til selv at betale.

Med mindre PBS har held til at inddrive det tabte hos svindlerne, hvilket må siges at være stærkt tvivlsomt, er det i øvrigt din bank der dækker dit tab. Det er en del af bankens risiko ved at udstede kort.
Hmmm.. Skal til møde i banken her til eftermiddag. Der blev ikke nævnt noget selvrisiko da jeg talte med dem i går - men det mindede også mere om et forhør der blot skulle afklare, om jeg havde udleveret mit kortnummer.. Slipper jeg med 1200kr., så overlever jeg nok også! Lige nu er det bare ikke fedt, at der står -12.134,65 på kontoen!!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af MrBangDK » 29. jul 2010, 06:48

Kunji skrev:
MrBangDK skrev:Jeg har ingen anelse!! Kortnummeret blev spærret efter heftigt brug fra forskellige computere med base i USA. Det var det som var det mistænkelige, da mit dankort samtidigt blev brugt i DK (af mig!). Jeg bruger kun kortet på sikre sider - i hvert fald hvad jeg ved af, og jeg har ikke lige været i USA siden april sidste år, så lige meget hvor meget jeg tænker over det, er der ikke noget der dæmrer.. Men det er satme et ufedt opkald at få!
Har du brugt kortet i Spanien inden for det sidste år?
Nej - kun i Norge, Sverige, Danmark, Finland.. og Bornholm :) og så på diverse sider (Pixmania, Wupti, etc.)
Ska' vi hak'?

NeverDefeated

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af NeverDefeated » 29. jul 2010, 08:47

MrBangDK skrev:
Kunji skrev:
MrBangDK skrev:Jeg har ingen anelse!! Kortnummeret blev spærret efter heftigt brug fra forskellige computere med base i USA. Det var det som var det mistænkelige, da mit dankort samtidigt blev brugt i DK (af mig!). Jeg bruger kun kortet på sikre sider - i hvert fald hvad jeg ved af, og jeg har ikke lige været i USA siden april sidste år, så lige meget hvor meget jeg tænker over det, er der ikke noget der dæmrer.. Men det er satme et ufedt opkald at få!
Har du brugt kortet i Spanien inden for det sidste år?
Nej - kun i Norge, Sverige, Danmark, Finland.. og Bornholm :) og så på diverse sider (Pixmania, Wupti, etc.)
Sådan går det når man køber helårsmedlemskaber hos Bangbros.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af MrBangDK » 29. jul 2010, 08:55

NeverDefeated skrev:
MrBangDK skrev:
Kunji skrev:
MrBangDK skrev:Jeg har ingen anelse!! Kortnummeret blev spærret efter heftigt brug fra forskellige computere med base i USA. Det var det som var det mistænkelige, da mit dankort samtidigt blev brugt i DK (af mig!). Jeg bruger kun kortet på sikre sider - i hvert fald hvad jeg ved af, og jeg har ikke lige været i USA siden april sidste år, så lige meget hvor meget jeg tænker over det, er der ikke noget der dæmrer.. Men det er satme et ufedt opkald at få!
Har du brugt kortet i Spanien inden for det sidste år?
Nej - kun i Norge, Sverige, Danmark, Finland.. og Bornholm :) og så på diverse sider (Pixmania, Wupti, etc.)
Sådan går det når man køber helårsmedlemskaber hos Bangbros.
Den skulle jo komme..... :D
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14830
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Hanga » 29. jul 2010, 14:15

MrBangDK skrev:Hmmm.. Skal til møde i banken her til eftermiddag. Der blev ikke nævnt noget selvrisiko da jeg talte med dem i går - men det mindede også mere om et forhør der blot skulle afklare, om jeg havde udleveret mit kortnummer.. Slipper jeg med 1200kr., så overlever jeg nok også! Lige nu er det bare ikke fedt, at der står -12.134,65 på kontoen!!
Der bliver stillet mange spørgsmål, da der er overraskende mange der lyver og påstår at de ikke kender til transaktioner, som de selv har foretaget. Simpelthen for at få pengene retur, selvom de ikke er berettiget til det. Desuden skal de jo have afklaret hvad der helt præcist er sket, og tro mig, ofte er det kortholder der har dummet sig uden at ane det. Det er en klassisker. Og som sagt er det banken der ender med at dække dit tab. Så du må leve med de mange spørgsmål.

Det kan sikkert høres at jeg er bankmand? ;)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af MrBangDK » 29. jul 2010, 14:33

Hanga skrev:
MrBangDK skrev:Hmmm.. Skal til møde i banken her til eftermiddag. Der blev ikke nævnt noget selvrisiko da jeg talte med dem i går - men det mindede også mere om et forhør der blot skulle afklare, om jeg havde udleveret mit kortnummer.. Slipper jeg med 1200kr., så overlever jeg nok også! Lige nu er det bare ikke fedt, at der står -12.134,65 på kontoen!!
Der bliver stillet mange spørgsmål, da der er overraskende mange der lyver og påstår at de ikke kender til transaktioner, som de selv har foretaget. Simpelthen for at få pengene retur, selvom de ikke er berettiget til det. Desuden skal de jo have afklaret hvad der helt præcist er sket, og tro mig, ofte er det kortholder der har dummet sig uden at ane det. Det er en klassisker. Og som sagt er det banken der ender med at dække dit tab. Så du må leve med de mange spørgsmål.

Det kan sikkert høres at jeg er bankmand? ;)
Ja tak... De var nu meget flinke, og jeg er renset for al mistanke. Jeg har været hver enkel transaktion igennem på mit Mastercard siden jeg fik det, og der var ikke noget at komme efter. Dog kom jeg frem til, at det en gang er blevet brugt på en lille restaurant i Berlin, hvor tjeneren tog det med ud bagved og der gik lidt tid inden jeg fik det igen. Det er mit bedste bud på, hvor kortnummer og sikkerhedskode er blevet griflet ned. Det der så undrer mig er, at man de fleste steder på nettet skal skrive "Billing address" før kortet kan verificeres, og hvordan man så har fået fat i den.. ja, who knows!

En dyr forskrækkelse, men heldigvis ikke mere end de 1250kr.
Ska' vi hak'?

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af jydenfranord » 29. jul 2010, 19:22

Debatjuntaen skrev:Så er der vist også blevet diskuteret nok mode i denne tråd.

/Debatjuntaen
Er der mulighed for at juntaen kan lave en liste over de emner som er ulovlige herinde, altså under retningslinjerne, som med politik osv. Det er sikkert mange som undre sig over mode er på den sorte liste....

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af -Larsen » 10. aug 2010, 11:17

Det pisser mig af, at tråden nærmest er død, efter Juntaen blandede sig.

Besvar