Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: Det pisser mig af tråden

Indlæg af fish » 11. nov 2014, 19:10

doukas skrev:At Frederik Fetterlein åbner en natklub med gøglerier i Aalborg.

http://www.nordjyske.dk/nyheder/fetterl ... 5/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
1 april faldt sent i år...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Pastorius » 12. nov 2014, 13:29

doukas skrev:At Frederik Fetterlein åbner en natklub med gøglerier i Aalborg.

http://www.nordjyske.dk/nyheder/fetterl ... 5/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Det holdt ikke så længe.

http://nordjyske.dk/nyheder/fetterleins ... 84c/4/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. nov 2014, 11:30

Movember. Plat, ligegyldigt, åndssvagt. Stop det. Ingen aner hvad det handler om.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Buzz Killington » 19. nov 2014, 17:42

Køllen I Møllen skrev:Movember. Plat, ligegyldigt, åndssvagt. Stop det. Ingen aner hvad det handler om.
Skal man saa smide de 174 million dollars kampagnen har samlet indtil videre i havet?

seamann

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af seamann » 19. nov 2014, 20:17

MHJ skrev:
Køllen I Møllen skrev:Movember. Plat, ligegyldigt, åndssvagt. Stop det. Ingen aner hvad det handler om.
Skal man saa smide de 174 million dollars kampagnen har samlet indtil videre i havet?
Ja.

Eller indbetale det som almindelig skat til dækning af samfundsønskelige formål.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Provst i Brovst » 19. nov 2014, 21:20

seamann skrev:
MHJ skrev:
Køllen I Møllen skrev:Movember. Plat, ligegyldigt, åndssvagt. Stop det. Ingen aner hvad det handler om.
Skal man saa smide de 174 million dollars kampagnen har samlet indtil videre i havet?
Ja.

Eller indbetale det som almindelig skat til dækning af samfundsønskelige formål.
Det frivilligheds pis er jo også noget lort, mere tvang nu, hele tiden, gør som det bliver sagt!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. nov 2014, 21:31

MHJ skrev:
Køllen I Møllen skrev:Movember. Plat, ligegyldigt, åndssvagt. Stop det. Ingen aner hvad det handler om.
Skal man saa smide de 174 million dollars kampagnen har samlet indtil videre i havet?
Er de penge kommet fordi folk render rundt og skaber sig med deres latterlige overskæg? Folk er jo pisseligeglade med de syge. Jeg aner ikke hvad det er for en sygdom de samler ind til men jeg synes det er latterligt med de overskæg.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af jonas386 » 19. nov 2014, 22:24

Køllen I Møllen skrev:
MHJ skrev:
Køllen I Møllen skrev:Movember. Plat, ligegyldigt, åndssvagt. Stop det. Ingen aner hvad det handler om.
Skal man saa smide de 174 million dollars kampagnen har samlet indtil videre i havet?
Er de penge kommet fordi folk render rundt og skaber sig med deres latterlige overskæg? Folk er jo pisseligeglade med de syge. Jeg aner ikke hvad det er for en sygdom de samler ind til men jeg synes det er latterligt med de overskæg.
Det er ligesom med "Ice Bucket challenge" hvor folk heller ikke fattede konceptet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Hanga » 19. nov 2014, 23:09

Køllen I Møllen skrev:
MHJ skrev:
Køllen I Møllen skrev:Movember. Plat, ligegyldigt, åndssvagt. Stop det. Ingen aner hvad det handler om.
Skal man saa smide de 174 million dollars kampagnen har samlet indtil videre i havet?
Er de penge kommet fordi folk render rundt og skaber sig med deres latterlige overskæg? Folk er jo pisseligeglade med de syge. Jeg aner ikke hvad det er for en sygdom de samler ind til men jeg synes det er latterligt med de overskæg.
Movember i sig selv er vel en succes i forhold til at skabe opmærksomhed på mænds helbredsproblemer, og har helt sikkert bidraget positivt til indsamlingerne... Det samme kan vel siges om Ice Bucket Challenge, som også medførte en ordenlig donation.

Men kunne vi dog ikke bare tale om det i stedet for disse mærkelige gimmicks hvor alle og enhver skal være med for at være hippe.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Buzz Killington » 20. nov 2014, 00:46

Hanga skrev:
Køllen I Møllen skrev:
MHJ skrev:
Køllen I Møllen skrev:Movember. Plat, ligegyldigt, åndssvagt. Stop det. Ingen aner hvad det handler om.
Skal man saa smide de 174 million dollars kampagnen har samlet indtil videre i havet?
Er de penge kommet fordi folk render rundt og skaber sig med deres latterlige overskæg? Folk er jo pisseligeglade med de syge. Jeg aner ikke hvad det er for en sygdom de samler ind til men jeg synes det er latterligt med de overskæg.
Movember i sig selv er vel en succes i forhold til at skabe opmærksomhed på mænds helbredsproblemer, og har helt sikkert bidraget positivt til indsamlingerne... Det samme kan vel siges om Ice Bucket Challenge, som også medførte en ordenlig donation.

Men kunne vi dog ikke bare tale om det i stedet for disse mærkelige gimmicks hvor alle og enhver skal være med for at være hippe.
Sådan fungerer mennesker ikke

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Yankee » 20. nov 2014, 09:33

I forlængelse af Movember-diskussionen vil jeg byde ind med en stor irritation: Hele genbrugsbølgen herhjemme.

Jeg hørte en historie den anden dag. Man havde opdaget, at der i Rwanda var utroligt mange nærsynede, der havde under 1 dollar om dagen at leve for. Derfor havde de selvfølgelig svært ved at købe briller som dem, vi køber herhjemme. Det problem fik noget publicity og der opstod to bevægelser til at løse dette:

På den ene side var der en lokal ingeniørstuderende, der fandt på at lave nogle billige, tunge og grimme, men funktionelle briller, der kunne sælges for 5 dollars stykket. Han byggede en lille fabrik og fik ansat 50 medarbejdere, der alle arbejdede med at lave disse briller.

Samtidig var der en kæde af svenske genbrugsbutikker, der var begyndt at bede deres kunder om at indlevere gamle briller, så de kunne sendes ned til de fattige i Rwanda. Det var en stor succes, og man kunne glædesstrålende for rullende kameraer sende tusindvis af brugte briller i europæisk kvalitet til Rwanda.

Resultatet var selvfølgelig, at folk tog imod de flotte europæiske briller. De var både gratis og af langt bedre kvalitet end dem, de kunne lave på den lokale fabrik. Alle var glade - lige indtil at fabrikken naturligvis måtte lukke, og de 50 medarbejdere måtte sendes hjem.

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 26. jul 2007, 08:56

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 20. nov 2014, 10:21

Yankee skrev:I forlængelse af Movember-diskussionen vil jeg byde ind med en stor irritation: Hele genbrugsbølgen herhjemme.

Jeg hørte en historie den anden dag. Man havde opdaget, at der i Rwanda var utroligt mange nærsynede, der havde under 1 dollar om dagen at leve for. Derfor havde de selvfølgelig svært ved at købe briller som dem, vi køber herhjemme. Det problem fik noget publicity og der opstod to bevægelser til at løse dette:

På den ene side var der en lokal ingeniørstuderende, der fandt på at lave nogle billige, tunge og grimme, men funktionelle briller, der kunne sælges for 5 dollars stykket. Han byggede en lille fabrik og fik ansat 50 medarbejdere, der alle arbejdede med at lave disse briller.

Samtidig var der en kæde af svenske genbrugsbutikker, der var begyndt at bede deres kunder om at indlevere gamle briller, så de kunne sendes ned til de fattige i Rwanda. Det var en stor succes, og man kunne glædesstrålende for rullende kameraer sende tusindvis af brugte briller i europæisk kvalitet til Rwanda.

Resultatet var selvfølgelig, at folk tog imod de flotte europæiske briller. De var både gratis og af langt bedre kvalitet end dem, de kunne lave på den lokale fabrik. Alle var glade - lige indtil at fabrikken naturligvis måtte lukke, og de 50 medarbejdere måtte sendes hjem.
Du har vel ikke et link eller anden doku..Jeg prøvede google men fandt ikke noget om historien. Det lyder bare som en historie man konstruerer for at komme med en pointe - men derfor kan den selvfølgelig godt være sand. Og ja jeg prøvede også med glasögon.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Buzz Killington » 20. nov 2014, 11:07

Yankee skrev:I forlængelse af Movember-diskussionen vil jeg byde ind med en stor irritation: Hele genbrugsbølgen herhjemme.

Jeg hørte en historie den anden dag. Man havde opdaget, at der i Rwanda var utroligt mange nærsynede, der havde under 1 dollar om dagen at leve for. Derfor havde de selvfølgelig svært ved at købe briller som dem, vi køber herhjemme. Det problem fik noget publicity og der opstod to bevægelser til at løse dette:

På den ene side var der en lokal ingeniørstuderende, der fandt på at lave nogle billige, tunge og grimme, men funktionelle briller, der kunne sælges for 5 dollars stykket. Han byggede en lille fabrik og fik ansat 50 medarbejdere, der alle arbejdede med at lave disse briller.

Samtidig var der en kæde af svenske genbrugsbutikker, der var begyndt at bede deres kunder om at indlevere gamle briller, så de kunne sendes ned til de fattige i Rwanda. Det var en stor succes, og man kunne glædesstrålende for rullende kameraer sende tusindvis af brugte briller i europæisk kvalitet til Rwanda.

Resultatet var selvfølgelig, at folk tog imod de flotte europæiske briller. De var både gratis og af langt bedre kvalitet end dem, de kunne lave på den lokale fabrik. Alle var glade - lige indtil at fabrikken naturligvis måtte lukke, og de 50 medarbejdere måtte sendes hjem.
Jeg vil maegtigt ogsaa gerne have et link (har googlet og googlet uden held) Der er 11 millioner indbyggere i borgerkrigsramte Rwanda. Jeg har svaert ved at koebe historien om at aarsagen til denne fabriks undergang var den relativt begraensede maengde briller svenskerne sendte derned sammenholdt med alle de andre problemer man kunne forestille sig en ingenoerstuderende havde i det scenarie. Ikke at noedhjaelp og velgoerenhed ikke kan give lokale problemer vel at maerke.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Yankee » 20. nov 2014, 11:15

Jeg aner ikke om historien er sand. Det har sikkert slet ikke været i Rwanda og sikkert heller ikke været svenske briller. Men scenariet er bestemt ikke misvisende.

Ligesom det scenarie at de danske genbrugsbutikker via gratis arbejdskraft og momsfritagelse udkonkurrerer almindelige butikker og dermed holder massevis af unge butiksuddannede danskere fast i arbejdsløsheden - især i yderområderne.

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 26. jul 2007, 08:56

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 20. nov 2014, 11:27

Yankee skrev:Jeg aner ikke om historien er sand. Det har sikkert slet ikke været i Rwanda og sikkert heller ikke været svenske briller. Men scenariet er bestemt ikke misvisende.

Ligesom det scenarie at de danske genbrugsbutikker via gratis arbejdskraft og momsfritagelse udkonkurrerer almindelige butikker og dermed holder massevis af unge butiksuddannede danskere fast i arbejdsløsheden - især i yderområderne.
jeg tror ærligt talt du overvurderer betydningen af disse genbrugsbutikker - men ja - det er da klart, at der vil blive solgt flere nye ting, hvis man afskaffer genbrug - men nej, vel - det er nok ikke en god ide for vores kære jord.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af limey » 20. nov 2014, 11:32

Yankee skrev: Ligesom det scenarie at de danske genbrugsbutikker via gratis arbejdskraft og momsfritagelse udkonkurrerer almindelige butikker og dermed holder massevis af unge butiksuddannede danskere fast i arbejdsløsheden - især i yderområderne.
Så hvad er det, du siger - at frivilligt arbejde og genanvendelse af ting der intet fejler, er forkert?

Begrebet "vækst" har i sandhed fået gudestatus i den offentlige debat.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Yankee » 20. nov 2014, 12:31

limey skrev:Så hvad er det, du siger - at frivilligt arbejde og genanvendelse af ting der intet fejler, er forkert?

Begrebet "vækst" har i sandhed fået gudestatus i den offentlige debat.
Jeg har ikke nævnt vækst. Faktum er jo, at der er enorm vækst i genbrugsbutikkerne. Men det er ikke en vækst, der kommer de udsatte i samfundet til gode. Det er en vækst, der er forbeholdt de velstillede, fordi der hverken bidrages til velfærdssamfundet eller skabes arbejdspladser. Heller ikke arbejdspladser i den tredje verden, hvor tekstilindustrien ellers årligt løfter millioner af mennesker ud af fattigdommen.

Til gengæld leveres der så et minimalt overskud til forskellige organisationer og man forurener mindre end ved at købe en ny trøje fra Bangladesh. Det er bestemt også værdige formål, men ikke nødvendigvis mere værdige end samhandel med den tredje verden og arbejdspladser til unge.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Buzz Killington » 20. nov 2014, 12:41

Yankee skrev:
limey skrev:Så hvad er det, du siger - at frivilligt arbejde og genanvendelse af ting der intet fejler, er forkert?

Begrebet "vækst" har i sandhed fået gudestatus i den offentlige debat.
Jeg har ikke nævnt vækst. Faktum er jo, at der er enorm vækst i genbrugsbutikkerne. Men det er ikke en vækst, der kommer de udsatte i samfundet til gode. Det er en vækst, der er forbeholdt de velstillede, fordi der hverken bidrages til velfærdssamfundet eller skabes arbejdspladser. Heller ikke arbejdspladser i den tredje verden, hvor tekstilindustrien ellers årligt løfter millioner af mennesker ud af fattigdommen.

Til gengæld leveres der så et minimalt overskud til forskellige organisationer og man forurener mindre end ved at købe en ny trøje fra Bangladesh. Det er bestemt også værdige formål, men ikke nødvendigvis mere værdige end samhandel med den tredje verden og arbejdspladser til unge.
Der er ikke (og har næsten aldrig været) butiksarbejdsløshed. Og uagtet om det ville være godt for den udlandske tekstilindustri, så kan jeg ikke se formålet i at incentivere resursespild. De burde nok i stedet kaste sig over billig produktion og eksport af noget vi ikke kunne genbruge så let som tøj.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af limey » 20. nov 2014, 12:55

Yankee skrev:
limey skrev:Så hvad er det, du siger - at frivilligt arbejde og genanvendelse af ting der intet fejler, er forkert?

Begrebet "vækst" har i sandhed fået gudestatus i den offentlige debat.
Jeg har ikke nævnt vækst. Faktum er jo, at der er enorm vækst i genbrugsbutikkerne. Men det er ikke en vækst, der kommer de udsatte i samfundet til gode. Det er en vækst, der er forbeholdt de velstillede, fordi der hverken bidrages til velfærdssamfundet eller skabes arbejdspladser. Heller ikke arbejdspladser i den tredje verden, hvor tekstilindustrien ellers årligt løfter millioner af mennesker ud af fattigdommen.

Til gengæld leveres der så et minimalt overskud til forskellige organisationer og man forurener mindre end ved at købe en ny trøje fra Bangladesh. Det er bestemt også værdige formål, men ikke nødvendigvis mere værdige end samhandel med den tredje verden og arbejdspladser til unge.
Du nævnte ikke ordet 'vækst', men alligevel taler du om væksten, endda den helt traditionelle opfattelse af begrebet, som var den det eneste valide parameter for at bekæmpe fattigdom. Det er vel kun den helt gammeldags liberalistiske tænkning, der stadig ræsonnerer sådan.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af Yankee » 20. nov 2014, 13:34

limey skrev: Du nævnte ikke ordet 'vækst', men alligevel taler du om væksten, endda den helt traditionelle opfattelse af begrebet, som var den det eneste valide parameter for at bekæmpe fattigdom. Det er vel kun den helt gammeldags liberalistiske tænkning, der stadig ræsonnerer sådan.
Nej, det gør jeg bestemt ikke.

Besvar