musik

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Simon-RS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 18. okt 2007, 12:57
Favoritspiller: Scarface og MJ
Geografisk sted: 9210

Indlæg af Simon-RS » 6. feb 2008, 17:52

astonvilla skrev:
Simon-RS skrev:ALT med Kim Larsen :thumbsup: :cheers:
Hov, Simon. Du kom til at poste i en forkert tråd.
Overskriften på denne tråd er soleklart: Musik.
Kim Larsen er den vildeste danske musikker, uden tvivl :cheers: :danmarkfan:
You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem.

213
Allstar
Allstar
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 25. jul 2005, 14:50
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af 213 » 6. feb 2008, 18:40

Håber der kommer en "enig-knap" på det nye forum, for så kunne jeg havde trykket på den nu :D
Jeg elsker hele holdet og alle dets spillerer

Brugeravatar
Dåse Allan@
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 17. jan 2007, 20:50
Geografisk sted: 9541
Kontakt:

Re: musik

Indlæg af Dåse Allan@ » 9. feb 2008, 20:59

SVEND GOLLE SUPPORT

Brugeravatar
Coma
Allstar
Allstar
Indlæg: 4303
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:47
Kontakt:

Re: musik

Indlæg af Coma » 15. feb 2008, 13:59

pt høre jeg meget det nye Ayreon album: http://www.myspace.com/ayreonauts

tror det bliver årets udgivelse...

ellers står det mest på:
Engel, Marduk, Mayhem, lidt Coheed and Cambria, Napalm Death, Burst, Pink Floyd, Dimmu Borgir, og sådan :) :cheers:

AaB&SAFC
Drenge
Drenge
Indlæg: 30
Tilmeldt: 29. jan 2008, 23:22

Re: musik

Indlæg af AaB&SAFC » 15. feb 2008, 22:53

Lige nu hører jeg mest Wintersun (http://www.wintermadness.net/index.htm), men det står ellers også på Ensiferum, Týr og Kamelot.

Simon-RS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 18. okt 2007, 12:57
Favoritspiller: Scarface og MJ
Geografisk sted: 9210

Re: musik

Indlæg af Simon-RS » 21. feb 2008, 16:55

Rocazino ;)
You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem.

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Indlæg: 663
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Re: musik

Indlæg af MortenN » 22. feb 2008, 21:26

Bluegrass.....
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:16
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Re:

Indlæg af Martin » 23. feb 2008, 10:28

Hanga skrev:Til alle jer dance hoveder (eller techno som I ville kalde det), så er det vist ved at være tid til at stifte bekendtskab med trance og progressive.

Vocal Progressive:
. . . Random trance 1 . . .
Trance:
. . . Random trance 2 . . .
Og til alle jer der ikke har styr på genrer inden for elektronisk musik er denne klassiske side et godt sted at få et eller andet overblik:

http://techno.org/electronic-music-guide/ - Et hav af eksempler og forklaringer. Selvfølgelig ikke komplet, men du kan ihvertfald bluffe med musik nørderne næste gang. Mulighederne for at smide en ukendt genre på bordet er stor: "Nåh, vocal progressive siger du? Det synes jeg er MEGA wuz, jeg hører kun terrorcore!"
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Re:

Indlæg af Hanga » 23. feb 2008, 15:05

Martin skrev:
Hanga skrev:Til alle jer dance hoveder (eller techno som I ville kalde det), så er det vist ved at være tid til at stifte bekendtskab med trance og progressive.

Vocal Progressive:
. . . Random trance 1 . . .
Trance:
. . . Random trance 2 . . .
Og til alle jer der ikke har styr på genrer inden for elektronisk musik er denne klassiske side et godt sted at få et eller andet overblik:

http://techno.org/electronic-music-guide/ - Et hav af eksempler og forklaringer. Selvfølgelig ikke komplet, men du kan ihvertfald bluffe med musik nørderne næste gang. Mulighederne for at smide en ukendt genre på bordet er stor: "Nåh, vocal progressive siger du? Det synes jeg er MEGA wuz, jeg hører kun terrorcore!"
Tja, nu har jeg hørt elektronisk musik gennem stort set hele mit liv, og ingen skal komme og sige, at jeg ikke har styr på genrerne... Når det så er sagt, så har du ret i, at "vocal progressive" er noget jeg har fundet på... Det gjorde jeg af den simple grund, at progressive meget sjældent indeholder vokal, og dermed adskilte dette track sig :P

Kender godt guiden, og den er da udemærket. Personligt synes jeg den er for detaljeret, og at de udvalgte samples er for outdated. Men elektronisk musik er sq svær at dele op i genrer, for de krydser tit hinanden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Re:

Indlæg af limey » 23. feb 2008, 15:38

Hanga skrev: Men elektronisk musik er sq svær at dele op i genrer, for de krydser tit hinanden.
Det er vist ikke kun inden for den elektroniske musik at det er tilfældet. :)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: musik

Indlæg af Hanga » 24. feb 2008, 13:04

Fra A State of Trance 340 (som har over 6.000.000 lyttere hver uge):

The Doppler Effect - Beauty Hides In The Deep (The Blizzard Remix)
http://www.youtube.com/watch?v=Quv2SMYrbws

Fed "groovy" bassline, og guitar temaet er så nice.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:16
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: Re:

Indlæg af Martin » 25. feb 2008, 00:17

Hanga skrev:
Martin skrev:
Hanga skrev:Til alle jer dance hoveder (eller techno som I ville kalde det), så er det vist ved at være tid til at stifte bekendtskab med trance og progressive.

Vocal Progressive:
. . . Random trance 1 . . .
Trance:
. . . Random trance 2 . . .
Og til alle jer der ikke har styr på genrer inden for elektronisk musik er denne klassiske side et godt sted at få et eller andet overblik:

http://techno.org/electronic-music-guide/ - Et hav af eksempler og forklaringer. Selvfølgelig ikke komplet, men du kan ihvertfald bluffe med musik nørderne næste gang. Mulighederne for at smide en ukendt genre på bordet er stor: "Nåh, vocal progressive siger du? Det synes jeg er MEGA wuz, jeg hører kun terrorcore!"
Tja, nu har jeg hørt elektronisk musik gennem stort set hele mit liv, og ingen skal komme og sige, at jeg ikke har styr på genrerne... Når det så er sagt, så har du ret i, at "vocal progressive" er noget jeg har fundet på... Det gjorde jeg af den simple grund, at progressive meget sjældent indeholder vokal, og dermed adskilte dette track sig :P

Kender godt guiden, og den er da udemærket. Personligt synes jeg den er for detaljeret, og at de udvalgte samples er for outdated. Men elektronisk musik er sq svær at dele op i genrer, for de krydser tit hinanden.
Jeg ville egentligt ikke sætte spørgsmål ved dine genrenavne, de er sikkert ganske korrekte. Tænkte bare det var sjovt for alle udeforstående at få et indblik i de mange genrer der findes.
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: musik

Indlæg af Frygah » 25. feb 2008, 19:53

Er det ikke lidt "kikset" (for mangel på bedre ord) med alle de forskellige genrer? I min verden forvirrer de mere end de gavner.

Det virker som om så snart der er noget der er minimalt forskelligt fra hvad der ellers laves inde for en genre, så skal der tilføjes en ny genre. Det er naturligvis ikke gældende for alle genrer, men fx power metal, speed metal og alle de andre genrer. Jeg har givet op og siger bare "heavy metal".
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: musik

Indlæg af Meelsen » 26. feb 2008, 15:56

Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Rico?
2. div
2. div
Indlæg: 215
Tilmeldt: 10. nov 2005, 11:27
Geografisk sted: Mallorca Bar
Kontakt:

Re: musik

Indlæg af Rico? » 26. feb 2008, 17:40

Lige nu kører L.O.C`s nye konstant på computeren.. mærkelig sang de første par gange men den har sgu fanget mig.

http://www.myspace.com/mrastair
-Stop nu, det gir jo ingen mening-

Simon-RS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 18. okt 2007, 12:57
Favoritspiller: Scarface og MJ
Geografisk sted: 9210

Re: musik

Indlæg af Simon-RS » 26. feb 2008, 21:33

Rico? skrev:Lige nu kører L.O.C`s nye konstant på computeren.. mærkelig sang de første par gange men den har sgu fanget mig.

http://www.myspace.com/mrastair
Det er fandme fed! Hører den også 24 - 7.
En af de bedste han har lavet :thumbsup:
You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: musik

Indlæg af Meelsen » 27. feb 2008, 01:59

Jeg syntes den nye fra L.O.C. er det værste lort jeg længe har hørt. Utroligt at nogen sværvægterne inden for dansk rap, Suspekt og L.O.C. kan skuffe så ufatteligt meget med deres nyeste udspil..
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Rico?
2. div
2. div
Indlæg: 215
Tilmeldt: 10. nov 2005, 11:27
Geografisk sted: Mallorca Bar
Kontakt:

Re: musik

Indlæg af Rico? » 27. feb 2008, 10:32

Hør den et par gange og så blir man sgu fanget af den.. Var os ved at brække mig de første 2-3 gange jeg hørte den..
-Stop nu, det gir jo ingen mening-

Brugeravatar
Nakken
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 20. dec 2005, 20:26
Favoritspiller: Søren Larsen
Geografisk sted: København

Re: musik

Indlæg af Nakken » 27. feb 2008, 11:12

Meelsen skrev:Jeg syntes den nye fra L.O.C. er det værste lort jeg længe har hørt. Utroligt at nogen sværvægterne inden for dansk rap, Suspekt og L.O.C. kan skuffe så ufatteligt meget med deres nyeste udspil..
Er enige med hensyn til L.O.C. At han er røget med på den forfærdelige Timbaland-bølge er bare sørgeligt. Den bliver sikkert bedre efter nogle gange, men synes det er ærgeligt.

Timbaland er efter min mening det værste der er overgået den internationale musikscenen i 50 år! At diverse rappere falder i hans fælde er en ting, men når rockbands og andre ellers meget egenrådige musikere tager (ned)turen, får jeg lyst til at skrige.
Altid AaB!

Brugeravatar
Sille
Superliga
Superliga
Indlæg: 550
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Nummer Ib
Geografisk sted: København - Århus - Aalborg - Storvorde

Re: musik

Indlæg af Sille » 27. feb 2008, 12:36

Vampire Weekend er et newyorker indieband! Det lugter lidt af afrika, The Clash & Arctic Monkeys.. Hele deres album (som også hedder Vampire Weekend) er efter min mening værd at bruge tid på, af personlige favoritter kan nævnes sange som "Cape Cod Kwassa Kwassa" og "A-Punk"... tjek evt. deres MySpace
- Sille

Besvar