musik

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: musik

Indlæg af limey » 3. sep 2009, 20:10

danielnoll skrev:
konge solo, syntes dog studie-udgaven er bedre.
pulse touren var i øvrigt genial!
Fremragende solo.

Nu er denne tråd endelig ved at dreje sig om noget vigtigt. ;-)

Warren Haynes fra Allman Bros. er en anden af mine favoritter:


Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: musik

Indlæg af limey » 3. sep 2009, 20:22

Hov glemte helt denne solo af den anden Allman guitarist Derek Trucks:


Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: musik

Indlæg af Pastorius » 3. sep 2009, 23:04

limey skrev: Steve Vai er et musikalsk talent ud over det sædvanlige (har bla. absolut gehør), kombineret med en uhørt høj øvedisciplin hvor han som ung øvede 10-12 timer om dagen. Som 18 årig kom han ind i selveste Frank Zappas band, hvilket medvirkede at hans musikalske udvikling forøgedes hastigt i en ung alder. Jeg har nok svært ved at løbe fra, at han er min favorit. :oops:
Musikere med absolut gehør, og en vild øvedisiplin er der nu mange af, men det alene er sjældent nok til at bære det til det niveau. Prøv fx at gå en tur i metoren i fx Paris eller New York - det er skræmmende så teknisk gode musikere der sidder og spiller der.

En lille historie (som er anden- eller tredjehånds, så den kan være pyntet - faktisk aner jeg ikke om den er sand). Troels Skovgaard (oprindeligt fra Aalborg, men spiller nu i diverse TV-bands i København - http://www.myspace.com/troelsskovgaard" onclick="window.open(this.href);return false;) skulle efter sigende have spillet afgangskoncert på MIT (http://www.mi.edu/" onclick="window.open(this.href);return false; - hvor der på forsiden forøvrigt annonceres med et Steve Vai-event den 15.september), som blev overværet af Joe Pass. Samtlige tilhørere skulle have tabt underkæben, men Joe Pass gik efterfølgende hen og trak ham til side, og sagde: "If you are going to play fast, then learn to think fast!", men han må alligevel have kunnet lide hvad han hørte, for de spillede senere nogle jobs sammen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
MichaelLarsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 829
Tilmeldt: 19. maj 2008, 20:55

Re: musik

Indlæg af MichaelLarsen » 4. sep 2009, 00:06

Woodstock for 40 år siden i august 1969, hvor afslutningen på festivalen var Jimi Hendrix, der tog den amerikanske nationalsang under kærlig behandling!





Der er i øvrigt premiere i dag på filmen Taking Woodstock, hvor det dog ikke er musikken der er i fokus, men et tidsbillede af dagene i august 69, hvor man følger værten Elliot Tibers - en blanding af fakta, fiktion og komik.
http://www.youtube.com/watch?v=TlLD_7k6 ... r_embedded
Non scholae, sed vitae discimus

Brugeravatar
Coma
Allstar
Allstar
Indlæg: 4303
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:47
Kontakt:

Re: musik

Indlæg af Coma » 4. sep 2009, 00:16

du kan jo ikke sammenligne david gilmour med nogle af de der.. for han spiller på ingen måde hurtig, selv om han er en imponerende guitarist, og virkelig forstår at lave lækker lyd!

kæmpe Pink Floyd fan her :) hele hans guitar arbejde på hans nyeste cd, on an island, er nu også lækker... hvis man er den til den slags musik!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: musik

Indlæg af limey » 4. sep 2009, 08:23

Pastorius skrev: Musikere med absolut gehør, og en vild øvedisiplin er der nu mange af, men det alene er sjældent nok til at bære det til det niveau. Prøv fx at gå en tur i metoren i fx Paris eller New York - det er skræmmende så teknisk gode musikere der sidder og spiller der.
I know, I know. Det var mere en forklaring på hvordan det kan lade sig gøre. Men Steve Vai har vist til rigelighed vist at det kan bære.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: musik

Indlæg af limey » 4. sep 2009, 08:26

Coma skrev:du kan jo ikke sammenligne david gilmour med nogle af de der.. for han spiller på ingen måde hurtig, selv om han er en imponerende guitarist, og virkelig forstår at lave lækker lyd!

kæmpe Pink Floyd fan her :) hele hans guitar arbejde på hans nyeste cd, on an island, er nu også lækker... hvis man er den til den slags musik!
Hvem sammenligner? En guitarsolo behøver ikke være hurtig for at være fed, men behøver omvendt heller ikke være storladen som Gilmours.

Er i øvrigt selv glad for Floyd.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: musik

Indlæg af limey » 4. sep 2009, 08:29

MichaelLarsen skrev:Woodstock for 40 år siden i august 1969, hvor afslutningen på festivalen var Jimi Hendrix, der tog den amerikanske nationalsang under kærlig behandling!
Som kæmpefan af Hendrix igennem 20 år, synes jeg det er lidt ærgeligt at folk altid snakker om Woodstock-koncerten. Både iflg. Hendrix selv samt hans backingmusikere stod denne koncert som et musikalsk lavpunkt i Jimis karriere.

Brugeravatar
MichaelLarsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 829
Tilmeldt: 19. maj 2008, 20:55

Re: musik

Indlæg af MichaelLarsen » 4. sep 2009, 17:17

limey skrev:
MichaelLarsen skrev:Woodstock for 40 år siden i august 1969, hvor afslutningen på festivalen var Jimi Hendrix, der tog den amerikanske nationalsang under kærlig behandling!
Som kæmpefan af Hendrix igennem 20 år, synes jeg det er lidt ærgeligt at folk altid snakker om Woodstock-koncerten. Både iflg. Hendrix selv samt hans backingmusikere stod denne koncert som et musikalsk lavpunkt i Jimis karriere.
Nu blev Woodstock jo næsten et punktum i Jimi Hendrix liv, da han døde året efter. Jeg valgte nu også klippet ud fra kvaliteten af optagelsen og syntes egentlig at han præsterer mindst lige så godt på Woodstock, som i de øvrige optagelser af nummeret, der ligger på Nettet. Om det så var et musikalsk lavpunkt i hans karriere eller ej er vel ikke så afgørende, for han er og bliver vel en af de største guitarister gennem tiden alligevel!
Non scholae, sed vitae discimus

danielnoll
Superliga
Superliga
Indlæg: 715
Tilmeldt: 20. okt 2008, 12:52

Re: musik

Indlæg af danielnoll » 5. sep 2009, 10:30

...

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2153
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: musik

Indlæg af Fabbe » 5. sep 2009, 14:06

MrBangDK skrev:Genopdagelse af et par albums som ikke var hør længe:

Radiohead: Pablo Honey og The Bends..

Sataneme et par garvede skiver...
Jeg hører meget The Bends for tiden og hælder til, at det er deres bedste.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: musik

Indlæg af MrBangDK » 5. sep 2009, 14:40

Fabbe skrev:
MrBangDK skrev:Genopdagelse af et par albums som ikke var hør længe:

Radiohead: Pablo Honey og The Bends..

Sataneme et par garvede skiver...
Jeg hører meget The Bends for tiden og hælder til, at det er deres bedste.
Dertil må jeg erklære mig 100% enig... (nu hvor man ikke må trykke på "enig knappen" mere...)
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Coma
Allstar
Allstar
Indlæg: 4303
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:47
Kontakt:

Re: musik

Indlæg af Coma » 10. sep 2009, 23:50

Billede

bliver fedt!!

nå skål! Faldt lige over min "gamle" Killswitch Engage cd.. den er nu lækker.. hård fra starten og et blødt omkvæd der går lige i pikken!

Brugeravatar
Sille
Superliga
Superliga
Indlæg: 550
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Nummer Ib
Geografisk sted: København - Århus - Aalborg - Storvorde

Re: musik

Indlæg af Sille » 11. sep 2009, 01:16

- Sille

Bøgehøj
Superliga
Superliga
Indlæg: 551
Tilmeldt: 23. okt 2006, 13:32

Re: musik

Indlæg af Bøgehøj » 11. sep 2009, 10:34

Coma skrev:Billede

bliver fedt!!
Rygter forlyder, at Artillery efter endt koncert vil blive låst inde i den gamle bankboks på Studenterhuset, så vi altid har dem ved hånden.
"Total paranoia is just total awareness"
Charles Manson

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: musik

Indlæg af gwailo » 11. sep 2009, 10:47

Når nu Hendrix bliver nævnt, vil jeg da også lige trække SRV frem:


Desuden bliver det spændende at se hvilken guitarist Tallan "T-man" Latz er om 10-15-20 år. Bestemt lovende takter fra en 9-årig:
// gwailo

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: musik

Indlæg af Elscorpio » 13. sep 2009, 14:23

Smædesangen om Randers, kan være den skal bruges i kampen imorgen nede i Hestenes by :D

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: musik

Indlæg af Elscorpio » 13. sep 2009, 14:23

Smædesangen om Randers, kan være den skal bruges i kampen imorgen nede i Hestenes by :D


Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2153
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: musik

Indlæg af Fabbe » 13. sep 2009, 15:03

Bøgehøj skrev:
Coma skrev:Billede

bliver fedt!!
Rygter forlyder, at Artillery efter endt koncert vil blive låst inde i den gamle bankboks på Studenterhuset, så vi altid har dem ved hånden.
I burde har låst Deicide inde...
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Lindvang

Re: musik

Indlæg af Lindvang » 13. sep 2009, 15:24

MichaelLarsen skrev:
limey skrev:
MichaelLarsen skrev:Woodstock for 40 år siden i august 1969, hvor afslutningen på festivalen var Jimi Hendrix, der tog den amerikanske nationalsang under kærlig behandling!
Som kæmpefan af Hendrix igennem 20 år, synes jeg det er lidt ærgeligt at folk altid snakker om Woodstock-koncerten. Både iflg. Hendrix selv samt hans backingmusikere stod denne koncert som et musikalsk lavpunkt i Jimis karriere.
Nu blev Woodstock jo næsten et punktum i Jimi Hendrix liv, da han døde året efter. Jeg valgte nu også klippet ud fra kvaliteten af optagelsen og syntes egentlig at han præsterer mindst lige så godt på Woodstock, som i de øvrige optagelser af nummeret, der ligger på Nettet. Om det så var et musikalsk lavpunkt i hans karriere eller ej er vel ikke så afgørende, for han er og bliver vel en af de største guitarister gennem tiden alligevel!
Var du ikke liiige gammel nok til at være hip med de unge dengang i 69?

Besvar