Politik på debatside.dk

Her kan brugerne indgå i debat med Debatjuntaen, komme med konstruktiv kritik, forslag til ændringer og forbedringer.
Besvar
Lindvang

Politik på debatside.dk

Indlæg af Lindvang » 10. okt 2008, 11:23

I forbindelse med at I (juntaen) nu igen skrider ind overfor en tråd med politisk indhold (Henning G-tråden), vil jeg gerne høre hvad argumenterne er for at det er forbudt at debattere politik på denne side.

Så længe man hverken er injuriende, racistisk eller noget helt tredje, der er i konflikt med loven, hvad er problemet så?

Det er jo ikke fordi ASC bliver taget til indægt for debattørernes meninger.

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Politik på debatside.dk

Indlæg af tegner » 10. okt 2008, 14:29

Og hvorfor gælder det ikke den amerikanske valgkamp.. ;)
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brugeravatar
Alando
Landshold
Landshold
Indlæg: 807
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:27
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: Aalborg

Re: Politik på debatside.dk

Indlæg af Alando » 10. okt 2008, 18:43

tegner skrev:Og hvorfor gælder det ikke den amerikanske valgkamp.. ;)
Fordi det ikke har noget med politik at gøre, men derimod mudderkastning

Brugeravatar
John Deacon
Allstar
Allstar
Indlæg: 2172
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:04
Geografisk sted: I runde tal 135 km fra Herning - fandme dæjle... :D

Re: Politik på debatside.dk

Indlæg af John Deacon » 10. okt 2008, 18:55

Alando skrev:
tegner skrev:Og hvorfor gælder det ikke den amerikanske valgkamp.. ;)
Fordi det ikke har noget med politik at gøre, men derimod mudderkastning
Mudderkastning er vel heller ikke tilladt på debatside.dk ;)
Alle dyr er lige. Men nogle dyr er mere lige end andre.
George Orwell

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Politik på debatside.dk

Indlæg af jydenfranord » 11. okt 2008, 08:25

John Deacon skrev:
Alando skrev:
tegner skrev:Og hvorfor gælder det ikke den amerikanske valgkamp.. ;)
Fordi det ikke har noget med politik at gøre, men derimod mudderkastning
Mudderkastning er vel heller ikke tilladt på debatside.dk ;)
I forbindelse med "Henning Gate" vil jeg gerne spørge hvorfor man skriver
Tråden låses og fjernes i morgen, da den er politisk, hvilket strider mod reglementet.
Hvorfor ikke gøre det med det samme? Politiet siger jo heller ikke "du er blevet målt til at kører 145 km/t på motorvejen hvor man må kører 130km/t, derfor får du en bøde i morgen op af dagen" Det er fair nok tråden låses slettes osv hvis den ikke lever op til de regler der er, men hvorfor dog så ikke gøre det med det samme man indser den ikke lever op til reglerne?

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Politik på debatside.dk

Indlæg af tegner » 11. okt 2008, 09:16

Alando skrev:
tegner skrev:Og hvorfor gælder det ikke den amerikanske valgkamp.. ;)
Fordi det ikke har noget med politik at gøre, men derimod mudderkastning
Fremragende eksempel på, hvorfor (juntaen) ikke vil have politiske debatter herinde..

Politik er vel nok - desværre - det eneste folk med forskellige meninger, ikke kan debattere.
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Politik på debatside.dk

Indlæg af Debatjuntaen » 11. okt 2008, 11:04

Det strider imod reglementet at diskutere politik på debatside.dk, og det er naturligvis derfor tråden er fjernet. Vi forholder os, ganske som I skal, til det gældende reglement, og handler derefter.

I og med det var en tråd med mange deltagere, blev det valgt at lade den stå låst en aften, så folk kunne se den var låst. Helt enkelt blot for at orientere brugerne.

/Juntaen

Brugeravatar
Slyboy
Allstar
Allstar
Indlæg: 1292
Tilmeldt: 7. dec 2005, 07:44

Re: Politik på debatside.dk

Indlæg af Slyboy » 11. okt 2008, 11:27

Af ren nysgerrighed, hvordan ville juntaen så stille sig hvis det var en politisk sag med direkte indvirkning på AaB?
Vilje slår teknik...

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Politik på debatside.dk

Indlæg af Debatjuntaen » 11. okt 2008, 11:52

Slyboy skrev:Af ren nysgerrighed, hvordan ville juntaen så stille sig hvis det var en politisk sag med direkte indvirkning på AaB?
Vi handler ud fra retningslinjerne, og det betyder at politisk debat ikke er tilladt på debatside.dk. Hvis vi på et tidspunkt føler at emnet har direkte indvirkning på AaB, så må vi på det tidspunkt tage diskussionen op, og evt. vende den med bestyrelsen i ASC. Indtil da agerer vi ud fra det samme regelsæt som altid.

Man kan jo godt sige at der er politik i ALT, og derfor er det også nogen gange et spørgsmål om at trække en grænse. Det er vores opgave, og det er ikke sikkert at alle er enige i vores placering af grænsen. Vi gør det vi mener er rigtigt, og det går jo igen i alle vores handlinger på siden.

/Juntaen

Brugeravatar
John Deacon
Allstar
Allstar
Indlæg: 2172
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:04
Geografisk sted: I runde tal 135 km fra Herning - fandme dæjle... :D

Re: Politik på debatside.dk

Indlæg af John Deacon » 11. okt 2008, 16:56

jydenfranord skrev:I forbindelse med "Henning Gate" vil jeg gerne spørge hvorfor man skriver
Tråden låses og fjernes i morgen, da den er politisk, hvilket strider mod reglementet.
Hvorfor ikke gøre det med det samme? Politiet siger jo heller ikke "du er blevet målt til at kører 145 km/t på motorvejen hvor man må kører 130km/t, derfor får du en bøde i morgen op af dagen" Det er fair nok tråden låses slettes osv hvis den ikke lever op til de regler der er, men hvorfor dog så ikke gøre det med det samme man indser den ikke lever op til reglerne?
Joeh. Det er lige netop det politiet siger, når de stopper en. Du får en hilsen fra politimesteren en af dagene... ;) Du får jo ikke girokortet med det samme! :P
Alle dyr er lige. Men nogle dyr er mere lige end andre.
George Orwell

Lindvang

Re: Politik på debatside.dk

Indlæg af Lindvang » 12. okt 2008, 17:10

Debatjuntaen skrev:Det strider imod reglementet at diskutere politik på debatside.dk, og det er naturligvis derfor tråden er fjernet. Vi forholder os, ganske som I skal, til det gældende reglement, og handler derefter.

I og med det var en tråd med mange deltagere, blev det valgt at lade den stå låst en aften, så folk kunne se den var låst. Helt enkelt blot for at orientere brugerne.

/Juntaen
Når nu I, ærede junta, besvarer herinde, kunne I således ikke også tage jer tid til at svare på trådens oprindelige spørgsmål?

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Politik på debatside.dk

Indlæg af Debatjuntaen » 18. okt 2008, 01:37

Lindvang skrev:
Debatjuntaen skrev:Det strider imod reglementet at diskutere politik på debatside.dk, og det er naturligvis derfor tråden er fjernet. Vi forholder os, ganske som I skal, til det gældende reglement, og handler derefter.

I og med det var en tråd med mange deltagere, blev det valgt at lade den stå låst en aften, så folk kunne se den var låst. Helt enkelt blot for at orientere brugerne.

/Juntaen
Når nu I, ærede junta, besvarer herinde, kunne I således ikke også tage jer tid til at svare på trådens oprindelige spørgsmål?
Hej Lindvang, og undskyld for den lange svartid.

Det oprindelige spørgsmål lød på hvorfor politiske debatter ikke bliver accepteret på Debatsiden. Her kommer svaret:

Grunden til politiske debatter ikke blive accepteret er at det er imod retningslinjerne, medmindre det er direkte relateret til AaB. Dette hjælper dog heller ikke meget, så jeg vil prøve at uddybe det lidt mere.

Politiske debatter har aldrig været accepteret på Debatsiden, hvis ikke debatten direkte relaterer til AaB. Dette skyldes at ASC bestyrelsen ikke følte politiske debatter hørte til på Debatsiden, og at der var andre fora på nettet hvor man kunne stille sin lyst til politiske debatter. Ydermere ønskede man ikke et forum med mudderkastning, som politiske debatter desværre ofte ender i.

I forbindelse med sidste folketingsvalg blev en poll herinde låst omkring hvilket parti man ville stemme på. Vi fik respons fra brugere der stillede spørgsmålstegn omkring det forbudte i politiske debatter. Da vi naturligvis løbende evaluerer på retningslinjerne, fremlagde vi en række punkter for ASC Bestyrelsen, som brugere havde videregivet os. Deriblandt var politiske debatter et emne, og om man skulle prøve at lade politiske debatter være fri på Debatsiden. Bestyrelsen (som er beslutningstageren med hensyn til retningslinjerne) var dog stadig af den overbevisning at politiske debatter ikke hører hjemme på Debatsiden, og derfor er retningslinjerne bibeholdt.

Håber dette svar giver et lidt bedre indblik i hvorfor den politiske debat blev låst.

/Juntaen

Brugeravatar
Del Pede
Allstar
Allstar
Indlæg: 1581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:24
Geografisk sted: I helvede tilsyneladne
Kontakt:

Re: Politik på debatside.dk

Indlæg af Del Pede » 21. okt 2008, 13:20

John Deacon skrev:
Alando skrev:
tegner skrev:Og hvorfor gælder det ikke den amerikanske valgkamp.. ;)
Fordi det ikke har noget med politik at gøre, men derimod mudderkastning
Mudderkastning er vel heller ikke tilladt på debatside.dk ;)
Det kan der så blive taget stilling til, når McCain begynder at poste på debatside.dk. Men med hans holdning til internet så er det nok tvivlsomt at det sker
Billede

SeaSideSupport
1. div
1. div
Indlæg: 327
Tilmeldt: 27. aug 2007, 09:49
Geografisk sted: 8210

Re: Politik på debatside.dk

Indlæg af SeaSideSupport » 30. mar 2009, 20:44

Det er efterhånden trængt ind - selv igennem min tykke hud - at politiske debatter ikke tolereres på debatside.dk. Men hvad med mere subtilt kommunikerede politiske budskaber? Fx støder det mig meget, at én skribent har Staling som profilbillede og en anden Che GV (staveplade).

Vil man acceptere, at debatører stiller an med Franco eller Hitler som profilbilelde? Eller Marianne Jelved?
Den stiveste pik i saunaen

Marie og Peter
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 95
Tilmeldt: 29. okt 2007, 00:11
Geografisk sted: Randers

Re: Politik på debatside.dk

Indlæg af Marie og Peter » 30. mar 2009, 23:36

Nu har jeg desværre ikke fået set det omtalte debat emne, men jeg har lige et par spørgsmål til hvorfor der ikke må diskuteres politik på siden, og jeg har læst retningslinierne, kan dog ikke finde noget der siger hvorfor.

Jeg føgler også at retningslinierne siger et, men "Diverse" siger noget andet:
kopieret, direkte over :

>> Diverse
Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.<<

Og fra retningslinierne:

>>Vi forventer et anstændigt sprogbrug og en sober tone i alle indlæg<<

>>Politiske debatter hører ikke hjemme på Supporterhjørnet, medmindre det er strengt relateret til fodbold eller AaB.<< Hvorfor???

Hvis man laver en politisk debat inde under "Diverse" med en sober tone, bliver den så slettet?

-Peter

Lindvang

Re: Politik på debatside.dk

Indlæg af Lindvang » 30. mar 2009, 23:38

Marie og Peter skrev:Nu har jeg desværre ikke fået set det omtalte debat emne, men jeg har lige et par spørgsmål til hvorfor der ikke må diskuteres politik på siden, og jeg har læst retningslinierne, kan dog ikke finde noget der siger hvorfor.

Jeg føgler også at retningslinierne siger et, men "Diverse" siger noget andet:
kopieret, direkte over :

>> Diverse
Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.<<

Og fra retningslinierne:

>>Vi forventer et anstændigt sprogbrug og en sober tone i alle indlæg<<

>>Politiske debatter hører ikke hjemme på Supporterhjørnet, medmindre det er strengt relateret til fodbold eller AaB.<< Hvorfor???

Hvis man laver en politisk debat inde under "Diverse" med en sober tone, bliver den så slettet?

-Peter
Ja, den gør. Før sidste folketingsvalg var der et emne med afstemning og debat. MEGET sobert og stille og roligt, så vidt jeg erindrer. Det blev slettet. Desværre...

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Politik på debatside.dk

Indlæg af Frygah » 31. mar 2009, 11:39

SeaSideSupport skrev:Det er efterhånden trængt ind - selv igennem min tykke hud - at politiske debatter ikke tolereres på debatside.dk. Men hvad med mere subtilt kommunikerede politiske budskaber? Fx støder det mig meget, at én skribent har Staling som profilbillede og en anden Che GV (staveplade).

Vil man acceptere, at debatører stiller an med Franco eller Hitler som profilbilelde? Eller Marianne Jelved?
Har du sendt en mail til Juntaen? Eller er det bare for at brokke dig du hiver en oldgammel tråd frem?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

SeaSideSupport
1. div
1. div
Indlæg: 327
Tilmeldt: 27. aug 2007, 09:49
Geografisk sted: 8210

Re: Politik på debatside.dk

Indlæg af SeaSideSupport » 31. mar 2009, 16:28

Frygah skrev:
SeaSideSupport skrev:Det er efterhånden trængt ind - selv igennem min tykke hud - at politiske debatter ikke tolereres på debatside.dk. Men hvad med mere subtilt kommunikerede politiske budskaber? Fx støder det mig meget, at én skribent har Staling som profilbillede og en anden Che GV (staveplade).

Vil man acceptere, at debatører stiller an med Franco eller Hitler som profilbilelde? Eller Marianne Jelved?
Har du sendt en mail til Juntaen? Eller er det bare for at brokke dig du hiver en oldgammel tråd frem?
det er for at bringe en vigtig debat i åbent spil. Sjovt, at det kan blive til "brok"
Den stiveste pik i saunaen

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Politik på debatside.dk

Indlæg af Gnu » 1. apr 2009, 11:56

Tag du bare Marianne Jelved som profilbillede.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar