Dommerfejl og deres betydning...

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af BoomZ0R » 24. mar 2011, 13:01

N skrev:
Pastorius skrev:
Yankee skrev:Jeg må sige, at jeg er ganske uenig i dine forslag.

TV-billeder bliver jo hevet op hver gang der er en større fejlkendelse, men jeg mangler to ting i debatten. Dels vil rigtig mange situationer være udelukket fordi der netop IKKE er naturlige afbrydelser i en fodboldkamp. I ishockey eller amerikansk fodbold spiller man jo maksimalt 50-60 sekunder mellem hver afbrydelse eller reklameblok, så der er masser af tid til at se tingene igennem på TV. Fodbold er et levende, kontinuerligt spil, som hele tiden er i gang. Mange fejlkendelser fører til en helt ny situation inden, der er spilstop. Derfor vil det kun være ganske få situationer, der kan bruges - nemlig de situationer, der ender med et spilstop. Typisk om bolden er inde eller ikke inde eller om et mål skal underkendes.

Så har vi så TV-billeder. Men så vil jeg henlede opmærksomheden på de mange tilfælde hvor dommerne bliver konfronteret med optagelser efter kampene. Det er uhyre sjældent at de indrømmer en fejl. Det sker, men det er vel maksimalt i 25% af tilfældene. Dommeren ser (og hører!) jo ofte situationen bedre på banen end kameraerne kan gøre. Alt i alt synes jeg gevinsten ved TV-billeder (måske en ændret dom hver 10. kamp) ville være så forsvindende lille, at det ikke er besværet og irritationen værd.

Flerdommer-systemet kunne være en god løsning, men i samme moment må vi huske på de store rekrutteringsvanskeligheder vi har i nationalt regi. Vi brokker os over at dommerne ikke er dygtige nok, og så vil vi pludselig have DDU til at finde dobbelt så mange, der skal være endnu bedre. Det kan godt blive svært.

Derfor ville jeg hellere gå lidt mere strukturelt til værks. Vi bør i det hele taget gøre meget mere for at forbedre produktet Superligaen. TV-produktionen er horribel med grumset billede og dårlig lyssætning, banerne er elendige det meste af forårssæsonen og kampene bliver gerne rykket med 10-12 dages varsel så man er sikker på at genere tilrejsende tilskuere mest muligt. Ligeledes bør man se på dommernes vilkår. De skal da naturligvis være fuldtidsprofessionelle og have mulighed for at komme i endnu bedre form og dygtiggøre sig endnu mere. Vores spillere får millioner i løn om året, men dommerne kan vi ikke engang finde plads til at ansætte på fuld tid. Det er en skamplet på vores liga.

Derudover bør de nordiske ligaer gå sammen om et dommerudvekslingssystem. Det er set flere steder før, blandt andet da Claus Bo Larsen var i Rusland og dømme et par topkampe. Det samme kunne man gøre i Skandinavien for at få nogle friske øjne ind på vores kampe og kunne opretholde en fælles, skandinavisk linje.

Større professionalisme og mere internationalt snit. Dét er vejen frem for alle parter.
Mit primære formål med brug af TV-billeder er kunne evaluere dommerne efterfølgende. Det er ikke min tanke de selv skal have mulighed for at gøre indsigelser. Der skal som et led i dommerevalueringen simpelthen blot være en gruppe i dommerbedømmelsen, der vurderer resultatet af dommerens kendelser (specielt skøn) i stedet for som nun blot at forholde sig til om han flytter sig korrekt på banen, og andre mere procesmæssige aspekter af dommergerningen (den evaluering er fin nok, men den kan ikke stå alene).

Jeg forestiller mig ikke at man skal have mange dommer i aktion hele vejen ned gennem rækkerne. I DK måske de to øverste divisioner - og hele pointen er at det ikke skal afhænge så meget af den enkelte dommers kvalitet, men i højere grad være et dommerteam, hvor de sammen kunne kompensere for de enkeltes svagheder.

Strukturen lige nu, med en enevældig hoveddommer med meget få uddelegerede opgaver minder om ledelsestrukturer der passer bedre til kulminer i slutningen af 1800-tallet.
Om strukturen er fra jernalderen er mig ligegyldig, bare den virker!!!

Tro mig den form for evaluering står jo heller ikke alene, det håber jeg ikke du tror... eller det gør du vist !!! Men med hensyn til det du nævner, så er "evalueringen" er jo lavet netop på at forbedre dommerens præstationer, ikke at fortælle ham om de var rigtige eller ej. En træner viser jo heller ikke tv optagelser for sine spillere af gode/dårlige tæmninger, driblinger osv. Den slags bliver de hverken bedre eller dårligere af.

Det folk må spørge sig selv om er hvad de gerne vil se, er de "rene" kampe, som bliver afbrudt løbende for vurdering af de enkelte situationer, og resultatet tjekker ind 5 dage efter når en retssag er kørt igennem og et par appel udvalg har været i aktion.

Kan udemærket godt se det groteske i at kampe til millioner kan blive afgjort af dommerfejl, men at ændre forbedre "retfærdigheden" er ikke bare et spørgsmål om at ansætte dommere nok og give dem alle beføjelser. Det er nemt! Det er også nemt at chippe bold og spillere og få de fleste forkerte offside kendelser ud verden.

Det Gaardsøe lavede var dumt, det dumme var at han blev opdaget! Ellers er det den slags små ting der sker 1000 gange i en kamp.
Men netop fordi han bliver opdaget, hvad enten det så er dommeren eller tv-billederne der fanger ham, så bør han jo stadig straffes. Det er mig en gåde, at DBU vælger at lade denne passere.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af alithebeast » 24. mar 2011, 13:27

Det vil sige, at man nu kan gøre alt, hvis dommeren er i nærheden, men ikke ser det?
Hader København!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Pastorius » 24. mar 2011, 14:58

N skrev: Om strukturen er fra jernalderen er mig ligegyldig, bare den virker!!!
...og det mener jeg så ikke den gør.
Det væsentlige her er at det stiller alt for store krav til én person at holde styr på samtlige aspekter i kampen, bortset fra linjer og offsides. Jeg ved godt at linjevogter og måldommere kan støtte dommerens afgørelser og at de godt kan snakke sammen uden tv-billederne fanger det - det synes jeg bare ikke ser ud til at blive brugt i nævneværdig grad.

Det er simpelthen for svært at være dommer til at der kan skaffes nok kvalificerede af slagsen. De dygtigste dommere kan godt håndtere det i de fleste kampe, men jeg synes der er masser af belæg for at det ikke gælder hele linjen rundt, og der kunne være god grund til at prøve at gøre hoveddommerens opgave lidt nemmere, ved at fratage ham ansvaret for nogle af opgaverne eller dele det mellem flere. Det fungerer fint mange andre steder.

Snakken om TV-billeder er i den sammenhæng kun en biting for mig, men lad os bare tage den diskussion også.
Tro mig den form for evaluering står jo heller ikke alene, det håber jeg ikke du tror... eller det gør du vist !!! Men med hensyn til det du nævner, så er "evalueringen" er jo lavet netop på at forbedre dommerens præstationer, ikke at fortælle ham om de var rigtige eller ej. En træner viser jo heller ikke tv optagelser for sine spillere af gode/dårlige tæmninger, driblinger osv. Den slags bliver de hverken bedre eller dårligere af.

Det folk må spørge sig selv om er hvad de gerne vil se, er de "rene" kampe, som bliver afbrudt løbende for vurdering af de enkelte situationer, og resultatet tjekker ind 5 dage efter når en retssag er kørt igennem og et par appel udvalg har været i aktion.

Kan udemærket godt se det groteske i at kampe til millioner kan blive afgjort af dommerfejl, men at ændre forbedre "retfærdigheden" er ikke bare et spørgsmål om at ansætte dommere nok og give dem alle beføjelser. Det er nemt! Det er også nemt at chippe bold og spillere og få de fleste forkerte offside kendelser ud verden.

Det Gaardsøe lavede var dumt, det dumme var at han blev opdaget! Ellers er det den slags små ting der sker 1000 gange i en kamp.
Jeg kender ikke indgående til evalueringen af fodbolddommere, men det jeg har fanget, svarer meget godt til det jeg kender til i flere detaljer (basketball).

Jeg hæfter mig ved at evalueringen i høj grad lader til at være baseret på metode eller proces og i meget mindre grad på resultat. Du skriver at spillerne ikke bliver vurderet på video, men det er i hvert fald ikke det samme som de ikke bliver evalueret på reslutatet. Der er ikke mange forsvarer (andre steder end AaB i hvert fald) der kan slippe afsted med at lave 98% af deres indgreb rigtigt, hvis de på de sidste 2% koster et mål pr. kamp. På samme måde er jeg ligeglad med om dommeren gør langt det mest i kampene korrekt efter bogen, men misser en målgivende situation pr kamp (straffespark, forkert offside etc.).

Jeg synes der er mange eksempler på dommere, hvor man allerede inden kampen kan blive nervøs. Michael Svendsen (som ellers dømte en rimelig kamp i Lyngby) er bare ét eksempel på hvor alle undtaget dommerpåsættere er klar over at der ligger en latent risiko for at han få en trang til at sætte sig selv i centrum med en eller anden helt horibel kendelse. Tit kan han endda formelt set have ret, men stort set alle andre dommere ville med situationsfornemmelse have undgået at sætte sig selv i samme position. Jeg ser ikke så mange kampe live længere (og det kræves nok for at kunne bedømme både dommere og spillere ordentligt), så jeg har ikke mange andre tidstypiske eksempler. Men ét arkeeksempel mere fra "min tid" kunne være Knud-Erik Fisker. Jeg ønsker mig en dommerevaluering der kan sortere de dommere fra! Om løsningen så er TV-billeder til evalueringen er så noget andet.

Jeg er iøvrigt helt enig i at vi skal sikre en nogenlunde flydende afvikling af kampene, men det mener jeg ikke er det samme som at afvise enhver form for hjælp fra TV.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Pastorius » 24. mar 2011, 15:01

N skrev: Det Gaardsøe lavede var dumt, det dumme var at han blev opdaget! Ellers er det den slags små ting der sker 1000 gange i en kamp.
Det her er jeg helt enig i. Jeg synes faktisk de der små fejder hører til i fodbold. Vi skal passe på det ikke bliver for pænt. Den psykologiske krig mellem to spillere er en del af spillet, og jeg har det fint med, at nogle prøver at fremprovokere en dum reaktion fra modstanderen, sålænge vi ikke snakker noget der kan true modspillernes førlighed - og der var Gaardsøes forseelse jo langt fra.
Med venlig Hilsen
--
Robert

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af N » 24. mar 2011, 15:19

Pastorius skrev:
N skrev: Om strukturen er fra jernalderen er mig ligegyldig, bare den virker!!!
...og det mener jeg så ikke den gør.
Det væsentlige her er at det stiller alt for store krav til én person at holde styr på samtlige aspekter i kampen, bortset fra linjer og offsides. Jeg ved godt at linjevogter og måldommere kan støtte dommerens afgørelser og at de godt kan snakke sammen uden tv-billederne fanger det - det synes jeg bare ikke ser ud til at blive brugt i nævneværdig grad.

Det er simpelthen for svært at være dommer til at der kan skaffes nok kvalificerede af slagsen. De dygtigste dommere kan godt håndtere det i de fleste kampe, men jeg synes der er masser af belæg for at det ikke gælder hele linjen rundt, og der kunne være god grund til at prøve at gøre hoveddommerens opgave lidt nemmere, ved at fratage ham ansvaret for nogle af opgaverne eller dele det mellem flere. Det fungerer fint mange andre steder.

Snakken om TV-billeder er i den sammenhæng kun en biting for mig, men lad os bare tage den diskussion også.
Tro mig den form for evaluering står jo heller ikke alene, det håber jeg ikke du tror... eller det gør du vist !!! Men med hensyn til det du nævner, så er "evalueringen" er jo lavet netop på at forbedre dommerens præstationer, ikke at fortælle ham om de var rigtige eller ej. En træner viser jo heller ikke tv optagelser for sine spillere af gode/dårlige tæmninger, driblinger osv. Den slags bliver de hverken bedre eller dårligere af.

Det folk må spørge sig selv om er hvad de gerne vil se, er de "rene" kampe, som bliver afbrudt løbende for vurdering af de enkelte situationer, og resultatet tjekker ind 5 dage efter når en retssag er kørt igennem og et par appel udvalg har været i aktion.

Kan udemærket godt se det groteske i at kampe til millioner kan blive afgjort af dommerfejl, men at ændre forbedre "retfærdigheden" er ikke bare et spørgsmål om at ansætte dommere nok og give dem alle beføjelser. Det er nemt! Det er også nemt at chippe bold og spillere og få de fleste forkerte offside kendelser ud verden.

Det Gaardsøe lavede var dumt, det dumme var at han blev opdaget! Ellers er det den slags små ting der sker 1000 gange i en kamp.
Jeg kender ikke indgående til evalueringen af fodbolddommere, men det jeg har fanget, svarer meget godt til det jeg kender til i flere detaljer (basketball).

Jeg hæfter mig ved at evalueringen i høj grad lader til at være baseret på metode eller proces og i meget mindre grad på resultat. Du skriver at spillerne ikke bliver vurderet på video, men det er i hvert fald ikke det samme som de ikke bliver evalueret på reslutatet. Der er ikke mange forsvarer (andre steder end AaB i hvert fald) der kan slippe afsted med at lave 98% af deres indgreb rigtigt, hvis de på de sidste 2% koster et mål pr. kamp. På samme måde er jeg ligeglad med om dommeren gør langt det mest i kampene korrekt efter bogen, men misser en målgivende situation pr kamp (straffespark, forkert offside etc.).

Jeg synes der er mange eksempler på dommere, hvor man allerede inden kampen kan blive nervøs. Michael Svendsen (som ellers dømte en rimelig kamp i Lyngby) er bare ét eksempel på hvor alle undtaget dommerpåsættere er klar over at der ligger en latent risiko for at han få en trang til at sætte sig selv i centrum med en eller anden helt horibel kendelse. Tit kan han endda formelt set have ret, men stort set alle andre dommere ville med situationsfornemmelse have undgået at sætte sig selv i samme position. Jeg ser ikke så mange kampe live længere (og det kræves nok for at kunne bedømme både dommere og spillere ordentligt), så jeg har ikke mange andre tidstypiske eksempler. Men ét arkeeksempel mere fra "min tid" kunne være Knud-Erik Fisker. Jeg ønsker mig en dommerevaluering der kan sortere de dommere fra! Om løsningen så er TV-billeder til evalueringen er så noget andet.

Jeg er iøvrigt helt enig i at vi skal sikre en nogenlunde flydende afvikling af kampene, men det mener jeg ikke er det samme som at afvise enhver form for hjælp fra TV.
Jamen vi er ihvertfald grundlæggende enige. Jeg tror dog evaluering og uddannelse af dommere er to vidt forskellige ting. Men ja, eftersom man næsten på forhånd kan dømme en dommerpræstation til at gå galt ud fra sine egne sparsomme oplysninger, kunne man måske godt ønske at der blev set med mere kritiske øjne på visse individer - desværre tror jeg det er en konsekvens af mangel på bedre og konkurrence at vi ikke ser nogen konsekvens. Med vedkommende du nævner og Carl Johan på sidelinjen, så var man da næsten sikker på at de begge IHVERTFALD skulle understrege at de ikke tog parti med hjemmeholdet - om det er mine røde briller der taler skal jeg ikk ku sige.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af A_Strandfelt » 5. apr 2011, 09:44

Stor dommerfejl af Michael Tykgaard mod FCM igår, da Jesper Juelsgaard blev vist ud. Desværre også en dom, der går mod AaB.
Michael Tykgaard skal dog i det mindste have respekt for at indrømme sin fejl, hvilket også gjorde, at han slap for kritik fra Kuhn og Juelsgaard. Det kunne Kehlet lære noget af.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. apr 2011, 14:32

A_Strandfelt skrev:Stor dommerfejl af Michael Tykgaard mod FCM igår, da Jesper Juelsgaard blev vist ud. Desværre også en dom, der går mod AaB.
Michael Tykgaard skal dog i det mindste have respekt for at indrømme sin fejl, hvilket også gjorde, at han slap for kritik fra Kuhn og Juelsgaard. Det kunne Kehlet lære noget af.
Det burde være standard men man bliver nok alligevel nødt til at tage hatten af for en dommer der viser sig som en mand og indrømmer sine fejl. Det kunne de andre banditter lære noget af...
Janteloven eksisterer IKKE!

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af SimonJ » 5. apr 2011, 16:28

Jacob Kehlet kørte en quiz i Hutelihut igår, hvor han testede Randers' drenge i regler for i gangsætninger, husker måske ikke helt præcis. Måske vi skulle teste Jacob Kehlet i straffesparksreglen?

Brugeravatar
Worminator
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:18
Geografisk sted: Ho Chi Minh City

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Worminator » 11. apr 2011, 12:14

Jeg er normalt ikke meget for at sætte Brøndby-spillere i positivt lys, men det her citat fra Remco van der Schaaf er sgu go' humor:

"Jeg kender ikke systemet i Danmark, men i Holland er det sådan, at begår en dommer mange fejl, så bliver han nedrykket til næstbedste række... eller så sender vi ham til Belgien." :cheers:
Worminator

Billede
Mattæus 27.46.

MadWeasel
Drenge
Drenge
Indlæg: 42
Tilmeldt: 21. nov 2010, 19:10

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af MadWeasel » 11. apr 2011, 12:16

Worminator skrev:Jeg er normalt ikke meget for at sætte Brøndby-spillere i positivt lys, men det her citat fra Remco van der Schaaf er sgu go' humor:

"Jeg kender ikke systemet i Danmark, men i Holland er det sådan, at begår en dommer mange fejl, så bliver han nedrykket til næstbedste række... eller så sender vi ham til Belgien." :cheers:
Haha ja den fik også smilet frem hos mig.

jens fup
Superliga
Superliga
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13. aug 2006, 02:51
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Drastrup

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af jens fup » 11. apr 2011, 15:33

Worminator skrev:Jeg er normalt ikke meget for at sætte Brøndby-spillere i positivt lys, men det her citat fra Remco van der Schaaf er sgu go' humor:

"Jeg kender ikke systemet i Danmark, men i Holland er det sådan, at begår en dommer mange fejl, så bliver han nedrykket til næstbedste række... eller så sender vi ham til Belgien." :cheers:
I Danmark udnævner vi dem til FIFA-dommere....
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly

Brugeravatar
Worminator
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:18
Geografisk sted: Ho Chi Minh City

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Worminator » 11. apr 2011, 16:05

jens fup skrev:
Worminator skrev:Jeg er normalt ikke meget for at sætte Brøndby-spillere i positivt lys, men det her citat fra Remco van der Schaaf er sgu go' humor:

"Jeg kender ikke systemet i Danmark, men i Holland er det sådan, at begår en dommer mange fejl, så bliver han nedrykket til næstbedste række... eller så sender vi ham til Belgien." :cheers:
I Danmark udnævner vi dem til FIFA-dommere....
:thumbsup:
Worminator

Billede
Mattæus 27.46.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af A_Strandfelt » 16. apr 2011, 18:22

Michael Tykgaard har lige givet Esbjerg et straffespark mod Silkeborg, selvom det blev begået uden for feltet. Det var samme dommer, der lavede en gigantisk fejl, da han gav Lyngby straffespark mod FCM.

Nu var vi dog så heldige, at Gaardsøe brændte straffesparket i denne omgang, men pyha, han er ikke for flink ved os, ham Tykgaard.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Gentleman Finn » 16. apr 2011, 19:18

A_Strandfelt skrev:Michael Tykgaard har lige givet Esbjerg et straffespark mod Silkeborg, selvom det blev begået uden for feltet. Det var samme dommer, der lavede en gigantisk fejl, da han gav Lyngby straffespark mod FCM.

Nu var vi dog så heldige, at Gaardsøe brændte straffesparket i denne omgang, men pyha, han er ikke for flink ved os, ham Tykgaard.
Præcis. Tykgaard har tildelt vores 2 værste konkurrenter 2 meget grælle fejlkendelser. Det er til at få lange nosser at se på.

Elegia

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Elegia » 25. apr 2011, 19:03

Michael Tykgaard snød også - i mine øjne - AaB for et føringsmål i går, da han undlod at fløjte for straffespark i en situation, hvor der ellers blev spændt ben for Nicklas Helenius.

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af AaBlover4ever » 25. apr 2011, 19:40

I kampen mellem RFC og BIF sker følgende:

Daniel Wass modtager bolden (onside) løber frem i RFC's felt og spiller bolden til Nicolaj Agger. Afleveringen går fremad og Nicolaj Agger er foran den sidste forsvarer. Nicolaj Agger scorer. Er der offside?

Jeg mener selv, at der er offside da bolden skal - efter min opfattelse - skal spilles bagud før der ikke kan dømmes offside i denne situation. Nogle "kyndige" der kan forklare nærmere?

Btw. der blev dømt mål.

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Indlæg: 663
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af MortenN » 25. apr 2011, 19:43

AaBlover4ever skrev:I kampen mellem RFC og BIF sker følgende:

Daniel Wass modtager bolden (onside) løber frem i RFC's felt og spiller bolden til Nicolaj Agger. Afleveringen går fremad og Nicolaj Agger er foran den sidste forsvarer. Nicolaj Agger scorer. Er der offside?

Jeg mener selv, at der er offside da bolden skal - efter min opfattelse - skal spilles bagud før der ikke kan dømmes offside i denne situation. Nogle "kyndige" der kan forklare nærmere?

Btw. der blev dømt mål.

Det er manden der skal dømmes for hvis han stå i en offside, og ikke om bolden bliver spillet frem eller ej...
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Brodernumsi » 25. apr 2011, 19:43

AaBlover4ever skrev:I kampen mellem RFC og BIF sker følgende:

Daniel Wass modtager bolden (onside) løber frem i RFC's felt og spiller bolden til Nicolaj Agger. Afleveringen går fremad og Nicolaj Agger er foran den sidste forsvarer. Nicolaj Agger scorer. Er der offside?

Jeg mener selv, at der er offside da bolden skal - efter min opfattelse - skal spilles bagud før der ikke kan dømmes offside i denne situation. Nogle "kyndige" der kan forklare nærmere?

Btw. der blev dømt mål.
Der er ikke offside da Agger ligger bag bolden da den bliver spillet.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af AaBlover4ever » 25. apr 2011, 19:44

MortenN skrev:
AaBlover4ever skrev:I kampen mellem RFC og BIF sker følgende:

Daniel Wass modtager bolden (onside) løber frem i RFC's felt og spiller bolden til Nicolaj Agger. Afleveringen går fremad og Nicolaj Agger er foran den sidste forsvarer. Nicolaj Agger scorer. Er der offside?

Jeg mener selv, at der er offside da bolden skal - efter min opfattelse - skal spilles bagud før der ikke kan dømmes offside i denne situation. Nogle "kyndige" der kan forklare nærmere?

Btw. der blev dømt mål.

Det er manden der skal dømmes for hvis han stå i en offside, og ikke om bolden bliver spillet frem eller ej...
Så du mener - ligesom mig - at der er offside, fordi Agger står i offside-position?

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Kunji » 25. apr 2011, 19:47

AaBlover4ever skrev:
MortenN skrev:
AaBlover4ever skrev:I kampen mellem RFC og BIF sker følgende:

Daniel Wass modtager bolden (onside) løber frem i RFC's felt og spiller bolden til Nicolaj Agger. Afleveringen går fremad og Nicolaj Agger er foran den sidste forsvarer. Nicolaj Agger scorer. Er der offside?

Jeg mener selv, at der er offside da bolden skal - efter min opfattelse - skal spilles bagud før der ikke kan dømmes offside i denne situation. Nogle "kyndige" der kan forklare nærmere?

Btw. der blev dømt mål.

Det er manden der skal dømmes for hvis han stå i en offside, og ikke om bolden bliver spillet frem eller ej...
Så du mener - ligesom mig - at der er offside, fordi Agger står i offside-position?
Agger er bag bolden i afleveringsøjeblikket. Derfor er der ikke offside.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Besvar